Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři bohatýři

06. 06. 2003
7
0
2308
Autor
Dejf

S věnování Františku Čelakovskému ... ... ÚHEL POHLEDU ...

Tři bohatýři


   Zdatný jestřáb po obloze letěl. Jaro bylo, vítr šuměl ve výšinách a kdesi v dálce objevily se tři černé stíny. Trojice mladých sokolů, zdatných ve své síle, naň řítila se střemhlav v neskutečné rychlosti.

   Tatarský mládenec uháněl plání. Snad jel za svou milou, snad jen za rodinou cestoval. Ho černý kůň hnal se spolu s větrem žhnoucím pod kopyty. Země duněla a vzdouvala se, jak řítil se krajinou, ale přece nemohl uniknout letícím šípům. Čurila, Ilja i ten malý Ivan vzadu pustili hedvábné tětivy luků svých a kalené střely vyrazily za cílem. Iljův šíp předhonil všechny ostatní a zakousl se do mladíkových zad jako netopýr.
   Tatar zaúpěl, odolal však a ze všech sil snažil se udržet v sedle. Pobízel koně.
   Pak dostihl ho šíp Čurilův a zahlodl se do ramene.
   Mladík zasténal a snad to byl obraz jeho milé, který přinutil ho pobídnout koně znovu k ještě prudšímu trysku.
   Poslední dostihl ho šíp Ivanův. Ostrý hrot kůží jeho na zátylku prorazil a smetl ho z koně jak vlna příbojová. Mladý Tatar ni nezasténal, jen skácel se k zemi a bujný oř zarazil se o několik sáhů dále.
   Bohatýři ho dostihli. Zastavili a seskupili se kolem těla bezvládného. Ocelovým mečem roztříštil mu Muromec lebku a pak jal se ho obírati.
   Mnoho u sebe mladík neměl, ale jídlo i koření hodilo se hladovým bohatýrům více než dosti. Vysvlékli ho do naha a tělo jeho pohodili na pláni.
   Pak vzali oře vraného a s holým mladíkovým tělem v zádech ujížděli ve svatou Rus ...
  
   Hodovali krkavci nad torzem zdatného jestřába, co z oblohy na zem spadl ...
Oprav si trojici na začátku a dám to do klubu :-)

Dejf
13. 06. 2003
Dát tip
Opraveno, copak to bude za klubík? :-)))

Noooooooooooooooo, jestli chceš, budou to čekanky :-)))

Dejf
13. 06. 2003
Dát tip
jsem nadmíru potěšen. Ještě teda úplně nevím, co to znamená mít dílko v tvé klubíku, ale když je tvůj, tak by to snad i mohlo být znamení kvality, děkuji :-)))

No jasněže! Já uveřejňuju jen to nejkvalitnější zboží!

Dejf
11. 06. 2003
Dát tip
Máš pravdu, že to není můj styl. Je to parodie, malý únik od běžného psání :-))))

Kolega
10. 06. 2003
Dát tip
Dejfe, tohhle přeci není tvůj styl! Ale člověk někdy musí uniknout od sebe. Stejně ses už v dalším dílku vrátil.

Tohle je dobré, Frantu jsem nikdy nečetl tak nevim jak daleko si z něho čerpal, ale napsané je to super, bez chybičky. TIP

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
Docela dobrej styl. Neni lehký takhle psát.

zip
06. 06. 2003
Dát tip
hehe, to je tak kruté, až je to srandovní :) *t

Dejf
06. 06. 2003
Dát tip
To víš, takový ruský bohatýr, to není žádná sušinka, děkuju :-))

fungus2
06. 06. 2003
Dát tip
Jo. To je zdařilé!!TIP

Evička
06. 06. 2003
Dát tip
Paráda, Dejf, dopíšu si to do své oblíbené "Krásy nesmírné" coby nejdrsnější, leč pěkně čtivou pohádku. Aaa ale v souvislosti s F. Celakovským to budu muset ještě nastudovat!

zaujalo...tip

Krrk
05. 06. 2003
Dát tip
Dobrá nenápadná parodie, hezky jsi to otočil. Myslím, že Frántík by radost neměl :-)) TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru