Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BALÍK

16. 02. 2004
0
0
2376
Autor
fungus2

FIKTÍVNÍ POVÍDKA PODLE SKUTEČNOSTI.

Pavel Polák se zadíval do úložného prostoru poštovní dodávky a začal hledat balík do firmy, před jejímž vchodem zastavil.

„Zatraceně, to je balíků. Kterej to jen může bejt!“ řekl si naštvaně, přičemž se počal v balíkách přehrabovat, až konečně objevil ten, co hledal. Oběma rukama ho chtěl vytáhnout ven, ale k jeho překvapení nešel vůbec odtrhnout od podlahy.

„Hrome, co je to s ním? Přeci neváží tolik!“ vydralo se mu překvapeně z úst a opět se snažil balík zvednout za provazy. To se mu podařilo. Jenže balík se náhle “přisál“opět k podlaze.

„Do prkenný ohrady!  To snad ne! Hrome, snad není zmagnetizovanej!“ vyhrkl a vší silou jej odtrhnul. Balík konečně vytáhl ven a přes obal začal zkoumat jeho obsah. Usoudil, že obsahuje nějaká železa.

„Krucipísek!  Co všechno budeme za chvíli doručovat!“ pomyslel si a nesl balík do domu. Poté, co jím prošel,  namířil si to chodbou ke dveřím,  na nichž byl nápis té firmy, kam byla zásilka adresována. Byl těsně před železnými dveřmi, když se balík  velkou silou přisál na jejich povrch a zůstal na nich držet jako přibitý. Vzápětí se dveře otevřely. Překvapený muž ve dveřích se zahleděl nejprve na balík a  pak na něho.

„Co to tady vyvádíte!?“ zeptal se ho.

„Dobrý den. Nesu vám tenhle balík. Je ale magnetickej,“odpověděl mu.

„Cože!“

„Vidíte, ne!“

Muž uchopil balík za provazy a snažil se ho ode dveří odtrhnout, ale to se mu  nepovedlo.

„Já vám to říkal.“

„Sakra, pomozte mi.“

Oba tedy začali co největší silou balík odtrhávat. Přidal se i další po chodbě jdoucí muž a spojeným úsilím za přidržování dveří nejenže balík neodtrhli, ale ještě vytrhli dveře z pantů.

„Co jste nám to, proboha,  přinesl za balík!“ rozkřikl se muž držící se za čelo.

„Já za to nemůžu,“ řekl jim.

„Kdo nám to posílá?“ zeptal se naštvaně druhý muž, který se praštil do nosu.

„Odesílatel je napsanej na tý straně, co je přitisklá k těm dveřím. Tady ve sjetině mám jen napsáno Praha. A je zadarmo. Tak se mi tady,  prosím vás, podepište. Já nemám čas.“

„To nemyslíte vážně. Podívejte se, co jste způsobil!“ vyhrkl muž, kterému naskočila na čele boule.

„Já za to nemůžu,  že je magnetickej!“

„Kdo ví, jestli se nezmagnetizoval někde na poště!“ řekl druhý muž.

„To je taky pěkná blbost, posílat železa v balíku!“

„Co je vám po tom,  co nám kdo posílá!“ vyhrkl muž a držel si dlaň na bouli.

Hádka pokračovala dále a skončila rychlým útěkem pošťáka do poštovního vozu a ujetím od budovy. Pavel ještě  ve zpětném zrcátku zahlédl dvě hrozící a nadávající postavy. Poté si pomyslel, že asi hned tak kvůli nějakému balíku něco podobného nezažije.  

 

 


Lens
18. 02. 2004
Dát tip
Text je docela dobře napsaný, udrží čtenáře v napětí a očekávání - problém je ale právě v tom, že tu schází pointa. Povídka končí tak nějak do vytracena, prostě pošťák uprchne a čtenář se nedozví nic překvapivého, na co právě celou dobu čekal. Chápu, že základem byla reálná událost, ale povídka nesmí být až zas takto obyčejně zakončená - navíc větou, která se snaží nepřímo přesvědčit čtenáře, že to bylo napínavé a zábavné. Jako by herec na závěr hry poznamenal k publiku: "Tohle byl teda báječnej text, a nehraju to špatně, že?"

fungus2
18. 02. 2004
Dát tip
Jo díky. Konec mi nějak ujel...

yoyo
17. 02. 2004
Dát tip
a co v něm bylo??? :-)

fungus2
17. 02. 2004
Dát tip
Jak jsem se dozvěděl. Tak snad nějaká žleza, která byla zmagnetizována o)))

fungus2
17. 02. 2004
Dát tip
Jak jsem se dozvěděl. Tak snad nějaká železa, která byla zmagnetizována o)))

fungus2
17. 02. 2004
Dát tip
Jak jsem se dozvěděl. Tak snad nějaká železa, která byla zmagnetizována o)))

fungus2
17. 02. 2004
Dát tip
Jak jsem se dozvěděl. Tak snad nějaká železa, která byla zmagnetizována o)))

katugiro
16. 02. 2004
Dát tip
ta scénka u dveří byla jak od Marxů :))) ale skončilo to předčasně... chybí závěr

fungus2
16. 02. 2004
Dát tip
Jo díky. Vycházel jsem ze skutečnosti. Podobný balík se opravdu jednou objevil a bylo kolem toho rušno o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru