Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dnes

31. 03. 2003
21
1
3516
Autor
Radost

prosba o odpuštění se trochu vymkla z rukou...

Je den

dva

mi trvalo než jsem

přišel

co jsi, nalezená?

jehlo hlodavá

přilepená k citu

za hrot visíš ze mě

 

bez losování

naslepo už nehrozíš zabitím

do nejhloubky návisti

 

...už jenom

smrtí mé podlásky

mimolásky

už jenom znevěřit se

nejhlubším dotykem hloubavého pohybu

tím prostě fyzickým

zběsile pravdivým aktem

sotvaněhy naléhání...


1 názor

Print
26. 05. 2007
Dát tip
Fajn*

Milly
16. 09. 2004
Dát tip
ukládám líbí se přemýšlím

Zolo
08. 07. 2003
Dát tip
Sofistikované.

Evička
21. 05. 2003
Dát tip
Asi jsi o ni nestál, jen jsi ji o....! A znevěřil jsi se!!?Je to smutné! A dojemné!**

Miracleion
07. 05. 2003
Dát tip
není návist návsí nenávisti? Jinak musím ohledně hodnocení souhlasit s Miroslawkem. Chyba je nejspíš v mém přijímači (tj. jiné pojetí poezie) - obecně ale zastávám názor, že báseň má pro každého jednotlivce jiný význam, každý v ní může objevit něco jiného, co k němu promlouvá. Rozkolísanost a neukotvenost metafor jedné s druhou (alespoň z mého subjektivního pohledu) způsobily, že jsem se s básní neztotožnil, neprožil jsem si ji... Nejvíce mne rozhodilo: bez losování / naslepo už nehrozíš zabitím a také nejhlubším dotykem hloubavého pohybu

rainman
06. 04. 2003
Dát tip
začátek romantický, konec syrový...hloubka nechybí...tip...

Radost
03. 04. 2003
Dát tip
návist chápu jako opak nenávisti :-))

První sloka báječná, pak už to není úplně šálek mého čaje, těch neologismů je tam na mne moc. Unesu v básni max. jeden (no možná dva), když je jich víc, dělá to z poezie hříčku, "blbůstku", alespoň podle mého názoru. Tvé novotvary jsou ale čitelné a lehce stravitelné, což mne ve výsledku vede k tomu, že tipnu. :o)

Ludvoděj
02. 04. 2003
Dát tip
moc krko(smyslo)-lomné........ani sem se do toho nedokázal dost dobře nasoukat........ ....co má znamenat slovo"návist"?.....opak nenávisti?...nebo jen polovinu nenávisti?

Narvah
02. 04. 2003
Dát tip
Pro mě je tam až moc hádanek. Brání mi, abych to pochopil.

Josefk
01. 04. 2003
Dát tip
tak mě napadlo, může být podláska hezká jak podléška?

Shammann
01. 04. 2003
Dát tip
Radostíku ona mě včera otravovala jedna dívčina, až sem se sebral a šel s ní na autobusák, takže sem nestihl zkrytyzovat:-)Ale je to opravdu povedený. V rámci stavu a možností. Se mi to líbí.

Shammann
01. 04. 2003
Dát tip
Radostíku ona mě včera otravovala jedna dívčina, až sem se sebral a šel s ní na autobusák, takže sem nestihl zkrytyzovat:-)Ale je to opravdu povedený. V rámci stavu a možností. Se mi to líbí.

Radost
01. 04. 2003
Dát tip
Miroslawek: děkuji za tvůj čas. Pohříchu většinou nelze nesouhlasit, je to tak trochu "jenom" hříčka a pokus, já se učím...:-))) jen přesně nerozumím tomu, co je míněno relativně nenápadnými prefabrikáty metafor? všem ostatním děkuji za chuť číst

Radost
01. 04. 2003
Dát tip
Miroslawek: děkuji za čas:-)) popravdě řečeno rozkolísanost je mi vyčítána dost často, už bych se nad tím měl zamyslet :-)) nevím, co míníš prefabrikovanými metaforami, zkus příklad, prosím? o umělost se nepokouším :-) snad proto neuměle :-) k čistě subjektivní nemůžu nic, já musím, filosofovat :-)) Shamann: nevadí, lepší než nic Josefk: uvidíme...jestli taková bude? ostatní děkuji za přečtení :-)) krásné jaro všem, teď!!!

Miroslawek
01. 04. 2003
Dát tip
Způsobem významové (vý)stavby mi třeba následující připadá jako prefabrikát, byť čistě slovo od slova to jistě ani podvědomě opsáno není... jehlo hlodavá přilepená k citu za hrot visíš ze mě a níže jsou už i jistá slovní spojení nejhlubším dotykem hloubavého pohybu tím prostě fyzickým zběsile pravdivým K filozofování... také filozofuji, mudruji ...až blbnu... a mé básně jsou toho zhusta produktem, ovšem ony verše samotné tak nečiní, spíš se snaží podněcovat k zamyšlení čtenáře, chtějí-li a jsou-li schopni... nesnažím se sdělovat pravdy nebo hotová stanoviska... a ze svého čistě subjektivního hlediska, poetického východiska to považuji za nesprávné.

Seregil
31. 03. 2003
Dát tip
Hmm... vážně povedená... 4/5 +T +K

Olina
31. 03. 2003
Dát tip
ano ******

Drago
31. 03. 2003
Dát tip
opravdu povedené... myslm že klub je oprávněný...*

fermosa
31. 03. 2003
Dát tip
Ježííš, to je dobrý :o) ***

_iris
31. 03. 2003
Dát tip
*

Astalavista
31. 03. 2003
Dát tip
!*

tanganika
31. 03. 2003
Dát tip
jo jo***

Nanthei
31. 03. 2003
Dát tip
*

JRR
31. 03. 2003
Dát tip
Brr, to je síla. Jinak... Skvěle rozfrázovaný, akorát mi nesedí trochu ta prostřední sloka. 100% TiP

4/5+ T co dodat...

Miroslawek
31. 03. 2003
Dát tip
Vidím zde docela úspěšnou snahu o postupnou hierarchizaci představ, ať už s využitím fragmentace větných celků, veršů či na úrovni jednotlivých slov. Některé přesahy se mi zdají povedené, jiné méně. Zdá se mi to v celkovém souhrnu poněkud rozkolísané, neboť někde je významově jinotajných rozboček nakumulováno, že z básně až prýští, a v jiných místech je jich pohříchu nedostatek, což v kontrastu svou nestejnorodostí vyniká. Nebojíš se neologismů, ovšem zvolený způsob tvorby mi přijde místy mírně školní, nechci říct neumělý... to bych ti křivdil, ale tím směrem (k Neumětelům) se to, zdá se, občas ubírá... Z jiných úhlů pohledu na významy slov, je básnický jazyk poněkud nenápaditý, na můj vkus přespříliš spoléhá na přívlastky a jisté relativně nenápadné prefabrikáty metafor, které jsou čtenáři viditelné tím víc, čím víc má načteno. Mám-li si dovolit osobní odbočku, čistě subjektivně mi báseň nevyhovuje v tom, že vysvětluje, filozofuje... a zastává stanoviska... to se v mé vlastní poetice nesmí... ;o) Báseň mi nepřipadá úplně špatná, jak by to mohlo vyznít, ale určitě málo sevřená, jak v myšlenkovém výrazu, tak ve způsobu použitých básnických nástrojů. Spíš jakoby sis zkoušel(a) co lze a nelze... a to vůbec není špatně... jen to pak nepůsobí dospělým dojmem.
JRR: v čem spočívá vážnost tvé kritiky, oblékl sis k ní cylindr a smoking? ;o)))))))))

JRR
31. 03. 2003
Dát tip
Miroslawek: Já vim, taky mi to došlo:-) Chtěl jsem něco připsat, přepnul jsem ale mezitim okna a pak už se na to vykašlal:-) Každopádně jsi nemusel tak okatě:-)

JRR
31. 03. 2003
Dát tip
Miroslawek: Já vim, taky mi to došlo:-) Chtěl jsem něco připsat, přepnul jsem ale mezitim okna a pak už se na to vykašlal:-) Každopádně jsi nemusel tak okatě:-)

Sabinka
31. 03. 2003
Dát tip
*t* .o)

alim
31. 03. 2003
Dát tip
tipik...-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru