Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šla kolem...

01. 06. 2000
3
0
1293
Autor
Ruman

Venku byla jasná a teplá noc, moře šumělo tisícem životů a měsíční světlo se lámalo o skály. Já seděl za jedním z oken v totálně zakouřený místnosti, připaloval si jednu cigaretu od druhý a poslouchal. Za oknem procházely (nevímkolikátý za tu noc už) další kroky, o kterejch jsem stoprocentně věděl, že nejsou Její. Ale ta vlezlá svinská Naděje mi nedovolovala lehnout si do postele a usnout a tak jsem kouřil a seděl v tý nekonečný noci a další cizí kroky se smály na krásu tý noci a z jejich rytmu byl cejtit alkohol a noc byla zatraceně dlouhá, moře vyschlo a jeho dno zapadalo listím Zániku a Měsíc bláznivě pulsoval na obloze jako srdce v předsmrtným strachu - úplněk, nov, úplněk, stah, exploze a čas už neměl význam a další a další kroky (cizí, tak cizí!) procházely kolem a já měl kámen na plicích a za oknem začal poletovat drobnej sníh a pak jsem uslyšel její, Její, JEJÍ KROKY, nedefinovatelnou směs sebejistoty a nerozhodnosti a srdce se rozbušilo a já zapomněl na Měsíc a ty kroky mi tloukly v hlavě v šíleným rytmu a já zahodil poslední cigaretu a zvednul hlavu a za oknem se mihla Její postava a možná někde hrály varhany a Ona byla tak zoufale blízko, že i krkavci v kredenci se začali zalykat vlastní zlobou a závistí, můj tep dosahoval rekordních hodnot a v okamžiku vyvrcholení (Teď !!!) zazněl ohlušující gong, kterej mi sebral dech a já stál s otevřenou pusou a krkavci se začali probírat k životu když utichly varhany, sněhový vločky se zastavily uprostřed cesty k zemi a v tomhle náhlým a šíleným tichu jenom klap - klap - klap, zvuk kroků slábnul a slábnul a já pochopil, že tohle je definitivní...
Kandelabr
22. 11. 2001
Dát tip
zajímavé.naléhavé. inteligentní.

čim jsem starší tim se mi to víc líbí ... a to to tu nejni dlouho ... takovej rok co s člověkem neudělá ... :o)

clovrdik
11. 06. 2001
Dát tip
skvělej obrázek s vykreslenou atmosférou a jistou dávkou poetična ... fakt umíš a TIP si zasloužíš

Lampář
03. 03. 2001
Dát tip
Naděje se neděje ...

Kangi
01. 06. 2000
Dát tip
Cetl jsem tva tri dilka z dnesniho dne a u vsech tri me prepadaji tytez pocity: patris rozhodne mezi ty, kteri maji svetu co rici, ale ta forma tveho sdeleni ponekud kulha na jednu nohu. Tedy pis, pis a pis, protoze mas rozhodne to nejdulezitejsi - dobry pristup a nadeji na dalsi zlepseni

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru