Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Holokaust

12. 04. 2003
4
0
1397

...tohle \\\"dílo\\\" nemá ani konec, ani začátek... stejně ho už asi nikdy nedopíšu, protože je už 2,5 roku staré

 

...Klesl do kolen mezi zbytky zťatých hlav. Skrz pohled rozmazaný slzami se jim díval do očí. Už nezářily! Vyhaslé zornice žen, mužů i dětí. Popraveni zde leželi mladí i staří, někteří kdysi krásní, teď k smrti odporní. Zdálo se mu, že  na něho zkoušejí promlouvat. Cedili svoje slova mezi zuby rozdrcených čelistí. Jejich ústa byla stržena, řeč zněla jako kvílení větru. R nerozuměl ani jediné větě, ale lítost mu nikdy nebyla bližší. Zhroucený zůstal ležet snad celou hodinu. Byl si jistý, že mu mrtvý vyprávějí příběhy svých děsivých svědectví.

Mrholení se sypalo z obtěžkaných oblak do přicházející noci. R si prohlížel svoje tělo, už i v něm začal rozpoznávat roztroušené kusy mrtvoly. Zůstal sám a šeď  valila se na něho z nitra i z monumentu nekončící oblohy. V mracích se začaly objevovat podivné kontury, drápy a tlamy záhrobních kreatur. Mezi nimi probleskující prameny elektrických výbojů.

Cítil pod sebou vlhkou kůži těl zdobenou mlaskajícími chomáči střev, hmatal v nich líhně muších larev. R stísněný v malé dušičce, vstal na nohách už silně ztuhlých. Rozhlédl se v kruhu po polích až na vzdálený horizont. Uviděl na něm hořící ohně. Říká se jim ohně naděje. I když všechno živé zahubí, očistí zem! „A to je dobře, moc dobře.“

Pak zas dlouho stál a jen tupě zíral do mírně zvlněné krajiny. Pozoroval jak temně zbarvená hněď zeminy přechází ze země na bezlisté pařáty stromů obscéně rozpjatých do hlubin propasti nad nimi. Z dálky vypadaly jako pukliny nebe, jako zaťaté ostny škorpionů chladnokrevně dávících jed do své oběti. Jakoby se svět rozhodl umořit R veškerou ohavností, kterou jen na sobě nosí.

 

( a ještě takový nedodělaný dodatek )

 

 

Pak ale R probudila skupina kolemjdoucích zvuků. Slabý nářek, který až do teď schovával vítr za hroudy hlíny. Otočil se a o několik desítek metrů dál opravdu leželo osamocené tělo. Slezl vším tím svinstvem až do bláta oranice a běžel tak jak to nejrychleji šlo. Brzdily ho však otázky, už začínal mít trochu strach z toho, co ještě uvidí. Jenže zvědavosti se neubránil. Udýchán doběhl a strnul nad dívčím tělem. R si prohlížel její obličej, zdála se mu velmi krásná. Ale na jejím hrudníku byly stržené veškeré tkáně i s prsy. Zářící žebra tvořila podivnou nádobu ve které vnitřnosti tlely v kašovitém roztoku. Jen srdce......... jen její srdce...    Bilo! Tepalo pulsem živého člověka. Dívka se hnula a R se rozevřel pohled na její klín. Ještě nedávno kvetoucí květina se změnila v odpornou rýhu přeplněnou hnisem a červy. R se zvedl žaludek a ucukl očima zpátky na její tvář. Nemohl uvěřit rezonujícímu tlukotu, nemohl uvěřit zvedajícím se řasám pod kterými se pomalu otevíraly zorničky dívčího úsměvu....


Carrie
25. 06. 2003
Dát tip
technická: píše se sťatých a mrtví vyprávějí příběhy jinak napsané je to docela dobře, máš obrazotvornost :o))

obrazů mám tolik, že bych se mohl poblít a ještě by mi zbylo ....ale horší je to s jejich vtěsnáváním do blábolů jako je tento a vůbec psaní "pro čtenáře" je svým spůsobem nesmysl (slovo spůsob je od slova spůsobit)

Carrie
25. 06. 2003
Dát tip
...a psaní "pro sebe" je úplně stejnej nesmysl...

Není, zakrslá tybeťanko! Je to pro mě jakási pamět dušebních stavů a vyzý. Pro nás, kteří máme místo mosku játra....

Carrie
25. 06. 2003
Dát tip
nojo, jako autoterapie fajn, a něco z toho se občas dá i číst ;o))) A to, že mám 163 cm, tě ještě neopravňuje k tomu, že mě budeš lokalizovat někam do Tibetu!!! :o)))

Kačírek
15. 06. 2003
Dát tip
Tohle zlo lze posat tolika způsoby................................. Ten tvůj je dost drsnej.............. Ale je to dobrý

StvN
22. 04. 2003
Dát tip
- dobře se čte, neni to tuctový - a ten dodatek je jak z nějakýho hororu, fuj, co takhle to dopsat? Ovšem ne pod názvam holokaust

fermosa
17. 04. 2003
Dát tip
no, přiznám se, že kdybys tu poslední část nechal samostatnou, tak by to bylo O.K. Na druhou stranu dost morbidní představa. Já myslím, i když takhle po ránu mi to myslí hůř, že si ten poslední odstavec může připsat tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru