Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kto vie.

16. 05. 2003
1
0
1514
Autor
Cirri

Taký malý experiment s priamou rečou ;-)

,,Tak čo tu máme ? " Do briefingovej miestnosti vpadol kapitán Resko, gestom odmietol všetky salutovania, sadol si do svojeho kresla ktoré pod metrákom živej váhy zaprotestovalo a zadíval sa na informačného dostojníka.
,,Pane, toto " poklepal ukazovátkom na schému na veľkom monitore ,, je ťažobná stanica MRI-22. Štandardná stavba Prvej Banskej. Počet pracovníkov asi 200. Asi pred dvoma týždnami firma stratila spojenie. Poslali sem záchranný tím. Ihneď po prílete celý tím odletel na povrch. Spojenie s nimi bolo asi po hodine prerušené. Počkali ešte pár dní a potom nás požiadali o pomoc. Mám pripravené údaje o ".
,,Dosť" prerušil ho kapitán ,,mali sme letieť domov. Nemienim sa zdržiavať pri nejakom bezvýznamom šutri uprostred ničoho. Je tam dýchatelná atmosféra ?"
,,Áno, pane, obsah kyslíka je ..."
,,Dobre" kapitán prudko vstal ,,pripraviť tím Alfa, štandardná výbava, chcem ich mať pripravených o 2 hodiny. Jeden modul, jeden transportér. Rozchod." a zmizol.

O dve hodiny už 10 vyzbrojených vojakov nastupovalo do výsadkového modulu. Velitel výsadku major Melansky verný svojemu presvečeniu že čo neskontroluje sám to akoby nebolo ešte posledný krát obchádzal modul. Spokojný s prehliadkou nastúpil do modulu.
,,Ták bábiky, počuli ste rozkazy. Prídeme tam, rozstrielame všetko čo sa nepodobá na baníka a naspať na Achila. Chcem čistú a rýchlu akciu. Toto je neplánovaná zastávka, takže prémie za misiu sú o 50 percent vyššie. Prídeme, vystrieľame a padáme. Je to jasné ?"
,,Pane, ano pane" jednohlastne odpovedala jednotka. Major sa pripútal.
,,Alfa pripravená." zahlásil do mikrofonu.
,,Letová kontrola, ukončená, Alfa, šťastný let, Achiles koniec."

Malý modul sa odpútal od materskej lode. Chvíľu sa len tan nehybne vznášal v priestore, potom s oslepujúcim zábleskom akceleroval a zamieril do špinavej atmosféry. Zmenil sa na ohnivý bod s dlhým chvostom ktorý postupne zhasol až ho planéta úplne pohltila.

Na mostíku Achila vládol kľud. Kapitán sedel za svojim stolom, nohy mal vyložené na stole a čítal knižku. Letový dostojník sedel pri kompulte a navádzal modul. Resko bol úplne kľudný. Misie ako táto vačšinou končievali s nulovými stratami. Bol začítaný do vzácnej papierovej knižky a len na pol ucha počúval komunikáciu s modulom.
,,Vzdialenosť 10, približujte sa."
,,Viditelnosť skoro nulová, klesáme na nula osem." hlas pilota bol skreslený atmosferickými poruchami.
,,Rozumiem, nula osem."
,,Tu dole je to lepšie, už sme pod mrakmi, radar je čistý. Zachytil som radiomaják, automatická letová kontrola funguje, zosadneme na centrálnom letisku."
,,Pozor na búrku, od severu sa niečo blíži, máme to na na meteoscane, bude to u vás tak za dve hodiny."
,,To už snaď budeme doma nie ? Vidím letisko. Zapínam svetlá. Dráha a budovy vyzerajú nepoškodené. Moment, tam ... áno, na ploche dva je modul Prvej Banskej. Má otvorený vchod. Scanner nehlási žiaden život ani pohyb v okruhu 500 metrov. Vysúvam podvozok. Rýchlost 10, výška 5. Slabá turbulencia, výška dva ... ok dosadli sme. Prepájam komlink Alfy."
,,Tu Achiles, potvrdzujem, pokračujte v misii." Do miestnosti vošiel nižší dostojník. Niečo tlmene povedal kolegovi.
,,Pane" otočil sa na kapitána začítaného do knihy.
,,Áno ?" zdvihol kapitán oči zo stránky.
,,Na odvrátenej strane planéty sme na nízkej orbite našli materskú loď Prvej Banskej. Neodpovedá na naše výzvy a pomali driftuje do atmosféry. Najneskor o 12 hodín zhorí."
,,Máme právo na nálezné ?"
,,Loď je v medzinárodnom priestore ale sme na záchrannej misii a loď nám bola ohlásená. Žiadne nálezné."
,,Tak nech ju vezme čert. Po skončení misie ju ukotovíme a odtiahneme do doku. Teda ak vydrží na orbite." kapitán považoval rozhovor za ukončený a zase sa začítal do knižky.

Medzitým sa z reproduktoru ozývali hlasy vojakov. Podľa vojenských predpisov bola celá misia nahrávana na audio na materskej lodi a na video do modulu na zemi.
,,Postupujeme do haly, Kern a Stick skontrolujte halu, Wenkins máš niečo na senzoroch ?"
,,Nie pane všetko je čisté."
,,V poriadku, ty a ty ... chodte s Wenkinsom do veže a napojte sa na miestny počítač. Tím dva, ako ste na tom ?"
,,Tu je tím dva, dorazili sme do vstupnej haly. Bordel ale inak kľud."
,,Jasné, pokračujte. Zaistíme letisko, rozmiestnime kamery a pokračujeme ďalej. Tak pohyb.
,,Pozor tam je niečo .. a to sa mi len zdalo."
,,Idiot."
,,Bojíš sa Majky ?"
,,Akurát tvojej starej. Dorazili sme do centrálneho skladu, všetko je prázdne pokračujeme."
,,Vstupná hala zaistená pokračujeme ďalej."
,,Hej Jimmiboy zaostávaš."
,,Moment, niečo som videl."
,,Čo si si zase šlehol ? Pozor na neho videl ufóna."
,,Držte tam hubu vzadu. Ja tu pracujem."
,,Keern, kontakt vo vstupnooaoaaAAAAAAAAAA."
S komlinku sa ozval nezamenitelný kvílilý štekot rychlopalnej zbrane. Kapitán zdvihol oči od knižky a zadíval sa na komlink.
,,Čo sa deje ? Počujem streľbu ? Odpovedzte."
,,Tu je Stick pane, sme pod paľbou, Kern je mrtvý potrebujeme podporu."
,,Tím dva, sme pod paľbou okamžite sa stiahnite. Munro, za mnou, ostatní tam a tam, stretneme sa na tejto križovatke, rýchlo."
,,Opakovaná streľba pane, Stick neodpovedá."
,,Rýchlo už sme tam."
,,Pozor za tebou !!!"
,,Počujem streľbu za sebou, Munro, čo sa deje ?"
,,To nie som ja pane ale tiež ju počujem."
,,Tu je tím dva, blížime sa k vám pane."
,,Majky za tebou. Pozor !!"
,,Kurva to bolo tesné, čo to je, panebože to nie je možné, musíme vypadnúť."
,,Desiatnik, nechajte si tu paniku, stiahnite sa do haly. Jéžiši našli sme Kerna a Sticka."
,,Nevidím, nikde ich nevidím."
,,Kľud to som ja, kde su ostatní?"
,,Sú mŕtvy, kurva, musíme vypadnúť, musíme vypadnúť, kurva, kurva ..."
,,Pozor v hale, sú v bočných ...."
,,Tím dva, ústup k modulu."
,,Pozor, ustúpte, strieľam."
,,Granáty?"
,,Ja tu neskapem."
,,Tím dva, ozvite sa."
,,Skapte vy skurvený sráči, tu máš nažer sa ty sviňa!"
,,Povedal som ústup k modulu. Achiles, tu je Alfa, ustupujeme k modulu potrebujeme okam..."
,,Tu je Achiles, okamžite stiahnite všetkých mužov do modulu. Posielame vám vzdušnú podporu. Pán Kowalsi, dve S10tky okamžite."
,,Rozkaz pane !"
,,Som pod paľbou potrebujem pomoc."
,,Už som tu, kurva poď vypadneme odtiaľ."
,,Tu je modul, čo sa deje ?"
,,Žhav motory musíme vypadnúť."
,,Pozor zľava."
,,Nabíjam."
,,Vidím ho, len pod ty hajzel."
,,Tu je modul, chlapi to ste vy ?"
,,Chlapi ? Kurva nieeeeeeeeee."
,,Počuje ma niekto ? Halooo ... "

,,Stratili sme telemetriu modulu pane." Kapitán už v tej chvíli stál nad dostojníkom a snažil sa spamatať s úžasu. Zrazu akoby sa prebral. Priskočil s mikrofónu.
,,Tu je kapitán, plná bojová pohotovosť. Velitelia jednotiek do brífingu okamžite. Od vás chcem štyri satelity na nizke geo nad tu stanicu. Chcem vidieť čo sa stalo s modulom. Tie S10tky odvolať. Pripraviť 5 výsadkových modulov a ďalšie dve S10tky čo ich budú kryť. Okamžite."
,,Rozkaz pane."
StvN
19. 05. 2003
Dát tip
Nemám námitek. Je to hodně dobrý.

Cirri
18. 05. 2003
Dát tip
Dvojka uz je na nete ;-)

Johani
16. 05. 2003
Dát tip
ale rýchlo!! bo umrem od zvedavosti! :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru