Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na přechodu

24. 03. 2003
4
0
2270
Autor
Kodynie

Vzniklo i díky výzvě Mirka Dušína. Já osobně mám z Rychlých šípů radši Rychlonožku nebo Červenáčka, ostatní mi z této skupiny jaksi splývají v jednu osobu. MILÉ DĚTI, TIŠE SEĎTE, AŤ VÁM NEUNIKNE ANI SLŮVKO Z TOHOTO POUČNÉHO VYPRÁVĚNÍ.

Na přechodu

 

"Haló, volám správně na číslo 112 ?"

"Ano, dovolal jste se na linku tísňového volání."

"Mám tu problém. Jsem chodec, stojím tu na přechodu se světelnou signalizací a marně tu čekám na zeleného panáčka. Stojím tu půl hodiny a nic, hodina pryč a pořád nic, dvě hodiny a panáček nikde, teď tu stojím třetí hodinu a tak jsem se rozhodl vám zavolat o pomoc. Chci přejít a nevím, co mám dělat, když tu pořád není panáček, který by mne pustil na druhou stranu."

"Vážený pane, musíme vám sdělit, že na vaší křižovatce momentálně nefungují semafory a tak máte jako chodec přednost i na tomto přechodu jakoby to byl kterýkoliv jiný obyčejný přechod bez světelné signalizace. Tedy klidně přejděte na druhou stranu i bez panáčka."

Pán s ulehčením zaklapl telefon a směle vkročil do vozovky.

Vžum a přejelo ho auto.

Milé děti a víte, kde ten pán nakonec udělal chybu. Zapomněl se pořádně rozhlédnout na obě strany, protože to měl udělat, i když měl na svém přechodu přednost.


Kodynie
03. 07. 2003
Dát tip
Díky Dejfe, vidím, že jsi fanšmejkr. Tak doufám, že se tahle má povídečka dostane do zlatého fondu poučného vyprávění pro děti ve vaší rodině. Dobře jsem se bavila, když se rodila v mé hlavě. Vlastně celá vnikla při krátké zastávce na přechodu se světelnou signalizací jednou v neděli, kdy nefungujou světla, protože tam je slabý provoz a tak tu křižovatku není žřeba světelně regulovat.

Dejf
02. 07. 2003
Dát tip
Kristovyfusakle, tohle je naprosto úžasný :-DDDD To bych těm dětem fakticky klidně dal, protože nemyslím, že by se daly poučit líp. Lepší by snad už mohlo být jedině to, že by je to auto opravdu přejelo - to už by potom určitě nikdy bez rozhlídnutí přes silnici nešly ... TIP

Aki
16. 05. 2003
Dát tip
:o))) Dušín by měl fakt radost :o)))

Carrie
09. 04. 2003
Dát tip
mi to připomnělo takovou pohádku: Já koblížek koblížek, na másle pečený, na okénku chlazený, já od babičky utekl, já od mědvěda utekl, od tebe liško netěžko utéci.... A liška chlamst! a snědla ho!!!! ;o)))))

Kodynie
09. 04. 2003
Dát tip
Přesně tak, jeden myslel až vymyslel trakař.

Carrie
09. 04. 2003
Dát tip
proto já se snažím nedopouštět žádných myšlenek ;-))

Kodynie
09. 04. 2003
Dát tip
Dobrý postoj k životu, Ty se určitě ve světě neztratíš.

Carrie
09. 04. 2003
Dát tip
kde to jsem???? ;o)))

Kodynie
09. 04. 2003
Dát tip
To já nevím. Sakra, zabloudilas? Zeptej se někoho na cestu.

Carrie
09. 04. 2003
Dát tip
"Haló, volám správně na číslo 112 ?" :-)))

Kodynie
09. 04. 2003
Dát tip
Možná.

Carrie
09. 04. 2003
Dát tip
už ti přestanu zaneřáďovat dílko svýma plácačkama, jo? :)

Kodynie
09. 04. 2003
Dát tip
Tak jo. Byla to milá slovní rozcvička. Přeji hezký den.

Seregil
26. 03. 2003
Dát tip
Poučné... velmi....chmmm... :-)

Kodynie
25. 03. 2003
Dát tip
Jiříku, pro mne tohle dílko není překvapením. I taková jsem, jenže se muselo nejdřív mé spisovatelské střevo trochu vyvinout, k čemuž přispěla i tahle písmácká obec. Spisovatel - vlk samotář to má poměrně těžké a trochu ve své osamělosti krní, ale tady je spousta dalších inspirativních autorů i kritiků, kteří člověka nutí, aby na sobě začal trochu pracovat.

Wopi
25. 03. 2003
Dát tip
poučné až běda... sám bych to lépe neřekl :)))

j_i_r_i_k
25. 03. 2003
Dát tip
Jo jo jo, ale stejně to pro mě překvápko bylo :)... A milé :)...

Kodynie
24. 03. 2003
Dát tip
By mělo, přejetých chodců na přechodu přibývá, i když jsou na nich zákonem chráněni.

Kodynie
24. 03. 2003
Dát tip
Přidávám se zcela nekompromisně k těm odborníkům.

Kodynie
24. 03. 2003
Dát tip
Pardon, zase jsem zapomněla na avízo, hlava děravá roztržitá.

j_i_r_i_k
24. 03. 2003
Dát tip
Jůůů, to je u Tebe velice milé překvápko, díky moc...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru