Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Heleně

Výběr: Bix
19. 03. 2003
14
0
2911
Autor
Tynic

 

 

Heleně

 

 

Kdyby žena

chtěla muže

vykostit

a

stáhnout

z kůže

 

Co by

nale

zla

zlá

sky

by

bylo

 

 

 


Milly
03. 12. 2003
Dát tip
Z lásky...však ke komu, k čemu? ;-)

Bibša
09. 04. 2003
Dát tip
Na me tvoje dílo působí depresivně, vím, že už nikdy nic nenapíšu a budu jenom číst...

Wopi
09. 04. 2003
Dát tip
:)

Prokletí
03. 04. 2003
Dát tip
Tak esi Ti šlo o grafický záznam staženého chlapa - no potěš klobás ;o) Hezká skoroříkanka ;o) m.

*:-)

Edík
28. 03. 2003
Dát tip
:o)!!

Zly
28. 03. 2003
Dát tip
víc mě bavila ta vlídná přestřelka :-))

Tynic
24. 03. 2003
Dát tip
Dávat odkaz na moje auditorium opravdu nemusíš :o))) To, že jsi nenašel v básni hloubku je opravdu škoda, avšak hlubší kritiku lze psát i u básní plytkých ( legrácky a podobně ). Ptosím napiš mi hlubší kritiku k plytké básní :o)

Quoniam
24. 03. 2003
Dát tip
Tynic: Ach jo. Koukám, že máš rozvernou náladu. No budiž.
  • Nemyslím si, že bys trpěl Parkinsonem. Takže odkaz jsem tam dal pro případ, že by to mohl za čas číst někdo nezúčastněný, aby si mohl (bude-li chtít) doplnit souvislosti mnou řečeného. Asi se ti to zdálo jako dobrá přihrávka na smeč.
  • Hlubší kritiku lze psát i u básní plytkých... teoreticky, ale jaksi neznám nikoho, kdo by to dělal. Ty sám asi nejdeš příkladem? Hlubší kritiku píšu, pokud mě báseň něčím osloví, nebo pokud mne může obohatit následná diskuse. Hlubší kritika je určitá (duševní/duchovní) hodnota, jež by podle mne měla být něčím vyvážena. Ty snad zaplatíš v obchodě a nic si nekoupíš?       To je také mj. slabina tvého auditoria. Idealismus. Všichni budou pracovat, všichni se budou mít dobře. Ale tak to přece nechodí... Ani na Písmákovi.
      Nemyslím si, že by tvá báseň byla plytká. Ale není mi jasný, proč od ní čekáš víc, než úsměv, smajlík, "To se mi líbí." apod. Pokud je v ní víc, rád si to nechám naznačit.

Tynic
24. 03. 2003
Dát tip
Co bys chtěl ale hluboce kritizovat, kdybych ti vyložil smysl básně ? Ovlivnil bych tě. V běžné interakci čtenář-autor autorův výklad básně chybí a přesto je schopen si čtenář vytvořit svůj vlastní názor a pohled. Hlubší kritikou tě žádám, abys mi svůj pohled ( kritický pohled ) na dílo předal. Pakliže tak učiníš, budu velmi rád, protože budu mít zpětnou vazbu na dílo, které mi umožní se přístě lépe vyjadřovat a hledan nové cesty. Vlastně i to, že jsi hloubku nenašel je pro mě signál, že báseň ve tvém případě nezafungovala jak měla. Děkuji za zájem.

Quoniam
24. 03. 2003
Dát tip
Dobrá. U téhle básně se míjíme. Třeba někdy příště. Hezký den.

Quoniam
24. 03. 2003
Dát tip
O.K. Vážněji (nedočetl jsem).       Báseň působí lehkým, řekl bych až frivolním, dojmem. Zejména první sloku (entrée) je nutno brát jako ironickou nadsázku. Nicméně: je tu střet pohlaví... a možnost volby - ono kdyby.       Druhá sloka, velice rychle a(!) rytmicky plyne k závěru. Rozdělení slova nale/zla mj. akcentuje slovo zlo (zla), jež v rytmickém sledu (jako jakási obdoba mantry) vytváří obrazy: zla lásky, zla z lásky, zla zlá či z lásky; a to vše (zároveň) by bylo (mohlo být).       Další možný výklad by byl, že pokud žena (ale i obecně) je ochotna hledat, může po určitých překážkách či těžkostech (vykostit chlapa není žádná sranda) něco najít, něco z lásky... a možná i odpuštění pro/přes cestu, kterou zvolila.       Nicméně prvotní i zůstávající dojem z básně je její lehkost. Vtipná hříčka.

Tynic
24. 03. 2003
Dát tip
Q : Děkuji :o)

Quoniam
23. 03. 2003
Dát tip
Tynic: Báseň na mne působí jako vtipný kousek. Avšek přes "značné" prospektorské úsilí :-) jsem v ní nenašel žádnou hloubku. Takže bych se ještě jednou zeptal, proč chceš hlubší kritiku? Nezatrháváš si ji jen tak ze zvyku, že ne?       Přečetl jsem si tvé auditorium "Prohřešky redakce"... přijde mi to jako kázat vodu, pít víno. (ačkoliv v tom auditoriu mluvíš rozumně)

Quoniam
23. 03. 2003
Dát tip
Ještě jednou ten odkaz. Inu chybka :-)

Armand
22. 03. 2003
Dát tip
:))) pěkně...

Quoniam
21. 03. 2003
Dát tip
Vtipné :-) ..., ale proč chceš hlubší kritiku? :-(

JiKo
21. 03. 2003
Dát tip
hehe vzhledem k tvému dnešnímu auditoriu se zde jméno výběrčí opravdu skví :-)))

Yfča
21. 03. 2003
Dát tip
:o)*

Tynic
21. 03. 2003
Dát tip
Quo : Protože chci vědět, jak na tebe báseň působí :o)

Lúmenn
21. 03. 2003
Dát tip
Je to velmi dobrý nápad ale zdá si mi to příliš neukončené

AZALIN
20. 03. 2003
Dát tip
Kam ty na to chodíš, kua.. že by k Bix? ;-)

zolli
20. 03. 2003
Dát tip
Co by bylo? Vykostěná pečínka? :o)))

Výborné ! Napodruhé.

I napoprvé...:o)*

ulita
19. 03. 2003
Dát tip
...ten vyceněný zub a vystrčený dráp je na tom to nejlepší...:))

???????

Zarabeth
19. 03. 2003
Dát tip
No právě to, že ta slova jsou stejně porcovaná, jako by byl porcován onen muž, je povedené :) Ale jinak si myslím, že milej zlatej Tynicu pěkně kecáš :) Já být Helenou, tak ti nevěřím :) Ale stejně tip top :)

woai
19. 03. 2003
Dát tip
aha, napodruhý ;-))) nejdřív jsem viděla jenom zlou "sky" - ta/ten se snad nebude zlobit, když je to tak hezké a povedené dílko! tip

blbjenka
19. 03. 2003
Dát tip
pjekná hříčka :)

pampelin
16. 03. 2003
Dát tip
Napotřetí...ale jo:) *

Rowenna
15. 03. 2003
Dát tip
****

Vio
14. 03. 2003
Dát tip
Jo jo ;-) ovšem jak která... :-D

Merle
14. 03. 2003
Dát tip
mě to přijde dost dobré, a s pochopením problém nemám :)

Lyryk
13. 03. 2003
Dát tip
.-)

breta
13. 03. 2003
Dát tip
:o)

katugiro
13. 03. 2003
Dát tip
rozporcovaná slova mi sice smysl dávají, ale básnička celkově ne-e... (Proč by mělo být? I když chyba je možná už v chápání první strofy...)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru