Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska za hrob

09. 05. 2003
12
0
2130
Autor
Quinn

Není to povídka, nemá to žádný takový znaky. Takže ani nechchi slyšet, že forma je ubohá. Nejde o formu, kdybych chtěla mít ukázkovou povídku, rozhodně bych tim nenazvala todle. Jen čtěte, co jsou chlapi za hajzlíky :o) Realita, upozorňuju...

 

"Na pokec, na kafe, starý dobrý časy. Znáš to. Za chvíli u mě?"

 

"Vzpomínáš?

Na tý moravě? Taková dálka a ty hned první noc na pohotovosti. A já kvůli tobě zburcoval celou nemocnici."

"Jsem slabá nátura. A co ty na Lipně? Ty vaše velkoplošný diskotéky a kdo vždycky musel řídit? Já, bez řidičáku. A vy jste buď vytuhli, nebo povzbuzovali jak pavijání. Měla jsem vždycky fakt bobky, když projížděli uniformovaní muži."

"He he a nezvládla si to? Zvládla, máš talent, já to vždycky říkal, že jsi skvělá. A Krumlov byl taky dobrej, jak si ukecala tu pokutu. Jediná výhoda toho, že si na sobě skoro nic neměla. Jinak se mi to očumování moc nelíbilo."

"Ale na Kleti bys mě tenkrát v  noci pomalu nechal zabít. A ještě ses smál!"

"Ale když ty si tak krásně letěla, tomu se vyrovná už jenom ten pád na Dívčáku. Bylo to skvělý, he he he. Ale nemůžeš říct, že jsem se nestaral, odnes jsem tě k autu na zádech, kočičko."

"Ale chlapečku, co Karlův hrádek? Jsem ti chtěla volat hasiče, aby tě sundali z tý stěny."

"Ale slez jsem sám, ne?"

"Jo, bylo to napínavý. Nečekala jsem, že to slezeš jako profík, celkem jsem čuměla. Jo tydle výlety byly skvělý. A pomatuješ na Prahu?"

"No tak to si teda pomatuju, mělas ty mini šatičky a ten kluk zkoumal, jestli máš i mini kalhotky. Chtěl jsem mu urazit to jeho mini..."

"Nechci vědět co. Ty kalhotky jsem neměla žádný. Byla by to zbytečná..."

"Jako teď?"

"Jako teď co?"

"Jako...jako jestli máš pod tou mini sukýnkou mini kalhotky..."

"Ehm...no...a co vejška? Jak ti to jde?"

"Hm, jde. Co ty ve škole?"

"Nic moc."

"Hm. A máma furt prudí?"

"Jo, furt."

"Ehm...a co jinak? Jak se máš a tak? Co škola?"

"Jo, dobrý. Hele, víš, já už asi půjdu, znáš mojí mámu."

"No jo, furt tak prudí, co?"

"Hm."

"Tak tě asi dovezu domu."

 

"Hm...tadle písnička mi strašně připomíná léto. Strašně moc..."

"To mě taky, proto se mi při ní chce vždycky brečet."

"Co že?"

"Nic, nic. Seš doma."

"Díky, bylo to fajn, tak zas někdy."

"Jo...zas někdy za sto let...až se budeš nudit..."

"Víš...byla jsem blbá, tenkrát..."

"Ale ne..."

"Opravdu si myslim, že seš úžasnej kluk, ale už spolu chodit nemůžem. Myslíš, že zvládneš se mnou kamarádit?"

"To nevim..."

"Moc bych si to přála..."

 

"Dobrý den, Tomáš je doma?"

"Ne, ne, je v Praze."

"Tak mu řekněte, že jsem mu volala. A nevíte, co má s mobilem?"

"Nemá ho. Co já vim, tak ho prohodil oknem."

"Jo, tak dík."

 

"Dobrý den, Tomáš už se vrátil?"

"Ne, Tomáš už v Praze zůstane, prý už tu nic nemá."

"A číslo na mobila nemáte?"

"Mam, ale tobě ho dát nesmim. Prý ti zavolá sám."

 

"Tomáši, jsem ráda, že tě slyšim, proč si se neozval, nic?"

"Nechtěl jsem tě trápit."

"Čim prosim tě?"

"Stojim na mostě, chci to skončit. Všechno. Jen jsem ti chtěl říct, že tě strašně miluju a nedokážu bez tebe žít. Měj se krásně a nevyčítej si to, muselo se to stát...sbohem..."

"Tomáši? Tomáši???"

 

"To je Tomášovo auto!!! No koukej, je v něm on? Že jo? No to je neuvěřitelný, to je neskutečný!!!"

 

"Dobrý den, já jsem se jenom přišla zeptat...ehm...je to trapný...ale...Tomáš..."

"No teď si ho prošvihla, jel s Natálkou do Prahy."

"Jel?! S Natálkou?"

"Asi to nevíš, Tomášek se s Natálkou zasnoubil. Natálka má v Praze byt a práci a až Tomášek dostuduje, vemou se."

"Aha...tak..."

"Mam něco vyřídit?"
"Co? Vždyť on je mrtvej..."

 

 

 

 


Murtis
07. 12. 2004
Dát tip
No věřím, že jsou mezi námi i jiní než ********, jaks je popsala. Každopádně se to četlo svižně (jen bez toho prologu bych se obešel...:)) T*

Fidunka
17. 03. 2004
Dát tip
Je to hezky vln2 nahoyen7 do placu:) Začátek s těma vzpomínkama sice trochu ujížděl (ale na druhou stranu je pravda, že ty obyčejné rozhovory většinou takhle probíhají..),ale po tom s tím "Tahle písnička mi hrozně připomíná léto.." už je to dobrý, přirozeně nastíněný a plyne to k vyvrcholení pointy. Takže dobré!***

dobré... sranda... jednou sem svý bejvalý proved s tím mobilem to samý:-) ale pak sem se decentně omluvil a sme doteď kamarádi... chlapi sou asi vážně hajzlíci:-))

iust
19. 10. 2003
Dát tip
... a dobre mu tak! :))***

Kastel
25. 07. 2003
Dát tip
třeba taky dozraje ... a upadne T

Quinn
23. 06. 2003
Dát tip
ashentree: koukam, že máš velice pozorné cítění :o) eowi: spíš pouze naivity a důvěřivosti...

Quinn
19. 06. 2003
Dát tip
ashentree: Jenže o ženách se dá psát pouze s úctou .o) jsem jemné dokonalé duše :o) a díky :o)

ashentree
19. 06. 2003
Dát tip
Cítím, že jsi :-))

eowi
19. 06. 2003
Dát tip
Záleží - za čí hrob -za hrob naivní naděje? Líbí!!

ashentree
11. 06. 2003
Dát tip
Je v tom hodne...Jednou asi takhle neco napisu o nejake zene ;) Musi byt ale hodne prozito a podivat se na to trochu s casem...Taky nekdy dovadite...Tak rozkosne...A proto vas miluju :-))))))))) Napsala jsi to pekne***

WiruZ
27. 05. 2003
Dát tip
veril bych tomu i uplne....je to super!!!!!!! a fakt libi moc......*/*

Shammann
13. 05. 2003
Dát tip
Zčásti bych tomu i věřil.

Quinn
13. 05. 2003
Dát tip
Pravda :o/

Zly
12. 05. 2003
Dát tip
naopak, chci to vědět napiš napiš! :-))

Quinn
12. 05. 2003
Dát tip
Zly: nejsem si jistá, zda to půjde napsat...teda uvidíme, třebas za měsíc vznikne povídka :o)

Barbar
12. 05. 2003
Dát tip
A co teď? Jako kámoš se neosvědčil....

Kolega
12. 05. 2003
Dát tip
To se ti zdálo?

Quinn
11. 05. 2003
Dát tip
nečekala jsem...ale těší, že kritici nezavrhli na plný čáře :o) Zly: Já nevim, co ty vzpomínky... Podle mě ani nešlo, aby se čtenář vžil do minulosti oného vztahu, ale aby pochopil, co mezi nima bylo...a že toho bylo dost...a aby si pak všiml kontrastu, který vzniká lehkým přiblížením, nebo spíš nezdařilým pokusem o přiblížení a předchozím pohodovým hovorem. Pointa možná šustí, ale je to prostě hodně podle pravdy...kdybych to vymýšlela, taky bych to neudělala tak stupidně, jako on :o) a jinak...nechtěj radši vědět, co ta holka udělala, jednou to třeba napíšu formou dialogu :o) , ale hooodně časem... katugiro: no jasně, ale když já už to tak nějak mam v sobě, psát jenom tu realitu, popřípadě přibarvenou. Ale todle chtělo reálnou nepřibarvenou realitu :o) ale nemá cenu to pitvat, to je fakt, já to taky nepitvam, jen jsem to podala světlu božímu :o)

Drago
10. 05. 2003
Dát tip
jo, někteří lidi jsou pěkný ****** ehm, teda potvory... 4/5+T

Notreal
10. 05. 2003
Dát tip
*

Zly
10. 05. 2003
Dát tip
pozor pozor! talent na dialogy! trošku problém bych viděl v té části "vzpomínek"/ jednu lehce zamlženou typu "pamatuješ na Prahu?" bych snesl, ale ne pět/ rozbíjí to pozornost/ ty další by mělymohly být zřetelnější/ ať se v tom čtenář neztratí pointa trošku šustí papírem (lidi se zajímají o sebevraždy, takže pozůstalí obvykle někomu brnknou ... to by myslím i postavě Tomáše došlo, že tak lacino ze vztahu nevyvázne)(a pokud chtěl ublížit právě tímto způsobem... pak si to zaslouží odplatu) (odtud) povídka by mě zajímala spíše od tohodle místa dál co udělá holka, kterou takhle neurvalým způsobem doběhl její bývalý? Jinak souhlasím s Alimem: čte se to jednodechem. Jsi talent.

katugiro
10. 05. 2003
Dát tip
souhlasím se Zlym o té sebevraždě, no ale když píšeš, že je to realita, tak k tomu vlastně nemám co říct... ale je to nuda, psát jenom o jediný realitě :) a chlapi dokážou udělat mnohem horší věci, stejně jako jejich protějšky, to nemá cenu pitvat...

Sanjuro
09. 05. 2003
Dát tip
Waw...sugescivní a velice dramatické, fakt se mi to líbilo!

gASK
09. 05. 2003
Dát tip
:O (..to jako že nemám slov..) (..a je jich vůbec zapotřebí?) (..minutu ticha za mužskou odvahu, upřímnost a čest..) (..a nakonec..) (..bych se rád omluvil za všechny ty hajzlíky..:o)

Cirilla
09. 05. 2003
Dát tip
Ach ti Tomášové... nevěřící.... ****

alim
09. 05. 2003
Dát tip
dobre se to cetlo..jednim dechem..dobry..T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru