Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

In memoriam našim múzam...

23. 03. 2003
6
0
2552
Autor
Neewoa

Zažiarili a náhle vyprchali....

Objavia sa tak náhle a náhodne...akoby však úmyselne. Tichúčko, nebadane vkĺznu do našich životov...Inšpirujú nás...zmenia nám život. A potom sa tak podivne a nejasne vytratia...ako raná hmla. Zanechajú po sebe len ľahučkú vôňu a neistotu, nedôveru v ich vlastnú existenciu. Nič živé, nič hmatateľné...len spomienku pominuteľnú a nestálu...Možno ich prirovnať k hviezdam na nočnej oblohe. Svojím jasom inšpirujú...Pohľad na ne je priam večný...nemožno zabudnúť. Ako rýchlo sa však stráca ich jas v zajatí ranných lúčov slnka...Hviezdy však opäť zažiaria a po všetky noci prežité v ich blízkosti budú nám šeptať o krásach života...Múzy nás však opustia...Vytratia sa vo všetkej svojej tajomnosti naveky...nevedno kam...Každá chvíľa v ich prítomnosti trvá akoby stáročia, vytvára ilúziu večnosti...Aké klamlivé...aké bezmocné a zúfalé....veriť, že niečo tak čarokrásne a krehké tu môže byť naveky, naveky v našej blízkosti...

Zjavujú sa nám v toľkých podobách...Možno sú živé, hmatateľné a predsa také nadprirodzené a vzdušné...Možno sú to však len podivnokrásne stvorenia zmyslené v našich predstavách...V ilúzii sveta sa všetko zdá byť také skutočné.....ich skutočnosť nám však chvíľami uniká...Kam miznú naše múzy...Prečo sa nám tak náhle, bezcitne a nenávratne strácajú vo večnosti...Sú našou prítomnosťou aj minulosťou....Divoké, búrlivé, citlivé a také nepochopiteľné....

Zbohom krásne a nedosažiteľné múzy...



gabio
14. 03. 2005
Dát tip
*

Astrálka
01. 04. 2003
Dát tip
* jemná čarodejnica :o) niektoré múzy lietajú na metle, nepozorovane okolo nás krúžia niekoľko rokov, kým prisadnú a na liste papiera zanechajú odkaz :o)

Astrálka
31. 03. 2003
Dát tip
* aj sa mi to páči * dobrá je tiež Barbarova kritika :o)

York
31. 03. 2003
Dát tip
p*kné.

Wicana
31. 03. 2003
Dát tip
nenápadný mistrovský průnik básně do prózy, a nedá se nic dělat :--) jsme pozůstalí :--)

Neewoa
31. 03. 2003
Dát tip
Astrálka...tak to je pravda...Tá Barbarova kritika bola fakt skvelá...:))My ženy veru nevieme odchádzať bez rozruchu....bude na tom niečo pravdy...:)

Neewoa
31. 03. 2003
Dát tip
Už patrím aj k čarodejniciam...:))mmm to je potešenie...:))stokrát ďakujem....:)

(G)eorge
31. 03. 2003
Dát tip
Krásnotka, jemnost, blízkost...*** (Malem sem si vykoukal oci... :)

Barbar
30. 03. 2003
Dát tip
nebadane vkĺznu do našich životov...Inšpirujú nás...zmenia nám život. A potom sa tak podivne a nejasne vytratia...ako raná hmla. Zanechajú po sebe len ľahučkú vôňu a neistotu, nedôveru v ich vlastnú existenciu Narozdíl od žen.............. .....ty když mizí............... BARBAR T

Neewoa
30. 03. 2003
Dát tip
:))...nebuď na ženy taký zlý.....Snáď to niekedy končí aj lepšie...:)

Barbar
30. 03. 2003
Dát tip
Nejsem zlý... ....když mne opustí ta pro kterou žiju nezbude ve mě už nic, jen prázdnota. ....Když mne opustí ta co ji nenávidím zůstáva ve mě zloba a vstek Vždy je to o tom, že nemůže odejít nenápadně... BARBAR

Neewoa
30. 03. 2003
Dát tip
Tak to je pravda....ľudia nevedia odchádzať nenápadne....a bez rozruchu..

Neewoa
30. 03. 2003
Dát tip
To len múzy..:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru