Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři muži a Zuzana

21. 02. 2003
7
0
2907
Autor
Perchta

Všechny naše světy

Tři muži a Zuzana


   Všichni už jsou dospělí. Někteří se znají z mládí, Roman a Zuzana spolu chodili na základní školu, Roman, Max a Aleš spolu chodili na střední. Max chodil s jednou Zuzanou na vysokou, neví, že je to ta samá Zuzana. Je to už všechno dávno, Zuzana je vdaná, nevzala si žádného z nich, žije ve stejném městě, ale to je tak všechno. Max si myslí, že ji miluje.
   Max je nešťastný, že odjel s partou z města, ve kterém žije se Zuzanou. Kamarádi Maxe litují a tak mu pošlou jako návnadu Kateřinu. Přichází Kateřina, sedá si k jeho stolu a říká: "To co ti řeknu, je hodně osobní: chováš se jak idiot. Ještě jsme spolu nespali, tak jestli chceš, můžeme to napravit." Max nesnáší sex, ale to Kateřina netuší. Max jí jenom řekne: "Kdo tě poslal, Kateřino? Ty neznáš tu historku s Janou, jak se se mnou chtěla vyspat na posledním mejdanu u mě a když jsem ji poslal do háje, pokusila se o sebevraždu? Řekni Romanovi a Alešovi, že Zuzana to slyší. Řekni to Alešovi, on bude vědět, co to znamená." Aleš to opravdu ví, Zuzana je telepatka a slyší, co si povídají. Naštěstí neslyší všechno, protože ráda spí a ve spánku jí to nefunguje. Max je taky telepat a slyší Zuzanu, ale moc se s tím nechlubí.
   Přichází Roman a Zuzana Maxovi posílá: "Řekni Romanovi, že jsem do něj byla ve čtvrtý třídě zamilovaná." A Max to opakuje Romanovi. Kateřina znechuceně odchází chlastat jinam, vystrčila ji z rozhovoru nepřítomná žena a to je vždycky nepříjemné. Max ale viditelně ožije a říká Romanovi: "Řekni mi, jaká byla Zuzana, když byla malá?"
"Byla jiná. Měla jen jednu kamarádku."
"A měl jsi ji rád?"
"Asi jo."
   Max má bývalou ženu Atenu, jeho bývalá žena spí se všema jeho kamarádama, s jeho bráchou, s každym, kdo se naskytne. Přeje si, aby Max žárlil. Její poslední úlovek je Roman, nejlepší kamarád. Už spolu 14 dní spěj, když se najednou ukáže, že Atena a Max jsou už zase manželé, i když se vzali jenom formálně, než dostane Atena novou smlouvu od svého cizozemského zaměstnavatele. Zuzana píše Maxovi každý den dopisy po internetu a to je jeho jediná radost, náhodou je jeho žena Atena přitom, když jeden takový dopis přijde a křičí:
 "Já ji zmlátim! Dohodli jsme se, že už ti nesmí psát!"
"Ztrácíš sebekontrolu. Já se s tebou rozvedu. Vzal jsem si tě jenom formálně a Zuzaně jsem věrnej."
A přichází i Roman a říká:
"Vy jste manželé?"
Max mu odpoví: "Jo, vzal jsem si ji v říjnu, vyhodili by ji z práce, přemluvila mě."
"Je mi to trapný ti to říkat, ale spal jsem s ní asi 8krát, neudělal bych to, kdybych to věděl."
"Mně to nevadí. Rozvedu se s ní hned v lednu, podruhý, už má novou smlouvu. Na svoji druhou svatbu mám ještě horší vzpomínky než na tu první, těšim se jedině na to, až si budu brát Zuzanu."
A Ateně říká: "Nebreč, souložila si kde s kým, kluci mi to dosvědčej, rozvedou nás na první stání."
   K tomu všemu se Max stará o dvě děti, co měli dříve společný s Atenou a už dávno jim slíbil novou maminku Zuzanu. A děti se teď moc bojej, že je nová maminka nebude chtít, když ji tatínek tak ošklivě podrazil.
"Tati, jak jsi to moh Zuzaně udělat?" ptají se děti.
   A Zuzana se to dozví a moc se zlobí, že se takhle hloupě ztrapnil přede všema a píše Maxovi na internetovou nástěnku, která se jmenuje NYX:

"Jsi srab, jsi úplná nula, nejsi hoden ani mi uvázat tkaničku u bot, táhni k čertu, hajzle, di do vykřičenýho domu, kup si všechny děvky, vyspi se konečně s tou svou starou, ať seš od těch hoven až po vlasy. ´Já jsem byl vždycky slušnej,´ jo, to si říkal na jaře, ani nevíš co to je!"
   A Zuzana vytírá u sebe doma podlahu a v duchu se směje. A z NYXu volá Maxovi k němu domů kamarád Aleš a říká: "Tak za tohle ji vyhodíme z NYXu." Na NYXu totiž nemají rádi sprostá slova. "Ani náhodou," říká mu Max.
A pak volá Atena: "Maxi, já už to nevydržim, co si to dovoluje?" "Nic ti do toho není," říká jí Max, "nojo seš moje stará, ještě nejsme rozvedený."
"Ty se tomu směješ," vyčítavým hlasem říká Atena. A Max na to:
"Může si psát, co chce."
Maxova matka je taky udivená: "Ty se směješ?"
"Nojo, Zuzana mi teď napsala takovou sprosťárnu na NYXu," říká Max šťastným hlasem.
"Já tomu nerozumim," říká matka.
"Mami, to nevadí, hlavně, že tomu rozumim já."
Roman dál chodí s Atenou, formálně vdanou za Maxe a jednou ráno mu říká: "Prožili jsme spolu vášnivou noc a nakonec mi řekla: "S Maxem to stejně bylo lepší."
A Max je na větvi, "Víš, jaký to s ní bylo nudný?"
Večer volá Atena: "Maxi, já už to nevydržim. Ředitel mi řek, že jsme se vzali jen na oko." A tak Max volá řediteli a ředitel té cizozemské firmy říká: "Chtěli jsme ji už dávno vyhodit."
"Ale dal jste jí smlouvu," říká Max.
"No kdyby si vás nevzala, tak bysme jí ji asi nedali."
"Rozvedu se s ní v každym případě," říká Max, "přál bych si, abyste si ji tam nechali ještě aspoň půl roku. A jestli ji propustíte, podám na vás žalobu."
Atena přichází do Maxova bytu a Max jí říká: "Chtěli tě už dávno vyhodit, vybojoval jsem ti půl roku a neměla bys sem chodit, mám tady fotku Zuzany."
"Takovou starou."
"Není tak stará, je stará asi rok," říká Max.
"Sluší jí to tam, tady by se líbila i Alešovi," říká Atena.
"No jo, říká jí ´Božská Merilyn´."
Roman přišel na to, že Atena si píchá heroin a vypráví Maxovi, jak na to přišel: "Jednou jsem přišel domů, na stole byla její kabelka, šel jsem za ní a viděl jsem, jak si píchá. Nevěděl jsem, že ty to nevíš."
"A to si ji chceš vzít?"
"No nejdřív jsem si to chtěl rozmyslet, ale když ona je tak skvělá v posteli."
"Už jsi to s ní dělal i do zadečku?"
"Nojo, teď už jo, jednou."
"Nemůžu tomu uvěřit, když byla se mnou, ležela jak prkno."
Maxem heroin otřásl, a tak řekl svým dětem: "Nebudete už muset chodit k mámě. Budete jenom moje." Děti to přivítaly, nic jiného si nepřály už dávno.
Atena ovšem ne a volá: "Nemůžu uvěřit, že si vezmeš tu tlustou krávu."
"No tak to je tvůj problém, a neříkej jí tak, hlavně ne před dětma. Ona bude totiž teď jejich maminka a mohlo by se jich to dotknout."
" Já tomu pořád nemůžu uvěřit."
"No to si budeš muset zvyknout. Řek už jsem to i šéfový."
"Co?"
"No že se rozvedu s tebou a vezmu si Zuzanu."
"A jak to vzala?"
"Dobrý."
"A co jsi jí vo mně řek?"
"Řek jsem jí, že bereš drogy a že narkomanku nechci."
"Jsi mě neviděl."
"Roman tě viděl."
"Jen jednou."
"To stačí."
"A neřekneš to už nikomu?"
"Ví to půlka NYXu."
"Cože?"
"No Zuzana to tam včera napsala. Pomohla mi tím, nemusel jsem nic vysvětlovat, tohle stačilo."
"Nemůžu tomu uvěřit."
"No, já taky ne."
"Tati, a nemusíme už za mámou?" ptá se dcera a Max se neovládne: "To je v prdeli."
"Co jsem udělala špatně?" říká dcera.
"Ne, ty nic. To já."
Přichází Maxův bratr, narkoman, co dodává Ateně heroin, píchá si a říká:
"A proč jsou děti tady?"
"Atena je nechce.Je pořád vožralá. Nenávidí Zuzanu. A víc už nezvládne."
Další den se syn ptá Maxe: "A můžu si taky psát po internetu se Zuzanou?"
"Měl sis říct Ježíškovi o počítač."
"A bude tady, tati, Zuzana někdy doopravdy?"
"Slibuju ti to, že tady Zuzana bude, má nás ráda."
A Zuzana píše na NYXu:
"Budeš muset riskovat úplně všechno. Přečti si v noci nějakou pohádku, tam to je."
A Atena je těhotná a vydírá Maxe, že se s ní teď nemůže rozvést.
A Max říká Romanovi: "Potřebuju Zuzanu."
"Dám ti jednu radu," říká mu na to Roman, "no tak musíš Atenu pustit k vodě."
"No já vim, ale jak to mám udělat?"
"No rozvedeš se s ní."
"Teď nemůžu, je těhotná."
"No právě že teď musíš, dyť to není tvoje."
"Já nemůžu."
"Já tě zachránim, já si ji vezmu."
"Ty bys to pro mě udělal?"
"Je to moje dítě."
"Tak jo. A já si vezmu Zuzanu. Udělám si z ní svoji milenku. Já to tak strašně chci. Zuzana to všechno ví. Nikdy jsem nemiloval jinou ženu."
Volá Aténa a říká: "Řekni Maxovi, že s ním potřebuju mluvit."
"Já s ní promluvim," říká Roman.
"Oženim se s tebou."
"Já chci Maxe."
"Maxe mít nemůžeš, ten chce Zuzanu. A rozvede se s tebou. Není to jeho dítě, ani jednou s tebou nespal. Má rád Zuzanu."
"Závidim jí."
"Budeš mít mě."
"To půjdu radši na potrat."
"Tak jdi na potrat, ale nevim, proč bys to dítě měla házet na krk Maxovi, když určitě není jeho! On si vezme Zuzanu."
"Ty ji znáš?"
"Jo, chodili jsme spolu do základky, je to fajn holka, mám ji rád a Maxovi ji přeju."
"Máš ji rád???"
"Jo, nejmíň pět let jsme se neviděli."
"Vy jste spolčený."
"Spala jsi se mnou. Jdu domu, pak ti zavolám, nebo jestli chceš, tak za tebou přijdu domů."
"Tak jo, tak přijď."
"Budeš mít Zuzanu," říká Roman Maxovi. "Zuzana je fajn."
"Jo."
"No asi jí to neřeknu, že jsem byl do ní zamilovanej jak blázen."
"Cože?"
"No někdy ti to řeknu, tu tvoji Zuzanu ti závidim."
"Nashledanou," říká syn a po Romanově odchodu dodá: "A máme to v suchu."
"Co to říkáš?" ptá se Max.
"Vezme si mámu a my budeme mít konečně Zuzanu."
"Já jsem říkal Romanovi, ať sem nechodí, je to dobrák."
"Třeba jí chce."
"A já jsem se bál, že se jí nikdy nezbavím! Jak jsem to měl vědět, že je těhotná zrovna s nim. Jsem tak rád. Už jsem úplně zapomněl, jaký to je, chodit s holkou. Všemu se smát."
Druhý den volá Atena Romanovi, který je zrovna u Maxe zase na návštěvě a říká mu: "Byla jsem na potratu, promiň. Nevěděla jsem, že o to dítě tolik stojíš." Roman je úplně v klidu a Max mu udiveně říká: "Ty jsi to věděl?"
"Jo. Naznačila mi to jedna její známá."
"Kdo?"
"To ti neřeknu. Proto jsem taky řek, že si ji vezmu, aby musela s pravdou ven. Chodil jsem na gymplu s jednou holkou, ale miloval jsem celej gympl Zuzanu šíleně."
"A proč si mi to neřek dřív?"
""Jak jsem to měl vědět, že Aleš bude chtít znásilnit Zuzanu a já se přidám, protože mi to nedojde o koho jde."
"A jak dlouho to víš, že to je ta samá Zuzana?"
"Asi čtvrt roku."
"A povídali jste si o ní někdy s Alešem, když jsme chodili na gympl?"
"Jo, mockrát, ty jsi u toho asi většinou nebyl. Jednou mi dal Aleš facku, už to nemoh vydržet, pořád jsem mu vyprávěl, jak jí vylížu kundu. A jaký má nádherný kozy."
"Pořád ještě je má, nosí pětky."
"Asi jí ještě trochu povyrostly, proto sem taky chodil s tou druhou, že měla taky takový pěkný kozy a tím mi ji připomínala. To jsem rád, že si ji vezmeš, že ji uvidim a budu se jí moct třeba dotknout."
A Max to vypráví Alešovi a říká: "Nemluvil s tebou Roman někdy na gymplu o Zuzaně?
"Jo, mluvil, jednou jsem mu dal dokonce facku."
"Já vim."
"Tak to je ona? Cože? No tak to je gól. Když přišla na cyber, udělala na mě opravdu dojem, čet sem všechny její příspěvky, byly tak dobrý, že jsem si myslel, že je to chlap. A když jsem pak zjistil, že ji znáš a že s ní chceš spát...no a zbytek už znáš."
"To myslíš jako co?"
"No mrzí mě, že jsem ji chtěl před tebou znásilnit, nějak mi ujely nervy, nezvlád sem to."
A Max je v jak v Jiříkově vidění. Celej gympl se jezdili dívat na Zuzanu, Aleš, Roman a on. Nechodili do stejnýho gymplu, jezdili za ní přes půl Prahy. Chodila o rok výš, Roman je taky o rok starší, chodili spolu do základky. "Já vůl," říká si Max, "celej gympl jsem tam chodil, Roman nás tam pořád honil, za každýho počasí, dívat se na Zuzanu, byli jsme na chodníku nebo jsme seděli na lavičce, dívali jsme se, jak má vystrčený prsa, měli jsme takovej kalendář a tam jsme si to zapisovali. Chodila v džínách a v zelenym svetru, nikdy nám neřek její příjmení, nedošlo mi to, když jsem přišel na vejšku, že je to ona. Roman by mě zabil, kdybych s ní tehdy začal chodit."
Druhý den Roman říká Maxovi, že se rozešel s Atenou. "A proč," říká mu Max, "lhala ti, že ti neřekla, že je vdaná?"
"O to ani nešlo. To dítě nebylo moje. Viděl sem ji nahou. Před chvílí. A nejen to, roztáhla nohy a chtěla, abych jí to udělal pusou."
"Mně to udělala taky, byl jsem tam chvíli před tebou."
"Co to máš za čubku? Je mi to líto kvůli Zuzaně, že jsem se s ní rozešel, bude ti teď dělat peklo."
Atena dolejzá za Maxem, navštíví ho doma a říká mu:
"Já jsem to tady nenáviděla a ty jsi se nechtěl odstěhovat, a teď stavíš pro Zuzanu barák. Nikdy jsi nechtěl domů internet, že ho máš v práci, a teď ho máš."
"Mám ho kvůli Zuzaně, je pořád na internetu."
"Co na ní vidíš?"
"Má velký kozy. Nechápeš ten mužskej svět. Nikdy jsem si nemyslel, že budu v něčem lepší než Roman, a teď budu mít jeho holku a on se musí spokojit s mojí bývalou a říká, jaká jsi skvělá v posteli. No ne že by jsi byla úplně špatná, ale na Zuzanu nemáš."
   Max koupil Zuzaně dárek, pořád se na to těší, až už bude s ním, bylo to prádlo. Najednou nebylo ve skříni, ptá se dětí a ty mu povědí, že máma si ho včera vzala. Hned jí volá, prý si myslela, že je to její:
"Tak se seber, jdi domů a hned to sem přines. Máš jinou velikost. A ještě tam byl takovej balíček a vevnitř byly takový kuličky."
"Ty jsem dala Markovi."
A Max zuří, je úplně rudej v obličeji. Druhý den říká Romanovi:
"Nasral si mě, moh sem mít už dávno Zuzanu, kdyby jsi řek, že chceš Atenu. Moh sis ji vzít sám a nemusela mně pořád otravovat život. Například včera dala Venušiny kuličky pro Zuzanu mýmu synovi na hraní."
"Nerozčiluj se."
"Nasrala mě, šíleně mě nasrala, v tu chvíli jsem myslel, že ji zabiju."
"Jak jsem měl vědět, že sis ji znova vzal. Myslel jsem, že jste normálně rozvedený. Slíbil jsem, že to nikomu neřeknu, řekla mi to."
"Řekla ti to?"
"Jo, když se se mnou poprvé vyspala. Stejně pořád mluvila jenom o tobě."
"Nejseš kámoš, fakt. Myslim, že to postupně řekla každýmu. Všichni jste to věděli, chrápali jste s ní a mě jste měli jako blbce. Sem vůl."
"Měl jsem ti to říct, uznávám to."
"A ne dělat překvapenýho. Vypadám teď před Zuzanou jako vůl."
"A Zuzana to všechno slyší?"
"Jo."
"Já se zabiju."

 

*   *   *

 

   Tu noc skočil z okna. Dole ho našli sousedi. Max se to dozvěděl téměř okamžitě. Nechápal to. "Radši bych byl mrtvej sám", řekl.

   Za několik dní volá Maxovi jeho maminka:

"Románkovi moc záleželo na vaší ženě."

"Nojo, chodili spolu do základní školy," říká Max.

"A to není Atena?"

"Ne. Je to Zuzana. Moh bych vás poprosit, abyste jí poslala taky parte? Dám vám adresu."

"A vy nebydlíte spolu? Tak to já asi nestihnu."

 


Perchta
25. 07. 2003
Dát tip
Rowenno, jasně že se o to snažím, Jirka je v díle Apsarasa, pak taky Stal se Francouzem, no a asi aště i jinde :-)), je to Maxův brácha.

Rowenna
24. 07. 2003
Dát tip
Perchto :-)) Hledala jsem Jirku, tak jsem se znovu pokusila prolouskat tímhle. Už lépe vnímám. Ale je fakt, že na první pohled to vypadá jako děsná blbina. :-)) Hele, neočarovala jsi ty své postavičky nějakým kouzlem?

Perchta
09. 04. 2003
Dát tip
31/105!!!

Perchta
04. 04. 2003
Dát tip
Jojo, přesně takový to mělo být...a smutný.

Perchta
12. 03. 2003
Dát tip
Díky :-)

Humble
11. 03. 2003
Dát tip
Super, jen houšť! Trochu jsem místy nestíhal, ale právě o tom to je. Pobavil, zasmál, líbilo, tip.

Perchta
03. 03. 2003
Dát tip
Moc děkuju. Přidala jsem další díl.

Rowenna
25. 02. 2003
Dát tip
Opravdu jsem se hodně snažila, chtěla jsem proniknout, a opravdu jsem se tomu nedostala na kloub. Omlouvám se. Zkusím něco jiného. :-)))

Perchta
25. 02. 2003
Dát tip
neomlouvej se NIKDY a pak, ani já nevim, co to všechno znamená, je to taková ozvěna, která ke mně přiletěla a já jsem ji zapsala

Katerina
22. 02. 2003
Dát tip
Já už to podruhý číst neskusím, je to na mě moc zmatený. Zkus z toho udělat nekonečný seriál ve stylu Báječný a bohatý, potenciál to určitě má ;-)) Každý odstavec by hodil tak dva díly!! Přesně takhle to vypadalo, když se mi výše zmíněný seriál pokusila ve zkratce přiblížit babička :-))))

Perchta
22. 02. 2003
Dát tip
děkuju vám za názory, snažila jsem se, aby to nebylo moc dlouhý, jednou z toho bude romám aspoň víte, co nečíst :) dík

Carrie
21. 02. 2003
Dát tip
"vystrčila ji z rozhovoru nepřítomná žena a to je vždycky nepříjemné" to je přesný!!! to se nám to celé tak pěkně poskládalo... tip a do klubu :-)

Seregil
21. 02. 2003
Dát tip
Pěkně hustý.....****

Perchta
21. 02. 2003
Dát tip
Carrie: děkuji mnohokrát, je to moje první dílko zařazené v klubu vůbec. Teichmane, já jsem jako ty, píšu pořád o tom samém :-) Dík. Seregil: jo, taky dík.

Psax
21. 02. 2003
Dát tip
*

Toxman
21. 02. 2003
Dát tip
Nemá to příběh, nemá to styl, je to vulgární a pěkně trapné. Číst to byla pro mě jen ztráta času.

Perchta
21. 02. 2003
Dát tip
Konečně rozumný slovo! LOL

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru