Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krása duše

03. 02. 2003
11
2
2281
Autor
Babetka

Proč na vzhled tolik dbáme a duši poznat nehodláme??

Na rtech lesk a na víčkách třpit,

mámivé oči a nekonečné modro v nich,

pleť jemná a stejně jemné rysy,

dětský úsměv vytratil se kdysi.

 

Tak tímto se možná chlubí jedna z masek,

patřící některé z mnoha krásek.

Co však za maskou se skrývá,

duše stejně krásná nebo opačně jiná?

 

Naneštěstí pro lenivé pány,

krásný obličej nezračí i krásnou duši dámy,

duše si svoji masku nevybírá,

snad proto, že krása je tak pomíjivá.

 

A tak otázku jsem se vám rozhodle klást,

proč se maskou necháme tak často zmást?

Proč, když člověk se s člověkem sejde,

zhodnotí svůj vzhled a o jejich duše jim už nejde?

 

Náš vzhled je přece jen pouhý rám,

krásný či obyčejný,jež nám byl dán,

aby chránil skvostný obraz naší krásy vnitřní,

tak proč jen před rámem se davy obdivovatelů tísní?

 

Však jednoduché je této záhady řešení,

nemyslet si, že za nepoutavým vzhledem krásná duše není.

Kdo krásu duše hledá a věří v ni,

tomu rám ustoupí a v krásném obrazu najde ji!


2 názory

Babetka
27. 01. 2007
Dát tip
Děkuju, to potěší...

Pohodar Tom
04. 12. 2006
Dát tip
Tuhle Tvou báseň už mám docela dlouho uloženou doma na disku - a musím říct, že se mi líbí tolik, že už to snad víc ani nejde. Díky za ní, Babetko.

Babetka
05. 07. 2004
Dát tip
Tak jo! :-) Já radím moooc ráda! :-)

Beezer
30. 06. 2004
Dát tip
Vždycky? Jo? Tak to je príma. Budu si k tobě chodit pro rady :-)

Babetka
29. 06. 2004
Dát tip
:-) Jojo, já mám přece vždycky tu pravdu. :-)

Babetka
26. 06. 2004
Dát tip
:-) Souhlasím! :-) A toho si važ, já moc často nesouhlasím. :-))

Beezer
26. 06. 2004
Dát tip
Ani jsem si nevšiml, ale když to říkáš :-)

Beezer
23. 06. 2004
Dát tip
Ještě aby bylo :-) To už by bylo opravdu špatný :-)

Babetka
07. 06. 2004
Dát tip
No, já doufám, že to nic špatného není. :-)

Beezer
06. 06. 2004
Dát tip
Znovu nemáš zač. Myslím, že hodně lidí píše o svých pocitech. Já vlastně píšu jenom o nich. A nic špatného na tom nevidím.

Babetka
04. 06. 2004
Dát tip
Teda, já se snad začnu červenat. :-) Ale máš pravdu, moje dílka o mně vypovídají hodně, protože jsou většinou o mně. :-) Znovu děkuji za poklonu...

Babetka
02. 06. 2004
Dát tip
Teda s tím citem si nejsem tak jistá, ale jsem ráda, že ty ano. :-) Každopádně ti děkuju, potěšilo to...

Beezer
02. 06. 2004
Dát tip
Nemáš zač. Cit z tvých děl úplně vyzařuje. Myslí, že pocity jsou pro tebe to hlavní. Každopádně, tvoje díla dost vypovídají o tobě. Líbí se mi jak píšeš.

Beezer
30. 05. 2004
Dát tip
No. Chvilku mi trvalo, než jsem si zvykl na tvůj styl. Ale tohle je moc hezký. Člověk se do toho ponoří a pak (jak říká Lovecraft) i přehlíží drobný chybičky. A to co jsem tam našel při podrobným zkoumání nějak nezměnilo můj názor. Máš cit. A to je v poezii to hlavní.

Babetka
24. 04. 2004
Dát tip
To víš, že to stačí. A bohatě. :-)

Ateh
23. 03. 2004
Dát tip
Co jinýho? Myslím,že stačí:-)

Babetka
20. 03. 2004
Dát tip
Ateh: Až tak?? :-) Murtis: Díky... Máš pravdu, vyznívá to smutně, protože to smutné je. Nebo aspoň mně je z toho smutně...

Murtis
19. 03. 2004
Dát tip
Navzdory tomu, že některé rýmy byly trochu neobratné , myšlenka i zpracování jsou skvělé... Báseň vyznívá harmonicky, byť trochu smutně (ale jak jinak, že?!)

Ateh
16. 03. 2004
Dát tip
Capute vetato

Babetka
03. 03. 2004
Dát tip
Díky moc! Nevím, co jinak říct... :-)

Lovecraft
02. 03. 2004
Dát tip
Tak tohle mne opravdu překvapilo!!! Krásná báseň, krásné téma, krásné zpracování, že člověk zapomene na drobné mušky. Takových lidí jako ty je hodně málo. Nevím, co bych dodal. (snad jen, že tento problém není jen ze strany mužů). Jestli budeš chtít podívej se na moji báseň DÍVKY, ¨její téma by tě mohlo zajímat.

Babetka
01. 03. 2004
Dát tip
Moje milá Jitinko! Nemám slov... Moc děkuji!!!

JITINKA
13. 02. 2004
Dát tip
Milá autorko, píšeš krásné básničky, ve kterých cítím tvé plné zosobnění. Je mi líto toho smutkum, jež do nich vkládáš, snad proto, aby jsi mohla dál denně rozdávat své úsměvy nám ostatním, kteří tě denně potkáváme. Velice si tě vážím jako člověka i přítele (smím-li doufat). Toto Tvé dílo považuji pro mne osobně za nejpřínosnější.... ...vždyť i debata, která se kolem něj zde strhla leccos vypovídá o tom, že nenechalo čtenáře chladnými. A ještě malá poznámka na konec: radši nech tuto kritiku bez reakce, než abys ji nějakou poznámkou zlehčovala. Všichni čtenáři zde mohli zaznamenat, že neumíš přijímat chválu. Mě by to mrzelo, protože ji myslím zcela upřímě. Pa(tip)

Babetka
12. 06. 2003
Dát tip
A tím jsi chtěl naznačit jako co??? :-) Já se snad urazím! :-))

Thurin
31. 05. 2003
Dát tip
Bla, bla, bla....:)))

Thurin
30. 05. 2003
Dát tip
Tak pod to bych se podepsal...:))) Doufám, že jemu alespoň věříš!

Babetka
30. 05. 2003
Dát tip
Jemu jo! :-)) Ale taky se to musí brát s rezervou, vždyť mě nezná... :-) Takže se vyjadřuje jen k malinkatému kousku mě a já nemůžu za to, že ten jediný je docela obstojný. Se zbytkem je to už horší... :-)

Babetka
26. 04. 2003
Dát tip
Děkuju moc, Fagusi, nejen za poklonu, ale hlavně za tu radost, kterou mi tvá slůvka udělala!! :-)

Fagus
25. 04. 2003
Dát tip
Co hledáš, možná nenajdeš, neb vypadá to často jinak, a přichází odjinud než čekáš. Však najdeš zcela určitě, byť ne snad hned, své pravé místo v životě. Jsi na nejlepší cestě, tak nevěš hlavu. Nedej na lživou píseň davu. "Ne milý ten kdo krásný, ale krásný ten, kdo milý." Píšeš nádherně. *

Thurin
24. 04. 2003
Dát tip
Nemusíš, vždyť ji znáš. Kždé ráno ji vidíš v zrcadle...:))

Babetka
24. 04. 2003
Dát tip
Počkej, zkusím zavzpomínat, kdo za mnou nejčastěji ráno stojí, když konečně seberu tu odvahu a podívám se do zrcadla! :-)) Že by Mikimyška?? :-) Díííííky....

Thurin
22. 04. 2003
Dát tip
No, není ta holka skvělá?!

Babetka
22. 04. 2003
Dát tip
Která?? :-) Mám začít žárlit?? :-))

Thurin
18. 04. 2003
Dát tip
Já myslím, že není jediným vodítkem snad u nokoho. U někoho ovšem převládá, ale to je každého věc. Pokud někdo dává přednost životu s krásou než s přízněnou duší, pak je to jen jeho rozhodnutí a já jej za to rozhodně nebudu odsuzovat, možná litovat. Krása tělesná, však mnohdy neznamená mdlého ducha.

Babetka
18. 04. 2003
Dát tip
Ale vždyť já s tebou v podstatě souhlasím, jen jsem to řekla jinými slovy! :-)

Thurin
16. 04. 2003
Dát tip
Ale není upřednostňování duše to sané, jako upřednostňování těla? První hlavní dojem uděláme na člověka prý za prvních šest vteřin a to těžko dokáže někdo poznat duši, možná proto nám záleží tolik na vzhledu. Tvrdit, že mi nezáleží na vzhledu nemohu, ale myslím, že poodhalovat tajemství cizí duše je skvělé.

Babetka
16. 04. 2003
Dát tip
Tvrdit, že nám ani trošku nezáleží na vzhledu, by bylo pokrytecké, je to naše biologická přirozenost! Já bych jen byla ráda, aby vzhled nebyl jediný způsob poznání člověka, vždyť duše je mnohdy mnohem krásnější a zajímavější....

Neewoa
14. 04. 2003
Dát tip
Krásne....ľudsky pravdivá myšlienka...Dôkaz našej zaostalosti....Fakt pekne******:))

Babetka
14. 04. 2003
Dát tip
Neewoa: Díky!!! :-) Otázkou ale je, jestli to je zaostalost nebo pouhá biologická přirozenost...

Neewoa
14. 04. 2003
Dát tip
Nemyslím, že je to biologicky dané....Kto chce...môže to zmeniť...Len škoda,že to chce tak málo ľudí...:((Je to naša povrchnosť. S dušou je to ťažké....nedá sa spoznať na prvý pohľad....

Babetka
14. 04. 2003
Dát tip
Určitě to můžem změnit, když budeme chtít! Ale současná společnost je pod neustálým tlakem, jak má vypadat - v časopisech nám na to podávají recepty, v televizi po pláži pobíhají jen anorekticky vyhublé "krasavice" a všichni neustále zveličují významnost vzhledu... Za chvilku nová generace po duši ani nevzdychne...:- ( Já myslím, že to je právě na duši to krásné, že se nedá poznat na první pohled - její odhalování je dlouhodobější a mnohdy zajímavější než odhalování těla... Kéž by můj názor sdílelo víc lidí...

Neewoa
14. 04. 2003
Dát tip
To je práve to......Ľudia sú radšej ochotní rýchlo odhaliť telo...než dlho spoznávať dušu:(( A tá istá spoločnosť prináša len chorobnú túžbu po tele vychrtlej modelky......choré diéty, anorexiu, bulímiu.... To je tá krása ktorú uctievame...? Hrozné:((

Babetka
14. 04. 2003
Dát tip
Z toho je mi taky smutno... :-( A nejhorší je, že všem lidem nedojde jaká je past! Četla jsem jeden úžasnej článek, kde psali, že to vše je spiknutí oděvního průmyslu (čím hubenější holky, tím míň látky a menší výrobní náklady) a kosmetickejch firem, který chcou udat svoje výrobky. Takže jde zas "jenom" o peníze a přitom ztrácíme svoji přirozenou možnost volby, když nás tlačí k tomu, aby se nám líbil jen určitý typ lidí! Je mi zvlášť líto těch mladejch lidiček, který mají už tak svých problémů dost a k tomu ještě si berou k srdci ty kravinky o vzhledu, jak to pak může dopadnout?? Tak, že anorexie a bulímie přibývá... I u chlapců... :-((

Babetka
08. 04. 2003
Dát tip
Thurin: Dobře, přestávám se "vyjímečně" hádat!:-)) Netvrď mi ale, že by to nebyla nuda, kdybych se vším souhlasila!:-) Tak já se budu zase opakovat: díky!!:-)

Thurin
07. 04. 2003
Dát tip
Červenat? Spíše opakovat, ne?:)) Jo a neměla by jsi se pořád hádat, zvlášť když "výjimečně" nemáš pravdu.:)

Babetka
04. 04. 2003
Dát tip
Thurin: Díky!!! Asi se začnu červenat...:-)

Thurin
03. 04. 2003
Dát tip
Je vážně skvělá. Znám ji sice opět z dřívějška, ale neztratila nic ze své přitažlivosti...

Katčenka
19. 03. 2003
Dát tip
Nemas duvod :-)

Babetka
19. 03. 2003
Dát tip
Ale mám! Já se vždycky červenám, když mě někdo chválí a já si to vůbec nezasloužím!:-) Ale díky, že ty si myslíš, že zasloužím...:-)

Babetka
18. 03. 2003
Dát tip
Katčenka: Díky moc!! Asi se začnu červenat...:-)

Katčenka
17. 03. 2003
Dát tip
Super super super!!!! TIP jak hrom!!!

Mikimys
08. 03. 2003
Dát tip
Nehádej se se mnou!!!!

Babetka
08. 03. 2003
Dát tip
Mikimys: Já mám vždycky pravdu, to bys měla už od října vědět!!:-))

Mikimys
08. 03. 2003
Dát tip
Já taky!!!

Babetka
08. 03. 2003
Dát tip
Mikimys: Jak můžeš mít vždycky pravdu, když ji mám já?? :-)) To se logicky vylučuje... :-)

Babetka
07. 03. 2003
Dát tip
Mikimys: Ale ne...:-)

Mikimys
04. 03. 2003
Dát tip
Ale zasloužíš, Vendulko:-) Babetko...

Babetka
10. 02. 2003
Dát tip
Všem děkuju za ta povzbudivá slova!! To si ani nezasloužím...

Funda
04. 02. 2003
Dát tip
Myšlenky máš lahodné a obrazové vyjádření citů též. Jen si myslím, že by bylo lepší, aby se rýmovaly všechny řádky. Bylo mnohem hladivější a čtivější. Na prvotinu to ovšem není vůbec špatné. Vítej nám, Babetko. Tipík a už utíkám spinkat.

Funda
04. 02. 2003
Dát tip
Omlouvám se, má znavená hlava chtěla říci, že by to bylo mnohem hladivější a čtivější. Odpust mi to prosím. Funda

Funda
04. 02. 2003
Dát tip
Omlouvám se, má znavená hlava chtěla říci, že by to bylo mnohem hladivější a čtivější. Odpust mi to prosím. Funda

alim
04. 02. 2003
Dát tip
presne moje gustu...bez duse bylo by prazdno a pusto..krasa je opravdu jen pomijiva....tipik...:-))))

Schwalbe
04. 02. 2003
Dát tip
Pěkné - pravdivé - t*

Kvíďas
04. 02. 2003
Dát tip
Třeba 4.2. ve 20.00 zde v Písmákovi.

Kvíďas
04. 02. 2003
Dát tip
Tvůj věk se k mému hodí, však zdá se, že jsme v pasti. Proč jen se lidé rodí v odlehlých koutech vlasti. :-)

Manoloh
04. 02. 2003
Dát tip
Je to bezva vyznání - moc se líbí!

Kvíďas
03. 02. 2003
Dát tip
Pěkná myšlenka. Někdy bysme to mohli spolu probrat:-)- *t*

Babetka
03. 02. 2003
Dát tip
Tak fajn, kdy a kde??:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru