Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hřbitovní romantika

26. 05. 2003
25
0
7233
Autor
Kandelabr

Mrtvolí lovestory aneb Konečně snad někdo ocení můj cit pro romantiku. Děkuji Ti,Carrie, za inspiraci, nechť se Ti fáče nikdy nezaseknou do dveří od výtahu :)

Skrz plující mraky občas vykoukl bledý měsíc, aby osvítil několik řad hrobů s kamennými náhrobky, precizně vyvedené litinové, či ledabyle stlučené dřevěné kříže, povalené i trčící k nebi, rodinné hrobky se sochami plačících andělů a raněných holubiček, suchou hřbitovní trávu, bodláky a hnijící, rozpadající se mrtvolu, navlečenou ve volném saku s popelavou růží v klopě,s vysokým cylindrem na hlavě a nešťastným pohledem v očích.

Nepřijde. Jistě, že nepřijde.

Mrtvý nervózně potáhl z cigarety, zamáčkl ji o náhrobek s nápisem Odešel do kraje bez návratu, jak teď vystačím bez jeho platu, narovnal si plesnivého motýlka, plivnul po zvědavém netopýrovi a zakroutil hlavou.

To bylo jasné. Cizinka. A taková krasavice. Nepřijde. Co sis myslel?

Na smuteční vrbu u brány usedla sova a několikrát zahoukala. Mrtvý po ní mrsknul kamínek. Sova se polekala a ulétla číhat na myši někam jinam.

Jestli nepřijde, tak přísahám, vezmu z márnice lopatu, vyhrabu první mrtvou holku a pořádně si s ní…

Vtom se ozvalo tiché vrznutí zadní branky.

Mrtvý ucítil její mámivou vůni, otočil se a zíral. Její ladná chůze s hrdě vztyčenou hlavu, cáry obvazů něžně šelestící jako křídla netopýrů, těsně obepnuty kolem vzrušujících křivek jejího dokonalého těla, vysušeného sluncem předalekých dálav.

Čarokrásná.

“Má…má nejdražší!” zachroptěl nesměle, smekl klobouk a vroucně políbil nastavený pařát. “Už jsem ani nedoufal!”

“Omlouvám se vám, můj milý, avšak můj kočí, ten starý nešika, měl drobné potíže s nalezením tohoto krásného místa. Však jsem mu také vyčinila. Už dojezdil. Doufám, že se na mne nehněváte…” řekla hlasem znějícím jako sypající se písek a zpoza obvazů zamrkala vysušenými víčky…tak sladce a nevinně.

“Hněvat se na vás? To nikdy! Počkal bych na vás i několik staletí!”

“Ach, vy blázínku!” pohladila ho po vpadlé skrání.

Vytáhl růži z klopy, podal jí ji a ona si ji ladně vetkla do fáčů. Nabídl jí rámě, zavěsila se do něj, tiše kráčeli hřbitovní cestičkou a on lačně nasával seschlým nosem aroma jejího těla, jejího dechu.

Došli až k velkému rodinnému hrobu s náhrobkem, na kterém stálo Neskončí ani po skonání naše věčné milování, s plochou kamennou deskou, na které ležel proutěný košík a láhev vína. Posadili se.

Upřeně si hleděli do vyhaslých očí se žlutým bělmem. Mrtvý se usmíval. I ona se usmívala.

“Překrásná noc.” Pravil.

“To ano.” Vydechla.

“Přinesl jsem víno a pár krys. Nemáte chuť?”

“Jste tak praktický. Kapku vína bych si dala…” špitla cudně.

Mrtvý zkušeně urazil láhvi hrdlo o hranu náhrobku a nabídl ji dámě.

“Jste tak galantní.” Řekla obdivně a zhluboka si zavdala.

Jejich pařáty se propletly.

“Jste nádherná.” přisedl blíže a pohladil ji po hnědavém obvaze.

“Vy lichotníku!”

“Tento vlahý večer je tak inspirující. Když se na vás dívám, napadají mě verše.”

“Jste tak romantický!” řekla a cítila jak jeho ruka klesá ze šíje na rameno a z ramena…

“Chtěl bych křičet, volat do celého světa, o tom jak vás miluji.”

“Polib mě, ty blázne!” vzkřikla.

Rozpáleni vášní, trhali ze sebe oblečení, obvazy i kousky masa. Zcela nazí pak splynuli v objetí, tak čistém a překrásném. Celý hřbitov cítil tu lásku, ten cit nejvyšší. Netopýři přestali pištět, hrobaříci hrobařit, mrtví pod zemí tlít.Vše se zastavilo v okamžiku čiré blaženosti dvou bytostí.

Poté leželi vedle sebe, unavení a šťastní.

“Miláčku, to bylo nádherné.” řekla blaženě.

“Ano.” Řekl on.

“Víš, co bych si přála?”

“Hm?”

“Přála bych si s tebou mít děťátko.”

“CO? Promiň, zlatíčko, co jsi říkala?”

“Děťátko.”

“Děťátko?”

“Takové malinké a naše, nemuselo by být ani mrtvé, aspoň pro začátek…”

“Aha.”

Mrtvý vstal a podíval se na ni, jak tam ležela, nahá, zalitá měsíčním světlem, krásná a bezbranná.

“Říkal jsem si už dávno, že bych se měl usadit, mít děti a hodnou ženu, která by se o mě starala a pečovala.” Zvedl ze země cylindr, nasadil si ho a sundal kalhoty z kříže s nápisem Bohatým dávala a chudým taky.

“No, ale pak jsem si řekl, kašlu na to.” Smekl klobouk, udělal pukrle, uchechtnul se a skočil přes hřbitovní zeď. Ty cizinky! Doufám, že jsem něco nechyt, už tak mám svých červů dost.

“Miláčku?…Miláčku kam jdeš?…” ozývalo se od hřbitova. “Kde jsi?...Haló?…HALÓ!…Já husa! A kdo mě teďka zafačuje?”

 


MeTB
16. 09. 2004
Dát tip
:-) Co na tomhle hloubš kritizovat? Fajn legrační povídka. Tip. Tom

Zbyhoň
28. 07. 2004
Dát tip
„nemuselo by být ani mrtvé“- já nemám slov :)))…Až mě mrzí, že tu prostě nemám co zkritizovat…tak zas jen pár řádečků s notným tipem. A dík za tu geniálnost!

Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Černý humor, ten já přímo miluju a ty mě každým svým dílem přesvědčuješ jen o tom, jak nádherně dokážeš psát. Rozhodně TIP

Grip
29. 07. 2003
Dát tip
Tohle se ti skutečně povedlo.

El_Fossil
07. 06. 2003
Dát tip
Děkuji krásně za avi!!;o))) No to je ovšem navýsost morbidní záležitost!!! Tip s mým hlubokým obdivem!!!:o)))

ty napisy na nahrobcich nemaj chybu, maqlem tu o pulnoci rvu smichy... jinak . dle meho nazoru pises moc dobre, mas cestinu v malicku nebo omotanou kolem prstu popripade v pazi nebo pod palcem . tvoje veci jsou jedny z nejlepsich co jsem tu cetla nenudi, dobre se ctou, maji spravne tempo, dobrou pointu, cisty styl, spravny spad, pripadaji mi vyvazene... nejsme nakladatel, tak jen tip

Carrie
03. 06. 2003
Dát tip
aviace, králi Jane ;o))))))

Hua hua ha, jak by řekl Standa. :o)))*

Josefk
29. 05. 2003
Dát tip
ha! :-)))

_arnika_
26. 05. 2003
Dát tip
:))) hlavně ty vášnivě odhazované kousíčky masa :) škoda že to nebylo jako film - jen si to představ, kamera cudně klouže po těch kouscích, v pozadí těžké vzdechy.. *

Plopez
26. 05. 2003
Dát tip
jo, líbí se mi ty verše na náhrobcích..

Gunhead
26. 05. 2003
Dát tip
:)) taková prasárna, eště že ji nevzal kamenem po hlavě... *

Carrie
26. 05. 2003
Dát tip
Jo, už jen za Prolog, za fáče a holoubátka zasloužíš TIP ;o))))) no a taky za: Mrtvý nervózně potáhl z cigarety, zamáčkl ji o náhrobek s nápisem Odešel do kraje bez návratu, jak teď vystačím bez jeho platu, narovnal si plesnivého motýlka, plivnul po zvědavém netopýrovi a zakroutil hlavou. :-))) Takové malinké a naše, nemuselo by být ani mrtvé, aspoň pro začátek… :-))))))))))))))))))))))))))))) Ty cizinky! Doufám, že jsem něco nechyt, už tak mám svých červů dost. :-))))))))))))) Já husa! A kdo mě teďka zafačuje? :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Cheeky
26. 05. 2003
Dát tip
sakra, to je ze života :-))) hezky ji odkopl, co o to :-)) Ty náhrobny sou dokonalý!!! :-))

Bobísek
26. 05. 2003
Dát tip
:-))))*

Dash_707
26. 05. 2003
Dát tip
:)*

xxxsoul
26. 05. 2003
Dát tip
...no me se to moc libi, zajimave zpracovani:))))))))) TIP*

Jinny
26. 05. 2003
Dát tip
No, fuj, to se mrtvole nedělá :-))))))) Jinak se mi líbil ten styl, píšeš moc dobře. A souhlasím, ty nápisy na náhrobcích jsou třešinka na dortu. Bohatým dávala a chudým taky...*

evina
26. 05. 2003
Dát tip
:o)*

Rowenna
26. 05. 2003
Dát tip
*** :-))) A takových vyvzpomínánek máš v zásobě více?

Humble
26. 05. 2003
Dát tip
"Doufám, že jsem něco nechyt, už tak mám svých červů dost." :o)* Není té romantiky trochu moc? Nepřesladils to trochu?

Yfča
26. 05. 2003
Dát tip
:o))*

Cirilla
26. 05. 2003
Dát tip
***!!! :oD

fungus2
26. 05. 2003
Dát tip
Tak to se tedy povedlo.!!

Carrie
26. 05. 2003
Dát tip
aviatika ;o)))

Kodynie
26. 05. 2003
Dát tip
Jo, jo, kdo jí teď zafačuje? Ti mrtví jsou dnes hrozně nezodpovědní.

sunnyangel
26. 05. 2003
Dát tip
mazec :-))*

katugiro
26. 05. 2003
Dát tip
cha chááá :) *

Fionka
26. 05. 2003
Dát tip
Od “Přinesl jsem víno a pár krys. Nemáte chuť?” jsem se nepřestala smát. Jejich pařáty se propletly.-To je přece romantika! A ta vyznání lásky, které ta mrtvola říká té můmii, jak z červené knihovny, opravdu. “Takové malinké a naše, nemuselo by být ani mrtvé, aspoň pro začátek…”je fakt nejlepší. :-)))))))))))))))) A ty nápisy na náhrobcích, Kande, to bych nevymyslela. A jinak, vážně se mi zdá, že se pořád zlepšuješ! Osobně se mi líbí víc tvoje delší povídky než ty kratší. A téma mrtvol a vlkodlaků mě zatím baví.

:-))))) ty ses rozhod, že už budeš psát zásadně o veselém - neveselém životě - neživotě mrtvých - nemrtvých????? :-))))) Bomba :-))))) akorát mám technickou :-))) jak řikal pan Werich:"Ucho to nemá, to uhnije první"...pak pysky "račte si -řát"... myslíš, že tim výčet uhnívajících měkkých částí člověka končí????? :-))))) ********

Kandelabr
25. 05. 2003
Dát tip
on uhnívá jen tam kde si to může dovolit :)) jinak jestli budu psát jen o mrtvolkách...uvidíme...dokud mě to bude bavit psát a vás bavit číst :) je to postava, se kterou se špatně loučí :)) díky.

Tak se s nim neluč, je to sympaťák :-))) A zafačuj jí, ať tu nelítá jen tak...nahatá :-)))))

alina
25. 05. 2003
Dát tip
:oD))))))))))))))))))))))) Kandíkůů, jsi žvížeeee!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru