Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaro

23. 04. 2003
36
7
6038

No a co?????

 

Včera večer se mi chtělo bruslit

Už jsem dlouho bruslit nebyla

Vyndala jsem brusle ze skříně

Přejela palcem nože, jestli jsou nabroušený

Pořádně jsem se oblíkla

Hlavně ponožky

Taky čepici, co mi pletla babička, když mi bylo deset

Má totiž krásnou velikou bambuli

A šla jsem k rybníku

Sedla jsem si na břeh

Utrhla sedmikrásku

Trhala jsem okvětní lístky

A rozpočítávala

Zamrzne

Nezamrzne

Zamrzne

Nezamrzne

Tak mě napadá, sedmikráska má okvětní lístky?

 


7 názorů

A.H.
21. 07. 2009
Dát tip
bezvadně napsané, především pěkný nápad *t*

A.H.
21. 07. 2009
Dát tip
bezvadně napsané, především pěkný nápad *t*

jo? kde? :-)

Makrelka
19. 06. 2008
Dát tip
zaujalo - tip až na tu poslední větu teda jasně že sedmikráska má okvětní lístky

REDH0T
25. 09. 2007
Dát tip
...ty teskně hravé pocity v nás důvěrně znám.

Zvrhlík
16. 06. 2007
Dát tip
V době dnešních klimatických změn to není až tak beznadějný.

stenos
12. 11. 2006
Dát tip
Kvítka nekvítka - tohle je muj šálek!

Anyz
05. 08. 2006
Dát tip
roztomily, takovy neokoukany proste libi tip

gASK
24. 11. 2003
Dát tip
Tak já zase někdy vyplavim koupelnu, otevřu okno a pozvu tě:) To budeš moct využít i ty brusle;)))

Já se postavim na kuchyňský nože, to bude stačit :-)))))

gASK
24. 11. 2003
Dát tip
Jestli my tu ale dva máme......počkat... (o pár nadávek, zazvonění a úderů později:) ..jo, máme:)))...

mně stačí i příborový, aspoň maj zoubky a budu umět zabrzdit :-)))))

gASK
24. 11. 2003
Dát tip
Tak to jo, těch máme dost....:))) Radši se ani dívat nebudu....

nedívej se, já si je před bruslením umeju :-)

gASK
24. 11. 2003
Dát tip
Teda, jak víš, že nejsou umytý:)))

to dá rozum

gASK
23. 11. 2003
Dát tip
Jen škoda, že už není duben, asi by byla jiná nálada...v Čáslavi bydlíme hned u rybníka, jó to bejvaly zimy:))) Já mám teď kvůli tobě takovou chuť jít bruslit, že se asi budu muset jít klouzat do kuchyně:)))

To máš kliku, že na to máš kuchyň, já ať chci jak chci, tak nemám kde se sklouznout :-)))))

Dejf
23. 05. 2003
Dát tip
Pěkně napsané, hezká atmosféra ... TIP

A to ani nevíš, jaký umim krásný piruety! :-)))))

Kytička
20. 05. 2003
Dát tip
jejky, to je nádherně napsané *****

Aki
19. 05. 2003
Dát tip
jéžiš, to je krásnýýý :o)) a pak že to nejde :o)***

jéžiš! :-))))) ď :-)

Yfča
19. 05. 2003
Dát tip
:o)))

Kodynie
16. 05. 2003
Dát tip
Svatá pravda a kdo to neví je bloud.

Mamutě
15. 05. 2003
Dát tip
Ale žába taky jednou umře, ne?

asi jo :-) ale bolelo by jí to :-)

Mamutě
15. 05. 2003
Dát tip
Však tu kytku to nebolí míň jenom proto, že neumí řvát. (To jen, že mi každé samoúčelné ničení připadá hrozně zbytečné.) :o)

Nepřijde mi to samoúčelný. A kytičky jsou tu od toho. Víš, že je třeba dobře orvat na jaře bezy, protože se jim uleví a naberou sílu k novýmu růstu? Přece jabloně a vůbec pvpcný stromy se prořezávaj, pláčeš? To je přece nesmysl! Vždyť je to pro jejich dobro.

Mamutě
15. 05. 2003
Dát tip
Já jsem nebrečela o to míň, když mi u stříhání zdůrazňovali, že to je pro moje dobro :o) A asi mi nepřipadá, že tu jsou kytičky od toho, aby je právě člověk orval. Možná trošku proto, aby je něco spáslo, aneb potravinový řetězec v praxi (takové zelí tady naopak pro to, aby je spásl člověk nebo bělásci, je :o)), ale hlavně jsou tady asi proto, aby měly pokračování...jako ostatně všechno živé :o) A prořezávání stromů není ničení, ten strom by to měl v ideálním případě přežít!

ty seš kytka? :-)))))

Wopi
15. 05. 2003
Dát tip
ne, to je mamutě :)

Wopi
15. 05. 2003
Dát tip
ale s kytkama souhlasim - odmítám je trhat :)

No, já si myslim, že některý kytky vyrostly proto, aby jsme je utrhly a spotřebovali. Co jíš? Určitě nejíš maso, protože bys nezabil zvíře. A neutrhneš kytku, protože by tě to bolelo. Tak pak asi piješ vodu, ale.....nebolí tě, že ji vytrhneš z jejího přirozenýho prostředí?

Wopi
15. 05. 2003
Dát tip
jo, bolí mě to, že se zabíjí kvůli mému jídlu, to je pravda, ale to je prostě dáno přírodou - pokud v budoucnosti dokážou uměle vytvářet organickou hmotu "bez duše", bude tento problém vyřešen - zatím není takže - štve mě to, ale považuju to za nutnost, o to více pak šetřím to, co NENÍ nutnost zabíjet slyšela jsi někdy o tom, jak kytky vnímají a cítí? slyšelas o pokusech Cliva Backstera?

Neslyšela. Mám kytky ráda. Nic netrhám zbytečně. Nic nezabíjim zbytečně. Ale netrápim se tim, že jim.

Wopi
15. 05. 2003
Dát tip
Tak jsme na tom víceméně stejně :)

No, vidíš :-)))

Kodynie
15. 05. 2003
Dát tip
Tak mám pocit, že mne Wopi nebude mít rád až na sebe teď prozradím to strašlivé tajemství. Často běhám po lukách a trhám si jen tak pro radost do vázy luční kvítí. Zrovna minulý týden takhle umřela velká hrst sedmikrásek a dnes mám chuť natrhat si nové a taky to udělám jen co mne v pět propustí z práce. Sedmikrásky volají: " Utrhni si nás, nechceme zahynout pod travní sekačkou jako parkový plevel, chceme ještě chvíli dělat radost lidem, tedy i Tobě když si nás vezmeš domů na návštěvu."

Wopi
15. 05. 2003
Dát tip
no, pořád je to menší zlo než ta sekačka... :)

Kodynie
15. 05. 2003
Dát tip
Jak si Kodynie umínila, tak taky udělala. Ve vázičce jí dělá radost nová hrst sedmikrásek.

kytičky jsou na světě proto, aby dělaly radost :-)

Normál
14. 05. 2003
Dát tip
...určitě, nemůžeme si roumět ve všem....:-))))

Mamutě
14. 05. 2003
Dát tip
SEDMIKRÁSKY NETRHAT (prosíííím! :o)) je to moje zamilovaná kytička. Jedna (u nás na louce za stopadesátým osmým stéblem vpravo vedle bílého křemínku) je úplně a jenom moje a chodím se na ni pravidelně koukat vždycky, když přijedu domů. S květenstvím je to jasné...sedmikráska i kopretina jsou obojí stejná čeleď, tuším hvězdnicovité, a tím pádem vykazují stejnou stavbu :o) A klíč k určování vřele nedoporučuju. Jednak musíš tu kytičku úplně rozpitvat, aby ses následně stejně nemohla rozhodnout, jestli je semeník takový nebo makový, lístky vejčité, polovejčité, oválné, zakulacené či kýho výra...takže jsme jednou určovali petrklíč a vylezlo nám z toho bůhvíco (ale prvosenka to rozhodně nebyla) :o) přimlouvám se za obyčejný atlas (rostlin, v zeměpisném bys našla leda, kde se pěstuje káva nebo bavlna).

JO? Já klíč mívala kdysi, jako holka a bylo to skvělý, určila jsem s jeho pomocí úplně všecko! A rozpitvávat mě bavilo, i strkat pod mikroskop, no, nakonec, jeden muj kámoš mi řiká, že jsem brouk Pitvík :-)))))

Mamutě
14. 05. 2003
Dát tip
Když já na kztky radši jenom koukám...stojí za to ji zničit jenom proto, abych zjistila to, co už přede mnou milión lidí zjistilo? Radši obrázky v atlase a tahat ho všude do přírody s sebou...

Já to zase tak nepřehánim, kytka jednou zvadne :-) a neni to žába :-)

Mamutě
14. 05. 2003
Dát tip
Žáby necpeš pod mikroskop?

ne, žabičky by mi bylo líto :-)

Normál
13. 05. 2003
Dát tip
Hmmmm, takže chybička se vloudila....:-))))

to máš fuk, třebas se chytneme na jiný téma :-)))))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
Kulich se dá zvětšit....!

kdyby se spíš dal zmenšit zadek :-))))) ale já vim, ono to jde, ale já jsem nepřítel chirurgických zákroků :-)))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
.....já zase jízdy na kole....pomáhá, ale pak musím na chirurgická zásah.....:-)

Bacil
12. 05. 2003
Dát tip
Jo, tak ty sedmikrásky mají opravdu květenství = úbor, stejně jako kopretiny. Tedy není to květ, ale květenství. :-)

Normál: Jo, já jednou hubla jízdou na kole, celý léto jsem makala do kopců, jak šílená a pak jsem se v září nenarvala do riflí, to bych nedělala, to děsně rostou svaly :-))))) Bacil: žejo :-))) já to věděla :-)))))

Normál: Jo, já jednou hubla jízdou na kole, celý léto jsem makala do kopců, jak šílená a pak jsem se v září nenarvala do riflí, to bych nedělala, to děsně rostou svaly :-))))) Bacil: žejo :-))) já to věděla :-)))))

Normál: Jo, já jednou hubla jízdou na kole, celý léto jsem makala do kopců, jak šílená a pak jsem se v září nenarvala do riflí, to bych nedělala, to děsně rostou svaly :-))))) Bacil: žejo :-))) já to věděla :-)))))

Normál: Jo, já jednou hubla jízdou na kole, celý léto jsem makala do kopců, jak šílená a pak jsem se v září nenarvala do riflí, to bych nedělala, to děsně rostou svaly :-))))) Bacil: žejo :-))) já to věděla :-)))))

Normál: Jo, já jednou hubla jízdou na kole, celý léto jsem makala do kopců, jak šílená a pak jsem se v září nenarvala do riflí, to bych nedělala, to děsně rostou svaly :-))))) Bacil: žejo :-))) já to věděla :-)))))

Bacil
12. 05. 2003
Dát tip
:-))))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
Ale jo, to znám, když začnu "makat" mám ručičku na váze výš. Ale neklesej na mysli, to jsou opravdu svyly....:-))))

Proč já bych měla klesat kvůli tvejm svalům? :-)))))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
To tedy opravdu nevím....Má slabá chvilka....:-))))

No, tak vidíš, já tě taky nenutim, abys byl celej nesvuj kvůli mejm špekům :-)))))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
Neznám Tvý špeky, stejně jako T yneznáš mý "svaly"....:-)))) O to je to snad hezčí, ne?!:-))))

Jo :-)))))

Normál
12. 05. 2003
Dát tip
Takvidíš, my si nakonec i rozumíme....-))))

hmmm, to je skvělý, že si rozumíme ve svalech :-))))) škoda, že žádný nemám :-)))))

Povedené*

Kastel
09. 05. 2003
Dát tip
kácení sedmikrásek noži na bruslích přísně zakázáno ! :o) T

Normál: To se asi netrefim, kulich je malej, zadek velkej :-))))) Kastel: Já vím, proto nebruslím v sedmikráskách a čekám na led :-)

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
A jestli ta čekanka opravdu rozkvete, zaplav si a bambulí zozrážej vlny.....:-)

bambule by klesla ke dnu, proto se neplave s kulichama, víš, trdlo!

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
To jsem neměl ani tušení, já chodím s bambulí i lázní....:-) Přiznej, že Ty máš větší strach z toho, že by se Ti ztupily brusle....:-))))

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
avízo

mám :-) a představ si, že by brusle najela na kulicha :-))) nemusíš mi posílat avízo, když je to moje :-) přijde mi to, jako kritika :-)

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
....v tom případě bys mohla chytit balanc...:-)

já bych balanc chytla, ale brusle by se ztupila

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
a dosedla na zadek? Jen aby ses trefila...:-)

kam?

Normál
07. 05. 2003
Dát tip
...na kulicha...

Žíně
06. 05. 2003
Dát tip
Nemluv Cekanko o sucharech, když nedokážeš dotáhnout věci do konce. Kulich je jen póza na efekt, když skejsneš na břehu a neprovedeš to, kvůli čemu si k rybníku přišla. Jinak dobrá hříčka.

Máš pravdu, příště si zabruslim a nic mi v tom nezabrání! :-)))

Naja
06. 05. 2003
Dát tip
Zamrzne, nezamrzne... Aspon ze ta voda neslysi a mrzne si podle chuti...

já bych jí určitě mrznout nenutila :-)))

to seš! Kdybys nebyl, vezmete kulichy a fusak! :-)))

Bernadeta
03. 05. 2003
Dát tip
Tý jo, až půjdu dneska venčit psa, vezmu si brusle a zkusím to taky***

A dej mi vědět, jestli zamrz, jo! :-)

Stařec
29. 04. 2003
Dát tip
Jojo, kytky smrdí obzvlášť, když máš senou rýmu jako já.

To nemám :-)

Lowlander
28. 04. 2003
Dát tip
Hih... krásný :o)

Stařec
27. 04. 2003
Dát tip
Už je tu zase to pitomý jaro, ptáci cvrlikají zas ...

Už je tu zas to pitomý jaro, ptáci řvou a kytky smrdí...(Ivan Mládek) :-)))))

Tak to je skvělý! Asi budeme blázen dva .-)))))

alim
26. 04. 2003
Dát tip
no hezky..taky me obcas chytaj podobny magorinky...t***:-))))

já mám ty magořinka ráda :-) vždycky mě postavěj na nohy :-)))))

Nanthei
25. 04. 2003
Dát tip
tohle je skvělý!!!! úplně to vidím, mám v sobě ten pocit.... :-) *

hmm..já ti budu věřit :-) a nezlob!

Don´t warry: No, někdy to unavující neni, sem tam se zapřede zajímavej rozhovor, třeba o tom, že když se se mnou kamarádíš, tak mi dáš tip i za to, za co si nezasloužim nic! :-)))A je to pravda :-))) Děkuji všem, je mi potěšením

hra
24. 04. 2003
Dát tip
trhala jsem okvětní lístky sedmikrásce: má je, nemá? ... :c)

No, protože taky řekneš okvětní lístky kopretiny, ale to bílý, co má kopretina jsou květy samčí, víš :-)

Wopi
24. 04. 2003
Dát tip
:)

Zase Goldbergová :-)))))

DarkMind
24. 04. 2003
Dát tip
:)))) Pobavilo.... -t-

Jste všichni milí a hodní, ale jak je to s těma květama sedmikrásek, to mi nikdo neřekne! Tak to jdu najít na netu a když to nenajdu tady, tak si koupim klíč k určování rostlin, jestli něco takovýho existuje :-)))

j_i_r_i_k
24. 04. 2003
Dát tip
Klíč k určovaní rostlin existuje, to Ti můžu říct :)... Víc ale fakt nevím...

Měla jsem si ho koupit už dávno :-) sem tam ho potřebuju čim dál tim častějc :-))))) protože jsem kopyto a nevim, co kde roste :-) a na netu toho je spousta, ale o květech nic :-)

Bacil
24. 04. 2003
Dát tip
Tak jsem se díval, co potřebuješ čím dál častějc :-))) málem jsem myslel kdovíco, a pak jsem zjistil, že klíč k určování rostlin... Já si myslím, že u sedmikrásek je to opravdu stejně jako u kopretin, ale jistý si nejsem. Ale zjistím Ti to.

Jé, to budeš hodnej! Na netu všude píšou že KVĚT, ale já tomu nevěřím :-)

ha, to není pravda... :)) A není!!! Jo, ten balíček jsem neotevřela, proto žádná lopatička vzduchem nepoletí :-)) Víš, kdybys sledovala mý kritiky, tak víš, že jsem hodné dítko a típky dávám skoro každému :-)) možná je trošku pravda, že u tebe je jisté, že to dílko vždy bude pěkné, ale hlavně mi to dává něco do života :-))

Don´t: Ale jo, je to pravda, nemyslela jsem to jen na sebe, dělám to taky, když s někym komunikuju, tipuju, že ho mám ráda, když to je někdo, koho vůbec neznám, tipuju jen, když se mi to doopravdy líbí :-) A neni pravda, že všecko, co vyplodim je dobrý, ani pěkný, někdy to fakt nestojí za nic :-) ale jsem to prostě já :-)

cekanka: ale já tu teď nepíšu za odbornou kritku, jsem to já-don´t worry, které se to buď líbí nebo ne...Víš, někdy mě spíš baví tipovat někomu, koho neznám...mám lehčí hlavu, ale u Tebe je to opravdu jasné... šup smajlík :-)

´Don´t: Já taky nejsem žádná odborná kritika a když někoho neznám, dám mu tip jenom, když tam žádnej nemá a je mi ho líto :-) Teda když se mi to líbí, tak tipuju bez lítosti, to je jasný! A jde do oblíbenejch :-)))

teeeda, víš...básničky neotipované jsou někdy lepší než ty s těma nahromaděnýma, protože je jasné, že skoro každý půjde po tipech...a ostatní nechá ležet ladem :( Tak to jsi teda hooodnáá holka, už vím, jak mám tvý tipy brát :-))

No, pak je třetí kategorie, to jsou lidi, na kterých mi obzvlášť záleží a na ty jsem přísná a dávám jim jen tipy zasloužený a děsně je kritizuju :-))))) a to jsi ty :-)))))

tééééda, čím to je, že ti nevěřím? :)) Víš, říká se, že s pravdou nejdál dojdeš, ale se lží jsi tam stokrát dřív...tím nenabádám ke lhaní, ale k pravdě :-)) P.S.:Ale záleží? hmm, to si nechám líbit, pá

já nikdy nelžu! jenom někdy neřikám pravdu a někdy si vymejšlim :-))) ale nelžu, fakt ne! .-)))

každý tomu říká jinak :)

Hm...tak mi nevěř :-)

:-))) a má, Stando????? :-)

Já právě nevim :-) jestli to nejsou kvítka úboru, víš, jako u kopretiny :-)

Evička
23. 04. 2003
Dát tip
Stávám se tvou fanynkou. Jsi fakt ftipná! Jdu se podívat na svý brusle - kdo ví!

joachim
23. 04. 2003
Dát tip
možná má spíš obětní lístky - kvůli našemu věčnému počítání:-); milý text*

No, musim říct, že když mě včera v noci napadlo, že bych mohla jít bruslit, moc jsem se moc nesmála, spíš jsem se vážně zamyslela, jestli se nemám do těch Bohnic přihlásit dobrovolně :-)))

Joachim: Jo, to bude asi vono. Dík, žes to uved na pravou míru :-)))))

Olina
23. 04. 2003
Dát tip
:)))

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Jééé, a tohle je teda fakt dobrý, za myšlenku jeden megatip... Teda on bude úplně obyčejnej, jako ty ostatní, ale co, svět je holt nedokonalej :)...

pňu :-)

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
To Ty říkáš jen tak :(...

kdežpa :-)

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Tak... Tak teda jóóó :)...

pňu :-)))

j_i_r_i_k
23. 04. 2003
Dát tip
Na to můžu říct snad jen pppppppppňňňňňňňňňuuuuuuuuu...

Prochy
23. 04. 2003
Dát tip
Na chvíli jsem se zasnil jaké by bylo bruslení s Čekankou a když jsem sáhl pro brusle čepele rezavé kůže vyžraná rybník bez ledu Zbývá jen snění a čekání do zimy možná až do

Krel
23. 04. 2003
Dát tip
:-))

Bacil
23. 04. 2003
Dát tip
:-) *

Jééééééééééé, pupíku, tys mi napsal básničku! :-)To je hezký, to je najednou ten den ještě krásnější!!!!! :-)))

Prochy
23. 04. 2003
Dát tip
To je tím mým offlajnovým zbožňováním Tebe. (Teď jsem dal češtině na prdel).

Hm, chudinka čeština to asi přežije, přežívá toho tolik, že je zocelená :-)

Já měla vážně strašnou chuť jít bruslit! .-)))))

Ale to uměj jenom víly, ty trdlo!!!!! :-))))) A to já nejsem :-)))))

krásná bezstarost!!

Jo, to je vono! Dík, žes to pojmenoval :-)

Rowenna
23. 04. 2003
Dát tip
*******

blondýna
23. 04. 2003
Dát tip
:-)*

T_O_M_
23. 04. 2003
Dát tip
Krásně praštěný! :-) tipík

Šalvěj
23. 04. 2003
Dát tip
:o))) Jupíí :o)) *

"Sedla jsem si na břeh Utrhla sedmikrásku Trhala jsem okvětní lístky A rozpočítávala Zamrzne Nezamrzne Zamrzne Nezamrzne Tak mě napadá, sedmikráska má okvětní lístky?" moc pěkný, i když, někdy se mi chce jít proti proudu, to musí být unavující dívat se na kritiky...snad nějaká změna? ne, ode mě ji nečekej..zatím :)

Mathew
23. 04. 2003
Dát tip
tak tohle mě umrtvilo :)) * * * *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru