Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka(Od semene)

16. 01. 2003
11
0
4077
Autor
Semeno

Mám chuť na pohádky.. :o)) Posaďte se děti, budu vám vyprávět poháku, o jednom světě, a dětech, co v něm žily.

Ten svět byl stejný jako my.

 

On nebyl stejný, nikdo není nikdy stoprocentně stejný, to si pamatujte, ale byl nám podobný.

 

Přikryj si nožičky, ať nenastydneš.

 

Byl svět, a měl vesmír, a ten vesmír nebyl černý, jak ho známe, ale byl temný. Temný bez barvy. Beze světla. V tom vesmíru byla také kamenná koule, my bychom ji nazvali planetou, a na ni dopadalo světlo z vesmíru. Přestože byl vesmír temný, měl světlo. Na vesmír ho bylo málo, na planetu ne. Světlo bychom tedy měli. Nebylo Slunce, jež by ho vylévalo. Ale lidé na téhle planetě Slunce viděli. Každý své. Nebylo člověka, aby viděl stejné jako někdo jiný.

Také tráva a rostliny na téhle planetě nerostly.Chybělo jim sluneční světlo. Lidé rostliny viděli. A jako to bylo u slunce, tak i rostliny viděl každý jiné. Tihle lidé svým představám věřili a někteří nevěřili a někteří ani věřili, ani nevěřili. Jediné, co oči všech lidí zachycovaly stejně , tak, jak to bylo doopravdy, byly lidské výtvory, stavby, věci,...

 

A všichni byli umělci. Bylo tolik druhů umění, co bylo lidí.

 

“ A jak vypadali, měli zelený hlavy, babi?”

 

Vypadali stejně jako my, kluci, holky, muži i ženy, starci a stařeny. Měli snad jedinou výhodu, mohli své tělo v průběhu života upravovat. Žili tu děti jako vy, vlastně, jako by vám z oka vypadli.

 

Ale jednou tenhle svět zaniknul. Prostě došla výpůjční lhůta, a svět umíral. A jak umíral, padal temným prostorem vesmíru, a najednou nebylo temno, ale černo a pak...se zachytil u nás. Někdo ho vidí a někdo ne. Máme ho každý, od narození, až do smrti a všude mezi tím. Jestli ho jednou v sobě najdete, možná vám pomůže ke štěstí, a možná k záhubě. Ale rozhodně ho objevit stojí za to.

Dobrou noc.


p5ikrj si no6i4kz"

Semeno
12. 05. 2004
Dát tip
Sorry

ale ne, mně se to vcelku líbí. i když pod titulkem pohádka od semene jsem čekal větší... no nic.

Semeno
12. 05. 2004
Dát tip
Já vim.

Semeno
13. 04. 2004
Dát tip
Jo, měla to bejt pohádka, jsem na to moc slabý, ..sakra, nikdy mě nenapadlo, jaký ramba jsou zapotřebí na pohádky, ..já..budu posilovat..třeba :o))

ssalpy
09. 04. 2004
Dát tip
No tak pohádkový to není proto mi to kolem přijde trochu zbytečný..... tip

guy
16. 02. 2004
Dát tip
Každej má někdy pocit, že je něco k ničemu :-) ... tady ti potvrdilo dost lidí, že to k něčemu je ... hodně k něčemu to je, fakt! :-))

Semeno
16. 02. 2004
Dát tip
Jo? Dík

guy
13. 02. 2004
Dát tip
Je to opravdu moc pěkný, moc se mi to líbí ... nechápu, jak to že sem u toho ještě nebyl! ***

Semeno
13. 02. 2004
Dát tip
Načrtnutej nápad. Někdy mám pocit, že je to k ničemu. děkuju s řiká

Semeno
01. 09. 2003
Dát tip
Je - li to tvým přáním, i fajnový uznám, ač si to nemyslim. , nebo, třebe je to fajn, ...že je to všechno fajn..

fajnový:-)

Semeno
25. 08. 2003
Dát tip
Hmm, to je pravda, mrkvovej salát je vážně dobrej, kdž neni vosolenej. Nápad. Nic víc. Děkan boubele

Semeno
24. 08. 2003
Dát tip
Myslíš jako mrkvovej salát, na kterej jsme byly všichni natěšený až na půdu, a já ho vosolilo? Hmm, tak dík. Ne, myslim, že to neni dobrý jako dílo, protože jsem chtělo něco říct, ale jenom jsem to načrtlo. Ale začnu některý díla předělávat, a pak se do toho pustim, víš, :o))

Kalim
24. 08. 2003
Dát tip
víš, já zas myslím, že je to dobrý i nevosolený

Kalim
21. 08. 2003
Dát tip
Semeno, mohu říci, že to jé móóc zajímavý.. chci říci, samkra, je to takový to tvoje, smotaný, vyjádřený a bláznivě krásný (stačí ti to? páč je to mňamka :)) ) *

Semeno
21. 01. 2003
Dát tip
Škoda, snad se polepšim.. :o))

m11
20. 01. 2003
Dát tip
paulo coelho???? skoda, dneska ne tip............

turandot
19. 01. 2003
Dát tip
jaktože umíš tak jednoduše vyjádřit obrovský myšlenky.....to je vlastnost literátů, chlapíku....todlencto je nabušený až na půdu.....myslim že todlencto dílo je jedno z opravdickejch VELKEJCH.

turandot
19. 01. 2003
Dát tip
jaký fantasy a sci-fi? já bych řekla, že todlencto je filozofie.....nebo svět v metaforách

Semeno
19. 01. 2003
Dát tip
Tuřínku, ty, jakožto zástupce sluneční temnoty , zase umíš bezvadně zvedat sebevědomí. :o))Stejně si myslim, jo a dík, žes to ocenila, že teprve, až to..mm..jak to řek StvN, vyroste, tak z toho bude teprva bombing, no ne? :o))

Semeno
18. 01. 2003
Dát tip
Sakra, já sem ale debil. Já to sem nemělo dávat, to bylo fakt nerozvážný. Všem se omlouvám, ...je to ...moje myšlenkový srovnání, ..nemyšlený vyloženě jako pohádka, to fakt ne. Ale je to můj svět, tak mi to promiňte. Zdenda: Díky za dostatek výstižné ironie

Barbar
18. 01. 2003
Dát tip
A jako to bylo u slunce, tak i rostliny viděl každý jiné. Tihle lidé svým představám věřili a někteří nevěřili a někteří ani věřili, ani nevěřili. Tak todle tady funguje furt! BARBAR *t

Semeno
18. 01. 2003
Dát tip
!!! BARBAR!!!! :o))) (to by byl fajnovej pozdrav, .. :o))) )

StvN
18. 01. 2003
Dát tip
Semeno, semínko, vážně sis to asi měla nechat pro sebe, hýčkat to a rozvíjet, protože ono to tak trochu pohádkově zní, čiší z toho dětskost, naivita pohledu na svět, je to něco, co sis vysnila a myslíš si, že to by mohlo být to pravé pro tebe, ale ještě to není hotové, ještě to bude růst.

Shammann
17. 01. 2003
Dát tip
Mám takovej dojem, že todle by ti děti nevzali. Ale to je můj dojem, dětem nerozumim.*

Inian
17. 01. 2003
Dát tip
Dobrou noc....;-)

StvN
17. 01. 2003
Dát tip
Neni to napsaný pohádkově.

katugiro
17. 01. 2003
Dát tip
svět se zachytil u nás... původně jsem četl "v nás" a přemýšlel jsem, teď už není třeba, neboť není nad čím... zvláštní pohádka, tedy... neshoduje se s mou krevní skupinou...

Seregil
16. 01. 2003
Dát tip
Hezky Semínko... jdeš do klubu - máš bujnou fantaziji

Wemi
16. 01. 2003
Dát tip
teda semínko.... můžeš si vybudovat novou kariéru... seš druhá Božena Němcová...:)))) neeee.... ty si milionkrát lepší...

Šalvěj
16. 01. 2003
Dát tip
:o)) Jupíí :o)) Povedené, lehounké a jednoduché :o) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru