Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mise Noia

Výběr: Albireo, dablik008
17. 06. 2003
32
0
2557
Autor
Elyanne

 

 

 

Miláček si přinesl Mafii. Budiž zatracena ta dobrá duše, která mu ji vypálila, nejspíš někdo z kina, kde pracuje… Přijde domů z práce, hraje si. Má volno, hraje si. Když ji hrál poprvé, prohlásil, že si zahraje první epizodu a přijde za mnou do postýlky. Když jsem se probudila a toho zlatíčka, sedícího u počítače, jsem se zeptala, kolik je hodin, odvětil, že asi pět ráno. Budiž…

 

 

 

 

 

O tři měsíce později…

 

 

 

Probírala jsem pozůstalost. Rozhodovala jsem se, které z věcí si nechám na památku a které pošlu jeho rodičům. Spousta cédéček – kromě filmů a her nemám potřebu je tu skladovat. Oblečení… většinu pošlu zpátky, nechám si dvoje džíny, asi tři trika, dvě mikiny, jednu košili a troje boxerky, které jsem si oblíbila. Počítač a kytaru si bohužel nechat nemůžu, ale zítra mu přijde na účet výplata. Kde je karta a PIN, je i cesta. Diplomatka… tu budu muset vrátit. Prohrabala jsem ji a našla malou černou knížku. Deník. Místy byl úplně nečitelný – miláček už si totiž natolik zvykl na klávesnici, že má s vlastním písmem drobné problémy. Začíná v době, kdy jsme ještě nebyli spolu. Psal o nějaké holce, do které se zamiloval a o tom, jak ho odmítla. Potom následuje asi dvouletá pauza. Ale po čase zase začal psát (jak úžasný zážitek ho k tomu dohnal!)…

 

 

            …mi konečně vypálil Mafii. Dneska jsem hrál skoro celou noc. Nemůžu se jí nabažit. Jenom mi dělá hrozný problémy ten závod… je neúměrně těžkej. Ta hra je vážně úžasná… ta grafika… jenom mám pocit, že ty auta by v reálu reagovaly jinak…

 

            …a hned se naštvala, i když jsem hrál poprvé… nesnesitelná…

 

            …konečně jsem ho dal! Byl hrozně těžkej, myslel jsem, že to nedokážu, ale mám ho!!! Super!  …ona se ale pořád jenom vzteká, že si jí nevšímám. Jenomže jak si jí mám všímat? Pořád sedím u počítače…v práci… nemůžu dočkat, až budu doma a budu moct hrát…

 

 

            …je to hrozně divný, jsem si jistej, že jsem ten závod už projel, vždyť jsem si to i napsal! Ale když jsem to zapnul, hodilo mě to zase na začátek tý etapy se závodem…snažil to zajet, ale zase mi to nešlo, do hajzlu…

 

            …nemůžu to dodělat…trvá mi to snad dýl než napoprvé…pořád mě vyhazujou z dráhy, takhle se přece žádnej závodník chovat nebude…

 

 

            …tak jsem ho konečně znova zajel! Jsou asi tři v noci, hrál jsem od devíti, co jsem přišel z práce… mám dost, jdu spát…

 

…já se z toho zblázním! Dneska jsem začal a jsem zase znova na začátku závodu! Nechápu, čím to je…Asi je to špatně vypálený, musím… snad vypálí znova…

 

…konečně dones ty cédéčka. Přehrál jsem to a začal hrát od začátku…je to dobrý…dostal jsem se za ten závod a po něm jsem dohrál ještě jednu epizodu…už to snad bude v pohodě…

 

…mám pocit, že šílím… tohle je asi jenom zlej sen…doufám… pustil jsem Mafii a byl jsem zase na začátku tý části, co je hned za závodem! Musím doprovodit šéfovu dceru…

 

…dneska vrazila facku a řvala na mě, že už jí to nebaví. Tak jsme šli do postele, aby měla radost, a pak jsem šel zase hrát. Sebrala se a odešla ven…

 

…v práci, ale zrovna…pauza…domů…nervózní, sakra, já… už zblázním… až kamečně …ani psát už neumim … klepou… ruce…až konečně budu…do hajzlu… nevím, ale třeba… musím jít makat…

 

…jsem myslel, že to nevydržím…  jsem doma a hraju… znova šestá mise…

 

…dohrál až o dvě mise dál… desátou… spát…

 

…zase před desátou… zavolal jsem do práce… špatně, takže můžu hrát celej den… zase hrozně naštvaná, šla pryč a ani mi neřekla kam… vlastně jedno…

 

…hrál skoro celej den… dostal jsem se až do předposlední epizody. Musíme udělat banku… stráž zase odpráskla Paulieho… musím znova… Zvládnul jsem to! Už mě čeká jenom poslední mise…ale zejtra  vstávám v šest a už je čtvrt na čtyři, musím jít spát…tu není, ještě se nevrátila…

 

 

…asi mě sledujou, všimnul jsem si toho dneska v práci… to nebudou normální bezpečáci,  vypadaj spíš na tajný… do hajzlu! Jeden z nich se mnou jel až domu, prej bydlí o dva bloky dál…nemůžu věřit… tvrdí, že byla s Marcelou, ale jsem si jistej, že mi lže… šla prásknout…

 

…tak jsem jí odhalil! Mělo mi to bejt jasný hned…kolem Arbesáku a před stanicí tam stáli dva fízlové. I když jsem jí v uniformě ještě nikdy neviděl, hned jsem jí poznal! Měla blond vlasy na ježka, takže doma nosí paruku! Že mě to hned nenapadlo… prostě mi tam nasadili tajnou…

 

 

…dávat pozor… začal nosit rukavice a utřel jsem doma každou plošku, aby tam nemohla sebrat otisky…tváří jako by nic, ještě NEVÍ, že já VÍM. Musím si dát pozor, do banky chodím jenom, když není doma… musím ho už konečně zabít dřív, než mi odstřelí Paulieho! Pořád mi to nejde… deník do diplomatky, ale pak mě napadlo, že ho tam může najít, takže ho doma dávám do kyblíčku, co jsem si přivázal k zábradlí balkónu… dole, takže kyblík visí až pod balkón a provázku uvázanýho dole na špryclu si nevšimne…sousedi nedošáhnou, dokonce ho ani neviděj, protože tam roste nějaká popínavá rostlina…

 

…zase byla pryč, tak jsem šel do banky. Zase dostali Paulieho… dostat hlášku, jinak to nechápu…

 

 

…prohledal celej byt, abych našel ty štěnice… vážně našel! Byla celá černá a úplně hladká a byla udělaná jako náušnice… sice tvrdila, že to je náušnice – nevěděla ani, že jí podezírám -, ale kdo by jí věřil… jako děvka… tahá s policajtama… tu štěnici schválně hodil z balkónu, aby o tom nevěděla. Když odešla, vzal jsem její foťák, kterej z nějakýho záhadnýho důvodu dávala na skříň do rohu pokoje, objektivem do prostoru. Jsem si jistej, že je v něm zabudovaná tajná kamera… vyhodil taky.

 

…a v tom okně naproti je ostřelovač. Několikrát už jsem jasně cejtil, jak mě na čele pálí zaměřovací bod! Každou chvíli ho vidím projít za oknem a vždycky večer má zhasnuto a jenom vidím jeho siluetu v okně, je tam pokaždý celou noc. Přes den dává do okna obrovskou kytku, abych si myslel, že v noci vidím stín tý kytky, ale mě nedostane… Tak dvakrát, třikrát za hodinu se tam rozsvítí malý červený světýlko… je to jasný…

 

…už nevím, jak tu banku udělat, pokaždý toho Paulieho dostanou… nevím, jak dál… jsem si jistej, že mě sledujou a vždycky je varujou… to ona, určitě to dělá ona…

 

…jel domů k rodičům. Konečně už si můžu udělat géčko, tak jsem jel na střelnici, odstřílel si to tam a napsal test a nazdar… na hlaváku mě pak sledovali tajný přestrojený za bezdomovce, hned jsem je poznal… mám už čuch…

 

…a potom mi oznámila, že jsem paranoik. Na tenhle trapnej trik už jsem jí vážně neskočil. Snaží se mě zmást a svést ze správný cesty… ne, ne, ne, mě prostě nedostanou…jel jsem pro ten zbroják, zkoušky jsem udělal. Rovnou jsem si od táty vzal pépékáčko, sedí mi nejlíp…

 

…zase jsem ho viděl. Asi už zjistil, že si na něj dávám pozor, tak se přes den začal trochu skrejvat, ale stejně u toho okna prosedí celou noc… ještě si nemůžu dovolit po něm jít,  je moc brzo…

 

…stál před domem jeden z nich… myla okna, takže jsem se zase přesvědčil, že je od nich…dělala na něj nějaký posunky, určitě znamení, že jsem doma… jsem slezl po hromosvodu na druhé straně domu a rychle utekl, určitě za mnou běžel, slyšel jsem za sebou kroky! Naskočil jsem do tramvaje a koukal dozadu. Právě nastupoval do auta. Stihnul si sice převlíknout sako, aby mě zmát, ale stejně jsem jasně poznal, že je to on!

 

…říkala, že musím vybrat peníze z účtu, tak jsem jí dal kartu a PIN, aby si tam došla sama, ale vrátila se s tím, že je překročenej měsíční limit, takže musím jít vybrat do banky… úplně jasný, co tim sleduje. Nedostanou mě. Tentokrát už ne…

 

 

 

 

 

Dál už deník nepokračoval. Ani nemusel. Zbytek příběhu znám. Odešli jsme do banky. Miláček se celou cestu rozhlížel, otáčel, najednou zahnul úplně jinam, než jsme měli jít, aby se mírnou oklikou vrátil zase na původní trasu. Říkala jsem mu, ať se nebojí, že se nic neděje, svítí sluníčko, po nebi lítají ptáčci, po zemi běhají mravenečci… Proklál mě vpravdě vražedným pohledem, takže jsem toho raději zanechala.

 

Došli jsme k bance. Šel první. Prošel dvojicí skleněných dveří, vytáhl zbraň a bez otáčení vystřelil za svá záda, kde mě tušil. Bohužel už netušil, že jsem přidržela dveře a dala přednost jakési starší paní, která se na mě za to usmála a já jsem byla ráda, že jsem ji před smrtí alespoň potěšila. Potom už to šlo rychle. Strážný, který slyšel výstřel, se vrhl za květináč a několika střelami rychle po sobě jdoucími miláčka zneškodnil. „Paulie…“ zašeptala moje láska. S výkřikem jsem se k němu vrhla. Přitiskla jsem se tváří k jeho hrudníku, protože jsem si neuvědomila, že právě tam mířila většina výstřelů. Alespoň to vypadalo věrohodně…

 

Po dvou týdnech úmorných výslechů, mezi kterými jsem si zaskočila na pohřeb, mi policie konečně dala pokoj. Po posledním sezení jsem odjela domů a konečně pustila svůj vytoužený Solitaire. Mám pět set her a každá je jiná!

 

Člověk by nevěřil, kolik legrace si užije se zkopírovaným savem…

 

 


Lakrov
09. 11. 2005
Dát tip
Ono se toho napovídá o gamblerství a hracích automatech, ale takový počítač pro leckoho není ničím jiným. Je to jak s ohněm, nožem, atomovkou... a kdo ví, čim jiným. Může sloužit - může škodit. Potíž je, když jedněm (nepostižitelně) slouží to, co jiným škodí. V televizi kdysi dávali na obrazovku hvězdičku. Hvězdičky jsou dávno přežitkem. Žijeme v jedenadvacátém století ("Já chci zpátky," povzdechnu si občas) a pod diktaturou peněz. To 'demokracie' mi připadá čím dál tím víc jen jako krycí manévr. Prostředky, které mají lidi sbližovat, je uzavírají do vlastních cel (tvořených bankovními účty, e-mailovými schránkami, registracemi na všelijakých e-forech, přistupovými hesly, nicky na Písmáku... - mimochodem: někdo mi opakovaně píše, že se mě bojí) A jestli příští generace (omlouvám se za tak frázovité vyjadřování) nedostane občas pořádně po hubě/na prdel (nehodící se škrtněte) budou lidi za dvacet let těžko rozlišovat tu nenahmatatelnou hranici mezi snem a skutečností. Život se stane hrou. Hrou, řízenou po neviditelných nitkách. A toho se zas bojím já. Mám něco v tom smyslu rozepsaného, ale s dobrým koncem (přes veškeré zkušenosti mě ještě stále neopustil optimismus). Krok zpátky už nelze udělat, tak si aspoň občas sáhněme... do svědomí a připomeňme si, v čem ten život spočívá. Taky by mě víc těšilo psát Vám tužkou na papír (umět to a vědět kam). Literatuře, slohu a gramatice nerozumím. Tak ponechávám stranou. Proklatě: skoro mám chuť se podepsat vlastním jménem.

Havranka5
08. 11. 2005
Dát tip
Na básnířku velmi dobrý prozaický výkon. * Nejvíce si cením deníku. Zalíbilo se mi obecně provázání a konfrontace zápisků z deníku (tedy myšlenek, vnitřního života) s vnějším dějem. U autora Lakrov díla "Nech Berušku spát" 30.09.05 [178657] je též velmi dobře pracováno s deníkem. Obsahově - téma populární, mně vzdálené. Já počítače nesnáším (jsou to nástroje, nikoliv náhražky vnitřních světů, když jsme v tom vnějším selhali a vzdali se opravdového života, který nám pak uteče), poč. hry už vůbec. Jsou to zákeřní žrouti času i mozku člověka, jako drogy - vyžerou a ovládnou mozek zevnitř, se všemi následky pro člověka i jeho blízké. Je mi líto, jak spousta, hlavně mladých kluků utíká místo za holkama, pařit hry, a pak brečí, že nikoho nemají, že nikoho neumí sbalit a honí si ho zoufale nad klávesnicí nebo v koutku pokoje, ze kterého díky počítači nevylezli ani na jídlo. Tak trochu mně zaskočila plytkost citů postav. Prozaikovi bych též seškrtala přebujelost a monotónnost zápisků v tom deníku, nerozvinutí vnitřního života té dívky a tedy vytkla jistou nevyváženost díla, na konci šablonovitost a tak... bla bla... no, ale smskařce se to tipnout a pochválit musí - už pro to, že psaní básní deformuje vyjadřování, způsob myšlení a schopnost chápat, natožpak vyjádřit se přesně, jasně a přitom košatě a tedy hluboce a dopodrobna v delším textu a v souvětích. viz diskuze zde [41016]

Lakrov
08. 11. 2005
Dát tip
Zatočila se mi z toho hlava. Nechám to v ní trochu vyhnít, než napíšu proč. TiP.

bulim
02. 10. 2005
Dát tip
Představil jsem si sebe před pár lety. Naštěstí mám práci, která je ještě zajímavější a také na čas náročnější než PC-lákadla. K tomuto dílku jediné - gratuluji.tip

Flammea
25. 10. 2004
Dát tip
To jsem nečekala:)*

No, musim se priklonit k ostatnim, ze je to vazne dobre. Zezacatku jsem mela pocit, ze to bude vychovne,.ale zaskocila jsi me. tip

Hester
16. 10. 2004
Dát tip
tyjo - to je vynikající!!! ženo mnoha talentů :-) ***

aramis
12. 10. 2004
Dát tip
vyborne

Crowley
10. 10. 2004
Dát tip
Jo, moc dobrý, taky jsem hrál mafii a toho chlápka naprosto chápu :-) ( ten závod je fakt prekérní ) ne, to byl vtip. Líbí se mi, jak jsi to zpracovala - docela jsem se zasmál. T*

Madlen
14. 07. 2004
Dát tip
Jaktože jsem tohle dřív nečetla ? Mám Tě zase chválit ? Vždyť u by to bylo trapný :o)

Tak už jsem to tu našel a přečet! Výborné. Že zatím nemáš moc nápadů na prózu, je normální - já je ve dvaceti také neměl. A na gymplu jsem dostával ze slohovek i pětky (páč jsem češtinářku provokoval :o))) *

Arien
01. 02. 2004
Dát tip
Přečetla jsem to jedním dechem, opravdu skvělé, nevím, co více k tomu dodat snad jen tip:))

Elyanne
25. 01. 2004
Dát tip
No nazdar. A reagovali?

Robert
25. 01. 2004
Dát tip
Nereagovali mafiáni :-(

Robert
18. 11. 2003
Dát tip
Dobre * doufam, ze nebude vadit ze jsem poslal odkaz autorum hry - Illusion Softworks, a.s *

LaMouette
21. 09. 2003
Dát tip
ju... fucktycki výborný:-)*

Rowenna
25. 06. 2003
Dát tip
Výborné. *****

Nicollette
22. 06. 2003
Dát tip
fakt hodně zajmavý téma ...... dobře napsaný .... jen mi to přijde uplně bez emocí.....ale tak to asi má bejt :-) tip

Páni! °°°°°°K

Elyanne
19. 06. 2003
Dát tip
Děkuju všem. Albi: Já nejsem TAK dobrá prozaička. Dokážu poměrně dobře zpracovat téma, které mně samotné připadá zajímavé. Bohužel, dobrý nápad mám tak jednou za dva až tři roky. A důkazem toho, že nejsem TAK dobrá, můžou být i moje slohové práce. No, většinou se to dá číst, ale dostávám trojky, protože si témata uzpůsobuji podle svého. Když mám třeba navázat na nějaký text, opíšu ho, pokračuji v něm ještě dvě tři slova, napíšu tři tečky, popíšu, jak papír zmačkám a hodím do koše, protože mi to psaní dnes nejde a dál si píšu o čem chci já. :o) dablik008: Když se Restless asi týden pokoušel o ten závod, napadlo mě opravdu zkopírovat ten save. (Je pravda, že mě to napadlo mezi druhou a třetí hodinou ranní, kdy jsem zírala do stropu lehce ozářeného monitorem...) Ale po přečtení recenze a návodu na M. jsem se raději vybouřila na tomhle. Já jsem nedohrála ani první misi, nezvykla jsem si na to řízení...

dablik008
19. 06. 2003
Dát tip
Ely, udelat to me, mohla bys jedine doufat ze me taky nekdo zastreli driv nez na to prijdu ;o)))))

dablik008
18. 06. 2003
Dát tip
suuuuuuuuupr, skvely a jedinecny **V** a btw. ten zavod byl fakt wopruz ;o)))))))))))

Joohankaa
18. 06. 2003
Dát tip
Dobrý, fajn nápad :-))

Cirilla
18. 06. 2003
Dát tip
SUPER! *************

Marthin
17. 06. 2003
Dát tip
To je teda věc..výborná..:-)

Yfča
17. 06. 2003
Dát tip
*

guy
17. 06. 2003
Dát tip
Ty brďo, dost hustej odskok z lyriky! ***

Toxman
17. 06. 2003
Dát tip
Taky jsem se pokušel napsat něco podobného na ten způsob, ale trošku z jiného pohledu. Ovšem tohle mi připadá lepší než můj "Téměř studený šálek čaje". :o)*

fungus2
17. 06. 2003
Dát tip
Safra. To je drsné. TIP

JRR
17. 06. 2003
Dát tip
A doprdele... *

Aki
17. 06. 2003
Dát tip
já radši Baldur's Gate :o)))*

warren
17. 06. 2003
Dát tip
no tak to je parádička...

Albireo
17. 06. 2003
Dát tip
Že jsi hodně nadprůměrná básnířka, o vím dávno, ale tím, že jsi TAK dobrá prozaička, jsi mě hrozně příjemně překvapila. Tip a Výběr.

Dejf
17. 06. 2003
Dát tip
Skutečně výborné, hluboký TIP.

Jinovata
17. 06. 2003
Dát tip
Nejvíc se mi to líbilo, dokud jsem ti to věřil:o) Pěkně psaný, hlavně první část. Druhá je trochu protahovaná, je v ní víc gagů na úkor spádu, který ze začátku táhl. Ale i tak je to pěkný a vtipný a mimochodem na Mafii už mám nějaký čas spadeno:o)

Beepee
17. 06. 2003
Dát tip
Ufff... :)

Thior
17. 06. 2003
Dát tip
Za stihomam tip :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru