Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh s Vámi aneb "kdo nám to píše"?

22. 01. 2003
20
1
4655
Autor
Armand

Tak jo Danny, tady máš příspěvek do Informystické soutěže... :)

 

Tristan se dostal do centrály Unixxxu. Bylo s podivem, že ten jediný zůstal ušetřen a neškrábnut vévodil severní stěně velitelského stanoviště. Okolo hučel vítr a zvenčí zazníval hrom venkovní bouře, která se drala rozbitými okny dovnitř. Všude po zemi se válelo kancelářské vybavení, ležely povalené židle. Vzduchem poletovala lejstra. Obří obrazovka počítače byla průzračně modrá.

 

„Seznam běžících procesů“ přikázal Tristan.

Nic.

Ve vylomených vchodových dveřích se objevila druhá postava.

“Leilo?”

“Jo, to sem já. Tak co? Jak dopadlo Sjednocení?”

“Nevím jestli ho to nevyřadilo”

“Unixxxe?”

“Nevím, ten šok byl pořádný, ostatní, zdá se, někam zmizeli a nikdo neví na čem teď jsme”

“Neměli jste si hrát s tím Marsovským kernelem z Obsidiánové Desky”

“Museli jsme to rozlousknout. Ta věc byla daleko starší než DOS, než Jeruzalém. Trvalo to tři tisíce let, rozluštit algoritmus a zakomponovat ho do jádra Unixxxu!”

“Nikdy jsem nepochopila, proč do Unixxxe jako počítače sto tisící generace dali Winfox 9000.”

“Lobby z Gates Nanoindustries”

“Politika”

“A prachy. Ale znova, jako před 7500 lety, to kleklo.“

“Neblázni! Divíš se? Když jste to Sjednotili s Obsidiánem?”

“No, asi máš pravdu. By mě ale zajímalo, kde jsou ti experti z NASA, co měli spoustu teorií o Konečném Sjednocení. Vždycky jsou všude první, vždycky ví i o frekvenci mého dechu a teď nikde nikdo. Co se to, k čertu, děje?.”

“Podívej Tristane......”

 

Na obrazovce Unixxxu se objevil symbol trojúhelníku s okem. Vzápětí zmizel a nahradil ho nápis “Bůh s Vámi”

 

Úžas. Jediné slovo vystihující bezezbytku stav obou postav stojících před obřím displejem Unixxxu. Jediný pocit, který jakoby na chvíli přehlušil venkovní bouři a obsáhl celý vesmír. Leila si bezděky položila ruku na hruď.

 

“To není možný” vydechla. “Ověř to Tristane. Zeptej se ho!”

„Na co?“

„Já nevím, ale dělej něco!“

Do haly pronikl všepohlcující zvuk hromu. Venku se noc rozsvítila blesky. Začínalo být zima.

 

„Indentifikuj Spojení.“ řekl  rozechvělým hlasem Tristan

Nic.

„Jaktože nereaguje na základní příkazy? Můj hlas musí poznat!“

„Bůh je na drátě Tristane!“ zakřičela na něj Leila, „dostaň se k němu!“

 

Po mnoha systémových příkazech, jež se ukázaly jako nefunkční, se rozhodl. Rázně vyťukal kód na devátém šuplíku a ten se otevřel. Vytáhl podlouhlou věc plnou tlačítek.

 

„Klávesnice“ sdělil Leile suše. Ta nechápavě zírala.

„Co s tím jako chceš...?“

“Unixxx má kontinuální jádro, které v sobě obsahuje všechny předchozí systémy, je Sjedocením a vyústěním všech počítačových systémů – všech generací. Měl by na něm teoreticky fungovat i ten DOS, ale netuším, jak se do něj dostat. Ale pamatuju si z těch historických kurzů jednu věc”

Po těch slovech Tristan vyklepal do klávesnice nějaký dlouhý příkaz. Modrá na displeji zablikala a potemněla.

 

“A jsme v...” okomentovala jeho počínání Leila.

“Ne, počkej, to jsou základy, on je musí znát.” přerušil ji Tristan

 

Na obrazovce naběhlo logo Windows 98.

“To už používali ve starověkém Egyptě ne?” zeptala se Leila.

“Ne, to je pozdější...”

 

Na spodní straně displeje se objevila lišta. Tristan zmáčkl klávesu a vlevo dole se vysunulo legrační menu. Nalistoval položku “Spustit”, dal klávesu enter. Objevilo se okénko na kterém bylo napsáno: „Zadejte název programu, složky, dokumentu nebo zdroje v síti Internet a systém Windows je otevře“

 

„Pochybuju“ zahlásila Leila.

„Počkej, jak jen to bylo....  hele Leilo, jaké je číslo Stvoření?”

„To jsme se učili v Mystice, je to posloupnost od nuly, není to jedno číslo, ale začíná to jedničkou?“

„Ne, ne ... to budou nuly,” přemítal Tristan

“Ale houby, základní síť Jsoucna má IP začínající nulou, takže ... pak tam bude posloupnost... od jedničky... trojjedinost.. teda přesně akorát do trojky. Jsem si jistá”

“Ok, to zkusím...”

 

Naťukal do okénka: ping 0.1.2.3

“Adresa Boha” špitla Leila.

Tristan dal enter

 

Na displeji se objevilo černé okno a v něm věta: „Odesílá se žádost o ozvěnu počítači 0.1.2.3 [0.1.2.3]... „

 

chvíli na obrazovce blikal bílý kurzor a pak se objevila neustále se opakující věta:

 

Vypršel časový limit žádosti.

Vypršel časový limit žádosti.

Vypršel časový limit žádosti.

Vypršel časový limit žádosti.

 

 

Okno se zavřelo. Rozbitými okenními tabulemi se dovnitř vehnal studený vítr a zazněl další z ohlušujících hromů. Nebe zakřižovaly blesky. Windows 98 zmizely a na průzračně modré obří obrazovce se znovu objevil nápis:

 

„Bůh s Vámi“.

 


1 názor

teda ty máš akční radius, koukám :))) *

Elyn
19. 12. 2003
Dát tip
:) aplikace Bůh provedla neplatnou operaci a bude ukončena (pro jistotu restartujte počítač...;)

Diana
30. 08. 2003
Dát tip
Pěkný! :-))))

Hvězdička
09. 04. 2003
Dát tip
:o)

Witch
20. 02. 2003
Dát tip
*

Jinny
28. 01. 2003
Dát tip
Je to tak zvrhle krásný...*

hurvinek
25. 01. 2003
Dát tip
tak tahle mi sedla, obvzlast sedla i kdyz jsem kdysi savno cetl podbnou

Danny
24. 01. 2003
Dát tip
dixitque Deus: "fiat Linux!" et facta est Lux.

Seregil
24. 01. 2003
Dát tip
Hmmmmmmmmmm....... to je dost dobrý... tip + klub + avi

Nostradamus
24. 01. 2003
Dát tip
Proč ne: Gates věčný jak pyramidy v Gíze. Unix s námi a zlý pryč :) P.S.: Jdu si pinknout k Prozřetelnosti ...

Danny
23. 01. 2003
Dát tip
vynikající....****** opravdu příjemné překvapení... *** (ovšem mohli zkusit poslat mail na adonai@heaven.gov)

Danny
23. 01. 2003
Dát tip
(po neúspěšném spojení s 0.1.2.3 mohli někteří rebelové zkusit adresu 0.6.6.6 ) ... mimo jiné, nevím jestli to je synchronicita, "náhoda" nebo co, ale písmo které jsi pro dílo použil při zobrazení v linuxovém prohlížeči špatně zobrazuje písmeno "ž". nevím jaký informystický závěr z toho vyvodit, ale rozhodně to neovlivní hodnocení díla do soutěže :)

Armand
23. 01. 2003
Dát tip
Danny: font je Bookman Old Style - kdysi mi psával Carodej, že s tím má potíže. Ale je to poměrně standardní font. Adresu s třema šestkama zkoušet nemuseli... správně sis to dosadil - domyslel .-) Oni už dobře věděli (tušili), že by se objevilo něco jiného než "Vypršel časový limit žádosti." :)))

Rowenna
23. 01. 2003
Dát tip
Tak tohle poselství je trochu děsivé a trochu nadějné...**** Skvělý nápad a skvělé zpracování. *****

Cirilla
22. 01. 2003
Dát tip
:o)** a neměli si to spíš zkopírovat?

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
Cirilla: teď mi není jasné co máš na mysli... co, jak, proč zkopírovat?

Cirilla
22. 01. 2003
Dát tip
zkopírovat, aby jim to vočko v trojúhelníku už nikdáž neuteklo, ale to je asi akce impossible... ;)

Jochanien
22. 01. 2003
Dát tip
bobry:_)) bobry moc:-) *)

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
Cirilla: :))) pointa je trošku jinde, ale tvůj obrázek je výborný .-)

Cirilla
22. 01. 2003
Dát tip
já za to nemůžu, že počítačům rozumím jak tele novejm vratům, dyk jsem jen žesnká, ale každopádně mě to pobavilo inu, sem chtěla přispět troškou do mlýna... fňuk, kluci, už mě nebijte....

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
:) bít křehkou ženu? nikdá! :) prozradím soukromě :)

**t

Josefk
22. 01. 2003
Dát tip
s obsidiánem si rozuměli už lidé doby kamenné :-)))

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
Josefk: a s dobrem a zlem taky .-) Jo jo.. nic se nemá přehánět :)

JASAN
22. 01. 2003
Dát tip
Chi, chi, chi :-)))))))))

Šílená
22. 01. 2003
Dát tip
brácho....pobavils:o))))****.... mám puštěnou tu modrou obrazovku s nápisem na pozadí svýho "osobního počítače" ....spolehlivě ničí všechny myšlenkový viry:)))vřele doporučuju....

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
Ší: mám na pozadí obrázek Cate Blanchett coby Galadriel ... mimochodem v jejím výrazu a úsměvu je tolik! že mě až napadlo... "kam se hrabe Bhagaván Ramana" :))) Její výraz a úsměv jsou vševědoucí a vševidoucí... s myšlenkovými viry to u ní končí stejně :) pošlu ti ho jestli chceš .-) (napiš mi maila do pošty)

nin
22. 01. 2003
Dát tip
cirillo, jak to děláš, že sem vložíš tu věc a vona se hejbe? já si to chci uložit, aby se to hejbalo! prosííím! srandovní dílko

Šílená
22. 01. 2003
Dát tip
:o))))))já mluvila o nejosobnějším počítači;) - mozek to zovou pozemšťané.... A pozooooooor na prstíky bratříčku!!!! na maháriše....na toho mi NESAHEJ!!!!:O))) Není tak svůdnej jako Galadriel ;) ale nedám na něj dopustit:o) kouzelnicek@avon.cz

fungus2
22. 01. 2003
Dát tip
Tak to se mi líbilo!!

Miki
22. 01. 2003
Dát tip
úplně jsi mne uzemnil tou adresou boha ...

aRmida
22. 01. 2003
Dát tip
adresa boha, jo, to rozhodně...*

Great!!! Asi nejlepší nápad, co jsem za tu krátkou dobu stačil přečíst :) Koho by to napadlo?!? Přiznám se, že mě ne! Rozhodně si tipa zaslouží - bez diskuze!

Tichotam
22. 01. 2003
Dát tip
:o))) moc prima!..trojedinost a tak:o))***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru