Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já, bůh II

20. 01. 2003
10
0
5641
Autor
Kandelabr

Světlo je téměř jako ve dne. Oheň se odráží v očích všech. V praskání, hukotu a syčení je slyšet křik a pláč. Lidé jsou černí od sazí. Oči mají červené od dýmu a slz. Mnozí jsou v nočních košilích, pyžamech. Naboso nebo v pantoflích.

Šedivý muž s obrazem v podpaží.

Vyděšená dívka nesoucí psa a klec s kanárem.

Manželé s nemluvnětem.

Dva muži drží divoce se zmítající ženu se sežehnutými vlasy. Chce běžet zpátky. Snaží se jim vysmeknout. Zoufale bojuje.

Současně s praskotem hroutící se střechy padá žena na zem. Jeden z mužů se k ní sklání.

Ohňostroj jisker vzlétá k nebi. Opisují široký oblouk a vracejí se zpět k zemi.

Jedna z nich dopadla do koruny malého stromku.

Šedivý muž si opřel obraz o nohy a o doutnající větývku si zapálil cigaretu.

Dívka hladí psa a třese se.

Manželé se objímají.

Žena na zemi pláče do cizího ramene.

 

Je mi jich líto.Ale nemůžu nic udělat.

Leda snad déšť.


pozorovatel
29. 07. 2003
Dát tip
Taky tak nějak nevím. Jednička byla lepší. Ale hezky to bylo napsané.

JohnieBass
25. 01. 2003
Dát tip
Je to zajímavý záznam okamžiků mnoha lidí, ale po pravdě řečeno Já bůh I. mi přišel zajímavější, možná proto, že to bylo z jiného pohledu. Ale dva posl. řádky jsou sqjelé! A bůh se dívá! JB

alina
24. 01. 2003
Dát tip
nojo, no ...každej to vidíme jinak ;)

hurvinek
22. 01. 2003
Dát tip
j jenze jak je dobre znamo, sila bohu je odvozována od poctu vericich a jestli nechce byt zapomenut..

m11
21. 01. 2003
Dát tip
t

hurvinek
21. 01. 2003
Dát tip
tak ten dest koukej zaridit

JASAN
21. 01. 2003
Dát tip
alina - ty poslední dva řádky jsou právě nejlepší. hurvinek - Nezařídí, protože se mu nechce. A tak moc líto mu jich zase neni.

Mně se taky nejvíc líbí ty poslední dva ... ostatní jakoby už někdo říkal ... moc to připomíná posledního Silvestra ... :)

Jeanne
21. 01. 2003
Dát tip
byla jsem napjatá *

Pavson
21. 01. 2003
Dát tip
Souhlasím s JASANEM, jemu jich totiž vůbec není líto (je přece Bůh a ne nějakej sentimentální nazdárek).

StvN
20. 01. 2003
Dát tip
To je nějaká provokace? Máme ti povodně i v zimě a ty bys ještě pršel...

Kandelabr
20. 01. 2003
Dát tip
proč provokace?raději bych slyšel jestli tě to zaujalo nebo ne...

StvN
20. 01. 2003
Dát tip
Tak normálka. Chápu, že se cítíš jako bezradnej bůh, snažíš se zobrazit utrpení a naznačit, že nemůžeš dělat nic, jenom maličkosti, jako pršet nebo tak, ale nemůžeš jít a chytit někoho za ruku. Pořád si ale myslim, že to nejde vměstnat do tak krátký povídky.

Josefk
20. 01. 2003
Dát tip
vměstnat - jde! a zbytek cítíš... bezva!

waltr
20. 01. 2003
Dát tip
proč by ne, je to fajn, líbí *t

Jinny
20. 01. 2003
Dát tip
Líbí se mi to *

JASAN
20. 01. 2003
Dát tip
Teším se na bůh III.

Cirilla
20. 01. 2003
Dát tip
taky... viz Jasan***

fungus2
20. 01. 2003
Dát tip
A bůh to vše vidí...

katugiro
20. 01. 2003
Dát tip
nějak nevím... ten začátek je sugestivní, pak je tam pár detailů a závěr... Bez těch dvou posledních řádků by to byl jen takový koncept, měly by tedy být důležité, ale moc si s nimi nevím rady. Až tak, že mi přijde, že vůbec důležité nejsou... To je tak, když mi někam začnou plést Boha, tahle kultura mě mate. Takže: nějak nevím :)

Hody
20. 01. 2003
Dát tip
Ty vole (promiň ujelo mi to) Je to naprosto, naprosto, naprosto.(to už by snad stačilo) skvělé. *TTT

Pavson
20. 01. 2003
Dát tip
dobrý, jenom ten pocit lítosti mi k tomu Bohovi nesedí

alina
20. 01. 2003
Dát tip
zas budu za reptálka, ale Ty to, Kande, ode mě udejcháš, viď :o).... Když pominu "své osobní nevyjasněnosti" co mám s pámbíčkem ;)), tak se mi tak kolem a kolem ta věcička docela dost líbí .... ALE :o( ...ty poslední 2 věty NE-E! ....já chápu myšlenku ...ale i tak sis je mohl odpustit. Stačila by ta věta o lítosti. Ty další dvě mi to nějak rozbředávají a rozmělňují .... Tož tak ..... ale aspoň půl tipíka máš u mě v záloze, ju ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru