Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kamenník

31. 05. 2000
6
0
2184
Autor
Sarken

Ve vadnoucím závoji šeříků andělská křídla zlomená žalem hrdlo svírá marnost výkřiku žití je studna pokrytá kalem. Na lůžku její stuha do vlasů a napnuté struny osamění stínový šepot tichého hlasu ne vždy přijde záře rozednění. Poklekáš a do prstů bereš nůž před náhrobkem i paprsky hasnou nedokážeš plakat, jsi přece muž tak stvoříš sochu s tváří jasnou. Touhou hořící vykreslíš linie zármutkem pohladíš vlající vlas pár dalších doteků ňadra odkryje oči zářivé a štíhlounký pas. Ale stále něco chybí Smích do mramoru nevtesáš ani chvějivé bušení srdce dlátem jen duši rozmetáš její krví zvlhnou tvé ruce. je krásná jako jarní svítání oblékls ji v řízu barvy medu šíji zvedá v gestu vítání však dotyk studí jako závan ledu. Držíš ji a ret se ti chvěje chladný kámen v teplé dlani to život ve smrt spěje hvězdy září v holé pláni. Něžně laskáš hladké paže polibky chceš skálu probudit když se tělo k tělu váže lze plamen jiskrou nahradit? Když otevřela oči, zářily teplým smaragdem jarní trávy, a její hruď se zdvihala životem který z mladého kamenníka právě vyprchal.
Kangi
13. 06. 2000
Dát tip
čtení tvé básně je rovno napínání na skřipec člověk se nezmůže na nic, než bezedný obdiv

Sarken
13. 06. 2000
Dát tip
Helena: ty se rozhodně nemáš za co omlouvat snoopy:popravdě řečeno nemám tušení, tenhle příběh mi zkrátka uvízl v hlavě a autora uvést opoměl o odpuštění nepros, jsem ráda, že mě čteš Kangi: za chvilku se začnu červenat díky

Kangi
12. 06. 2000
Dát tip
dokonalý ...

clovrdik
06. 06. 2000
Dát tip
to je jak v tý pohádce, už nevím přesně, jak se jmenuje. Ten konec je velmi působivý, TIP

Miroslawek
02. 06. 2000
Dát tip
Kamen Nick. Snad jen trochu dlouhý a zbytečně smutný. Nezbytečně dobrý.

Zaja
02. 06. 2000
Dát tip
Nějak nenacházim slova,takže prostě:moc dobrý

snoopy
01. 06. 2000
Dát tip
jo, slabiky utíkaj mnohde, musel jsem skoro každou sloku číst dvakrát a hrát si s důrazem (nebo se tomu říká přízvuk?) ale je to tak hezký, že ne že ti odpouštím, to já prosím o odpuštění ..vlající vlas.. tohle je záblesk čehosi zvláštního (nevim, jak se tomu říká), ale možná tam až překáží.. ještě nevím.. a ty dvě vložený řádky.. tam vrostle přináleží.. a celkově? čeho že je to ozvěna?? neznám : ( : ( : (

Merle
01. 06. 2000
Dát tip
no ze začátku mi to přišlo takový to běžně dojímavý, ale ten konec nejen že to zachránil, ale i ten začátek pozvedl výš než jsme doufal... už sem myslel, že konečně budu moci říct nic moc, a ona zasejc nic...

Jákob
31. 05. 2000
Dát tip
moc hezké.. budu si to muset ještě jednou v klidu pročíst :o)

Jákob
31. 05. 2000
Dát tip
moc hezké.. budu si to muset ještě jednou v klidu pročíst :o)

Helena
31. 05. 2000
Dát tip
Sarken, úplně se stydím že jsem dala za tuhle pěknou báseň tu svoji. Omlouvám se

Tanizaki
31. 05. 2000
Dát tip
Šari.. a nebylo to v té pohádce jinak? .. (aneb moc krásná.. ale moc smutná..)

Falka
31. 05. 2000
Dát tip
Sarken, tahle báje mě zaujala už tak dávno. Ale.. já to neuměla říct tak jako Ty. Ulevilo se mi, že to někdo zvládl za mě. Díky, líbí se mi to. *

AZALIN
31. 05. 2000
Dát tip
Sarkenko...... nic smysluplnýho mě nenapadá... snad jen...... já teda pláču dost často... a nestydím se za to.. :-)))

Semis
31. 05. 2000
Dát tip
líbí :->

Tynic
31. 05. 2000
Dát tip
Tohle je DOKONALÉ !!! : je krásná jako jarní svítání oblékls ji v řízu barvy medu šíji zvedá v gestu vítání však dotyk studí jako závan ledu. Tohle se mi moc, moc líbí... Nasadila jsi však příliš vysoký stadard, který v takhle dlouhé, až epické, básni málokdy podaří udržet... Např. v téhle strofě : Smích do mramoru nevtesáš ani chvějivé bušení srdce dlátem jen duši rozmetáš její krví zvlhnou tvé ruce. Trošku ti utekly slabiky a hlavně rým bušení srdce, zvhlnou tvé ruce ( sám o sobě dobrý ) mě nějak vykolejil...snad dávám chybně důraz na nějakou slabiku, nebo co...nevím...ať poradí básníci věci znalejší.... Celkově pěkně zpracované s ženskou citovostí...škoda jen toho epického závěru...

Šílená
31. 05. 2000
Dát tip
Sarkenko čtu tě čím dál raději:o) Já tu báj neznám takže mě vlastně nenápadně vzděláváš:o) Máš to v aréně takže bych tu měla nechat něco konstruktivního...z mé strany jen - počty slabik by stálo za to malinko doladit. A aby to bylo dokonalý tak bych si pohrála s volbou rýmů - muž nůž, hlas - vlas ...jsou takové jednoduše volené. Dokážeš nacházet lepší - to už jsem se párkrát přesvědčila... epickej závěr mi nevadí - vlastně se mi hodně líbí. Stejně jako ta řádka - "Ale stále něco chybí" něco podtrhuje zvírazňuje. No Sarkenko mezi námi fakt nejsem kritik jen jsem ti chtěla nějak naznačit že mě to zaujalo:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru