Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráchel

17. 05. 2003
7
0
2827
Autor
Perchta

ten džbán v onu chvíli zazářil kovem ryzím Spirituál kvintet

 

- Prej si vydržuješ Dášu?

- No jo, občas jí dávám nějaký prachy, naposledy před půl rokem, ale už pět let jsem s ní nespal.

- A co by tomu řekla Zuzana, kdyby to věděla?

- Právě se to dozvěděla, chodim s telepatkou.

- A neměl by si s tim teď přestat?

- Zuzana mi to nedovolí, byla se mnou osmkrát na potratu a její dvě děti jsou možná moje. Když chci Zuzanu, musim se chovat slušně i k ostatním ženám.


drfaust
08. 09. 2003
Dát tip

Perchta
25. 05. 2003
Dát tip
Stando, já moc děkuju, Ráchel je jedno z mých životních témat: jak se má žena vyrovnat s tím, že se musí o muže svých snů dělit s jinými.

Carrie
19. 05. 2003
Dát tip
Když chci Zuzanu, musim se chovat slušně i k ostatním ženám. :-)))) zuřivý souhlas a tip za tu analogii Standa: ta bible, to je nářez!!!! :-))))

Carrie
19. 05. 2003
Dát tip
a Perchta je velmi vhodný autor :-)))

Humble
19. 05. 2003
Dát tip
Stanislav_Vašina: Tuhle beletrii znám :o)

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Nojo, Stando, ale o těch dětech je hlavně až v 30.kapitole.

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Jé, hele, já jsem napsal poznámku a než jsem jí odeslal, tak to tam Standa šoupnul. Teda Stando, ty seš rychlej jak (teď mi nenapadá nic....), jo - tryskáč:-))

halivera
18. 05. 2003
Dát tip
ó, jak poučné :o) ni však nezměnilo na tom, že chlapákův styl mi ni drobátko nesedí, dílko však chvályhodné bo mám ráda tyhle zkratky

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Chacha, Stando, jseš teprv na začátku - našoupat sem celej Starej Zákon ti dá ještě fušku, ale Perchta se s jistotou stane autorkou s nejvíce příspěvky.:-)))))))

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Pěkně si to vyřešil, aby ses moc nenadřel, ty filuto:-)

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Jo, a ještě vysvětlivka pro ty, kdo by nááááááhodou měli tu sílu to číst. V kralickém překladu znamená děvka služebnou, to aby si to někdo nevzal jako scénář pro péčko. :-))) Vono i tak je to s těma dětma dost divoký.:-))

Perchta
18. 05. 2003
Dát tip
Děkuju Stando, jsem dojatá. Před pár lety jsem jela do Betléma. Betlém je malé arabské městečko v poušních horách, před Betlémem byly arabské zátarasy. V Betlémě vede silnice kolem bunkru, který střeží izraelští vojáci. Ten bunkr je hrobka Ráchel. Z autobusu jsem viděla obličej jednoho toho vojáka se samopalem, do smrti si ho budu pamatovat.

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
A na závěr pro Standu: Prosím tě, dej mi odkaz, kde si vyhrabal tenhle obraz. Chagalla miluju, mám jeho reprodukce po celým bytě, ale tohle vůbec neznám. Dík

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Perchta: Tu návštěvu Izraele se všema k tomu patřícíma zážitkama ti docela závidím. Je to tak trochu můj sen. Ale k tomu hrobu. Jsou ve skutečnosti dvě místa, o kterých se říká, že jsou hrobem Ráchel. Hrob, na který je několik odvolávek dokonce v Bibli, je poblíž Rámy (to je asi 8 km severně od Jeruzaléma) a je to stále pamětní místo. Ten hrob, který jsi viděla ty, je dnes tzv. "oficiální" hrob, který sice nemá oporu v biblické tradici, ale jeho místo je odvozeno z nějakých jiných hebrejských textů a židovští rabíni na jejich základě rozhodli o jeho pravosti.

Perchta
18. 05. 2003
Dát tip
Ať je to jak chce, je to šílený pohled, dívat se na hrobku ženy, co umřela před tisíciletími, jak je střežená vojskem.

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Hmm, tam to asi fakt nikdy neskončí. Nejhorší je, že jak židé, tak arabové mají na stejném území již svá svatá místa, která jsou spojena s jejich identitou. A tak se jich jen těžko budou vzdávat. A k tomu ta neustálá eskalace násilí, které zase nemůže vyvolat nic jiného. Je to nešťastná země a židé zkoušenej národ už od Abrahama. Když člověk pomyslí na jejich historii (Egypt, Babylon, Řím, téměř 2000 let rozptýlení po celém světě), tak už snad ani nevěří, že by dneska mohli mít jednodušší úděl. Vyvolení a zkoušky asi už patří k sobě.

Žíně
18. 05. 2003
Dát tip
Hezký, Stando, díky. Hned jdu surfovat. :-)

Jeanne
18. 05. 2003
Dát tip
dobrýýý :)))*

Stanislave, buď tak hodný, a nech si svá avíza. Ano ?

Humble
17. 05. 2003
Dát tip
:o)))

Perchta
17. 05. 2003
Dát tip
skvělá kritika, dík

halivera
17. 05. 2003
Dát tip
jde to nějak mimo mě.. hlubší kritiku.. čeho? ráchel je milé jméno

Perchta
17. 05. 2003
Dát tip
halivero, jestli tě to oslovilo, jseš naštvaná, směješ se tomu, znáš příběh Ráchel?

halivera
17. 05. 2003
Dát tip
jujda perchtí, naštvaná bych mohla být jedině na sebe, že su negramot a ten příběh neznám. proto mě oslovilo jen to jméno v názvu bo se mi líbí

Žíně
17. 05. 2003
Dát tip
To má být míněno jako kontrast s Ráchel a Leou? Těch osm potratů? Jinou spojitost nevidím.

Perchta
17. 05. 2003
Dát tip
Lea tam patří, jo. Hlavně je to o tom čekání, Dáša už stihla osm potratů a Zuzana z mého románu ještě pořád nic. A přitom pořád myslí na blaho těch druhých žen. A k Ráchel byl osud taky takhle nespravedlivý. Zbyla po ní krásná hrobka, důkaz té nehynoucí lásky, jenže co s hrobkou, když máme v žilách krev?

Žíně
17. 05. 2003
Dát tip
Jo, máš pravdu, ale nakonec se i Ráchel dočkala a měla Josefa. Ale vždy byla ta druhá, vlastně celý život a přece to byla ona, kdo měla být ta první. Hm, ty se teda dokážeš inspirovat. Přiznám se, že kdyby si tu povídku výslovně nespojila s Ráchel, tak bych to v tom moderním pojetí nepoznal. Už se těším na pokračování.

Žíně
17. 05. 2003
Dát tip
Jo, a máš ráda Spirituál kvintet? Ten já hodně můžu (mimo jiné).

Tohle nějak nepobírám....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru