Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Osamění

14. 05. 2003
5
0
1662
Autor
Toxman

Osamění

 

 

Dřevěná střecha - nevadí,
déšť přec tak sladce chutná.
Ukrytá v stínu kapradí
před sluncem, jenže smutná.

 

 

Opustil člověk světnice práh,
tím ji však odsoudil k zkáze.
Uzamkl dveře a v dětských hrách
navždy již usedly saze.

 

 

Nezní tu smích a nezní tu pláč,
vládu teď převzaly stíny.
Nač jsou nám vzpomínky, řekněte nač ?
Děkuji za bolest - 

  -"Nemáte zač !"

V srdci svět bývával jiný.


Toxman
10. 06. 2003
Dát tip
Kami: Ach to jaro... to je takový slepý hypnotizér :o)) Ještě že už je skoro léto :)

Kami(la)
09. 06. 2003
Dát tip
Ahoj Toxi, tak se mi zdá, že to jaro na lidi působí spíš dumavě až zádumčivě :o). Teď budu patetická: Vzpomínky jsou peklo, vzpomínky jsou ráj! (*)!

guy
16. 05. 2003
Dát tip
Toxi,omlouvám se za svou poznámku, naprosto jsem nechtěl zasahovat do struktury básně, i když je v aréně, já to napsal prostě proto, že jsem jí četl ve chvíli, kdy venku bylo hezky a já měl docela nesmutnou náladu, tak jsem to nějak chtěl tou poznámkou přenést, jako upozornění pro někoho, kdo si toho třeba nestačil všimnout .... Na druhou stranu ale přiznám, že po výměně toho slůvka se mi to zdá hezčí .... ale možná jen tak ulehčuju špatnému svědomí ....

Honey
16. 05. 2003
Dát tip
sqele*

Toxman
16. 05. 2003
Dát tip
guy: Ne, to je v pořádku, měls naprostou pravdu. Tvoje básně se mi líbí (no snad kromě haiku, ale to mi nějak obecně nepřirostlo k srdci) a máš pro takové detaily cit. Jako autorovi mi to samo nějak "nedošlo". To je jako když usilovně hledáš tužku a ona leží před tebou na stole. :o)) Díky.

Toxman
15. 05. 2003
Dát tip
Díky za čtení. guy: I tak by bylo možno, jenže z toho by pak logicky vyplývalo, že je smutná z toho, že je ve stínu, jenže ona má být smutná z toho, že je opuštěná. (Dalo by se sice namítat, že stín je způsoben právě tou opuštěností a neudržovaností, ale to se mi zdá zase až příliš spekulativní...) Vhodnější bude asi použití nějakého neutrálnějšího spojení... (co třeba "avšak" či "jenže" ? :-). Za připomínku díky...

guy
14. 05. 2003
Dát tip
..... přesto smutná .... mně se tam nějak v tomhle období do toho celého pojetí místo výrazu "přesto" dere výraz "proto" .... tím nechci říct, že by se tím pojetí básně změnilo, ale přijde mi, že slunce se teprve rozehřívá .... že do stínu se dá schovat později .... a u některých vzpomínek se dá i zasmát .... i sám sobě po formální stránce asi nelze nic vytknout, aspoň já to neumím ***

Witch
14. 05. 2003
Dát tip
v srdci svět stále je jiný... bohužel *!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru