Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Možná víte

10. 02. 2003
4
1
1484
Autor
Gunhead

 Možná víte

Seděl a přemýšlel.Byl spokojený, měl všechno co si mohl přát a o čem kdy jen snil.Měl všechno, ale Něco chybělo.Nevěděl co.Poslední dobou to však pořád tlačilo.

Jednou ráno se probudil a nadechl.Kousky snů zbyly v hlavě. Ten den ho Něco tlačilo víc než obvykle.Svět byl zvláštní a pocity neodbytně tahaly za mysl.Protáhl se a pak rozbořil, prorazil a rozšlapal všechno co tlačilo.Najednou byl volný.Vzlétl k nebi, mával rukama a zhluboka dýchal Štěstí.Jeho radostný křik se rozléhal kolem.Ostatní ho uslyšeli.Seběhli se dole a sledovali Let.

Když se unavil a dopadl na zem shromáždili se kolem.Udýchaně vyprávěl o Pocitech, Svobodě a Štěstí.Přikyvovali hlavou a začali stavět.Udiveně je sledoval.Nakonec vstal a přidal se k nim.Když bylo postaveno, odešli.Zůstal sám.Radost a Štěstí zmizely.Zůstalo prázdno a vzpomínky.Něco ho bolestivě tlačilo, víc než před tím.Až k pláči.

Už nikdy nevzlétl.Nedokázal to.Občas kolem sebe zuřivě kopal a tloukl.Ale jen opatrně, aby nerozbořil.Vždyť pomáhal stavět.Čas plynul a on zůstával.Až jednou zmizel…

 

Gunhead


1 názor

ASUN
19. 09. 2012
Dát tip
Ahoj, tak já jsem si to dovedu představit a vcítit se..hrdina minipovídky je hodně intro a citový...moc hezké ASUN

alina
07. 04. 2003
Dát tip
Gun: tak jsem docela ráda, že jsem Tě četla pozpátku! Protože tohle je nejlepší cos napsal!!!!!!! ........ tak, a odteď na Tebe budu přísnější :o)! Přitlač hochu. Tahle věcička jen dokazuje, že Ti to jde!!!!! ;) *

StvN
12. 02. 2003
Dát tip
Výrazy jako - pocity neodbytně tahaly za mysl - vyprávěl o Pocitech, Svobodě a Štěstí zní, jako bys jen ty znal štěstí a věděl co znamená slovo pocit, přitom to slovo samo o sobě neznamená nic, neznamená sladko ani kyselo, teplo ani chlad - podobně viz. kandelabr nechápu – na to, aby zahnal to Něco, co ho tlačilo, stačilo aby se protáhl? Vypadá to, jako že byl náhle volný díky tomu, že se zbavil toho tlačení, že to Něco zahnal, ale mě by se spíš líbilo, že by stal volný právě, když by to Něco přijal, přece na to čekal, chybělo mu to, měl všechno ale Něco chybělo, tím, že to zahnal přece nemohl změnit to, že mu to chybělo, pořád to muselo chybět, tedy i pocit zůstal, ne?

Gunhead
12. 02. 2003
Dát tip
StvN : tvoje závěrečná námitka zní dost logicky v podstatě jsem měl namysli dvě Něco , jedno ho tlačilo a jedno mu chybělo , bohužel se mi to nepodařilo dost jasně vyjádřit... co se týče Pocitů, tak o těch nehodlám diskutovat...

StvN
12. 02. 2003
Dát tip
OK

Kandelabr
11. 02. 2003
Dát tip
tenhle druh symbolismu mě opravdu nebere. Jsem asi alergický na ty velké písmena (Radost, Štěstí a Spol.) připadá mi to hrozně levné. Je to takové mlžení kolem sebe, ale výsledek mě o ničem nepřesvědčil. Nejtěžší je ty pocity pojemnovat. Schovávat je za prázdné pojmy (podle mě) nikam nevede...

brachio
11. 02. 2003
Dát tip
kandelááábr je chuj, vůbec ho neber, myslím na nové fénixe, na ty co maj cit a hodlaj ho použít navzdory statickejm kandelábrům...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru