Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O mrtvých jen dobře

05. 02. 2003
16
0
3790
Autor
JASAN

Před týdnem , ve středu dopoledne, při obchodím jednání, zarazila mne nekonečná nehybnost pod tvářemi osob okolo stolu. Číhavá strnulost ukrytá za přátelskými škleby a bodrými úsměvy. Zachvátil mne děs, protože jsem si s definitivní platností uvědomil, že ti pánové jsou mrtvi. Zoufale jsem toužil zjistit, že mne klame zrak či selhává můj cit pro lidi. Ale to poznání zaútočilo na mne všemi smysly, a nebylo jediného, který by svědčil o opaku. Můj mozek nezvyklý jedat s neživými, zběsile hledal v myslích těch monster jakoukoli lidskou myšlenku. Ale za spletí složitých obchodních záměrů a kulantních návrhů nenacházel nic, než snahu prosadit se, uspět. A dál už jen absolutní prázdnotu.

 

Jejich nenucený hovor při obědě, lehká nekonfliktní témata, to byla jen snaha zastřít neživost. Plastoví paňácové, mechanicky vkládající do úst drahá sousta. Doufal jsem, že ucítím alespoň mrtvolný zápach, známku toho, že kdysi byli živí. Nic. Jen vůně luxusních deodorantů a vodiček po holení. Tmavá skla jejich vozu jen podtrhovala anorganičnost světa. Život zmizel, nahrazen samovolným pohybem. Zůstávají  realisticky vyvedené testovací figuríny, bouračkoví oskaři.

 

Zacvrkal mobil  a živý člověk začal klást otázky  v bláhové naději, že mu umím odpovědět.  Žaludek se mi zhroutil do jediného velmi hmotého bodu v obavě, že i já jsem mrtev, že nedokážu ze svého hrdla vyloudit jediný přirozený zvuk. Ale člověk si nevšímal sevřeného tónu mého hlasu, soutředil se na význam slov a přikádal mu velkou důležitost. Usilovně jsem hledal v temnotách své lebeční dutiny další jednoduché věty, které by měly smysl. Svět se pomalu, bolestivě a s námahou začal vracet k normálu.


 


Elyn
28. 10. 2003
Dát tip
Výstižný, jen to občas při čtení někde zadrhlo...ale stejně *

Semeno
18. 08. 2003
Dát tip
Dobrý, už sem při smyslech. hehe, nestíhá! To známe! :o) (se bavim!)

Semeno
17. 08. 2003
Dát tip
Eště, že sem mimo

Semeno
07. 08. 2003
Dát tip
Děkan :o)) te´d seto všechno tak krásně nevyjasňuje :o) maléry :o)) jasan

No jo sorry - to sem idiot - špatně prstík na klávese. Když se ty nicky poskládaj něcoz toho vznikne Jasa Semeno - Malér apod. ale teĎ nestíhám.

Semeno
05. 08. 2003
Dát tip
Taky si můžem posílat nakonec avíza sami sobě :o)) A to zas ne, 24 je moc krásný číslo a sedmička je alternativou osmičky. a řikej mi jak chceš, neni problem. Semeno Vemeno Wemeno Temeno Břemeno

JASAN
05. 08. 2003
Dát tip
Luk_Malér_8 - Tos mě Semínko ofšem nasralo, páč já Malér sem čekal, že se začneš vztekat a třeba i klíčit a vono prd. No to se nedělá! To je nečestné a nesportovní. Protestuji! Od díla: O mrtvých jen dobře Tak tohle mi Luk_Malér_8 poslal do osobní pošty.

Hele Semínko, to už sem taky zjistil, že Wemi, či wemenow, nebo jak šlaka zove se, existuje.Jenže já myslel s jednoduchym V, dále pak existuje hláska T nebo hláska Bř. Prostě ale vosmičku prohazovat za sedmu za to profláklý číslo, nebo 24, o hrůzo, děs běs ;-)))))) Teďs mi zas neposlalo avízo ty.

Semeno
01. 08. 2003
Dát tip
Myslíš třeba wemenow ? To by byla spíš lichotka, jedno wemeno tady totiž je, a že ho znám sakra dobře :o)

Semeno: Tu vosmičku mi nech nebo budu řikat, že jako tobě se líbí ví sedmička než vosmička, mě se líbí víc V než S v tvym nickname. ;-))))

Žíně
13. 07. 2003
Dát tip
LM8: :-))))))))))))))))))))

Semeno
12. 07. 2003
Dát tip
A to je smůla, je mi to sice líto (fakt moc) , ale s tou sedmičkou nic dělat nebudu, protože se mi líbí. A ke všemu trojka je hrozný číslo. A nebo, když jde o tak vážnou věc, tak LM 24 OK?

Žíně
10. 07. 2003
Dát tip
L_M_8: Když se zkracuje nick, tak se přece musí ubrat trošku z každý jeho oddělený části, ne? Jinak by to bylo nekoncepční.:-))))))

No jo, ale na tu vosmičku sem háklivej, ať z ní udělá 3. ;-))

Žíně
10. 07. 2003
Dát tip
:-))) Lu Ma 3 by bylo nejgeniálnější, protože odebrané počty z každé části nicku by dokonce byly v číselné řadě.:-))))

Srandičky srandičky a co takhle práce, CÓÓÓ? ;-))))))

Žíně
10. 07. 2003
Dát tip
Já pracuju v noci, neb jsem barový povaleč.:-))

Žíně
10. 07. 2003
Dát tip

Počkej, tak to si eště nešel spát, protože správný barový povaleč přece nevstává v 9. Tak ajak to teda je?:-))

Žíně
10. 07. 2003
Dát tip
Zrovna jsem večeřel a šup do postýlky:-)))

Perchta
10. 07. 2003
Dát tip
*

Grip
10. 07. 2003
Dát tip
moc dobrý nápad*

To je dobrý postřeh, možná bych to nekvalifikoval jako mrtvý, vykastrovný naprogramovaný konzumem zpracovaný, aby mu kladl jen minimální odpor, jinak samozřejmě koexistence s těmito individuy je legrační smutná a nebezpečná zároveň. Jóóóó´*

JASAN
09. 07. 2003
Dát tip
Cítím se polichocen.

Semeno
09. 07. 2003
Dát tip
Já vidělo čerstvou půlku kočky , ..na dálnici přirozeně. Zaječí střeva nepočítaje. A taky jedno mrtvý morče, a moje mrtvý zvířátka. Ovšem člověka nikdy. Asi se veřejnosti tají, jak to opravdicky vypadá, něco nám hergot tajej, je to podezřelý!!! Lu Ma 7: Nádhernej slovník!

Semeno: Lu Ma 7 jsem já, jestli jo, dík, ale proč mi bereš 8 hade? ;-))

Žíně
09. 05. 2003
Dát tip
Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti. *

Fagus
12. 04. 2003
Dát tip
Není to špatný! Četlo se mi to nejdřív hrozně(musel jsem se postrkovat, pak vracet) a postupně se to zlepšovalo, až to začalo plynout samo. Piš víc, Tvé postřehy jsou zajímavé a nutí k zamyšlení. * Fagus

Ještě jsem nikdy neviděla mrtvýho člověka. Já vim, že všichni mluví o tom, kolik jich mezi náma běhá a já si dávám pozor, ale fakt jsem ještě žádnýho neviděla. Jenom já sama si přijdu někdy mrtvá. *

Andulka
01. 04. 2003
Dát tip
nektere mitingy me taky umrtvuji.....dobre

Shammann
10. 03. 2003
Dát tip
Proč ti to nedá?

Semeno
10. 03. 2003
Dát tip
Tak teď fakt nevim na co se ptáš, nebo jestli je to jenom řečnická otázka,. .každopádně se mi to celkem líbilo, proto sem dalo tip. To že se mi to nelíbilo stoprocentně neznamená že by to z mýho hlediska mělo bejt špatný. Ačkoli to nejspíš všechno víš. Tady sou ňák zatažený rolety, moje sluníčko vyprchává.. A jak zářilo když sem sem přišlo. A teď to mizí. Ble. Už zase mě bolí hlava. Možná je to přechodem k mrtvolám. Třeba už dávno nejsem mezi živýma. A ani nevim, jestli je to dobře nebo špatně.

Rowenna
10. 03. 2003
Dát tip
Velice zajímavé. ****

Semeno
08. 03. 2003
Dát tip
Pointa je vynikající. Opravdu skvělej nápad, ale..no, podanej...mm...i přesto, že mě to moc zaujalo, tak mi přece jenom tam to podání zadrhuje. malinko suchý, ale tak to je možná jenom můj pocit. Stejně mi to nedá.. * :o))

katugiro
16. 02. 2003
Dát tip
zajímavá reflexe, ale trochu bezbarvě podaná... :)

Josefk
13. 02. 2003
Dát tip
tak dobře, dobře :-)))

Pompejus
12. 02. 2003
Dát tip
Paráda! Dobrý a reálný. Sice to není povídka, ale nápad dobrý. Ve skutečnosti vážně žijeme někd jinde, v oblaku vůní a myšlenek, předem připravených vět a milých úsměvů, které jsou očíslované. Je to jasné, ale žes neměl strach to říct, máš můj obdiv a TIP.

Seregil
05. 02. 2003
Dát tip
Velmi dobré... Díky Shammanne. Jde to do klubu...

Shammann
05. 02. 2003
Dát tip
Dobře Seregile.-)

Carrie
05. 02. 2003
Dát tip
akorát jenom "věty mělY smysl" jinak tip víš co? já je okusuju, ty zombíky ;o)

JASAN
05. 02. 2003
Dát tip
Shammann. Ty verše se k tomu moc hodily. Smazal jsem je omylem, když jsem opravoval to y.

Shammann
05. 02. 2003
Dát tip
JASAN:to neva, ale já si je už sakra asi nepamatuju, tedy spíš nedám je dohromady ve stejným znění.

JASAN
05. 02. 2003
Dát tip
To je škoda.

Shammann
05. 02. 2003
Dát tip
Tak zas něco napiš a já k tomu napíšu verš.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru