Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Začátek mé knihy

15. 04. 2003
7
2
2511
Autor
Beata

“Ale vždyť seš na toho černého už moc velká!” přívětivě naznačila ta vyzáblá kolotočářka a naopak ukázala na toho velkého flekatého poníka s posranou prdelí.

Lhala. Nebyla jsem velká. Byla jsem tlustá. Tlustá desetiletá holka, co milovala černé koně kovbojů a neměla ráda ty flekaté, co vypadaly jako krávy, co měli indiáni.

“Tak vylez na toho flekatýho!” usmál se mile Dunda.

Bylo mi zoufale. Jsem tlustá a proto nebudu už nikdy moc jet na tom černém poníkovi s tak rozpuštěnou a divokou hřívou! A pokud ano, tak mě nejspíš neunese a podlomí se mu nohy a spadneme společně do pilin. A pak mě uvidí Osvald, co je s klukama u střelnice a rozhlásí to po celé škole.

Chtělo se mi brečet.

“Tak pojedeš, nebo co?”

“Já na tom flekatým jet nechci”, zašeptala jsem, tak aby mě nikdo jiný než Dunda neslyšel a zoufale koukala na zem.

“Nechceš? Proč? No tak jdeme domu!”

“Ne…”

“Co ne?”

“Já tedy pojedu.”

Těšila jsem se totiž na pouť na náměstí celý rok.

“No tak nasedni,” Dunda byl vždycky trpělivý.

Sedlo bylo příliš vysoko a bez třmenů. Co mi přišlo samozřejmé ve všech těch westernových filmech, bylo naprosto nemožné. Navíc jsem byla svátečně narvaná v tmavě modrých tesilových kalhotech, co byly nejvíce podobné riflím.

Paní, co dohlížela na šest znuděných a utlumených poníků, zavolala na kluka u houpaček. Byl to takový ten pouťový kluk, opálený, ve flanelové košili. Takový ten kluk, co chodí několikát do jedné třídy v různých městech, zrovna podle toho kde jsou a teď se dostává do puberty.

Zazubil se a přiběhl, že mě na toho poníka pomůže.

Myslela jsem, že umřu.

Neumřela.

A tak mě vyrval na hřbet toho blbýho koně a jeli jsme.

Jeli jsme dokola pustou stepí, já v sedle spolu s několika pěti až sedmiletými kovboji. Zabili mi včera koně, krásné vraníka a tak jsem ukradla Punťu indiánskému náčelníkovi. Vracíme se unaveni z daleké výpravy, jsem šerifka a v okolí je už zase pořádek.


2 názory

reykoop
22. 01. 2009
Dát tip
Beo je to dobrý. Pokračuj!

reykoop
22. 01. 2009
Dát tip
Beo je to dobrý. Pokračuj!

Albireo
27. 06. 2003
Dát tip
Vypravuješ hezky a opravdu je to tak dětský pohled.

clovrdik
24. 04. 2003
Dát tip
skvěle napsaný, vykreslený uvažování malýho dítětě a jeho fantazií ... TIP za to :-)

Carrie
22. 04. 2003
Dát tip
holím si leccos, ale hlavu fakt ne :-))

Carrie
18. 04. 2003
Dát tip
:-)) to zrovna ne - v létě bych se neuživila...

StvN
18. 04. 2003
Dát tip
- pak by ti nezbyla než ta holá hlava

Carrie
17. 04. 2003
Dát tip
poslední dvě věty mi tam nějak nesednou, ale jinak líbí, dobře napsané StvN: nechápu tvou logiku - říct o někom, kdo je ubožák, slaboch a potřeboval by nakopat, že má stejnou cenu jako ostatní :-)) divný, ne?

mě teda zamrazilo z toho, jak důležitý můžou být příčiny toho, že děti odmítají nějou hračku nebo oblečení (příp.koně...) a my staroušové jenom striktně řekneme NE a hotovo...budu na to myslet od teď :o))

StvN
17. 04. 2003
Dát tip
- vážně ti logika asi moc neříká

Carrie
17. 04. 2003
Dát tip
StvN: to asi ne, protože se živím hlavou :-)))

StvN
17. 04. 2003
Dát tip
- děláš reklamu na čepice?

StvN
16. 04. 2003
Dát tip
- je to takový dětský - navíc mám přirozený odpor k tlustým hrdinkám, které se utápějí v sebelítosti, je to psaný na efekt

Beata
16. 04. 2003
Dát tip
...dík za názor :o) Hrdinka není tlustá, hrdinka je krásná, chytrá a atraktivní, ale dětství bylo o jídle. Dětské to má být. :o) Je to začátek mé knihy.

Sharrow
16. 04. 2003
Dát tip
Já nevim jak ostatním... mě to přijde dobrý... dokonce hodně dobrý. Už se těšim na nějaký to pokračování :)

StvN
16. 04. 2003
Dát tip
- dětství o jídle, taky život, jen zrovna mě nepřijde čtenářsky atraktivní, nikdy jsem to nechápal, proč se tim holky tak trápí, no nechápal, vim že to existuje, ale nerozumim tomu

Beata
16. 04. 2003
Dát tip
...jasně jseš asi hubenej :o)

StvN
16. 04. 2003
Dát tip
- jsem a co? Trápili mě jiný věci, ale vždycky jsem měl dost rozumu na to, abych se jimi nenechal rozhodit, něco jako mindráky neznám, člověka akorát brzděj a ponižujou, lidi, co si tim drásaj duši jsou ubožáci a slaboši, který by potřebovali pořádnej kopanec, aby si uvědomili, že maj stejnou cenu, jako všichni "ti dokonalí" kolem, protože dokonalej neni nikdo.

Wopi
15. 04. 2003
Dát tip
:)

Cirilla
15. 04. 2003
Dát tip
výýborná záležitost, ****

Myslím, že je to dobrý. Šerifka nacpaná do tesilových kalhot. Jen ten konec by chtěl trochu rozvést, ne?

Beata
15. 04. 2003
Dát tip
..je to jenom začátek :o)

To jsem pochopil, ale stejně by to chtělo rozvést. Mi přijde.

Je to moc jednoduchá věta, v kontrastu ke zbytku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru