Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Marnost

02. 03. 2003
3
0
2189
Autor
FLO

Kočka má špinavou misku, postel je prázdná a smrt má napsaný na čele: Všechno je marnost. Z očí vytýká barva, když se podívají do ledničky, z které dýchne chlad jak z prázdné hrobky. V koši hnijí odpadky z časů dobrých – minulých. Stěny. Stěny vtahují do sebe smutek, teskno, bezútěšnou hudbu – a kdo se jich ptal. Prázdný sklinky od piva místo tebe v předsíni stojí a rezavá voda v umyvadle pravdu neřekne. Ani neutopí.

Přidat se k lidským hyenám situaci nezlepší. Ze schodů do pekla není cesta zpět a ohniví koně chystají se roznýst to všechno na kopytech, protože už o nás vědí. Neměls ty myšlenky mít tak nahlas, i pod zemí sou slyšet. Tak jako Ježíš mluvil v podobenstvích, ďábel mluví jasně. Jeho skřeky přicházejí přes kočku, a ta si nás odnese, i když má ostříhaný drápy. Přes plamen svíčky nás pozorují – a kdybysme byli zvířata, tak bysme to věděli. Rozervaná na kusy snažím se nekřičet. Chtěla sem být zvířetem. Krutým, svobodným... Ještě pořád chci. Jenomže – kdo se mě ptá.


BadAngel
19. 03. 2003
Dát tip
Kočky nemaj právo žít

Junkie_23
05. 03. 2003
Dát tip
krutým, svobodným........ kto se tě ptá a kto ti odpoví?

clovrdik
03. 03. 2003
Dát tip
nádherně vysřižená nálada .... mluvíš v podobenstvích ... TIP a do klubu !!

Carrie
03. 03. 2003
Dát tip
dost zajímavý, takový živočišný... ale kočky za to nemůžou!

Yossarian
02. 03. 2003
Dát tip
ne povídka

Albireo
02. 03. 2003
Dát tip
Fakt to není povídka, ale depka jako hrom. Doufám, že do Šuplíku přijdeš na veselejší myšlenky.

Kandelabr
02. 03. 2003
Dát tip
Ten první odstavec je výborně atmosférický. Ve druhém už to řídne a ztácí se v abstraktnu. Deprese opravdu slušná...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru