Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ples

28. 02. 2003
14
0
2849
Autor
racek

Tohle je první povídka, co jsem kdy napsala, tak to, prosím, berte v potaz při hodnocení:-)))Není to ani povídka ve smyslu děje, no přečtěte si a uvidíte. Jinak mám rozepsané dvě další povídky, básně psát umím, psát prózu, nehledě na výsledek pak, je pro mne zvláštní rajc.

 

Ples

 

Kdes byl ?

-Na plese přece.

Tak dlouho?

-         Jo.

Nemáš rozum, máš dítě.

-          To snad spalo, ne.Na ples snad můžu!

Na ples jo! Za ženskejma ne!

-         Nebyl jsem za ženskejma, byl jsem na plese.

No a tam nebyly ženský!

-         Byly tam ženský. I chlapi tam byli!

S chlapama snad netancuješ!

-         Já jsem s nikým netancoval, proč bych měl tancovat?!

No neříkej, žes celej večer jenom seděl.

-         Seděl.

A nasával!

-         Ježišmarjá, nenasával jsem. Seděl jsem a koukal. Vždyť s mě tam sama poslala!!!

No jo, ale jako doprovod!Abys doprovodil Zuzanu, když brácha nemůže. Jako doprovod jsem tě poslala, ne tancovat s cizíma ženskejma!

-         Vždyť říkám, že jsem netancoval – seděl jsem a koukal.

A nenasával???!!!!

-         Mám sedět nasucho? Tak jsem si dal dvě deci červenýho.

A bylo to drahý jako prase!

-         Bylo.

Neříkej, žes byl na plese a netancovals. Tos neprovedl ani Zuzanu?

-         Co máš furt s tím tancováním. Zuzana na to měla kluků dost. Vždyť víš, že já netancuju, když nemusím. A s kým bych asi tancoval? Vždyť tam byly samý mladý holky.

No právě. Ty se ti líbily. A Vaňátová tam nebyla???!!! S tou bys tancoval, co? Druhá Bardotka, tos o ní říkal!!!

-         Jo, ale před patnácti lety, to bylo na škole.

No a teď už není?

-Co není?

Krásná přece.

-         Já nevím.

Jaktože nevíš, přeces ji viděl. Tak musíš vědět, jestli je krásná.

-         Prosímtě, já už to u těch ženskejch nevnímám.  Vždyť Vaňátová má dceru stejně starou jako Zuzana. A navíc tam byla s manželem.

No a je krásná?

-         Kdo?

Mladá Vaňátová!

-         Je podobná na mámu.

Aha, takže mladá je krásná a stará je taky krásná!

-         To jsem neřekl!

Ale myslel sis to. A tancovals s ní.

-         S nikým jsem netancoval, říkám ti to naposledy. Dělal jsem Zuzaně kořena a Vaňátová tam byla s manželem!

A kdyby nebyla, tak bys s ní tancoval! Kam jdeš? Nechoď pryč!

 - Jdu si lehnout, mám toho od rána dost! Práce, porada, ples, a teď ty s těma řečma o tancování. Hlava mě bolí, všechno mě bolí, nohy mě bolí…a k tomu musím vstávat dřív!

Co se stalo?! Proč brečíš??? Hele, já sem sice přišel pozdě, ale byl jsem s tvou…

   Snad i s tvou, ne!

-         …tak i s mou…neteří na plese, a teď si jdu lehnout. Vždyť je jedna ráno. Nevidělas to béžový pyžamo?

 Kam sis ho dal, tam ho máš!Tys říkal, žes s Vaňátovou netancoval – a teď říkáš, že tě bolí nohy!!!

-         Prosímtě, klid, nohy mě bolí od bot, vždyť jsou mi skoro malý!!!

Ty černý?

-         Jo, ty mý jediný černý. V těch jsem se snad ještě ženil…

Vidíš, ty už si to ani nepamatuješ, v čem sis mě bral, to sis přece vzal ty druhý, tmavě modrý. Že ti líp jdou k saku. Ani to ti nestojí zato si pamatovat!

-         A ty jsou kde, ty boty? Že bych měl druhý na výměnu.

Jestli myslíš ty svatební tmavě modrý, tak ty už nejsou! Ty jsem vyhodila, měly prošoupanou podrážku. Když tě dřou, proč si nekoupíš nějaký nový boty?

-         A naco? Jdu někam jednou za pět let!

Tak nepotřebuješ druhý boty na tancování.

-         Já je nechci, to jsem si jen vzpomněl…Že kdybys zase chtěla, abych šel na nějakej ples, abych neměl na palcích modřiny.

Nevykládej mi, že ze sezení u stolu máš na palcích modřiny! Tys tancoval s Vaňátovou –a teď mi lžeš…

-         Já myslel, že ses už uklidnila. Netancoval jsem s nikým, ani s ženskejma, ani s chlapama, dokonce ani se Zuzanou ne…, modřiny na palcích mám od malých bot. A teď si jdu lehnout!

Nekřič, vzbudíš malou!

- Nekřičím, já ti to naposled důrazně říkám. A jdu si lehnout. Ty nepůjdeš spát?

Ne.

- No tak…nic se nestalo.

Kdyby Vaňátová chtěla, tak bys s ní tancoval!

-Tu to ani nenapadlo.

A kdyby chtěla?

-         Víš co, tohle nemusíme probírat v kuchyni, o tom si můžeme povídat i v posteli…Nebreč a pojď se mnou. Aspoň si lehnu, když už stejně neusnu.

Jen si jdi spát, jdi, já mám ještě práci!!!

-Jakou práci můžeš ještě teď mít?

Spoustu práce! Nikdo mi nepomůže, ty seš celý dny v práci a všechno je na mě!!!

-Zítra, teda dneska, přijdu hned z práce, teda jestli tam neusnu…a můžeme jet do toho Makra, jak jsi chtěla.

Přijdou holky.

-To už tu budete mít zase babinec?! To abych tam radši zůstal.

Přijdou mi kamarádky!!!Ty jsi mezi lidma celej den, ale já jsem tu furt zavřená…

-No já nic neříkám. Jen si je klidně pozvi. A do kolika tu budou???

Až odejdou, tak odejdou!!!To je moje věc. Co máš zas proti mým kamarádkám?!

 - Ale já tu bydlím taky. A teď už skoro nemá cenu usnout, tak bych  rád šel večer dřív spát..

Tak vidíš, stejně bys do toho Makra se mnou nejel!!!Tos říkal jen tak!Když ti vadím já a moje kamarádky, tak víš co, nakonec tu s námi bydlet nemusíš!!!

-         Ty báby tady už zůstanou???

Se mnou a holkou bydlet nemusíš. Jdi si za svou Bardotkou Vaňátovou, jen si jdi. Na mě ohledy neber, nikdys je nebral.

-         Jasně, já si půjdu za Vaňátovou a ty si jdi za Vaňátem!

Co bych dělala s Vaňátem? Proč mě za ním posíláš?

-Ježiši, tady aby byl člověk svatej. Jdu si lehnout.

 

 

 

 

 

 


Zvěruška
12. 08. 2004
Dát tip
typicky český domácí rozhovor - fajn :-)

Nicollette
11. 04. 2003
Dát tip
Kandelabr:ty se vlastně objetuješ,co..-)

JASAN
12. 03. 2003
Dát tip
:-))))))))))) Já myslím, že je to konec koneckonců docela fajn ženská, akorát měla ten den krámy nebo tak něco.

StvN
11. 03. 2003
Dát tip
Jako živý. Sám bych s takovou nevydržel ani minutu a ke konci se mi to zdálo trochu moc zdlouhavé.

Sadaf
03. 03. 2003
Dát tip
Všem: Když jsem si tohle četl poprvé,viděl jsem sebe a svojí bejvalou.Stejné scény,stejné dialogy.Ale hlavně mi vůbec nepřišlo,že já jsem trouba a moje žena hysterická megera. To je prostě život a není na světě autor,který by ho dokázal popsat tak dokonale jakým skutečně je. Pokouší se o to hodně autorů,někdo více,někdo méně úspěšně,nicméně si myslím,že Racčin dialog je postaven pjekně a fundovaně. Nejsem profesionální kritik,tak se už do dalších úvah pouštěti nebudu a závěr budu konstatovat slovy: racíčku díky,tohle jsem prožil a mám to za sebou:-)))

Kandelabr
01. 03. 2003
Dát tip
jo beru. někdo to dělat musí :)

Bacil
01. 03. 2003
Dát tip
Jo, za tip to stojí!

guy
01. 03. 2003
Dát tip
Přiznej se, žes měla zapnutej diktafon a paks to jen přepsala. Takhle zfabulovat bez vlastního prožitku se to nedá. *** m11: tohle v učebnicích nenajdeš pee: čtením megery nevznikají Kan: doufám, že ti někdo za nákejch patnáct dvacet let připomene, cos tady 28.02.2003 napsal *****

racek
01. 03. 2003
Dát tip
Ne, neprozila jsem to.

guy
01. 03. 2003
Dát tip
Buď ráda - já jo. O to víc to oceňuju, ale novej tip už mi to asi neveme - tak aspoň obrazně - ***

fungus2
28. 02. 2003
Dát tip
Hm. Tak to mě pobavilo. Klasika.TIP.

Okeya
28. 02. 2003
Dát tip
;-)

alim
28. 02. 2003
Dát tip
no me to taky pobavilo...moc fain napsany...tip*.-))

Papulipida
28. 02. 2003
Dát tip
Brrrrrrrrrrrrrr. Až mi z toho běhá mráz po zádech - zlatá samota! Než tohle, tak se raději nevdat, neženit! tip*

m11
28. 02. 2003
Dát tip
tyvole tak to je hustý :-))) úryvek z učebnice psychologie! TIP

Peeta
28. 02. 2003
Dát tip
vazne husty!:)) akorat to z nas zenskej dela strasny megery:)) tip

Gunhead
28. 02. 2003
Dát tip
takovýdle ženský rovnou střílet... v naší rodině na to máme takovej fígl, když se to začne zvrhávat tímhle směrem použijem párkrát univerzální hmm , a za chvilku je klid... *

racek
28. 02. 2003
Dát tip
To dělám megeru i ze sebe:-)))

Nostradamus
28. 02. 2003
Dát tip
To je docela s(í)rová realitka. Úsměvné, jako od Formana :-)

Kandelabr
28. 02. 2003
Dát tip
nevim, přišlo mi to moc prvoplánovité, šablonizované postavy. ženská megera a chlap utahaný trouba. Nepřišlo mi to ani moc živé. na začátku se ho ptá kde byl a pak se čtenář doví že ho na ten ples sama poslala atd.

Nicollette
28. 02. 2003
Dát tip
mě se to líbí,je to.....no jako bych to slyšela u nás doma...... Kandelabr: nebereš tu kritiku až moc vážně?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru