Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podvečerní

12. 05. 2000
3
0
2252
Autor
Adelan

Není to zrovna nejčerstvější, ani vlastně nevím proč to sem dávám, přečetla jsem si tu teď pár věcí a na něco jsem si vzpomněla, tak asi proto... Merle: ten drak...tak ten je trutnovskej :-)

Při zvuku spinetu

dívám se na bílé město.

Poslední paprsky toho dne

dopadají na místo,

kde mohla jsem Tě potkat.

Při zvuku spinetu

chce se mi rozevřít svou zlatou klec,

vím, že šlo by to lehce,

kdyby přišlo to znamení.

Pak bys mě držel za ruku

a spolu bychom pohladili draka.

Po očku by se díval za námi,

stopy ve sněhu by do tání připomínaly,

že si na něj kdosi vzpomněl.

Při zvuku spinetu

se na město snesla černá tma.

Asi proto,

že Ty už tady nejsi…


JiKo
30. 11. 2000
Dát tip
Technická: Spinet je strunný klávesový nástroj velmi podobný pianu. Oproti pianu struny nerozeznívají dřevěná kladívka, ale brky z ptačího peří (aspoň tedy ty prapůvodní), proto je zvuk strun jakoby ostřejší. Jistě ten zvuk znáte z vážné hudby :-) 1sl mi navozovala pocit toužení po nepoznané lásce, ten pocit pokračoval až k poslední sl., kde se věc otočila/vysvětlila. Šlo o stýskání po odchodu = obsahově to co mi sedí /smutná lyrika/. Forma: klasická rozevlátost jednotlivých veršů, neškodilo by tu ubrat tu přidat např viz Anonym. Zajímalo by mě jestli si to po napsání zkoušíš recitovat a popř. děláš další úpravy? Dál jak nejsem přítel mnoho opakování zde by mi ve 3sl sedl začátek: Při zvuku spinetu .. Jeden dotaz: ten drak je metafora pro dítě?

Adelan
30. 11. 2000
Dát tip
Jiko: néé ten drak je opravdovej , teda kamenej...socha, je v trutnovským parku na kašně a je mu asi 300 let (původně byl na náměstí, teď je tam místo něho Krakonoš...)

JiKo
30. 11. 2000
Dát tip
Adél: ahá:-))) to sem se teda fakt dal unést, ale proč ne že?

Albireo
18. 10. 2000
Dát tip
Ten spinet vzbuzuje správnou náladu. A tohle: Pak bys mě držel za ruku a spolu bychom pohladili draka je nepřekonatelné. TIP

Regins
10. 06. 2000
Dát tip
Mě se to také líbilo S Tipem

Anonym
22. 05. 2000
Dát tip
pěkná, obsahově mě to zaujalo, znám ten pocit..... ale technicky by neškodilo pár úprav (např. toho dne, to znamení)

Sarken
18. 05. 2000
Dát tip
prostě tip

Adelan
18. 05. 2000
Dát tip
Sarken: diky za vsechny Tve kritiky ostatnim samozrejme taky

Sarken
18. 05. 2000
Dát tip
Adelan: nemáš zač, čtu tě ráda

Zbornik
12. 05. 2000
Dát tip
líbilo se ... ale mohu se tě jen zeptat, co je to spinet ? :)

Adelan
12. 05. 2000
Dát tip
Zbornik: ony to byly vlastně elektronické klávesy nastavené na jakési zvuky (jsem laik), co mi připomínaly spinet - starej klávesovej nástroj, alespoň tedy si to tak myslím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru