Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zloději

04. 02. 2003
0
0
2790
Autor
Marco

Zloději jsou zkázou slušných lidí, natož pak lidí chudých.

Dnes jsem byl sprostě okraden. Stalo se to v tramvaji cestou do práce. Z tašky s počítačem, mi zmizela peněženka s penězi a veškeré doklady. Podotýkám, že jsem tu tašku hlídal a držel rukou... přesto jsem byl okraden, ...ano, stalo se to v úplně narvané tramvaji...

Mým dobrým přátelům v loňském roce ukradli nové auto po pěti měsících na laesing.

1/Proto se ptám, jaké máte vy osobně zkušenosti se zloději?

2/Co si o takových lidech myslíte?

 


Spvrivs
06. 10. 2003
Dát tip
Je to "pakáž" (kéž by každý z nás dokázal dobře vychovat své potomky). Ale ta situace není až zas tak neřešitelná. Evropská společnost je vesměs zkažená. Co na východě spáchali komanči, to na západě v zápětí dohnali (přehnaní)liberálové (ruku v ruce se "socany"). Nejméně kriminální zemí v Evropě je Řecko, kde když někdo něco ukradne, je svým místním společenstvím de facto exkomunikován a jediná možnost pro něj je odstěhovat se někam hodně daleko. Nemyslím si, že by zrovna naše společnost byla schopná si z toho vzít příklad a změnit se, ale bylo by to krásné.

Merle
02. 06. 2003
Dát tip
Zdenda: pokud jsi ještě nebyl na jatkách, asi by tě to překvapilo.... :) ale v tomhle případě být v souladu s výrobou a pojídáním masa znamená schvalovat všechny krádeže jako nutné zlo... tedy jako paralela. (BTW: jím maso) ale myslím, že moji myšlenky jsi pochopil... jde mi hlavně o to že kupodivu věci neosobní, a ubližování abstraktním subjektům nebývá obecně považováno za nemorální... přestože všichni vědí, že jsou špatné. ale ta neosobnost prostě dává cosi jako omluvu. nejsem žádnej moralista, okradl jsem jak osoby, tak neosoby, ale vždycky jsem cítíl, že obojí je stejná krádež, a obhajovat jedno proti druhému je jen pokrytectví - hlavně sám k sobě.

Robynson
02. 06. 2003
Dát tip
Myslím, že to jsou tvrdí dělníci boží. Možná je problém v tvém přístupu k hmotným věcem. Je to mé nebo to prostě je...

Merle
01. 06. 2003
Dát tip
Zdenda: vidis a pritom je to stejna kradez, jenze jedna je osobni a druha ne... tzn jednou okrades konkretni osobu, a podruhe abstraktni utvar. je to asi tak jako kdyz jis maso, schvalujes tak hromadne zabijeni zvirat na jatkach, ale kdybys tam sel na exkurzi, zeblil by ses...

Hakim
06. 02. 2003
Dát tip
Zloději z hladu nebo z lenosti???

Ostrich
06. 02. 2003
Dát tip
Kradlo se i za šimpanzů. Krádeží je i parazitismus v nejobecnější podobě. Po programátorsku: daná možnost je ze systému vymazatelná jen jeho úplným přebudováním, které ale zcela změní i jeho další charakteristiky. Takto vytvořený systém bude výrazně horší než původní. Mimochodem - je to obdoba lži, a bez lži by - kupodivu - asi nebylo o řeči ani vidu ani slechu...

clovrdik
06. 02. 2003
Dát tip
JT : :-))))))) skvěle jsi to vystihnul :-)))

Merle
06. 02. 2003
Dát tip
přesně tak.... a čistě pro konkrétnost, kdo tu používá jenom legální a zakoupený software? v čem se liší zlodějina konkrétní (osobní - jeden na jednoho) a zlodějina neosobní (jeden na stát, frmu, právnickou osobou)? z morálního hlediska NIČÍM snad jen, že ta neosobní je mnohem jednodušší, je všude kolem nás, a pro úspěšnost potřebuje trochu víc inteligence

Ušák
06. 02. 2003
Dát tip
1) víc než bych chtěl 2) pěkně mě s... B-I

Merle
05. 02. 2003
Dát tip
Marco... s těma daněma.... když si někdo dá do nákladů firmy soukromou věc, už to není to, že by neodváděl víc než musí... a to ani nemluvím o takovém ježdění v tramvaji na černo... tím chci celým říct, že než začneš spílat sobeckým zlodějům, zamysli se nad krádežemi obecně.... a ikdyž drobná úprava na daních vypadá úplně jinak, než přímé okradení člověka, pořád je to stejná krádež, ikdyž třeba ne osobní. od jednoho k druhému není až tak daleko, jak by se mohlo zdát... cool23: když už ti hrozilo, že ti ho ukradnou, měl jsi ho darovat dobrovolně :))

cool_23
05. 02. 2003
Dát tip
Merle, myslíš něco jako dobrovolné dárcovství ? Nevěděl jsem, že se i takový věci daj transplantovat !;) cool

Merle
05. 02. 2003
Dát tip
transplantace asi nebude vhodný odborný termín... ale v podstatě.... no dejme tomu ;))

Albireo
05. 02. 2003
Dát tip
V některých islámských zemích se ruce usekávají a za cizoložství ukamenuje dodnes. A krade a souloží se tam dál, to druhé snad míň, ale to je dáno spíš nedostatkem příležitostí.

Marco
05. 02. 2003
Dát tip
cool_23: jasně, že na zloděje nahlížíme vlastně jaksi ZVNĚJŠKU, ale jsou prostě zloději a ZLODĚJI, ti, co jsou na tom hodně špatně... a pak ti, co prostě kradou, jak už napsal Merle... prostě s frajerství, nebo, že jsou to prostě nemakačenka. To je celé a to jsem také měl na mysli já. Je to tak v materialisticky založeném světě se prostě krást bude, ale na druhou stranu, znám i lidi, co jsou na tom vážně bídně a krást prostě nechtějí a nebudou. -------------------------------------- - i viz. Merle k tomu co dáš do daňovýho přiznání, je to prostě o lidech. Jsou lidi a lidi, jak mi tuhle řekl jeden právník a o tom myslím, že to dost JE.

cool_23
05. 02. 2003
Dát tip
Marco, vše, co jsi napsal, vím a použil jsem v předchozích kritikách, tzn. už je to vše min dvakrát řečeno. Šlo mi o to vyšinutí, je to termín, který jsem nepoužil, ale který docela vystihuje to, co jsem se snažil naznačit. Doufám, že mi to už vymlouvat nikdo nebude. Asi bych zakončil jednou myšlenkou: "Ubohým je žebrák právě tehdy, začne-li krást." cool

cool_23
05. 02. 2003
Dát tip
P.S. Nemá to být tvrzení, nekamenujte mne prosím ! Thanks!!

JosefTupý
05. 02. 2003
Dát tip
1) skvělé 2) miluju je

Pavson
05. 02. 2003
Dát tip
Vzpomínám si, jak v roce 1992 se u nás v hospodě bavili čtyři štamgasti a hrozně nadávali na demokracii. Zvláště na to, jak se zvýšila kriminalita. Přitom první se právě z kriminálu vrátil, druhý nastupoval za dva měsíce svůj čtvrtý trest, třetího synovec si v tu dobu odpykával 18 měsíců a čtvrtý měl v předsíni zrcadlo, které ukradl u mě na chalupě a sekal zahradu kamarádovo sekačkou, neuměle přelakovanou na bílo.

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
promiňte tu chybu leasing ... jsem dost naštvaný, psal jsem narychlo... Marco

jů , budu první :) 1) zkušenosti určitě, mám, ale myslím že to byli samé drobnosti, nic vážného...když nepočítám několikrát opakované vloupání do naší rodinné chatky :) 2) co si o nich myslím ?...snažím se je pochopit...asi k tomu mají nějaký důvod hm ? A jinak si o nich nemyslím nic moc zorvna dobrého :(

rire
04. 02. 2003
Dát tip
na druhou stranu obdivuji jejich zručnost, ve které se již téměř vyrovnají svým opičím předkům... nebo příbuzným? :)

Krel
04. 02. 2003
Dát tip
svině...ve středověku to bylo dobrý...kdo kradl a byl chycen tak mu byla useknuta ruka...to je trest kterýho se člověk bojí a rozmyslí si krást a ne jako dnes pár stovek pokuty který si stejně nakrdl a ještě je pak v plusu...

Seregil
04. 02. 2003
Dát tip
ad 1) zkušenosti osobní nemám ad 2) jak říká Krel zavést toto středověké právo... možná bychom se divili, kolik lidí by bylo bez ruky popř. bez rukou...

tloudev
04. 02. 2003
Dát tip
mno ono to je dvojsecny, pac kdyby se zlodejum fikaly haksny, tak tim je clovek "ocejchuje".. ale co my jednoruci?! vzdyt bych mel furt na taliri ze jsem zlodej! tak dobre, nejsem jednorukej. ale kryplici by meli dost tezkej zivot. co takhle tetovat curaka na celo? to je myslim hezkej cejch :-)

cool_23
04. 02. 2003
Dát tip
Nechci se nejdřív vyjádřit k žádné z těchto otázek. Nasimuluju menší problém: "Mohu říct, že kdyby mi v tuto chvíli zemřel jeden z mých rodičů, neměl bych ani na to, abych je nechal pochovat a musel bych zvážit i variantu krádeže." Co "mi " na to kdo řekne ? 1/ se zloději žádnou, s podvodníky ano, myslím to tak, že ode mě např. někdo vymohl (vypůjčil si) něco, o čem v té chvíli věděl, že mi to nevrátí. Toto jsem posléze odsoudil a nešlo to jinak. 2/ Ta otázka je dle mého mínění napsána člověkem, který je v afektu. (chápu to) 2a/ Nasypal jsi všechny zloděje na jednu hromadu a žádáš o jejich soud ? Na to totiž nejde jinak správně odpovědět. 2b/ Mluvíme-li ale jinak o lidech, kteří se krádežemi živí, nelze jejich činy samozřejmě nikterak ospravedlnit. cool

Schwalbe
04. 02. 2003
Dát tip
1) osobní zkušenosti mám, ale nešlo o nic velkého 2) souhlasím se Seregilem, že bychom se možná divili. Myslím si totiž, že většina lidí dnes krade (bere něco, co mu nepatří) - třeba obálku, list papíru, prostě cokoliv v práci, ve škole ..., kukuřici v lánu JZD.... Pak třeba pomluva - to je také krádež že? Obírám druhého o důvěru, kterou v něj mají jiní atd. No, nějak moc jsem se rozepsal. :o) Takže s tím sekáním rukou bych byl opatrný. A než bych začal křičet "Zloději", tak bych zkusil nejdříve probrat svou minulost. (Tím se nechci zastávat zlodějů, to ne!!!)

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
rire :)))) krel: všimni si, že to pravidlo kriminalitu nesnížilo. nemluvě o tom, že většina tehdejších zlodějů to nedělala pro zábavu, nebo zlenosti, ale z nutnosti... cool23: myslím dost slušný rozbor situace. já si myslím, že sekání rukou je extrém, stejně jako dnešní extrém se skoro nemožností zloděje potrestat. nejhorší co se totiž může stát, když toho zloděje chytnou... pak totiž pojišťovna nezaplatí nic... a ze zloděje postižený nedostane (nevytluče) povětšinou ani korunu.

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
cool_23 : 1/ nesypu je na jednu hromadu, i když jak bys je chtěl třídit... 2/ nekradl bych ani abych pohřbil např. jak jsi napsal jednoho z rodičů ... i kdybych jim měl vykopat někde hrob vlastníma rukama - kdybych je pohřbíval za kradené peníze asi by tohle nejen oni nechtěli, ale i já bych se musel stydět ... a to myslím naprosto vážně... spíš nechápu tebe a tvůj charakter ...

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
Merle - avi

Bobísek
04. 02. 2003
Dát tip
1) Zloděje nic neomlouvá. Akorát feťáci kradou, protože jsou v "tíživý" situaci...... Člověk, kterej nemá na pohřeb rodinnýho příslušníka se ke krádeži nesníží. Omluvil bych leda to, kdyby někdo něco šlohnul, protože nemá ani korunu na jídlo a chtěl by se najíst. Ovšem otázkou by bylo, proč nemá ani korunu na jídlo... :-) Pokud utrácí za drogy, za automaty, sází a podobně, neni krádež v jeho případě omluvitelná. 2) Hodně zlodějů si dává pozor, aby neukradli víc, než je částka, pro kterou by šli do lapáku. Pak je to přestupek a hurá, krade se dál. Kdysi jsem četl, že takových šikulů je podle statistik poměrně hodně. Závěr: zlodějnu neomlouvám!

Josefk
04. 02. 2003
Dát tip
řekl bych, že se to dnes jaksi....nosí doprkénka!

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
Marco: pokud neplatíš rozhlasové poplatky a máš radio i třeba ve walkmanu, jsi zloděj. pokud neodvádíš na daních finančnímu úřadu vše co máš odvést, jsi zloděj. i pokud třeba najdeš nějakou cenou věc, a tu si ponecháš, jsi zloděj. je hodně zlodějů a to i mezi vcelku poctivými lidmi. nesnažím se zloděje omlouvat, tohle je prostě fakt. upřímě řečeno, jestli někdy nastane situace, že jediná možnost, jak zajistit moji rodinu je krádež, udělám to bez jakýchkoliv větších morálních výčitek. naštěstí nějaká možnost je skoro vždycky.

zoo
04. 02. 2003
Dát tip
Tak to mne, milé Marče, naposled oloupli na demonstraci 'Děkujeme, odejděte'. Aby nedošlo k mýlce - já se jí neúčastnila, já se skrz ni pokoušela probourat na vlak cestou ze školení ODS! :-)))) Přesto jsem bez mobilu a jediné koruny dokázala dojet první třídou a posléze taxíkem až pod okna - halt důvěryhodnej kcicht. Lumpíci oloupí, zbytek národa se předhání, jak nahradit ztráty. Nakonec to byla velmi veselá noc...

Narvah
04. 02. 2003
Dát tip
Myslim si, ze krast by se nemelo.

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
Merle: chápu, co zde naznačuješ, ale já tady píšu o zcela jiné kastě zlodějů... :(

Danny
04. 02. 2003
Dát tip
Krel, Merle: zlodějům usekávali ruce... co asi cizoložníkům? brrr... Marco: soucítím s Tebou. jednou mi v cizině ukradli 100$

Rowenna
04. 02. 2003
Dát tip
To je dost prekérní situace... mi ukradli jednou doklady - peníze, pal to čert, ale s těmi doklady to byl dost záhul. Měsíc mi trvalo, než jsem měla novou občanku. Nesvéprávný občan. Na poště mi nevydali poštu, než jsem zrušila všechny karty a pořídila si nové... nový řidičák, nový pas, za všechno se platí stornovací poplatky a nové poplatky... A pak se ještě klepat, kdo si stihl za mé karty nakoupit, vybrat a za kolik... Jinak chatu máme vykradenou v průměru dvakrát za rok. Držím palce, ať to dobře dopadne.

Merle
04. 02. 2003
Dát tip
Marco: já ti rozumím. žádná krádež není příjemná. třeba otci už několikrát vyloupili krámek, a to dokonce za bílého dne... (naštestí to odnesl jen nalomeným žebrem) já osobně dávám přednost tomu nemít nic, co by mi mohli ukrást a co vede zloděje aby kradli? na tohle téma by se dala napsat obsáhlá studie, a jsme si jistej, že jich už spousta napsaných je. základní důvody jsou asi tyto: 1) zábava dobrodružství vzrušení frajeřina 2) lenost 3) špatná životní (nutná potřeba) situace třeba kombinovaná s ostatnímy důvody 4) pocit nadřazenosti - nadřazené ego nebere přivlastnění si cizího jako krádež (pouze obrázceně) 5) snadnost krádeže, malá šance přistihnout a potrestat - v podstatě bod 2, ikdyž ne docela nemá cenu snažit se pochopit důvody a mentalitu zloděje, alespoň ne z hlediska praktického pro tebe. buď uděláš lepší opatření, aby se to už nestalo, nebo to připiš na seznam předpokládaných ztrát... Danny: ti se lámali v kole... v mírnějším případě pranýřovali a popravovali

cool_23
04. 02. 2003
Dát tip
Marco, nevím o jakém mém charakteru se tu snažiš mluvit ? Pokud jsi to napsal jen proto, aby jsi z této mohl odejít se vztyčenou hlavou, tak to tedy kámo trochu zpomal a pokud možno se otoč! 1/ nemluvil jsem za sebe (nebylo by to nejspíš patrné, tedy jsem použil slovo "nasimuluju") a záměrně jsem vybral lidskou situaci, která může EXTRÉMNĚ ovlivňovat lidské uvažování a počínání si, navíc ve které na tebe tlačí čas, okay ? 2/ nevím, jestli jsi někdy pohříval člověka (jen menší pozn. k tvým představám pohřbívání kohokoliv - člověka - tak jak jsi to popsal ty, tak podobně můžeš zakopat tak akorát králíka na zahradě, nemusíš se starat o žádná oznámení, formality, žádné obřady, prostě nic.) 3/ nezlob se, musel jsem udělat menší průzkum, jsem na koleji, na pokoji jsou další čtyři, tři z nich v životě sobecky okradli jednotlivce (přiznávají to,) čtvrtý přiznal, že ukradl ve školní družině magnetky:-) (jeho jediná krádež v životě) Počet zlodějů ku celku je až moc velký a nemyslím si, že kdybych vytáh paty ven, nějak rapidně by se ono skóre zlepšilo. 4/ cit. tebe: "nesypu je na jednu hromadu, i když jak bys je chtěl třídit... " Nijak bych je třídit nechtěl, protože na té jedné (objektivně vzaté) hromadě prostě a jednoduše nejsou !;))) --------------------------------------------------------------------------------------------- P.S. Ještě jsem chtěl dodat k tvé poznámce - "nesypu je na jednu hromadu" - nemluvíš pravdu, možná ti uniklo, ale mne samotného jsi tam přihodil - nic jsem neukrad !

papouch
04. 02. 2003
Dát tip
mně kdosi ukradl mládí :-)

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
cool_23 : nikam jsem tě nepřihodil, ale to, že vůbec uvažuješ o krádeži v rámci pohřbení rodiče vypovídá o jisté úchylce chceš-li v charakteru. Pro slušnýho člověka to vůbec nepřichází do úvahy - koneckonců za nemajetné to může zaplatit i obec. O formalitách spojených s pohřbíváním mám představu dosti konkrétní, neb jsem již pár těchto záležitostí musel absolvovat. ---------------------------------------------------------------- Pokud jde o tvůj průzkum na koleji, nevím jak konkrétně vypadal, ale pochybuju, že tvoji spolubydlící kradou v tramvaji či jinde. Obchod za zlodějnu v principu nepovažuju, byť je jakkoli pochybný. ;-)

Marco
04. 02. 2003
Dát tip
Merle: Neplacení koncesionářských poplatků a daní je lumpárna a zlodějna a zaslouží si být potrestána, protože okrádá všechny. Ale to neznamená, že na daních chci odvádět víc, než podle zákona musím... ;c-) K té krádeži pro zajištění rodiny - na jak dlouho si myslíš, že by ti to procházelo, to projde jenom grázlům velkého formátu, kteří se stanou ...třeba konzuly na jistém tichomořském ostrově... :))) Myslím, že tohle ale není o tobě. ------------------------ Ke tvému rozboru pohnutek: myslím, že tam ještě patří - krádež jako způsob obživy, nikoli krádež "z nedostatku"...

cool_23
04. 02. 2003
Dát tip
Marco, nezlob se prosím za ten výbuch ! Dřív než jsem se zmínil o čemkoliv, zobecnil jsem problém na případ, kdy někdo něco kdekoli ukradl(nemyslel jsem v tramvaji) a řekl, že ten člověk byl prostě v extrémní situaci - vymyšlená situace. Nad pointou toho celého se nepozastavil jedinný člověk. - Toho zloděje nikdo nezná. - Nikdo neví, proč to udělal. - Pokud by to udělal ze zoufalství, je to pro nás všechny stejně jen zloděj, NAHLÍŽÍME NA NĚJ PROSTĚ Z VNĚJŠKU, jenže to za těchto zmíněných předpokladů prostě nejde. - Věř, že člověk, který se do této situace(role zloděje) teprve dostat má, ti také řekne, že by to nikdy neudělal, není v té situaci, nežije tím, neřeší ten problém. Jenže ve chvíli, kdy je krádež pro něj jedinným schůdným východiskem, se k tomuto prostě nakonec uchýlit může, dle něho IMPLICITNĚ VZATO DĚLÁ SPRÁVNOU VĚC. - Spousta lidí to nechápe. Stejně tak mnoho sebevrahů je v době činu přesvědčeno, že toto je správné řešení a znáš snad někoho normálního, kdo by ji kdys dávno předtím schvaloval ? - Neměl jsi nikdy posunuté vědomí ? To se stane velice snadno, záleží to dost od povahy člověka a spousta lidí k tomuto náchylná je - odtud to celé vzchází ! Jinak - jsem si vědom jednoho, ať narazím na, ať kohokoliv vím, že proti mě může být použito ono známé pravidlo "dle sebe soudím tebe. Většinou se nepozastavuju nad nějakým obranným mechanismem vůči někomu, kdo by to proti mě mohl vytáhnout Vím totiž, že to sice udělat může, ale v rukávu stejně nic nemá. Kdybych věděl, že se mě bude někdo snažit soudit za případ, který je, alespoň dle mého mínění, vhodně exemplární - byť může být použit proti mně, zmínil bych se navíc o tom, že chování lidí v podobých extrémních případech mne docela dost zajímá a není to dnes poprvé, co se k tomuto vyjadřuju. A sklerotik nejsem. Taak a teď tu máme můj průzkum.:-) Nezáleží na tom kde, obecně je to přeci ten samý případ - sobecké obohacení se na úkor jednotlivce, který to zjevně pocítí. Kéž alespoň něco vzeplalo ? ;) Hezký večer ! cool

clovrdik
04. 02. 2003
Dát tip
několikrát mi vykradli chatku na zahrádce, přišel jsem už o dvě kola a nebejt sakranáhody, byl bych vloni bez auta (našlo se rozebraný na součástky v asi 30km vzdálený garáži ); vezmu-li si k tomu fakt, že i když zloděje chytnou a on je to asociál, nedostane okradený od něj ani korunu (prostě zákony v tomhle státě nahrávaj těm kriplům a ne slušnejm lidem), nikdo se nesmí divit, že kdyby bylo po mým, tak kdo se ochomejtne okolo mýho majetku, okamžitě bych ho oddělal !

cool_23
04. 02. 2003
Dát tip
Človrdíku, asi se nám bude vždycky snažit někdo něco ukrást, nesměli bychom žít v materialisticky založeném světě, ve světě, kde majetek slouží lidem, kde na jednotlivce je nahlíženo podle výše jejich jmění a kde káždý, kdo nic nemá, má se zpravidla hůř než ti ostatní. Jenže svět jinej asi už stejně nebude. Nežijem v Božím králvství. Jinak byt, chatku ani auto nemám, ale na co jsem si vzpoměl, tak mě loni ukradli panenství. Ale zas tak hrozný to nebylo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru