Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevýhody moru

28. 05. 2003
46
1
10097
Autor
Kandelabr

já vím, je to brak, ale když mě to tak baví :) aneb pan mrtvolák stále v akci (a stále mrtvý)

Snažil se otevřít oči. Nešlo to. Chtěl se pohnout. Nešlo to. Co se děje? Kde to jsem? Myšlenky zmateně pobíhaly v hlavě, ne a ne se zastavit, ujasnit. Pak ucítil tu pachuť v ústech. A nejen pachuť . Hlínu. A zápach. Čerstvá zemina, vápno a tlející mrtvoly.

Ale ne! Už zase!

Zkušeně si odplivnul, aby zjistil jak je to s gravitací a pak se začal pomalu hrabat nahoru.

No jasně, dali mě až naspod. Klasika.

Hrabal se a hrabal, hlínu měl v očích,uších, nose, puse, prostě všude. Zakuckal se, když narazil na vrstvu vápna, pálilo do očí. A ti mrtví k tomu. Fuj.

Konečně vzduch! Vylezl pomalu z hrobu, otřepal se, aby se zbavil vlhké hlíny a uslyšel zaječení. Promnul si oči, zakousnul smrtelně bledého hrobníka, lačně se napil jeho krve a lokl si z láhve rumu která tomu nešťastníkovi vypadla z ruky.

Nic proti moru, ale jednu nevýhodu má. Rychlé pohřby. Člověk se trochu opije, usne a když se probudí, má na sobě dva metry hlíny a dvě stovky těl.

Uškubnul hrobníkovi ruku v rameni. Kocovinu je nejlepší zajíst.

Byla bezměsíčná noc. Hrob byl hned za branami města a tak bylo dobře slyšet poplašné zvonění, praskot ohně a nářek nakažených, umírajících a pozůstalých. Přesto mrtvý za sebou uslyšel nepatrné zašustění. Otočil se a uviděl postavu v dlouhém černém plášti. Havraní vlasy ostře kontrastovaly s bledostí obličeje, z nějž žhnuly dva rudé uhlíky očí.

“Je to smutný čas.” Pravila postava.

“To ano.” Řekl mrtvý a ukousnul hrobníkovi nos.

“Smutný čas pro nás, prince noci.”

“Jo, jo.” Řekl mrtvý chroupaje přepážku.

“Přesmutný čas, pro ty, jejichž žízeň je věčná, stejně jako oni sami.”

“Mám tu lok rumu, jestli se neurazíš.” Řekl mrtvý a jednou rukou sáhnul po láhvi, zatímco druhou přidržoval třetí, kterou jedl.

“Chmurný, přesmutný to čas, kdy mrchožrouti slaví hodokvas a děti temnot, lačnící po krvi, nemohou se nasytit…neb všechna krev jest zkažená!”

“Kdo je u tebe mrchožrout?” zeptal se naštvaně mrtvý, hodil ruku na zem, otřel si svá hnilobná ústa a ukázal na hrobníka. “To, že je mrtvý, neznamená, že ještě před chvíli nežil. Říkal jsem si, že bych ti mohl dát z kolegiality cucnout, byl zdravý a ještě bys z něho pár kapek vymáčknul, ale kašlu na tebe.” Vstal a začal divoce mávat rukama.

“To je typické, pro vás upíry, vždyť vy jste normální rasisti! Našinec vám není moc nóbl, co? Zahalujete se do těch svých plášťů, vedete existencionální hovory a jednou za čas vysajete opilou žebračku nebo třínohého psa a myslíte si, že jste bozi! Aristokrati! Pche!”

Upír se nadechl, z očí mu sršely blesky, ale mrtvý ho nenechal nic říct.

“A vůbec, pakuj se odsud! Tohle je jenom pro mrchožrouty, ale pro mrchožrouty, kteří si jsou vědomi toho, že jsou mrchožrouti a jsou na to patřičně pyšní! Někdo musí být mrtvý a jsem rád, slyšíš, jsem rád, že jsem to zrovna já!”

Mrtvý odškubnul jedním trhnutím hrobníkovi nohu a napřáhl se s ní po upírovi.

“Neslyšels ? Jdi do hajzlu, než jednu schytáš!”zařval na něj.

Ale rána nedopadla. Upír se ztratil.

“Jo, správně, zdrhej! Upaluj a už se sem nevracej! Nikdy!” Volal mrtvý a zubil se nad svým vítězstvím.

 

Upír utekl od hrobu, vysál opilou žebračku, pozvracel se, protože měla k večeři česnek a šel domů.

Ten večer neměl štěstí.


1 názor

Zvrhlík
15. 06. 2007
Dát tip
Některé vtípky jsou vážně povedený. Ale jako celek mě to moc nevzalo. Tož tak.

Mezon
06. 10. 2005
Dát tip
Tak tohle fakt můžu ..... T

evalota47
28. 04. 2005
Dát tip
Týýýýýýýýý jo -teď už vim co mně čeká až jednou natáhnu kopyta -jen doufám,že to tak brzy nebude - a dám si česnek - ať se všichni upíři zablijou - tak.

MeTB
16. 09. 2004
Dát tip
Mrtvý aktivista za práva mrchožroutů. :-) Máš hrozně srandovní styl formování vět, už se opakuju, ale je to prostě bezva. Tom

MeTB
16. 09. 2004
Dát tip
Mrtvý aktivista za práva mrchožroutů. :-) Máš hrozně srandovní styl formování vět, už se opakuju, ale je to prostě bezva. Tom

Dr_Lecter
02. 09. 2004
Dát tip
Docela jsi to tem nasim chudakum mrtvolkam natrel...clovek se s nima pipla, aby z nich sel strach a on takhle! ... originalni ... Takze TIP

Heulwen
23. 08. 2004
Dát tip
Když už jsem si založila konečně klub,tak tam tohle skvělé dílko nesmí chybět....

Craerassy
29. 05. 2004
Dát tip
De..no...možná ano, ale já je od půlky dolů nenašla..:-)

Delahaye
28. 05. 2004
Dát tip
uááá .. ! Skvělé momenty .. T. + avi

Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Velice chutné : -)))

Argament
21. 02. 2004
Dát tip
libe a velice libé... povedlo se

C_ensinka
29. 01. 2004
Dát tip
Řekl mrtvý a jednou rukou sáhnul po láhvi, zatímco druhou přidržoval třetí, kterou jedl. :*)

jarda_sibrt
28. 11. 2003
Dát tip
Hezky!

Moc pěkný. Mám rád černej humor. Mám rád nemrtvý. Napsals těch mrtvoláků víc?

Seregil
18. 11. 2003
Dát tip
Hustý.... ale líbí....

Heulwen
16. 11. 2003
Dát tip
:-))) Tak tohle se mi líbí! Obdivuji, jak tak mimochodem píšeš... „..promnul si oči, zakousnul hrobníka...“ A máš tam skvělé formulace např. „...zatímco druhou přidržoval třetí, kterou jedl.„ Morbidita je stejně bezva... *t*n a klub jako by jich nebylo málo :-)

Lancelott
16. 11. 2003
Dát tip
Perfektní*

sice jsou upiri moji oblibenci...ale tak nejkami nevadi jak jsim to tu nandal... mas senza styl ...tip!

Grip
29. 07. 2003
Dát tip
Když tě to baví, tak to brak přece nikdy být nemůže. Je to moc dobrý. Hlavně se mi líbila konfrontace mrtvoláka s upírem. Takový až ze života:) Jsem rád, že to těm aristokratickejm upírům konečně někdo nandal. Už taky bylo na čase.

Gunhead
09. 06. 2003
Dát tip
neblbni , zblneš... :) upíři rasisti ? chm chmm *

El_Fossil
07. 06. 2003
Dát tip
:o)))))))

Carrie
03. 06. 2003
Dát tip
aviatika - další pěkná morbiditka ;o)))))

Hvezda1620
02. 06. 2003
Dát tip
Líbí :-). *

bobotic
31. 05. 2003
Dát tip
výborné, tp., originální. jen škoda toho otřepaného vtípku s česnekem

Humble
30. 05. 2003
Dát tip
Jo, já bych to vlastně do nějakýho klubu taky mohl vrazit :o)))

To je správně hustý!!! :o) Mám jenom poznámku: "Je to smutný čas.” Pravila postava. “To ano.” Řekl mrtvý a ukousnul hrobníkovi nos. To vypadá napsané hrozně, dala bych tam čárku a malý písmeno... Jo... a pan Mrtvolák je ghúl nebo zombík? Spíš ghúl, že jo? :o) *

NO TOTOK!!!

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
:))) Tak tohle je teda ale hodně hodně dobrý, bych tu mohl chválit a nedochválil, tak radši budu pochvalně držet hubu...

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
Jo a ještě klubík do sbírky...

katugiro
30. 05. 2003
Dát tip
pro změnu - bavím se :) *

Trochu morbidní, trochu suché, česnekové, ale jinak málo úderné. Všechno je to tak nějak v jedné lajně, člověk by snad i řekl, že se tam na hřbitově nic nestalo.

Josefk
29. 05. 2003
Dát tip
:-)))

tak to je úplně boží......ehm.................totiž...............nemrtvý. super.

alina
28. 05. 2003
Dát tip
achjo! ................ ;)

alina
28. 05. 2003
Dát tip
"....a jednou rukou sáhnul po láhvi, zatímco druhou přidržoval třetí, kterou jedl......" :o))))))) ..............seš fakt neuvěřitelný zvíře!!!!!!!!!!!

mník
28. 05. 2003
Dát tip
      Mrtvolák je ohne chyba
(to si myslí leklá ryba)

Kodynie
28. 05. 2003
Dát tip
Jo, jo upíři jsou hrozní rasisti. Ten Tvůj pan mrtvola má teda život, tedy chtěla jsem říci neživot. Tenhle čtenář nemá nic proti tomu, že mne seznamuješ s dobrodružstvími Tvého mrtvého. Jen tak dál. Fantazii se meze nekladou.

Dash_707
28. 05. 2003
Dát tip
:)*

Carrie
28. 05. 2003
Dát tip
Zkušeně si odplivnul, aby zjistil jak je to s gravitací a pak se začal pomalu hrabat nahoru. No jasně, dali mě až naspod. Klasika. A ti mrtví k tomu. Fuj. To je typické, pro vás upíry, vždyť vy jste normální rasisti! Někdo musí být mrtvý a jsem rád, slyšíš, jsem rád, že jsem to zrovna já! :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) vychytávky Jaktože ti ještě nikdo nedal tip???? Někdo musí být mrtvý, a jsem moc ráda, že je to zrovna tenhle tvůj hrdina!!!

Jinny
28. 05. 2003
Dát tip
Jo, správně drsný. Jen tak na upíry...*

To je žůžový ! Neb spisuji podobné pitomosti, pár vět bych Ti přepsal, ale nic zásadního. Máš mrtvoláků víc ?

FLO
28. 05. 2003
Dát tip
Já si nemůžu pomoct, ale ty seš fakt frajer. Fakt nikdy nic nezkazíš. Je vidět, že tě to baví, tak dál, dál...jo, a tip.

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Když byla Kačaba malé robě, požadovala, abych jí před spaním vyprávěla pohádky. Klasických pohádek neznaje (všechny jsem již zapomněla), byla jsem donucena vymýšlet si. Nejoblíbenějším kusem, jehož se Kačaba denodenně dožadovala, byla pohádka O upírovi Upčovi. Kdybys Nevýhody moru napsal před deseti lety, nemusela jsem si namáhat mozkové závitky...

StvN
28. 05. 2003
Dát tip
Člověk se trochu opije, usne a....dál to známe. Tebe nikdo nezastaví.

Kocovinu je nejlepší zajíst. :-))) Jo, jo, někdo mrtvý být musí a tenhle mrtvolák je výbornej.

Tak jo. Tip.

Tak jo. Tip.

myslim, že se zanedlouho do nemrtvýho zamiluju, stává se z něj vyloženej sympaťák :-))))) ale ještě jsem s tim neskončila, jen jsem to přelítla, nechám to, až budu mít klid :-)

JASAN
28. 05. 2003
Dát tip
No,jo, jo. Taky bych chtěl bejt mrtvej.

Rowenna
28. 05. 2003
Dát tip
:-)

Humble
28. 05. 2003
Dát tip
A nebo jak von... : “Smutný čas pro nás, prince noci.” “Jo, jo.” Řekl mrtvý chroupaje přepážku. Princové noci mě prostě dostali :o)*

Kačaba
28. 05. 2003
Dát tip
Dobrý! Ta mámina pohádka nebyla tak hustá jako tohle. Tam se Upča taky napil krve jednoho opilce, ale nezvracel. Jenom potom netrefil domů, protože byl taky ožralej. Tenkrát se mi ta pohádka fakt děsně líbila a hlavně jsem se přestala bát upírů, kterýma mě strašil bráchánek. :-)))

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Kačabko, citlivá výchova byla vždycky moje parketa! :o))

FLO
28. 05. 2003
Dát tip
Myslím si, že upír Upča může být taky bomba. Nestálo by za to to napsat? :)

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
FLO, já už si to moc nepamatuji... Byla to taková "výchovná" pohádka. ;o) Ostatně, jiné jsem ani Kačabě nevyprávěla... :o)) Její další oblíbenou byla O Kačence s velkýma ušima.

Humble
28. 05. 2003
Dát tip
Jenom jsem chtěl ještě dodat, že tahle mrtvolácká mi přijde ze všech nejlepší. Jestli nevadí, jdu si ji zkopírovat na měkký či tvrdý disk. :o)

nin
28. 05. 2003
Dát tip
Řekl mrtvý a ukousnul hrobníkovi nos. :)))) povedený! **

fungus2
28. 05. 2003
Dát tip
Tak to je opravdu povedené. Skvělé. TIP

Carrie
28. 05. 2003
Dát tip
já to věděla, že z mrtvoláka bude miláček davů!!! hlavně ho nenech spáchat to sebeoživení!!! ;o))))

Kandelabr
28. 05. 2003
Dát tip
jen aby se davy neudávily :)

anonym1
28. 05. 2003
Dát tip
suverene nej ze mrtovlokove sagy!!!;)))

Aki
28. 05. 2003
Dát tip
ježíši, to je skvělý :o)))))))))))* já se u toho chechtal nahlas :o))) dovoluju si to šoupnout k sobě do klubu, jestli ti to neva :o) škoda, že jde dát jen jeden tip... :o)

Lúmenn
28. 05. 2003
Dát tip
Je to vyborny:-)))

Cirilla
28. 05. 2003
Dát tip
(-: nojo, mrtvoláci, ty si žijou!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru