Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hřbitov duší

05. 02. 2003
12
0
3348
Autor
Kami

Co drží mikrosvět lidské bytosti, když má všeho nad hlavu?

 

   Z parku, kolem kterého šla, vycházel podivný chlad – jako ze hřbitova. Hřbitov unavených duší, vyplodil pateticky její přetažený mozek. Místo, aby pokračovala dál na tramvaj, prošla křovím do parku ke kašně. Sedla si na lavičku, nevnímala únorový mráz, a upřeně zírala na pomyslnou hladinu vody v kašně.

Když projdu tou vodou zmizím. Prostě nebudu. Stejně už nejsem nějakou dobu.

   Poslední dobou se jí stávaly divné věci. Šla třeba z práce domů, ale měla pocit, že domu nikdy nedošla. V práci jako by nebyla. Všichni ji míjeli a ona na chodbě radši uskakovala, aby třeba někdo neprošel skrz ni. Vrcholem všeho bylo, když jela tramvají a v druhém voze viděla Jeho, jak objímá jinou ženu. Chtěla mu jít vyškrábat oči, ale ta druhá… Byla to ona sama! Stejné vlasy, stejné oblečení, jen… jen se smála, oči jí žily.

   Prsty jí začínaly fialovět.

Když projdu tou vodou zmizím. Ale kam?

Noc kolem ještě víc ztemněla, nebylo slyšet vůbec nic. Kývala se vpřed a vzad a zpívala jakousi písničku. Vstala a vešla do kašny, obešla ji kolem do kola , potom se vydala doprostřed k trysce a na druhé straně opět překročila kraj. Zklamaně se rozhlédla – nezmizela, ale park byl najednou přebytostnělý. Všude kolem ní stály bledé napodobeniny lidí a cosi si mumlaly.

   Jeden z těch tvorů ji vzal za rukáv a se smíchem ji táhl pryč. Doklopýtala s ním na kraj parku do křoví. Tam se přízrak přikrčil, udělal z rukou trychtýř a dýchl na procházejícího pána se psem. Pán se otřásl, nakrabatil čelo, škubl s vrčícím psíkem a rychle šel pryč.

Zkus to taky, šeptal jí podivný hlas. Bytost se na ni povzbudivě „usmála“. Po chodníku právě šel podmračený mladík. Slyšela jeho neradostné myšlenky, tak k nim přidala další (a za rohem na mě číhá vrah). Muž téměř nadskočil a utíkal pryč. Tělem se jí rozlil báječný pocit. Příště si ho chytím a provedu jej kašnou.


Nicollette
06. 05. 2005
Dát tip
Zmizet jako Malá Bílá Psice, to jo.... skvělé *

Toxman
18. 02. 2003
Dát tip
Pěkně zpracovaný nápad :)*

katugiro
15. 02. 2003
Dát tip
jaksi to nechytám, pocitově tedy...

Pompejus
12. 02. 2003
Dát tip
Jedna věc je jistá, v posledni dobe se celkem rozmohlo psát o pocitech a tak. Ale faktem je, že popis onoho světa je dokonalý. Možná, trochu delší nápad by prodloužil povídku, já si nemůžu pomoct, ale jak to nemá děj, není to pro mě povídka. Talent máš, zkus ho zapnout a dej mu proniknout.

rainman
07. 02. 2003
Dát tip
sláva...konečně vím, odkud se berou ty divný pocity, když jdu parkem...

Jess
07. 02. 2003
Dát tip
Proč tohle tak dokonale znám?

Že by jeden ze stínů? *t + klub

Danny
06. 02. 2003
Dát tip
hlavní hrdinka mi přijde jako chodící částečka inspirace...*

nin
06. 02. 2003
Dát tip
* a ještě do jednoho klubu :-)

JASAN
06. 02. 2003
Dát tip
Líbilo

Seregil
06. 02. 2003
Dát tip
Fakt dobrý.. nin: trefilas...

nin
06. 02. 2003
Dát tip
náhodou přebytostnělý je skvělý slovo, takový kostrbatý, ale obsahově dokonalý :-)))))

nin
06. 02. 2003
Dát tip
mně to přijde, jakože tam jsou bytosti a že už je to PŘES :-)

Kami
06. 02. 2003
Dát tip
nin: Tak nějak je to slovo myšlené. Asi mi ty novotvary moc nejdou :o), díky za klub - taktéž tanečníkovi ve stínech :o)... Pro druhého funguse: Nemusí být každý duch, duchem. Danny: :o) ... a díky, díky za "líbilo" (návraty jsou těžké)

Cirilla
06. 02. 2003
Dát tip
* dovolím si klub

Seregil
06. 02. 2003
Dát tip
Až takhle Ciri? Fáájnnn

des_te_meer
06. 02. 2003
Dát tip
moc se mi libilo ******

Helča
06. 02. 2003
Dát tip
Líbí ... ale přebytostnělý jsem taky nemohl přelousknout

Notreal
05. 02. 2003
Dát tip
zajímavé...

fungus2
05. 02. 2003
Dát tip
Hmm. Že by duch, který neodešel na onen svět? Dobré!!

Kandelabr
05. 02. 2003
Dát tip
no připadá mi to takové ploché...nějak na to asi nemám náladu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru