Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chiazmus

30. 04. 2000
4
0
2046
Autor
Saint_Ex

Biblická štruktúra - zvýraznený riadok tvorí centrum, jediný nie je vpletený do rímu a vlastne ukrýva podstatu celého tohoto pokusu o báseň. Škoda len, že som nemohol použiť grafickú úpravu ako v pôvodine. Ináč báseň vznikla na obyčajnej prednáške :-)))

Najtichšia zo všetkých múk... Sú chvíle, keď sa rozpúšťam v oleji rovnakosti Sťa hlavou pri hlave A bez chrbtovej kosti Sardinky, mojej susedky. Akoby nikto z nás ani nebol... Nik nemá žiadne námietky Ba ani hlúpe tu nepočuť klebietky A nemôžeme pozvať si hostí Ni tešiť sa z vzájomnej prítomnosti Nuž, lepšie bolo by, keby nás zub času zjedol. Tu ozaj jedno je, za kým sa otočím V konzerve samota je solená NIET UŽ „JA“, LEBO „TY“ SA ROZPUSTILO V OLEJI SO M... Ach, beda, ani tú myšlienku neskončím: Sardinky nemajú osobné zámená Každá je rovnaká, bez chrbta, bez mena Zajtra sa v oleji načisto rozmočím! A to si my, neskúsení, máme nájsť cestu medzi samotou sardiniek a škripcom slnečných rúk.
johanne
05. 04. 2004
Dát tip
zvláštní...

nebraska
23. 07. 2001
Dát tip
Ach, beda, ani tú myšlienku neskončím: Sardinky nemajú osobné zámená Každá je rovnaká, bez chrbta, bez mena Zajtra sa v oleji načisto rozmočím! :) tip

Naso
24. 05. 2001
Dát tip
Schizma vo mne (pro a kontra tip) dlho netrvala. Zvíťazili sardinky. T

Naso
24. 05. 2001
Dát tip
sardinky pred chvíľou zabudli fajočku

zolli
04. 05. 2000
Dát tip
Predstavuji si jak jsem namocena v tom sardinkovym oleji a mozna i pachnu lhostejnu sardinci uniformitou. Asi bych radeji do tomatu. Je rudy a ja drive nez olej potrebuji ocistu krve, aby mi v te konzerve zase nezasmradlo. Touzim se zitra v oleji rozplynout a rozpustit v nem vsecky sardinkovsky malichernosti a bezhlavosti a bezpaternosti. Jak ja rada tohle ctu! DEKUJI letce. Jeste malujes hroznyse? :o) posli mi prosim nejakeho :o))) joooo samota je nekdy solena slzami, ale sul je veskrze konzervacni a super ochucovadlo! Chci byt slana, ale ne slzami horkosti a samoty!

Print
03. 05. 2000
Dát tip
****!****! tip!!!

zolli
01. 05. 2000
Dát tip
!!! SUPER!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru