Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až mi vlas stříbrem ztěhotní

18. 06. 2003
52
3
4921
Autor
Yfča

Až mi vlas stříbrem ztěhotní,

myšlenky umřou nudou.

Mládí už krásu nezhmotním,

třást se mi ruce budou.

 

Naposled vzhlédnu za vážkou,

dotknu se Smrti břehu.

A pak se vydám s přihláškou

do Spolku přátel žehu...


3 názory

srozumeni
27. 06. 2011
Dát tip
velmi vtipné. Neboj, neju po Tobě, to jen tak namátkou, když jsem na Tebe narazila..*

Yfča
08. 12. 2006
Dát tip
Mládí už krásu nezhmotním - mládí je krásné, a já už ho nikdy zpátky nevrátím... ;o) A díky moc. :o)

Čočkin
06. 12. 2006
Dát tip
Není v tomto verši to poslední jaksi zbytečně navíc? Omylem? Překlepem? (mě se to m tam nezdá) Mládí už krásu nezhmotním jinak je to samozřejmě za tip

navážeč
01. 08. 2004
Dát tip
Díky, někam zabruslím.

Yfča
31. 07. 2004
Dát tip
navážeč: Na Liteře, nebo na svých webech - (http://yfca.bloguje.cz či http://www.volny.cz/ipe) :o)

Super nadhledové :-)

navážeč
27. 07. 2004
Dát tip
ach, to je krása. hele Yfčo jseš ještě někde? na liteřře?

Craerassy
21. 06. 2004
Dát tip
tip

Delahaye
18. 06. 2004
Dát tip
..tak krásně smutno-veselé...:-) snad takhle taky jednou zamávám .. :-) T + avi

andromeda
05. 05. 2004
Dát tip
Hlavu vzhůru!!!!!! Mládí v těle není!!!!Jen v duši........ A v tvé se usídlilo....

quapa
04. 09. 2003
Dát tip
jezis:))

silent
27. 08. 2003
Dát tip
nádhera!! funeralista nutně musí ocenit! Mimochodem - i když patně upřednostňuješ rozptyl & urny :-)), myslím, že bys psala skvělé texty na náhrobní kameny :-)))

Lyrique
24. 08. 2003
Dát tip
to je jasné na nedelný *typ

Diana
17. 08. 2003
Dát tip
Esli už nebude pozdě :-)))*

Já nevim, co je teď. ;-))))))))))))))

Yfča
30. 07. 2003
Dát tip
To máš blbý (jak by řekla Kačaba)... :o)))

Proč plánuješ budoucnost na padesát let dopředu, já nevim, co bude zejtra?

Yfča
29. 07. 2003
Dát tip
Luku, já nevím, co bude za pár minut... ;o)))

Aurora
28. 07. 2003
Dát tip
líbí :o)

JASAN
10. 07. 2003
Dát tip
překvapuješ. Jen tak dál.

(závorka)
22. 06. 2003
Dát tip
jo, (líbí)

papouch
22. 06. 2003
Dát tip
žehu čí mi v uších, tak jsem to přeslech... :-)) To mám z toho, žehu lím moc :-))))

Bacil
19. 06. 2003
Dát tip
Vážně? Já bych řekl, že to musí být takové veselé stvoření... aspoň podle té fotky ;-)

Yfča
19. 06. 2003
Dát tip
Což o to, Bacile, Kačabka opravdu veselá je. Zvlášť pokud mi provede něco neveselého... ;o)))

Bacil
19. 06. 2003
Dát tip
A co Ti takové milé a nevinné dítě může provádět? ;o)))

Yfča
19. 06. 2003
Dát tip
Bacílku, Kačaba má v oboru týrání rodičů doktorát... ;o))

čtenář
18. 06. 2003
Dát tip
Tahle je obzvlášť vyvedená! :-)))*

Plopez
18. 06. 2003
Dát tip
ok

bbb
18. 06. 2003
Dát tip
Až mi vlas stříbrem ztěhotní - to se mi také moc líbí - ten začátek vůbec nevypadá na blbůstku, ale čím víc se to blíží ke konci, tim víc je to Yfčárna. :-)) tip

nin
18. 06. 2003
Dát tip
chachá :) řekla bych to samý co bbb * nedávno jsem se bavila s někým, že bych se FAKTICKY přihlásila do Spolku přátel žehu :))))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
nin, jestli chceš, mám volnou jednu přihlášku... Stačí říct a je tvoje... :o)))

nin
18. 06. 2003
Dát tip
kecáš!!! chci!!!

Terry
18. 06. 2003
Dát tip
Ta první řádka je naprosto dokonalá, vlastně celý je to dokonalý !*

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
nin, představ si, že jsme za totáče ve Vydavatelství a nakladatelství Novinář, kde jsem pracovala, vydávali Zpravodaj Spolku přátel žehu. Už tehdy to bylo mé oblíbené čtení. Vzpomínám si zejména na jeden hrůzyplný článek, který zněl asi takto: Vybudovali jsme si za naším obecním hřbitovem v rámci akce Z pěkný urnový háj a rozptylovou loučku. Osázeli jsme okolí malými stromky (děkuji panu Novákovi za finanční příspěvek). Všichni nám to nádherné pietní místo záviděli. Však co se nestalo! Jednoho dne jsem vešla na toto místo posledního spočinutí a v rohu jsem uviděla čerstvě vykovaný rov! (Výraz "čerstvě vykopaný rov" použitý prostou venkovskou ženou mne velmi zaujal...) Moc mě to pobouřilo! Nakonec se vše vysvětlilo. Náš obecní hrobník pan Janata šel hrob kopat brzy ráno a spletl se. V tom nepravidelném občasníku bylo víc takových skvostů, například vzorové projevy řečníků v krematoriu. Ty taktéž neměly chybku... :o)))

Bobísek
18. 06. 2003
Dát tip
Yfčo, neměla bys někde doma jeden starý zpravodaj? :-))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
Možná že někde leží na dně skříně. Nevím...

Bříza_
18. 06. 2003
Dát tip
:) ~ připomělo jednu mojí starší blbůst, která se jmenovala "mrtvol" ~ přidávám jen pro radost, neboť exhibování pod cizíma básněma nadevše miluju.... :(takže omlouvám předem i zadem - to je zajímavý - dřív jsem prostě do názorů napsal a nevrtal jsem se v tom neuroticky, jako teď ... asi stárnu ;c)) ... ale jestli to je fakt nevhodný, tak mi to proboha někdo řekněte ... navíc to asi některý četli ... čímž to je trapnější ... ach jo... tak mám-nemám ? .... pad mi vorel - tak teda: ~ už to bude - už je (zpola) zahrajem si na mrtvola hezky ztuha hezky z chladna funerální krása ladná modré fleky v bílé tváři po smrti jsou všichni staří všechnu lásku péči něhu pro VÁS !!! /spolek přátel žehu/ ~ v té Tvé je ale pointa lepší, protože skrzevá předchozí romantický blábolení nečekaná !!!! :c))))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
Tvoje blbůstka je chuťovkou. :o)) Dík za přidání, jestli ji máš tady, šoupnu ji s dovolením do klubu... :o))

Bobísek
18. 06. 2003
Dát tip
Bříza: :-))) Alespoň dodatečně***

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
Tak, tak... :o))

Flegmatik
18. 06. 2003
Dát tip
:-))* Po tom zacatku jsem myslel, ze sis spletla kategorii... :-)) Bříza_: :-)

nin
18. 06. 2003
Dát tip
Yfčo, kdybys našla tu přihlášku či zpravodaj, byla bych ti neskonale vděčná a měla bys u mě cokoli na svjétě (bohužel nevím příliš, co mají stařenky rády, protože moje babička neměla ráda NIC - pamatuju se na vánoce, kdy jsem jí dala pleťový krém a ona vítězoslavně začala vyprávět, jak se NIKDY V ŽIVOTĚ nemazala. to samé s každým jiným dárkem, co jsem ji znala.) Můj přítel dělal hrobníka na Olšanech a nakazil mě :)))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
nin, taktéž nevím, co mají stařenky rády, anébrž se za stařenku (zatím) nepovažuji. Moje babička (tu za stařenku považuji) měla ráda okurkový salát se šlehačkou. Vždy si zobla, přestože věděla, že se bude do pěti minut zmítat bolestí při žlučníkovém záchvatu. Nikdy ale neodolala... :o)) Po tom zpravodaji se pokusím poohlédnout...

nin
18. 06. 2003
Dát tip
Podle tvorby se za stařenku považuješ - nebo jsi snad už nebožka? :))) I když - dnešní báseň je taková optimistická, je tam ten budoucí čas, to v předešlých byl přítomnej :)

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
nin, v těch předchozích ptákovinách byl ten bolestný odraz rán, kdy ti fyzično začíná dávat najevo, že by potřebovalo pár součástek vyměnit (nebo alespoň renovovat)... :o))) Nesmíš mne brát tak vážně! ;o))

nin
18. 06. 2003
Dát tip
TY nesmíš brát vážně mě - já jenom konverzovala ve tvým duchu :))), koneckonců, JSI v jistém klubu, to nepopřeš :)))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
To je fakt... :o))) Ale všimni ci, jak se klub jmenuje! :o)))

nin
18. 06. 2003
Dát tip
fantastický :)

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
Pokud se ztotožňuješ s jeho programovým prohlášením, budeš vítána... ;o)))

Evička
18. 06. 2003
Dát tip
Chci taky sežehnout! - Za dobrých rozptylových podmínek! Nechci se probrat v hrobě! brrrrrr JOJO. Ifčo, napiš prosím taky, jak se někdy cítíš jako mládě - pro povzbuzení stařenek!!! :-)))))*

nin
18. 06. 2003
Dát tip
Yfčo, já se cítím po ránu tak, že se k vám budu muset přihlásit chca nechca :)

Kačaba
18. 06. 2003
Dát tip
Mamka občas říká, že se těší až se bude popelit v urně :-)) Tahle je dobrá! :-)))))

houba
18. 06. 2003
Dát tip
:)))) t*

Bacil
18. 06. 2003
Dát tip
Kačaba: Mamky toho napovídají... a ve skutečnosti jsou rády, že se třeba můžou veselit se svými dcerami :-))

Yfča
18. 06. 2003
Dát tip
Bacile, po boku Kačaby by se veselil enem masochista... :o)))

Rowenna
17. 06. 2003
Dát tip
:-))

POMNĚNKAa
17. 06. 2003
Dát tip
***

Josefk
17. 06. 2003
Dát tip
pozdě! :-)

Bernadeta
17. 06. 2003
Dát tip
Vlas těhotný stříbrem, to se mi líbí***

Šminka
14. 06. 2003
Dát tip
jooo...oooooooo:-)))))))) *

Bobísek
14. 06. 2003
Dát tip
Yfčo, ty jsi fakt zvíře - tak dojemně to začíná - a tak drsně to končí! :-)))*

Yfča
14. 06. 2003
Dát tip
Bobísku, leccos dojemně začne... a pak občas drsně končí... :o))

Helenice
14. 06. 2003
Dát tip
Hahaha! Ty jsi číslo! :-)))))* Dávám do klubu! To je fakt ze života! :-)))

Yfča
14. 06. 2003
Dát tip
Helenice: Jestli máš zájem, tak mám v šuplíku jednu volnou přihlášku... ;o))

Hester
14. 06. 2003
Dát tip
:-) *** Taky se hlásím... a přeju si pak rozsypat po Montmartru.

Aki
14. 06. 2003
Dát tip
:o))* hele, nechceš zas chvilku psát o něčem jiným? než tě Kačaba šoupne do domova důchodců... :o))

Thior
14. 06. 2003
Dát tip
Rozpráším popel do sněhu jarní bystřinky obstarají roznášku

Bacil
14. 06. 2003
Dát tip
:-)

Carrie
14. 06. 2003
Dát tip
hihihihihihi :o)))) drž mi místo u okna ;o))))

rainman
14. 06. 2003
Dát tip
hlášení meteorologické služby pro krematoria : "...dnes máme dobré rozptylové podmínky..."

... ale básníku sluší hniloba... já určitě půjdu do kompostu jen plíce, plíce térové zdědí údržba městských komunikací; budu si přát, aby s nima konečně vyspravili tu cestu před naším domem. stačí vložit do ďury a přejet válcem...

Yfča
14. 06. 2003
Dát tip
průser_mračen: Nebylo by vhodnější, kdyby bylo na údržbu komunikace použito tvoje pověstně tvrdé játro? ;o))

Yf to nemám a kdybych měl, dostane ho jaterná elektrárna

Cirilla
14. 06. 2003
Dát tip
rainman: (((-:

Olina
13. 06. 2003
Dát tip
tak nevím, jestli se mám smát ... asi jo:) ***

Cirilla
13. 06. 2003
Dát tip
tak já se budu rači smát :)

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Rozesmálo.

Thior
13. 06. 2003
Dát tip
:-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru