Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Včerejší

22. 04. 2003
58
78
7340
Autor
j_i_r_i_k

Nesmělý experiment...

Na propocené posteli
skládám nejistě mozaiku dneška
z špinavých šatů a rozbité láhve od vína.

 

V odrazu střípku včerejší pravdy
vidím Boha,
jak stojí na rohu ulice s novinami v ruce
a vyhlíží, kdo by mu pomohl na druhou stranu.
(K čemu jsou Vševědoucímu noviny?)

 

Na zemi vedle Něj
ve změti kelímků a papírových tácků
válí se naděje

a slepé makety lidí
po ní šlapou

ve spěchu za svými sny.

 

On se shýbá
a s úsměvem idiota

sbírá ty malé podupané kousky,
aby byl vzápětí ušlapán davem.

 

Noviny mu vypadly z ruky
a já vidím jejich zítřejší datum,
a také největší titulek hlásající
(jásající)

Bůh je mrtev!


78 názorů

j_i_r_i_k
14. 03. 2013
Dát tip

Díky za sdělení, o čem to je... Opravdu upřímně, já sám si tím totiž jistý nejsem. :)


j_i_r_i_k
12. 03. 2013
Dát tip

Ač si nejsem jist, zda u deset let starého díla můžu stále tvrdit, že jsem jeho autorem... Tak děkuji. :)


alcap on e
10. 03. 2013
Dát tip

užasný - tip

:D


Sigurrós
10. 10. 2012
Dát tip

*


j_i_r_i_k
12. 07. 2008
Dát tip
brek.: Juj. osvěžující to názor po tom zástupu chvály, díky.

j_i_r_i_k
12. 07. 2008
Dát tip
Arwennn: To je mi líto. :) Totiž, buď někdo nevěří a pak mu může být smrt imaginárního konstruktu ukradená, nebo věří a pak by pro něj mělo být toto téma nemyslitelné. Pokud tedy bůh umírá, je to známka něco špatného...

Arwennn
09. 07. 2008
Dát tip
téma mě hodně oslovilo.. jiřiku

j_i_r_i_k
08. 07. 2008
Dát tip
Milly: I kdepa, ze mě může mluvit jedině nezkušenost, ať už provokatérská či jiná...

Milly
08. 07. 2008
Dát tip
Teeeda, z Tebe mluví provokatérská zkušenost....! :-P

Tjn,lidi si dycky důvod najdou - pro všechno

j_i_r_i_k
06. 07. 2008
Dát tip
Pú: Jéé, můj oblíbený hrdina mě navštívil (aneb dobrej nick :) ). No, vzhledem k obsahu to mohlo dopadnou buď takto, nebo mohl skončit na JIPce napojený na hadičky a umělé dýchání - a to mi přijde boha nedůstojné. A provokovat? Však to není zas tak nová myšlenka, ale zase lidi se nechají vyprovokovat kdečím. :)

Zajímavý námět,leč trochu bych změnil to zpracování..ale nejsem detailista,mě to takhle vyhovuje :-) Jinak trochu vostrý říct,že Bůh umřel..asi to má provokovat a to určitě provokuje.

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Protikřesťanská provokace je samotné dílko. :)

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Teda ten

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Lauro, Ty si snad umíš představit Odina, "jak stojí na rohu ulice s novinami v ruce a vyhlíží, kdo by mu pomohl na druhou stranu"? Ne, neboj, ted to není. :)

Řízek
05. 07. 2008
Dát tip
to je pravda

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Řízek: Je motivace k napsani dila relevantnim faktorem pri posuzovani dila samotneho? Podle me ne, dilo by melo mluvit samo za sebe, obecne se mi nelibi, kdyz je dilo posuzovano kladneji proto, ze je "zalozeno na skutecne udalosti", pripadne proto, ze autor "mel tezky zivot". Naopak spise ocenim, kdyz nekdo napise fikci tak presvedcive, ze ctenar autorovi prisuzuje zkusenost, kterou ale autor nema.

Řízek
05. 07. 2008
Dát tip
pak jsem to nepochopil, teda asi ne tak docela

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Milly: :))) Sakra, tak to mam o slibnou moznost mene. :) Řízek: Ani ja ne a uz vubec ne v dobe, kdy jsem to psal, lec o tom to neni...

Řízek
05. 07. 2008
Dát tip
hmm dobré, ale já takhle Boha nevidím

Milly
05. 07. 2008
Dát tip
Neslibuj..- hezký sliby by se Ti nepočítaly. :-)

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
To je prave ten problem, je mnohem snazsi najit hezky zacatek nez najit hezky konec, zkusim, ale nic neslibuju...

Milly
05. 07. 2008
Dát tip
tak kdyby se nenašel začátek, nepohrdnu ani koncem.. Co najdeš, no.... :-)

j_i_r_i_k
05. 07. 2008
Dát tip
Milly: Jeee, tak to po letech diky :) Jubilejni? To jako zacatek druhe stovky? :) Neco hezkeho, to se rekne, je toho malo hezkeho, co muzu nabidnout, zkusim podumat, treba nejaky zacatek...

Milly
05. 07. 2008
Dát tip
ehm (a za prezentaci)

Milly
05. 07. 2008
Dát tip
aa, jubilejní- 51. tip! To bys mi moh za něj něco hezkýho dát.. :o)

Milly
05. 07. 2008
Dát tip
Tady chybí moje kritika..! :-o Má oblíbená.....- poznám ji po názvu.... .-)) Tak jo.... (po letech) -t- avi :-P A ty malinký písmenka jsou čim dál tim menší.. :-(( :-)

j_i_r_i_k
16. 06. 2008
Dát tip
Díky Ti z hlubin minulosti. :)

Kanovela
16. 06. 2008
Dát tip
zajímavé...a s úsměvem idiota..to se mi líbí:-)

j_i_r_i_k
11. 06. 2008
Dát tip
Díky, vážně. :)

kunka
11. 06. 2008
Dát tip
pecka, vážne

j_i_r_i_k
19. 05. 2008
Dát tip
Díky, leč dnes už bych to asi napsal jinak... a hůře, tedy si chválu nezasloužím. :)

Grainee
19. 05. 2008
Dát tip
wauu. Jsou tam docela dobrý postřehy a obrazy. T*

j_i_r_i_k
04. 05. 2008
Dát tip
To je historie, to už (naštěstí) nejsem já. :)

Bíša
04. 05. 2008
Dát tip
Skvělá báseň...

j_i_r_i_k
15. 12. 2007
Dát tip
Elyon: S pokorou v srdci a usmevem na rtech Ti autor dekuje :)

Elyon
14. 12. 2007
Dát tip
Jáj... až mi vyrazilo dych. Do konca som hlatala každé slovo. Skvelé dielo ;)

jazzgirl
25. 11. 2007
Dát tip
Skvělá*

j_i_r_i_k
24. 11. 2007
Dát tip
Díky :) Jasně, bude mi ctí...

Hesiona
24. 11. 2007
Dát tip
Je výborná... výborná. Můžu zařadit do klubu CREDO ?***

j_i_r_i_k
24. 11. 2007
Dát tip
Zajímavá kritika, děkuju :)

Zajímavě vyjádřená myšlenka ...

j_i_r_i_k
22. 11. 2007
Dát tip
Terry: Kujuuu :)

Terry
22. 11. 2007
Dát tip
Zase jedno dílko,které opravdu můžu!*

chm tak tu trpelivost ti zavidim jelikoz ma je absolutne nulova:) ale verejne se rozhodne nedockas:) jsou veci ktery se tak psat nemaj a o velkejch polstarich ani nemluv..! to je jeste hroznejsi nez nejhroznejsi!:) a jeste kdyz k tomu na nem nekdo spis aj s ramenem..! mno a kdyz uz jsme u toho tak nesnasim lezeni na vlasech:D je musim mit rozhozeny kolem hlavy:D ehm:)

j_i_r_i_k
21. 11. 2007
Dát tip
Polly_se_sušenkou_ještě_před_chvilkou_za_levým_pařátkem: Teda úplně bez polštáře asi fakt ne, nicméně stačí maličký, není nic horšího než nechutnej velkej polštář, že přes něj člověk ani nemá kam dát hlavu... A na hodně ošklivý věci, co Tě činí fakt složitou, jsem samozřejmě velmi zvědavý, ale já si počkám, jsa tvor obdařený nezměrnou trpělivostí :)

ten neobjevis!:)) je polomrtvy - vazne nemocny chaloupka nekde daleko od lidi ktery ublizujou jo to by bylo fajn;) tak stav!:) a hazej klackama a mechem kolem sebe:) a ne v nic se nemenim to je holt obet ktera se musi prinyst:)) vsak jeste rekni ze spani bez posltare neni pohodlnejsi..! a tyjo ne dalsi veci fakt uz radsi ne..pac nektery jsou hodne osklivy:) nekazme si vecer..ze preju pekny..

j_i_r_i_k
21. 11. 2007
Dát tip
Polly_se_sušenkou_někde_poblíž: Nepíšu básně plné obrazů tvářících se, že něco sdělují, bez ohledu na to, zda autor vskutku má co sdělit :) Když nahážeš dost klacků a mechu na sebe, taky z toho bude třeba chaloupka, ale chtěla jsi opravdu chaloupku? No, to pak záleží na tom, zda se sama (aspoň na chvíli) v polštář proměníš :) A z doposud napsaného se zdáš býti zatím vskutku jen trošku složitou, ještě přitlač :) (A teď už mě omluv, jdu pátrat po Tvém alternicku :) )

aaaaaaaaaa chudak ja!!! vratis mi ji? prosicek upenlivy koukacek:)) (sakra tohle je tak z myho alternicku ze by me nekteri urco poznali kdyby to cetli ale nejsem tolik paranoidni tak to tu necham:)) a jakyze basne zasadne nepises?;) proste je to odpornej zvuk..jako kdyz treba meje nekdo takovou tou stetkou nadobi..to je to samy fuj! a jo nad a pod je to u spravnejch lidi v poradku:)) ale zase dalsi problem ze se mnou se lezi vyhradne bez polstare:D jsem holt trosku slozita osoba:))

j_i_r_i_k
21. 11. 2007
Dát tip
Polly_opět_bez_sušenky: Měla jsi, nevšimla sis, smůla... ;) Jak si někdo cizí čistí zuby? Zajímavé, přímo se nabízí zakomponovat to do jedné z těch básní, které ze zásady nepíšu :) A klíční kosti? A nad a pod je to v pořádku (u vybraných jedinců samozřejmě)?

ja uz mam susenku..? :) a ne-e drbat se nebude to je neprijemny..! aspon ja to nerada ale ja nesnasim divny veci..treba kdyz slysim jak si nekdo cizi cisti zuby:D nebo kdyz mi nekdo saha na klicni kosti:)) a smutek neni na miste..napsana vec zustava a jednou vymyslis zase dalsi..

j_i_r_i_k
20. 11. 2007
Dát tip
Polly_se_sušenkou: Děkuji, děkuji, děkuji, ještě podrbat za ouškem... Ale jímá mě z toho smutek, některé věci může člověk napsat jen jednou...

ó jak nemam rada kdyz se v poezii dovolavaji lide boha tak tohle rezonuje dokonale! skvele! tleskam pane je to krasne vystaveny a tak vubec!

j_i_r_i_k
19. 11. 2007
Dát tip
Eh, díky, červenám se až po palce u nohou...

nonamebeast
19. 11. 2007
Dát tip
to je úžasné... (nějak mě nenapadá inteligentnější slovo nebo tak, za což se omlouvám,ale...je to absolutní...velmi velmi dobré a prostě vítěz všeho,co jsem dneska četla a přečtu...geniální...do oblíbených...a tip)

kaacena
18. 11. 2007
Dát tip
je na nas jeho zmrtvychvstanie...:)

j_i_r_i_k
18. 11. 2007
Dát tip
kaacena: Uf, tak to jsem rad... asi... kusok kazdeho z nas... bohuzel pravdive... ci bohudik? A opravdu bohu? A jsa uslapan, co zbyva?

kaacena
18. 11. 2007
Dát tip
takze asi radsej filozofovanie..:))

kaacena
18. 11. 2007
Dát tip
hm..ako sa to vezme..tato ma prinutila zamysliet sa a tak vystihla bolestnu podstatu, kusok kazdeho z nas.

j_i_r_i_k
18. 11. 2007
Dát tip
suuva: Díky, i když už je mi až blbý přijímat poklony za něco, co jsem napsal před tolika lety, vždyť to už ani nejsem já :)

j_i_r_i_k
18. 11. 2007
Dát tip
suuva: Díky, i když už je mi až blbý přijímat poklony za něco, co jsem napsal před tolika lety, vždyť to už ani nejsem já :)

suuva
18. 11. 2007
Dát tip
jo...tahle mi fakt sedla, smekám hooodně hluboko:)

j_i_r_i_k
18. 11. 2007
Dát tip
nonamebeast: Stejně jako pivníkovi - dík za úsměv, potěší víc než tip :) kaacena: Ráda katastrofy?

kaacena
18. 11. 2007
Dát tip
krasne katastroficke...tip.

nonamebeast
29. 05. 2007
Dát tip
tip velmi povedený experiment:-)

j_i_r_i_k
22. 05. 2007
Dát tip
Diky za usmev :)

pivnik
08. 05. 2007
Dát tip
hmm.. ponekud vaznejsi tema po tech suprackych blbustkach. sikulka :) *

j_i_r_i_k
22. 04. 2007
Dát tip
Jeee, diky :) Koukam, ze mas docela fajne oblibene autory...

Quaken
03. 04. 2007
Dát tip
Kura, ještě se mi to seno v hlavě začne převalovat a pracovat :) A teď vážně: už je v pohybu :P Tipuji a oceňuji neobvyklou přitažlivost básně, výběr slov a celkovou náladu po přečtení. A opravdu rozproudím myšlenky... Howg! (a dám si tu záložku, ať přemýšlím častěji, prý je to zdravé)

TIP*

Káčátko
21. 04. 2006
Dát tip
bombastický! *

j_i_r_i_k
27. 01. 2006
Dát tip
Protoze to neumim, protoze nemam rad poezii a pro dlouhou prozu je Pismak temer nepratelske prostredi, protoze nemam potrebu, protoze nemam cas, protoze slon stojici na chobote se stejne nestane stromem... Ale diky za hvezdicku :)

Julian
26. 01. 2006
Dát tip
Krasne * preco nepises viac

j_i_r_i_k
03. 01. 2006
Dát tip
Protoze nemam inspiraci? Protoze tohle neni muj styl? Protoze nemam cas? Protoze si myslim, ze takovyto druh tvorby je spise na efekt nez aby neco konkretniho sdelil? Protoze zeleny slon nikdy nebude skakat jako zaba? Nevim...

krempi
03. 01. 2006
Dát tip
netreba vediet...treba pisat...jasne muza je dolezita...ale ta dojde...ani ja ju nemam vzdy...a ani ju nehladam, ta dojde sama... ;-)

j_i_r_i_k
02. 01. 2006
Dát tip
krempi: Diky :) No, tu vetu necham, jak je, velikost pisma odpovida tomu, jakou roli podle me hraje v dilu jako celku, je to takovy vyrustek trochu navic, nicmene zaujal i me :)

krempi
02. 01. 2006
Dát tip
len tak dalej j_i_r_i_k :-)

j_i_r_i_k
02. 01. 2006
Dát tip
krempi: Juuu, Tys napsala muj nick se vsema podtrzitkama, to me tesi... No ale takhle dalej asi ne, on to byl opravdu jen takovy nesmely experiment, zkusil jsem, lec jsem jinde...

krempi
02. 01. 2006
Dát tip
experiment ti vysiel, tak preco ne pokracovat?

krempi
27. 12. 2005
Dát tip
ked som to citala poprve...musela som precitat aj pak...ted citam dokola a zda sa mi to byt uzasne dielo... strasne na zamyslenie (take ja mam rada) a ta veta: "K cemu sou Vsemohucemu noviny) ma zaujala najviac...ja bych ju na tvem miste dala velkymi vyditelnymi pismenami... T jako Tip :-)

Grunge
12. 05. 2005
Dát tip
BRAK. Tohle je prostě hrůza. Dnešní "beznadějný" svět. Symbol konzumního života. Bůh dělá něco smysluplného - sbírá kelímky - to snad nemyslíš vážně ? To sou keci až se mi chce zvracet. Hraješ si na něco, co nejsi. A nejhorší na tom je, že ti to někteří lidi žerou. Ten kdo věří v Boha místo sám v sebe je srab. Naše problémy si musíme vyřešit samy. A nejen ty drobné a "malicherné", ale i ty globálnější... viz. mé nadlehčené, lehce dekadentně (už jsem prostě takovej) pojaté dílko vyjadřující můj postoj k Bohu, které jsi nazval shitem: Modlitba

Grunge
12. 05. 2005
Dát tip
a červenej se opravdu dál. máš proč. já bych už prasknul...

j_i_r_i_k
12. 05. 2005
Dát tip
Děkuji Ti za objektivní a poučnou vážnou kritiku, veškeré podněty z ní plynoucí si beru k srdci, třeba se mi díky nim jednou podaří vyplodit místo braku něco více kanalizačně povznášejícího... Jinak když to šípková označila za mimořádně povedené, tak to asi bude kus velké poezie, sám bych to ale nepoznal... No a k řešení našich problémů - koukám, že máš jeden s naší rodnou řečí, máš pravdu, ten Ti Bůh nevyřeší, to měli udělat ve škole... Přijde mi sympatické, že slovo Bůh píšeš s velkým B - dost zvláštní vzhledem k Tvým postojům... A pokud se Ti chce zvracet, tak přeju hodně igelitových pytlíků a rada na závěr - nemixuj...

Nejlepší ze všech, na které si jen vzpomínám. TIPák od ucha k uchu a ještě dál *!!!!!! t

j_i_r_i_k
16. 02. 2005
Dát tip
Jééé, červenám se dál, díky :)...

Avenarius
28. 01. 2005
Dát tip
Tak to je nářez. Tip

j_i_r_i_k
27. 01. 2005
Dát tip
No, správněji by to bylo Nietzscheho... A óda na něj to rozhodně není, nic jsem od něj nečetl a co jsem zaslechl, ani mě nijak zvlášť neláká... A o čem to je? Já nevím, ano, určitě i o marnosti...

Pisces
20. 01. 2005
Dát tip
Tohle je moc dobré. Moc dobře napsané, poutající, s neotřelou myšlenkou i velmi zajímavým námětem. Dostal jsi mě :-) T

j_i_r_i_k
20. 01. 2005
Dát tip
Ju, hlubší kritika... Já se červenám... Díky :)...

Vo(sa)
19. 01. 2005
Dát tip
:-) jako jan(ek) jsem ti ho taky nedal, a jako vo(sa) už nemůžu... máš ty to ale pech... :-))

j_i_r_i_k
19. 01. 2005
Dát tip
Vo(sa): To neva, já na tipy nehraju, líčím na větší rybu, na výběr - a ono porád nic :)))...

Vo(sa)
18. 01. 2005
Dát tip
Sem si chtěla udělat srandu, ale vono to nejde. A jako Vespa sem ti sem nedal tip, tak ho dávám teď .o) (vidíš, sem pro každou špatnost a tvé přání se ti splnilo, jen sen potřebovala napsat kritiku) :o)

j_i_r_i_k
18. 01. 2005
Dát tip
:))) Tak to je hustýýý :)))...

Silvita
12. 01. 2005
Dát tip
chtěla bych umět psát jak ty ... (květinové trny hladit v rukavicích!!)

Pavleenka
10. 01. 2005
Dát tip
Myslim, žes moc pěkně vyjádřil názor spousty lidí. Taky musim uznat, že je to úžasně napsaný, plný úžasně použitých slov... Ale jaksi nesouhlasím s hlavní myšlenkou celého díla. ale nejspíš..... Je čas rození i čas umírání, čas sázet i čas trhat, čas zabíjet i čas léčit, čas bořit i čas budovat. Je čas plakat i čas smát se..... a jaký čas že je teď?

j_i_r_i_k
10. 01. 2005
Dát tip
Eh, díky za milá slova, hřejou :)... No, osobně ideologicky nesouhlasim, ač se za to stydím, tohle dílko bylo napsané na efekt, prostě aby se líbilo, nechtěl jsem nic vyjádřit... Jaký čas je teď? Předvečer změn, Gaia se začíná ozývat čím dál naléhavěji, je čas obrody...

Seš šikulka! Je smutná-bohuzel pravdivá a krásná! Moc se mi libi! I Med(ved)ova a vlastne vsechny tve kravoviny konoidni verse sou perfektne prastene:)! Pis dal at mam co cist.:)Nasel si nakonec svou barvu duhy? :) (s) mej se!

j_i_r_i_k
05. 01. 2005
Dát tip
Díky... Za čas, který jsi mi věnovala a pochopitelně též za milá slůvka... Psát dál? Uvidíme, třeba bude ještě chuť... A k Duhové jsem se vrátil a... poslední dva verše mi sedly, i když mám pocit, že říkají totéž jako Plíhalův prolog, dobře jsi ho vybrala...

j_i_r_i_k
05. 01. 2005
Dát tip
Díky :)...

j_i_r_i_k
22. 12. 2004
Dát tip
No téééda... To, co píšeš, dává smysl, přesto... Tak tedy postupně - ano, slepé makety lidí opravdu symbolizují dnešní "beznadějný" svět, lidem chybí něco lidského, totiž lidskost samotná, otázkou je, co se pod tímto pojmem skrývá... A možná není třeba hledat jednoznačnou odpověď, někdy stačí slovo, aby obsáhlo vše, i rozpory... Naděje válící se mezi kelímky a tácky na jedno použití - symbol konzumního života, použít a zahodit, tam hledejme naději, použitou (snad v dětství, kdy každý věřil?) a zahozenou... A ano, Bůh ji musí sbírat, kdo jiný než On? Dělá něco smysluplného, ovšem tento svět pro tohoto Boha nemá místo, už ho také použil a teď ho zadupe do prachu mezi kelímky... Tvůj pohled se kryje s mým na rovině podvědomí, ovšem kdybych měl říct, co z toho, co jsem teď napsal, jsem měl vědomě na mysli, když jsem to psal... bylo by toho zatraceně málo, vypadá to, že toto dílko je výtvorem Boha ve mně (jiný výraz pro podvědomí+duši+svědomí+...) spíše než mým vlastním :)... Děkuji, že jsem si ujasnil svůj vztah k této básni :)...

Tady
22. 12. 2004
Dát tip
j_i_r_i_k: Nečekal jsem tak skvělou výměnu názorů. A těší mě shoda pohledu. :o)

j_i_r_i_k
22. 12. 2004
Dát tip
Bylo mi ctí a potěšením, i takový je Písmák :)...

j_i_r_i_k
21. 12. 2004
Dát tip
Tady: Děkuju za kritiku, která něco řekla, i za pohled, který tu ještě nebyl... To s těmi novinami byla původně opravdu jen polemika mě se mnou, ovšem Tys tomu dal zajímavý rozměr, už jednou se nechal bůh zabít a věděl to předem - ovšem proč to udělal tentokrát? Děkuju...

Tady
21. 12. 2004
Dát tip
Díky, j_i_r_i_ku :o) Zajímavá otázka. (stále se pohybujeme v rámci Tvojí básně). Všímám si, že: po přechodu se ženou makety lidí za svými SNY. To znamená, že ta naděje, po které šlapou, musí být jiného druhu než ony. Něco podstatně lidského jim chybí, když jsou pouhými (slepými) maketami. Potom ta naděje, kterou Bůh vidí, může být natolik cenná, že se kvůli ní nechá ušlapat. Nějaká opravdová naděje, která by z toho, kdo by jí našel, udělala víc než jen maketu. Bůh v té básni dělá něco smysluplného - navzdory svému idiotskému úsměvu. Jak se ti to zdá? Je ti to nějak blízké nebo jsi chtěl říct něco jiného? :o) Tohle je můj pohled. Zajímavé to rozebírat.

Tady
20. 12. 2004
Dát tip
Hodně se mi líbilo to sbírání naděje a následné ušlapání davem. Vypadá to, jako by si nemohl pomoct a musel to udělat. I ta nevšímavost tam dobře zapadá. S těmi novinami to chápu jako prvek vševědoucnosti (Bůh si sám tiskne zítřejší noviny). Ví, že bude ušlapán, ale stejně stojí na rohu ulice a vyhlíží. Myslím, že ho nikdo nepřevede. Působí to na mě tím smutkem, zoufalostí a vtipem. Hodně pěkný *

klipeto
06. 12. 2004
Dát tip
*

klipeto
06. 12. 2004
Dát tip
//avi

Lotoska
29. 10. 2004
Dát tip
*

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
Hezky! "Bůh je mrtev!" se už skutečně objevilo v novinách.

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
To žlutý v závorce je hrozný a být tam, myslim, nemusí.

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
Cože? V jakých? Kdy? Kde? Proč? No vidíš a mně se to žlutý líbí, ale od toho jsme lidi, abysme měli různý názor :)...

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
Podle mě je žlutej text zbytečnej, protože snad každýho čtenáře to taky napadlo. Nevim jistě, ale myslim, že to bylo v New York Times a tak trochu za to mohl Nietzsche... - velkej poprask.

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
Aha, jasně, proto... No, to máš tak, problém bude v tom, že jsi pozorovatel :)... Jinými slovy čtenář, kterýžto myslí a to je nefér... Když jsem to třeba já napsal, tak to v první verzi asi ani nebylo, dostalo se to tam nějak potom, možná proto, že mě samotného to nenapadlo úplně hned :)... V Timesech? Téééda, to sou story, si o tom budu muset něco najít...

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
Jestli to bylo skutečně v Timesech nevim... Asi jo.

StvN
24. 10. 2004
Dát tip
Tady jsem ale už byl. Za kritikou si stojím a dodávám, že tady asi moc o poesii nejde. Alespoň já nechytám melodii.

j_i_r_i_k
24. 10. 2004
Dát tip
Aha, no jóóó, byl :)... Tak to pardon :)... A já souhlasim, sem váhal, esli to budu cpát do poezie nebo to bude miniaturka... Ale jako ta by to asi nevyniklo...

Babll
03. 06. 2004
Dát tip
Je to takové,zvláštní... *=o)

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Hm. Pěkné. Tip.

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Hm. Pěkné. Tip.

Andulka
18. 10. 2003
Dát tip
:-)*...ale zvetsila bych o trosku pismenka...nektere radky se nedaly ani rozlustit :-)

j_i_r_i_k
18. 10. 2003
Dát tip
Díky - za úsměv... Ale písmenka nezvětším, tady ne...

Andulka
18. 10. 2003
Dát tip
..da se to cist, i kdyz vazne to namaha oci...to pidi v zavorkach mi neslo ani rozlusit....mozna zkus tedy zvetsit jenom to v tech zavorkach..:-)

Zolo
23. 06. 2003
Dát tip
Zajímavé*

Kačírek
12. 06. 2003
Dát tip
Dneska jsem někde četla Nietzsche, takže už fakt nevím. :o), ale je to jedno. Stejně je to moc krásný, si máš talent.

j_i_r_i_k
12. 06. 2003
Dát tip
Kačírek: si moc dík :)... StvN: Jo jo, toť slova Pravé Cesty :)...

j_i_r_i_k
11. 06. 2003
Dát tip
No, spíš Nietzche, ale to máš fuk, mně to vyjde nastejno jako bys napsala Nýče, toho pána totiž nějak vůbec neznám - tedy žádný Friedrich, prostě nesmělý pokus o poezii :)...

Kačírek
10. 06. 2003
Dát tip
Je to krásný, že by Nitze? (nevím jek se to správně píše)

Kačírek
10. 06. 2003
Dát tip
Opravuji a stydím se: Nietsche !!!!!!!!!

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
Dobrej nápad. Docela slušně zpracovanej. Ovšem nad prózu neni.

(G)eorge
31. 05. 2003
Dát tip
vjů, slova došly, zkratky: Nej, tip, klup:)) (G)

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Ale jo. *

valerinka
21. 05. 2003
Dát tip
ano..... *!

j_i_r_i_k
18. 05. 2003
Dát tip
Jejda, díky... Tak to Tě asi další věci zklamaly :)...

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Tak jsem omrk i ty další a nechal jsem ti tady pár tipáků. Zase se budu muset někdy zastavit :-))

j_i_r_i_k
18. 05. 2003
Dát tip
Rád Tě uvidím :)...

Žíně
17. 05. 2003
Dát tip
A helemese, moje první návštěva u tebe a už to jde do nejoblíbenějších. Trochu to du omrknout:-)*

soňa
13. 05. 2003
Dát tip
:)

Mamutě
12. 05. 2003
Dát tip
Dobrý nápad, jen první sloka mi tam nesedí, snad jen vzdáleně řetězcem střepy - láhev - víno - pravda? A jinak souhlasím s reonou, tohle téma není z mých nejoblíbenějších (pokud vražda Boha, vraždí si ho především a nejdříve každý sám v sobě, ne?). A taky nevím, kdy "báseň lyrická nerýmovaná" je už básní a kdy ještě prózou rozčleněnou do veršů. Asi mi tady chybí ten podvědomý a povědomý naléhavý rytmus, který mi už při prvním čtení řekne: ano, tohle ano. (I proto mi připadá, že napsat něco volným veršem je mnohdy složitější, než něco zrýmovat - já jsem toho koneckonců důkazem :o)) Na tohle se ale nemusíš ohlížet a brát to za bernou minci, já jsem s volným veršem většinou dost na štíru a jiní to třeba cítí dost jinak :o) A ten nápad je vážně moc dobrý :o)

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
mamutě je na štíru... oj.... doufejme, že má dost pevnou kůži a štír mu nevbodne žihadlo - štíradlo

Mamutě
12. 05. 2003
Dát tip
No, pozor, Wopi, když je Mamutě na štíru, mohlo by to špatně dopadnout spíš pro toho štíra...víš, kolik takové mamutě váží??? :o)

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
nevím, protože Váhy i Štíra sic mám na dosah, leč Mamutě jsem nepotkal... :))

j_i_r_i_k
12. 05. 2003
Dát tip
Mamutě: Jééé, díky za obsáhlou kritiku... A také za Tvoji všímavost... Dost jsem váhal, zda z toho udělat krátkou prózu a hodit to do miniatur nebo to nakouskovat do řádků jako že to je báseň... Nakonec jsem došel k tomu, že toho prvního jsem nebyl tak nějak schopen, tudíž to dopadlo, jak to dopadlo... Tak mi odpusť nedostatek talentu, malou soudnost a spoustu dalších záporných vlastností, jóóó? Já za to fakt nemůžu :)))... Ještě jednou díky...

Bootex
04. 05. 2003
Dát tip
Líbí .Trochu trpké víno, když už tu bylo zmíněno. Léty z něj vznikne cukr sám. Pěkné

j_i_r_i_k
03. 05. 2003
Dát tip
Šípková: Eh, teď se ale opravdu červenám, tolik chvály zrovna od Tebe... To je nejvyšší důkaz, že se mi pokus zřejmě povedl, moc moc díky :)...

S_ccorpio
03. 05. 2003
Dát tip
:))))

j_i_r_i_k
03. 05. 2003
Dát tip
S_ccorpio: Taková kritika mi tu chyběla, moc díky... Aspoň jeden úsměv na dílo, toť můj závazek (i kdyby měl být můj) :)...

Bys3k
02. 05. 2003
Dát tip
aby byl vzápětí ušlapán davem...*

reona
02. 05. 2003
Dát tip
sice nemam rada vrazdy Boha, ale *


j_i_r_i_k
29. 04. 2003
Dát tip
Jaký menší? Myslíš ty titulky typu "česká koruna posílila" "důchodce přejel policistu" a tak podobně? :)...

Tracy
29. 04. 2003
Dát tip
Čekal jsem spíš titulek "Válka". Asi na to koukám jinak:-))

j_i_r_i_k
29. 04. 2003
Dát tip
Eh, aha, takhle menší... No jo, to po mně ale chceš něco, co vůbec nemám rozmyšlené a nijak mě to netrápí... Takže pokud Tebe ano, tak... to máš celkem blbý :)))...

Tracy
28. 04. 2003
Dát tip
*! A co byl ten menší titulek????

Krel
26. 04. 2003
Dát tip
Uvidíme:-))

j_i_r_i_k
24. 04. 2003
Dát tip
Díky, popisovat netřeba :)...

Humble
23. 04. 2003
Dát tip
Na to, jak nemám rád básně lyrické nerýmované, je to dost dobrý. Má to nápad a rozhodně si to zaslouží víc než tři tipy :o)*

Humble
23. 04. 2003
Dát tip
(Jo, a zapomněl jsem dodat, že se k téhle věci už vracím podruhé, nebo že by dokonce potřetí?)

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Humble: Že jo, že to je geniální, a přitom žádný výběr, žádné oslavné ódy, jsem holt nedoceněný a můj přínos pochopí až příští generace :)))... Ale co, čtyři tipy to už má, takže mission complete :)...

Humble
23. 04. 2003
Dát tip
Taky píšeš geniální díla? Tak to jsme dva :o)))))

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Tak pod to se klidně podepíšu :)))))...

cvok
23. 04. 2003
Dát tip
...potom si odpisal vyherne cisla a stal sa milionarom ehm, "aby byl vzápětí ušlapán davem" ono ten dav vobec nie je taky odporny! len smelo experimentuj, celkom ti to ide

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Díky :)... Ale radši zůstanu jen u těch nesmělých :)...

Krel
23. 04. 2003
Dát tip
ano...připomíná mi to trochu moji tvorbu tak před rokem a půl...

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Jen počkej, však já Tě doženu :)...

Schwalbe
22. 04. 2003
Dát tip
Ještě že se na titulky novin nelze spolehnout.

Lu_Po
22. 04. 2003
Dát tip
GENIÁLNÍ....... doufám však, že ho tak docela, prozatím neušlapali..... Jip TIP

j_i_r_i_k
22. 04. 2003
Dát tip
Schwalbe, Lu_Po: No jasně, určitě to byl nějaký bulvár, nevěřte jim ani slovo :)

LenkaF
22. 04. 2003
Dát tip
***

Bůh je mrtev.... Málokdo tohle téma zvládne. Upřímně říkám, že ses toho zhostil se ctí - ale stejně mi to pořád nefunguje. Zejména ta zbytečně laciná rozbitá láhev vína (byť třeba drahého...). Nu, mám sice výhrady, ale stejně, líbí se mi to, hlavně odvaha k tomu tématu. Já bych si netrouf.

j_i_r_i_k
22. 04. 2003
Dát tip
PH: Mně tam ta láhev sedí, já už jsem prostě takovej lacinej... A to víno nepochybně taky :)... Ale stejně, díky, od Tebe milá slova zvláště potěší...

V odrazu střípku včerejší pravdy vidím Boha, jak stojí na rohu ulice s novinami v ruce a vyhlíží, kdo by mu pomohl na druhou stranu... To je prostě nádhera...*

avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru