Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neboť mrtví cestují rychle

31. 05. 2003
15
0
5966
Autor
Kandelabr

abyste si nemysleli, že emigrace je nějaká sranda! (s panem mrtvolákem je mi hezky, ale již je na čase poslat ho na chvíli na prázdniny. Doufám, že aspoň pošle pohled)

“Že já vždycky všem naletím!” zoufale zadrkotal mrtvý zuby.

“Nový světadíl!” vykřikoval. “Neomezené možnosti!” “Spousta příležitostí! Možnost začít znova! Hovno!”

Oběma rukama objímal nevelký černý soudek. Moře už bylo opět mírné a líně jej pohupovalo. Všude kolem se vznášely kusy dřeva, zlomený stožár, prkna z paluby, oblečení, sudy s vodou a nasoleným masem a mrtvoly námořníků s napuchlou tváří a očima široce rozevřenýma hrůzou. Stačilo deset minut a z lodi nezbylo nic.

Mrtvý se snažil vylézt na soudek. Po pátém pokusu to vzdal.

Vždycky naletím. A nikdy se mi nic nedaří. Já to tušil, měl jsem zůstat doma, pospávat po hřbitovech a pojídat nemluvňátka . Co mi tam chybělo?

Najednou zmizel pod hladinou. Nebyl dobrý plavec. A navíc mu žralok cupoval nohu. Mrtvý kolem sebe máchal rukama, divoce se zmítal, zběsile kopal druhou nohou a snažil se žraloka zasáhnout. Konečně se mu podařilo chytit jej za velkou hřbetní ploutev. Otevřel hubu, což si mohl dovolit, protože nedýchal a pořádně se do ploutve zakousnul. Ozvalo se dvojí chrupnutí. Žralok s mrtvolovou nohou v čelistech zmizel do hlubiny. A mrtvola s žraločí ploutví v puse plaval na hladinu. Vyflusnul ploutev a rozkašlal se. Doplácal se k poblíž plavajícímu sudu. Dokonce se mu podařilo se na něj vydrápat. Zkontroloval nohu. Moc z ní nezbylo. Jen kus stehna, navíc rozmašírovaného, s cáry visícího masa.

“Hm…tak tohleto je žralok. Člověk se pořád učí.” pomyslel si mrtvý a zavřel oči. Usínal. Oceán ho kolébal, téměř láskyplně. Byl jen on a nekonečná temná šedá masa vody. A velký černý sud s nápisem RUM.

*

“Kapitáne! Trosečník na levoboku!”

“Pane bože! Ten ale vypadá! A ten smrad! Felčare? Žije vůbec?”

“Podívejte se na něj! Už hnije. Noha pryč. Nedejchá. Ten je v pánu už hezkých pár dní.”

“Ale ne, pohnul se!”

“Ale nedejchá!”

“Pohnul se kruci, dyť to vidím. Chce něco říct! Něco mumlá!”

“Pane jo, dyť von je namol! Musel vypít celej sud!”

“Šťastlivec…”

“Cákněte na něho vodu, a hoďte ho dolů, esli přežije, může se hodit.”

“Rozkaz kapitáne!”

*

Těžce rozlepil oči. Matně vzpomínal na ty dny- příšerné vedro ve dne, mráz v noci, sůl, všude samá sůl. A sud rumu. Br.

Rozhlédl se. Byl v podpalubí lodi. A ne sám. Čtyřicet mladých mužů, s kůží černou jako noc. Připoutáni jediným dlouhým řetězem k sobě. Zahleděl se do těch hlubokých černých očí, tak smutných a vědomých si svého osudu, přesto krásných a plných pochopení. Naklonil se k černochovi, zakousnul se a lačně chlemtal jeho horkou krev. Konečně přebil tu chuť soli a rumu.

“Hm…a tohleto bude asi černoch,” pomyslel si.

Nakonec přece nebude tak zle.

Otrok sedící vedle se na něj dost podivně díval. Napadlo ho, že má asi hlad a nabídl mu kousek masa. Nevzal si a pořád se tak divně koukal a tak mu vyškubl nohu, aby měl jiné starosti a dal pokoj.

Nasadil si ji. Padnula mu. Byla sice černá a o pár centimetrů delší, ale to se nedá nic dělat. Nikdo není dokonalý.

Už jedu, Ameriko!


Gunhead
13. 06. 2004
Dát tip
huh...kvalita...todle mi chybělo... :)

Janko
13. 09. 2003
Dát tip
Třeba v té Emerice konečně sežere fšecky krásně mrtvolně nafoukané kapitalisty a my si pak spolu s ním spokojeně odříhneme...

Grip
29. 07. 2003
Dát tip
Taková až oddechová. Líbila se mi a četla se dobře, takže tip.

traktorysta
13. 06. 2003
Dát tip
hmmm. slo by to i lip. ale posledni veta je fit.

Agáta_212
12. 06. 2003
Dát tip
Hezkej černej humor. Dobrý počteníčko k večeři. Další mrtvoláckou story si ráda přečtu.

avionek

El_Fossil
07. 06. 2003
Dát tip
:o)))

Mrtvolák v USA prezidentem... tý jo, to vypadá zajímavě, ještě do toho zamontovat nějakou stážistku a je to. :o))) *

Carrie
05. 06. 2003
Dát tip
Monty: já jsem jednou dělala statistku, ale to asi není ono ;o)))))

Josefk
04. 06. 2003
Dát tip
padnulo mi to! :-)))

Carrie
03. 06. 2003
Dát tip
mrtvolí avi ještě do třetice :-))

Carrie
02. 06. 2003
Dát tip
bude prezidentem!!!! ;o)))))

JASAN
02. 06. 2003
Dát tip
Tenhle je s těch mrtvoláckejch story nejlepší. Zečínám tomu přicházet na chuť.

StvN
02. 06. 2003
Dát tip
Taková pohodička, jde to i bez větších akcí. Dobře napsaný.

Kodynie
01. 06. 2003
Dát tip
Tak až se mrtvolák vrátí z Ameriky zase k nám, tak doufám, že Ti nezapomene vyprávět dobrodružství, která tam zažil a Ty to pak povíš nám, jo.

Gunhead
31. 05. 2003
Dát tip
Jasně, do Ameriky s nima, tam se jich eště vejde... :) papá mrtvoláku... už tě máme plný zuby...papá *

Cirilla
31. 05. 2003
Dát tip
:-o :-) :-D ***

Cirilla
31. 05. 2003
Dát tip
lahůdka, no... literární... to byla. Mňam.

des_te_meer
31. 05. 2003
Dát tip
uff! :-) ***

Bakchus
31. 05. 2003
Dát tip
Hned se pozná ctitel Bulgakova.

Humble
31. 05. 2003
Dát tip
A až ten pohled dostaneš, ukážeš nám ho??? :o)*

hele! tohle jsem četla!

fungus2
31. 05. 2003
Dát tip
Hm. Zajímavé.

Plopez
31. 05. 2003
Dát tip
Pořád držíš kvalitu

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru