Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Panna

Výběr: hermit, kalais, Pája
28. 01. 2003
12
10
4160
Autor
egil

A možná že je osamělá

a třeba je jen sama    ospalá sebou zítra

rozsekne meloun do polovin

 

ale ty roztřesené sladké prsty

co pak vytečou

tak trochu nebudou   je jí....

 

    Nemá ráda výtahy:

    zajíždějí do šachty přímkami

    při odlehčení nevyzařují

    a znají jen dvojí pohyb

 

.. a trochu ano   svým zatnutým

dechem dnes bude

řezat všechny zítřejší milence

do svých stehen

 

    Ráda chodí do kaváren:

    nakukuje si do knih přes rameno

    myslí  kouř když

    ke rtům  přikládá vykřičníky cigaret

 

A pak vydechne...

 

Pilky a lískové oříšky se nakrčí

a s napjatým klidem pavučin

po vnitřní straně stehen

sklouznou  zpět

do nulové polohy

 


10 názorů

egil
25. 04. 2021
Dát tip Aru

:-D já nikde žádnou kritiku nevidím? jenom komentáře ke mně, jejichž vztah k mé osobě, vzhledem k faktu, ze se vůbec neznáme, je úplně volný a se mnou mimoběžný. kritiku svých textů jsem naopak vždy vítal... ale tady jde zjevně o něco úplně jinýho! zajímavý!! (tak třeba teď se bavím - tolik ke smyslu pro humor... nebo to myslíš vážně?)


Jen jsem tak klikla na nějakou básničku, to je jedno, ale kritiku myslím všeobecně, současně, osobně, v dobrým, ale to ty nikdy neuznáš, proto už to k lepšímu s tvou poezií nepůjde. Škarohlíde. Vždycky jsi mi lezl z mých výše uvedených důvodů na nervy. Nazdar.


egil
25. 04. 2021
Dát tip

a proč ses probůh zaměřil/a zrovna na tenhle skoro dvacet let starý, mnou samým prakticky zapomenutý text? v tý době jsem byl ještě na škole... na tvoje hodnocení mé osoby nebudu reagovat - neznáme se; a tak to naštěstí i zůstane. zdar!


možná jsi pedofil, taky škoda, že působíš tak nafoukaně! a bereš se příliš vážně, včetně svojí poézie, a nejspíš nemáš vůbec smysl pro humor, proto už to lepší nebude, asi s poezií ne, i když je tady na písmáku nadprůměrná, tvoje elito je jelito, bohužel.


Barbuš
29. 05. 2016
Dát tip

Je to geniální a obraz s cigaretou také...

Děkuji.


egil
20. 04. 2014
Dát tip
Hledám.. hledám! - Hledej (nedám)...

Bridget
18. 04. 2014
Dát tip

hledám fakt v tom hledám co v tom doopravdy je, ale... 


jo!

Pája
04. 02. 2003
Dát tip

Rowenna
04. 02. 2003
Dát tip
******docela mě zaujalo, jak píšeš o ženách. *****

katugiro
29. 01. 2003
Dát tip
sice jsem onu výměnu názorů nebral jako něco, po čem by bylo třeba se usmiřovat, nicméně abych nebyl za suchara, virtuálně zmíněnou ruku tisknu... :)

Nuitík
28. 01. 2003
Dát tip
ježíš, to je nádherný.... at' chceš nebo ne, si to přivlastnim!***********************

hermit
28. 01. 2003
Dát tip
perfektní, tímhle jsi mě trefil mou vlastní bublinou do ucha! :o) t v!!

Carrie
28. 01. 2003
Dát tip
čím víc ji čtu, tím víc se mi líbí...

***

katugiro
28. 01. 2003
Dát tip
celková nálada hezká, ale zase se mi nelíbí několik jednotlivých výrazů... :)

egil
28. 01. 2003
Dát tip
např.?:)

katugiro
28. 01. 2003
Dát tip
ani ne tak např., jako především "vykřičníky cigaret"...

egil
28. 01. 2003
Dát tip
"vykřičníky cigaret" je genitivní přívlastek (jimiž je dobré šetřit, protože při vyšší frekvenci mohou působit samoúčelně: studny očí; laviny proud slunečních jara slz.......), ale v tomto případě je přívlastek v genitivu použit zcela záměrně jako metafora, která zde má své pevné místo: nelíbat! nedráždit, odseknu! atd.atd. Jestli to nezní libozvučně tvým jemným ouškám, to není můj problém.;)))

katugiro
28. 01. 2003
Dát tip
Netvrdil jsem, že by to byl Tvůj problém, sám jsi chtěl vědět, co se mi nelíbí. Stejně tak je mi jedno, jestli jde o genitivní přívlastek nebo o mrtvého králíka a jak často je dobré používat to ve "správných" básních, to s mojí kritikou nesouvisí. Metafora je to bezesporu hezká, ale mně se nelíbí "vykřičníky cigaret". Dál se mi nelíbí výtahy, co "zajíždějí dolů přímkami". Větný rozbor můžeš vynechat. :)

egil
28. 01. 2003
Dát tip
nechápu.. případná věcná diskuse asi nebyla zahrnuta v záměrech tvé kritiky.. neboj, příště už nebudu komentovat a budu si jen tak pohvizdovat:))) čau.

katugiro
28. 01. 2003
Dát tip
věcná diskuse nebyla namístě proto, že jsem nekritizoval použití genitivního přívlastku, ale jen slovní spojení - vysvětlení autorského záměru už bylo relevantnější... příště si dělej, co uznáš za vhodné

egil
28. 01. 2003
Dát tip
slovní spojení je v tomto případě genitivním přívlastkem, takže relevantnost mé reakce.... ale to je jedno.. podávám ti virtuálně smířlivou ruku; asi si nerozumíme a každý mluvíme o něčem jiném..:)

tak egile, hůůůůůů (víc jak niagára) ta je dost dobrá *****

Tiger
28. 01. 2003
Dát tip
jděte oba někam s těma hádkama - mně se tahle básnička na to, žes to psal ty, líbila :-) konečně žádná krev a kosti (pokud jsem něco nepřehlídla), ale cigarety mi taky vadily, ale spíš proto, že z nich nemám ráda ten smrad ;-) tohle bylo skoro něžný ty výtahy se mi líbily - už pro ten omezenej pohyb, ale pak to začalo být trochu sado-maso :-) M.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru