Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh

08. 05. 2003
16
0
2783
Autor
Dejf

Holt taková povídka, no ...


Bůh


   KAŽDÝ kráčel ulicí a obrazy lidí se mu míhaly před očima jako dojmy z dřívějších vjemů. Když je viděl, jako by se rozpomínal na události již dávno minulé. To vše už jednou viděl. Vlasy a oči, uši a nosy, tváře a brady, hrdla a ramena, hrudníky a prsa, zadky a stehna a lýtka a nohy. Znal to všechno. Připadal si jako všemohoucí ve svém stádu. Stovky a tisíce bídných červů vlnících se kolem něj a on to jen znuděně pozoroval a měl pocit, že stačí mávnout rukou a všichni do jednoho popadají k zemi jak stébla trávy pod dotykem kosy.
   Šel širokými ulicemi a vrážel do lidí. Ne, protože by chtěl. Prostě šel. Byli pro něj vzduch. Míň než to.
   Ramenem vrazil do nějaké ženy obtížené nákupem a povalil ji na zem. Litry krabicového mléka se začaly roztékat po zemi a žlutá vajíčka skončila pod jejím objemným zadkem. Začala nadávat, ale KAŽDÝ šel dál. Kdosi ho chytnul za rameno a KAŽDÝ, aniž by se ohlédnul, mu vrazil pěst do břicha a odmrštil ho od sebe.
   Svět se řítil sám do sebe. KAŽDÝ stanul uprostřed kruhového náměstí a začal šplhat na morový sloup. Usadil se na andílkovi se zkřiveným úsměvem a začal močit seshora dolů na stánek s rajčaty. Pak se kochal pohledem na gotický kostel s vědomím, že to jemu ho zasvětili.
   Lidé dole pod ním křičeli jeden přes druhého a nadávali. Kdosi po něm hodil shnilým jablkem. KAŽDÝ ho chytil a zakousnul se do něj.
   Pak se z jedné z mnoha uliček ústících na náměstí vynořili dva policisté. Ne, policistky. KAŽDÝ je chvilku pozoroval a když dorazily k patě sloupu, zrovna dojedl jablko a začal slézat dolů.
   "Ste se zbláznil, chlape, nebo co?" spustila na něj jedna z nich.
   "Ukažte doklady," řekla druhá.
   KAŽDÝ se usmál, vytáhl z kapsy červenou vodní pistolku a oběma jim našplíchal do tváře.
   "Ste mrtvý," řekl a byl spokojený ...
Poetist
21. 01. 2006
Dát tip
Pěkný, obzvlášť zákrok s pistolkou :-)

Smykač
17. 06. 2003
Dát tip
výborně Výborně SQĚLE , to tedy, no tedy.... a to teda ...nemám slov. TIP********* + NejAutoři

Dejf
17. 06. 2003
Dát tip
Tos mně teda vyrazil dech, děkuji strašně moc ...

Benny
06. 06. 2003
Dát tip
Je to můj klub- a členů je málo- za prvé je relativně nový a za druhý opravdových satanistů moc není- myslím lidí, kteří o tom něco vědí a nemaj to kvůli svý image. Ale je to pěkný.. *t

Dám to do klubíčka, chceš? :-)

Dejf
01. 06. 2003
Dát tip
Úplně tu souvislost nevidím, ale díky :-)))

jakou souvislost nevidíš? :-)

Dejf
01. 06. 2003
Dát tip
no s těma satanistama ...

No, nepíšeš o tom Bohovi nijak vážně :-)

Dejf
01. 06. 2003
Dát tip
koukám taky, že máte hodně členů :-)))

to neni muj klub :-) jen se mi líbil :-))) muj jsou čekanky :-)

Artista
31. 05. 2003
Dát tip
To je moc dobré!!! TIP KAŽDÝ- to je dobrý nápad - je tam moc sympatických momentů a není v tom ten všudypísmácký patetický puch...

zeleňáč
29. 05. 2003
Dát tip
:-) ***

Zase si dávám do nej.:o) Skvjelá myšlenka a pistolka na konci. Taky se mi líbila ženská ve vajíčkách:o)*

Dejf
29. 05. 2003
Dát tip
Takové pocty, děkuji, klaním se :-)))

tak tohle je dobrý. Sice bych vynechala v prvním odstavci jedno "viděl", ale to je detail. Mile mě překvapilo, že ty dvě policistky NĚKDO nevobtáh na kamených schodech u kašny. Ta červená pistolka je mnohem lepší :-)*****

Tak já ti ji pošlu mailem, mě se totiž při přenosu na písmáka porouchaly fonta a barvy, kterými ulehčuji čtenáři.

Kolega
15. 05. 2003
Dát tip
Který to gotický chrám máš na mysli? Kde je kostel svatého Každý? Ale myšlenka, ač opilá, je Božská! Tak máš první desítku! Tip

Dejf
11. 05. 2003
Dát tip
Já rád povzbuzuju lidskou fantazii. Nerad všechno doslova říkám a líbí se mi čtenáři jenom ukázat dveře a dát mu možnost udělat si svoji vlastní představu :-)

Pěkná hrátka.

Dejf
11. 05. 2003
Dát tip
Asi budu muset tu tvou povídky přelouskat :-)

StvN
10. 05. 2003
Dát tip
Mate mě tam - Svět se řítil sám do sebe. Zní to apokalypticky. Začátek nic moc. Scéna kolem sloupu dobrá. Na konci nechápu otazník za přímou řečí.

Dejf
10. 05. 2003
Dát tip
StvN: Jé díky za uporoznění, ten otazník tam nemá být ...

StvN
10. 05. 2003
Dát tip
Teď to dává smysl.

Dejf
10. 05. 2003
Dát tip
Díky moc, i všem ostatním :-)))

Azzazela
10. 05. 2003
Dát tip
****

katugiro
10. 05. 2003
Dát tip
přijde mi to nedotažené - když už odvázat, tak to jde mnohem lépe, když naopak v nějakých mezích, tak ty meze ukázat... takhle je to jen o tom, že někdo někam jde a něco podivného dělá a spolu s názvem si o tom může člověk myslet co chce, ale s tím pak už autor nemá nic společného... možná to vysvětluji poněkud nejasně.. :)

m11
09. 05. 2003
Dát tip
jojojo.......dobrý. t

KAŽDÝ řekl ještě deset minut, když procházel pod noční oblohou a rozbíhal se proti jedoucím autům, KAŽDÝ nahlížel do otevřených okýnek a křičel na řidiče TASTE IT ... a teď už nevím co jsem chtěl říct, hlavně že to víš ty! :o)

Krrk
08. 05. 2003
Dát tip
Tož, není to špatné, ale řekl bych trochu náročnější. Má to svoje poselství, není to moc dlouhý a celkem dobře se to čte. Tak ti dám TIP. P.S. Já nevěděl, že píšeš i prózu ...

Cirilla
08. 05. 2003
Dát tip
Ty bláho!!! *** tak to je nářez

fungus2
08. 05. 2003
Dát tip
No. To je povedené.TIP

Gunhead
08. 05. 2003
Dát tip
Myslíš něco jako: Bůh je jeden z nás a není to žádná modla ? zní to zajímavě... *

Dejf
08. 05. 2003
Dát tip
Promiň, ale já nerad dávám výklady, pokud v textu o něco jde, protože pak v tom začnou všichni vidět, to, co v tom vidím já, a to já nechci. Ať si každej udělá svůj dojem a ať si každej odnese to svý :-))

Gunhead
08. 05. 2003
Dát tip
:) to byla jen taková řečnická otázka... taky nerad podávám výklady...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru