Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

anathema - a fine day to exit

22. 04. 2003
2
0
2134
Autor
redscorpion

Tuhle recenzi jsem napsal asi před rokem. Dnes lehce upravil. Je moje první, tak mě neš(s)etřete(8

a n a t h e m a – a fine day to exit

 

Dostala se mi do rukou, do uší, do očí a do mozku. A zaútočila i na mou duši (jestli jsem ji už dávno neprodal ďáblu ;-). Album od Anathemy, skupiny, kterou jsem dosud znal jen podle jména. Jsem nadšený, co říci více? Něco se určitě najde, ale pokud vám stačí moje slovo, upalujte (nikoli bližního svého) si ho někam pořídit!

 

Podle znalců této skupiny, jde o projekt radikálně odlišný od dřívější tvorby. To nemohu příliš dobře posoudit, znám jen album Silent Enigma, což je nepříliš povedený black-metal. Tedy se zřítím přímo do hlubin právě tohoto jedinečného alba...


"A Fine Day to Exit", název sám mnoho říká. Stejně jako písně. Nemohu si pomoci, ale cítím zde silnou melancholii. Melancholii a vzdor. Vzdor a odpor. Odpor a odhodlání - odhodlání ke skoncování. - A nástin východiska z toho všeho – naprosté šílenství.


Přesně se zabodla do mých pocitů. Pocitů souznějících s touto hudbou. Na první poslech se vám možná bude zdát velmi optimistická, nenechte se však mýlit. Chvílemi možná uslyšíte Lou Reeda, Pink Floyd nebo U2, ale přece jenom je to o něčem jiném. Zaposlouchejte se do textů a pochopíte. Melodie výborně souzní s náladou celého alba. Možná jsem mimo, ale je o hledání vnitřního míru. A někdo najde svůj mír až při...
Vždyť podívejte se jen na ty názvy: Pressure, Relase, Leave no trace, A fine day to exit, Temporary peace...

 

Klavír, kytary a jemná bicí jakoby natahovaly vaše mozkové závity na skřipce. Hrozí tu, že začnete trpět! Šílenstvím. Bude vás bolet, ale budete si ji pouštět pořád a pořád dokola. A i když nebudete právě doma, nepustí se vás. Ta melodie...
Začnete se topit. Nebude vám stačit dech, zoufale po něm budete lapat, otevírat ústa v němém výkřiku: “Dost už!” Vzduch však není k nalezení...


Přežijete-li a vyškrábete se na břeh, v ústech pachuť vnitřností, uslyšíte kromě bušení svého srdce jen teskné nářky a kvílení větru...

 

Proberete-li se, podíváte se nad sebe a uvidíte, že je krásný bleděmodrý den. Neodoláte sametové hladině nebe a skočíte tam znovu...ochutnat mistrovství průsvitně čisté melancholie!


 


Nicollette
14. 02. 2005
Dát tip
obrázek u klubu oblázky_horské_nymfy mrkni se na anathemu

Empty
05. 11. 2004
Dát tip
hlavně krásný album!

redscorpion
23. 04. 2003
Dát tip
klidně, pro mě je Blacklist prestižní záležitost(8

dablik008
23. 04. 2003
Dát tip
spravne do Black listu s tim, tohle je spravna muzika :o) a nebo treba Judgement, dalsi dobrej pocin Anathemy ;o)

redscorpion
23. 04. 2003
Dát tip
no paráda, to neznám, co takhle něco o tom napsat dabliku?

dablik008
23. 04. 2003
Dát tip
hu, no, hele ja ted pisu o Afghanistanu 15 stranek kecu o aplikaci mezinarodniho prava, tak az to dopisu, tak neco napsat muzu, ju? ;o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru