Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Volkswagen blues

12. 03. 2003
10
0
2780
Autor
houba

Jacques Poulin, frankokanadský spisovatel narozený roku 1937 v Quebeku, vystudovaný psycholog a historik literatury, by klidně mohl být považován za kanadského beatnika. Je autorem osmi románů, např.Podzimní turné, Jimmy, Koně za království......

Volkswagen blues, Jacques Poulin, překlad Eva Janovcová, Volvox Globator, Praha 1998

 

   Jack Waterman, hlavní postava knihy, je hubený čtyřicátník v sepraných džínách a vlněném svetru, který se živí jako spisovatel neúspěšných románů. Má bratra Thea, jež po vzoru Kerouaca putuje po USA a občas o sobě nechá vědět prostřednictvím pohledu, zaslaného tu z Východního pobřeží, tu ze Západu USA. Pak ovšem zprávy přestanou přicházet. Jack nejdřív na bratra nemyslí, ale krátce po svých narozeninách si najednou sbalí věci, dá do pořádku minibus Volkswagen, vezme poslední (nyní už sotva čitelnou) pohlednici se záhadným textem od bratra a vydává se na nejistou cestu, aby bratra našel.

   Jednoho dne si Jacka stopne dívka, napůl Indiánka vyučená automechanikem, Velká Luční Kobylka, s černou kočičkou v kapuci.Od této chvíle putují společně, nejdřív přes část Kanady a pak i přes celé Spojené státy, po uzounké červené nitce Theových stop, které, jak se ukazuje, ještě čas ani vítr nezavál do koutů zapomění.

 

   ....." a jak to, že bratra hledáte až teď?"........ "minulý týden mi bylo čtyřicet a .... ale ne, to není věkem.... jenom jsou dny, kdy má člověk dojem, že všechno se bortí..... ve vás a kolem vás.......v takové situaci člověk hledá, čeho by se chytil........a tak jsem si vzpomněl na bratra.... býval to můj nejlepší kamarád........ napadlo mě, proč se vlastně neozývá.........."

 

   Hodně pěkná, lehce čtivá relaxační knížka, možná trochu odvar z beatniků, ale rozhodně napsaná s nápadem, vtipem a kouzlem pro příběh.

 

 


houba
19. 12. 2003
Dát tip
není zač, ta knížka je opravdu moc pěkná a když nic jiného, alespoň se před maturitou trochu rozptýlíš :))

Šalvěj
28. 11. 2003
Dát tip
Tyy jo, to asi zkusím.... Sice to není zas až tak k maturitě, ale.... no... je to moje vysněné auto... zatím mám jen maličke, asi 3cm... ale krásné :o)) Díky za tip

houba
18. 03. 2003
Dát tip
zkus zapátrat, myslím, že to stojí za to :o)

Seregil
17. 03. 2003
Dát tip
Hergot, to je fakt dobrý nastínění.... to bych měl zapátrat v kuloárech.... :-)

houba
14. 03. 2003
Dát tip
díky knížka je fakt dobrá, po dlouhé době jsem stošedesátistránkovou knihu četla skoro týden, protože jsem si ji chtěla vychutnat...... pohladila, potěšila, doufám, že se bude líbit i vám :o)

nin
14. 03. 2003
Dát tip
dík za upozornění! *

Bobísek
14. 03. 2003
Dát tip
taky dík*

houba
14. 03. 2003
Dát tip
není zač, přeju hezký čtenářský zážitek

Cyndi
14. 03. 2003
Dát tip
jo, to mi upoutalo natolik, že se po tomhle kousku juknu... jestli se včas někdo nepochlapí na mojí zamílovanou "vášeň pro broskve", udělám to já... vyhroži vyhroži ;-) šikovná houba, tip*

Cyndi
14. 03. 2003
Dát tip
avi

nin
14. 03. 2003
Dát tip
áno, šikovná houba a já myslim, že jsem to četla, což je ostudný, protože to je už tenhle tejden podruhý, co nevím jistě, jestli jsem něco četla, protože čtu pátý přes devátý...

houba
14. 03. 2003
Dát tip
houba děkuje a usmívá se :o) Cyndi: nevyhroži, Vášeň pro broskve máme v knihovně, Věra Chase, nemýlím-li se, asi si to přečtu a pak ti řeknu, jo? díky :o)

JohnieBass
14. 03. 2003
Dát tip
Více než zajímavé!

houba
13. 03. 2003
Dát tip
díky :o)

Mathew
13. 03. 2003
Dát tip
moc pěkně jsi mě upoutala :) a proto zítra vyzkouším zásoby olomoucké knihovny :) díky *

Tiky
13. 03. 2003
Dát tip
Tak to se taky v knihomolně poptám. Se mi to zamlouvá :) Díky houbičko. *

Lyryk
13. 03. 2003
Dát tip
***

Wopi
13. 03. 2003
Dát tip
hurá, konečně někdo pochopil tuto kategorii! :)

Nanthei
13. 03. 2003
Dát tip
to opravdu vyhlíží velmi zajímavě :-)

houba
12. 03. 2003
Dát tip
avi

Merle
12. 03. 2003
Dát tip
takhle vypadá správná kategorie kniha!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru