Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nenapravitelný

19. 06. 2003
10
0
2462
Autor
Dejf

Nenapravitelný



   "Hele," začal Martin. "Mám pro tebe zaručenej tip. Fakt něco přímo pro tebe. Celkově nic moc, ale kozy jedna báseň a zadek jak vrata. Budeš se mít aspoň do čeho zakousnout."
   "Dej mi s tím pokoj," mávnul rukou Honza. "Mám už všech těch ženskejch dost."
   "Tahle by se ti ale fakt líbila. Je to kámoška Jany a celkem inteligentní, aspoň co jsem měl možnost s ní mluvit."
   "Podivej, sám dobře víš, jak to vždycky dopadne. Všechny dcery, neteře, vnučky a jiný odnože mamčinejch kámošek, všechny sestřenice a sestry mejch kamarádů. Ty všechny se na to vybodly. Vzpomínám si jenom na tři, který utekly až po večeři, a na jednu, která byla oproti tomu zase natolik nadšená, že chtěla, abych jí to udělal hnedka na ulici. Tak si vyber, no."
   "Musíš se prostě mírnit."
   "Ale sakra to ony mě vždycky vyprovokujou. Jenom tak klidně debatujem a vony do mě furt rejpaj, až se prostě neudržím."
   "Tak se těm tématům vyhýbej."
   "Prosim tě, s tou poslední jsem se k tomu dostal od délky golfovejch holí."
   "Prostě to zkus. Kvůli mně."
   "Kvůli tobě?"
   "Sem tvůj kámoš, ne?"
   "... tak dobře ... říkals, že se ti zdá inteligentní? No uvidíme ..."
  
*

   Honza vešel do restaurace a dřív, než pokračoval dál, na chvíli se zastavil a zpoza rohu se snažil dohlédnout na svůj obvyklý rezervovaný stůl. Nerad něco riskoval.
   Ano, seděla tam. Nic zvláštního, ale za zkoušku to vždycky stojí. 'Tak deme na to,' pomyslel si a vykročil.
   "Ahoj," pozdravila ho dívka u stolu. "Jste tady přesně."
   Honza se usmál. "To já vždycky. Honza Holas," představil se a políbil jí ruku. To normálně nedělal, ale věděl, že to může trochu vylepšit první dojem.
   "Hana Komárková," řekla bez rozpaků.
   Posadil se naproti ní. Většina ženských se začervenala, když jim políbil ruku, ale tahle vypadala, že by se spíš urazila, kdyby to neudělal.
   "Už jste si objednala?" zeptal se.
   "Čekala jsem na vás."
   "Výborně," usmál se Honza. "Tak v tom případě vám musím doporučit zdejšího pstruha na víně. Je skutečně výborný."
   "Vy to tady znáte?" podivila se.
   "No jo," řekl Honza a rozhlédl se kolem, jako by se ujišťoval. "Vlastně jsem to místo sám vybral. Jana vám to neřekla? Říkal jsem si, že bude lepší jít někam, kde to znám."
   "Dobrý večer, pane Holasi," ozval se číšník, který právě přistoupil k jejich stolu. "Máte už vybráno?"
   "Dobrý večer, Karle," pozdravil Honza. "Takže co říkate na můj návrh?" obrátil se zpět na Hanku.
   "Ráda to zkusím," usmála se.
   Nevypadala, že by na ni jeho zavedenost v podniku udělala nějaký zvláštní dojem.
   "Výborně," řekl Honza a obrátil se k číšníkovi. "Takže dvakrát pstruha na víně a ... však víte, jako obvykle."
   "Samozřejmě," poklonil se číšník. "A copak si dáte k pití?
   Honza se podíval na Hanku.
   "Mně jenom minerálku," řekla jemně.
   "No a mně dvojku," usmál se Honza.
   "Výtečně," přikývl číšník a zapálil jim svíčku na stole. "Přeji příjemný večer." Odešel.
   "Tak ..." Honza se zapřel lokty o stůl a zadíval se na Hanku.
   "Tak?" řekla ona a zaujala stejnou polohu.
   "Proč jste vlastně tady?" zeptal se jí.
   "Stejně bych se mohla zeptat i já."
   "To je pravda," připustil Honza. "Ale já se ptal první."
   Hanka se usmála. "Dobře," řekla. "Mám problém seznámit se jinak než na schůzce, kterou domluví někdo jiný." Na chvíli se odmlčela. "A vy?" dodala pak. "Jste na to stejně?"
   "Já spíš ztratil elán," zavrtěl hlavou Honza.
   "Ztratil elán?"
   "Nikdo vám nic neřekl?"
   'Samozřejmě, že jí nikdo nic neřekl, to by asi nepřišla ...' pomyslel si.
   "Jana mi řekla, že za sebou máte sérii nevydařených schůzek, za které může vaše zvláštní povaha ... říkala, že jste neobvyklý a zajímavý muž."
   Honza se nahlas zasmál. Pak si to uvědomil a rychle přestal. "A to vás přivedlo až sem?"
   "Byla jsem zvědavá," přikývla Hanka. "Jana mi řekla, že nemám důvod se s vámi ničeho obávat, tak proč bych nepřišla."
   Honza na ni upíral potěšný pohled. "Nechce se mi věřit, že máte problém se seznámit."
   'Tohle vždycky zabíralo.'
   "Mám problém DOBŘE se seznámit," zdůraznila Hanka.
   "Mohu vás ujistit, že tentokrát jste na spravném místě." Vlídně se na ni usmál.
   Hanka trochu sklopila oči - dostal ji!
   "A co jinak děláte kromě toho, že se snažíte seznámit?" pokračoval.
   Ke stolu zrovna dorazil číšník. Před Hanku postavil minerálku a před Honzu slenku zářivého červeného vína.
   "Díky," poděkoval Honza.
   Číšník odešel.
   "Myslíte kde pracuju?" zeptala se Hanka.
Honza přikývl.
   "Jsem sekretářka v pivovaru."
   Honza se zasmál. "Tak v pivovaru? To by se mi taky líbilo."
   "Bohužel koupat se v nádržích a jíst přírodní řízky nemůžeme."
   Oba se zasmáli.
   "A co děláte vy?" zeptala se.
   "Novinář na volné noze," řekl prostě Honza.
   "To zní zajímavě."
   "Je to méně zajímavé, než si většina lidí myslí, a navíc poměrně nejisté, ale mě to baví."
   "To je hlavní," přikývla Hanka. "Když člověka baví jeho práce, chybí ke štěstí už jenom jedno."
   Znovu se na sebe usmáli.
   "A co děláte, když zrovna nepracujete?" pokračoval Honza.   
   "Chodím hodně do kina," řekla Hanka. "A taky do divadla.
   "Skutečně," podivil se. "Já na to nemám vůbec čas. Když už se dostanu do divadla nebo do kina na nějakou premiéru," - to premiéru nezapomněl zdůraznit - "tak je to většinou velká společenská událost a představení okázale konvenční a nezáživné."
   Často působil jako znuděný inteligent. Na ty průměrně inteligentní to dost zabíralo.
   "Co jste viděl naposled?" zeptala se ho.
   Honza se zamyslel. "A víte, že ani nevím. Pamatuju si, kdo tam byl, ale ani si už neuvědomuju, jestli to bylo kino nebo divadlo. Radši mi řekněte, co jste viděla naposled vy."
   Projevování zájmu byla jedna z jeho hlavních strategiií. Tyhle ženské bývaly vždycky rády, když je někdo vyslechnul.
   "Teď nedávno jsem se škaredě spálila v kině. Chtěla jsem jít na něco odpočinkovýho, romatický filmy mě moc neberou a kdosi mi doporučil nějakej takovej akční film."
   "A jéje," řekl Honza.
   "Přesně tak. Myslela jsem si, že se akční filmy dostaly někam dál od té doby, co jsem naposledy něco viděla, ale ono je to snad ještě horší. Běhala tam nějaká taková prsatá ženská a nemělo to hlavu ani patu. Byla to strašná nuda, furt to zabíralo tu ženskou a ..."
   "... velký prsa, pořádnej zadek a spusta střílení," doplnil ji bleskově. Vždycky se snažil hrát na stejnou notu. "To je perfektní lákadlo na všechny chlapy," pokračoval.
   "Vedle mě seděl nějakej kluk s čelistí až někde na krku a sliny mu tekly po bradě, " zasmála se Hanka.
   "No jo," přikývl a nasadil filosofický výraz. "Dneska už se nemusí umět ani moc hrát. Těm ženskejm stačí zvládnout tak čtyři ksichty, dostatečně energicky kroutit zadkem a ve správnou chvíli se zhluboka nadechnout. A přitom ty hollywoodský herečky nejsou ani moc hezký. Normální pořádný ženský vypadaj přece úplně jinak."
   Hanka se k němu se zájmem naklonila: "Vy říkáte, že nejsou hezký ... neříkejte, že se vám nelíbí."
   'Ajajaj, tak sem jsem se dostat nechtěl,' řekl si Honza.
   "Ne," řekl jakoby samozřejně. "? nelíbí."
   "Opravdu?" podivila se Hanka. "Co třeba taková Pamela Anderson?"
   'Ta potvora,' pomyslel si.
   Snažil se rychle zareagovat. "Ale opravdu ne. Plastika za plastikou, liposukce, silikony a já nevím co všechno dalšího."
   "Ale je hezká ne?"
   'A nedá si pokoj!'
   "Nijak zvlášť," zavrtěl hlavou Honza.
   "Ale velký prsa, dlouhý nohy, pořádnej zadek ... já myslela, že tohle se mužům líbí. Vám ne?"
   'Ta ženská mě provokuje.'
   Na chvíli zaváhl. "No lhal bych, kdybych řekl, že ne," připustil nakonec.
   'Musí to znít pravděpodobně!'
   "Takže?"
   "Nechce se mi o to mluvit," řekl tiše a sklonil hlavu k zemi.
   'Teď hlavně pryč od toho, pryč!'
   Hanka vytvořila nechápavý obličej. "Nechápu proč," řekla.
   Povzdechnul si a rozhlédl se kolem, jako by se díval, jestli je někdo neposlouchá.. "Podívejte já ..."
   'To byla chyba, to byla chyba!' řvalo to Honzovi v hlavě.
   Hanka na něj upřela tázavý pohled.
   'Já nechci,' skuhral někde uvnitř.
   Její pohled byl nekompromisní.
   V Honzovi to vřelo. Cosi mu tiše našeptávalo: 'Ne, ne, ne!' "Ne!" řekl najednou a zatnul přitom pěsti pod stolem. "Skutečně se mi vůbec nelíbí."
   "To se mi nechce věřit," řekla Hanka zaujatě. "Hodně mužů tohle říká, ale většinou si myslí něco dočista jiného ..."
   "Ale já opravdu ne ..." snažil se vložit do věci Honza.
   "Zdá se mi dost nepravděpodobné, že ..."
   "Ale opravdu ...," začal Honza
   "... by muž jako bytost prahnoucí výhradně po ..."
   "Sakra, tak dobře!" přurušil ji nahlas.
   Zmkla a vypadala, jako by se na židli proměnila v malého trpaslíka.  
   "Rozhodně mě takový ženský nelákají," vyhrkl na ní. "Umělý od palce u nohy až do posledního vlasu na hlavě, s obličejem namalovaným na ksichtu a ještě k tomu blbý jak tágo. Ale to víte, že kdyby si tady teď lehla na zem, roztáhla nohy a začala slintat ať jí to udělám, tak bych asi moc neváhal."
   To jí vyrazilo dech.
   Honza se k ní naklonil trochu blíž. "Problém je, že vy ženský nejste schopný pochopit, že chlap může mít se ženskou sex, aniž by ji miloval a není v tom opravdu nic jinýho než ten sex. Chápu, sex je spojenej s láskou. Lidi se maj rádi a tím to vrcholí. Blá, blá, blá! Ale ve skutečnosti je to jenom obyčejnej pud. A ještě k tomu jeden z nejnižších. Muž má prostě potřebu zasévat semeno. I v té přírodě je často jeden sameček na několik samiček a jejich vzájemný splynutí se defacto rovná znásilnění. Už v tom jak pohlavní orgány vypadaj, je cosi násilnýho. Jedno má pronikat do druhýho, no ne?
   Chlap prostě může spát s ženskou, aniž by ji začal mít rád. Když je ale nevěrná ženská, tak to většinou už stojí za to, protože se zamiluje. Logicky. Pohlavní styk může na ženě nechat následky, zatímco chlap se zvedne, odejde a klidně na to může zapomenout. Prostě si užije svý a vrátí se za svojí milovanou maželkou, kterou ráno, když odchází do práce, políbí na tvář a ještě po týdnu se ni usmívá, když mu udělá vepřo-knedlo-zelo! Tak!"
   Chvíli bylo ticho. Honza se prudce napil ze sklenice a začal pomalu chladnout.
   "Takže," ozvala se po chvíli Hanka. "Chcete říct, že je správné, když je muž nevěrný, ale žena by neměla?"
   "Ach jo," povzdychnul si Honza a pokračoval už klidným hlasem. "Bavili jsme se o umělým poprsí a sexbombách, který jsou slavný kvůli svýmu tělu a já se vám jen snažil vysvětlit svůj postoj vůči nim ..."
   "Jo, já jsem tomu rozuměla," přerušila ho Hanka a zapřela se lokty o stůl. "Prostě se vám žádná z nich vůbec nelíbí, ale klidně by jste si s nima všema zašukal."
   Tohle nečekal. Nejistě pokýval hlavou. "... takhle bych to sice neřekl, ale i tak se to dá vyjádřit."
   "No," řekla a vstala od stolu. "Myslím, že si odskočím." Popadla kabelku a odešla.
   Po chvíli přišel ke stolu číšník. "Budete chtít toho prstruha, pane?" zeptal se.
   Honza se na něj trpce usmál a zapálil si doutník. "Ano, Karle," řekl pomalu. "A jako obvykle, obě porce na jeden talíř. Myslím, že dáma už se nevrátí."
  
ECHO
22. 01. 2004
Dát tip
Líbí. Povídky jsou menšinový žánr a kvalitních je tu skutečně málo, takže jen tak dál! :-) *

Starr
07. 07. 2003
Dát tip
Ha že jsem tu dlouho nebyla a o hodně jsem přišla:) Lepšíš se.)na net mi teď moc času nezbývá-užívám život.)dávám ti velký prázdninový TIP.) další úhel pohledu na svět:)

Kodynie: No, vidíš! :-))))) A to já jsem a tudíž i prefíkaná a prolhaná :-)))))

Kodynie
04. 07. 2003
Dát tip
To všechno v podstatě jsem a zlatovláska i bez odbarvení. Nevadí, nemusím mít všechno. Stejně bych ani nevěděla, co si počít s pozorností tolika obdivatelů. Radši to přenechám v tomhle směru zkušenějším. Je Ti přáno, Čekanko. PS. Teď jsem to našla, nejsem vlastně cílevědomá. No jo, tak nic. Nikdo není dokonalý.

Kodynie: Až budeš krásná, chytrá, hodná, milá, šikovná, rychlá, silná, prachatá, skromná, cílevědomá a po odbarvení i blond, jako já, potom i ty o sobě budeš moct říct, že jsi mimořádná, že, Dejfe! :-)))))

Kodynie
02. 07. 2003
Dát tip
Ach jo, Čekanka mne už předběhla za ženské pokolení. Co kdyby příště Honza počkal akademickou čtvrthodinku než jí sežere tu večeři nebo pokud na tuty nebude vědět, že doopravdy opustila lokál. Copak si dáma nesmí odskočit na toaletu? Třeba si jen potřebovala přepudrovat nos. Já např. po takovém ohnivém prohlášení muže (byť by to bylo na první schůzce) bych si jen pomyslela, že je to moudrý muž, který ví jaký je rozdíl mezi mužskou a ženskou nevěrou. Dnes ženy moc dobře ví, že muži jsou na kvantitu, ale rádi se vrací ke kvalitě. A muži jsou dnes snad dostatečně moudří, že své kvalitě neřeknou o svých záletných kvantitách na jednu noc. Co oči nevidí, srdce nebolí.

Dejf
02. 07. 2003
Dát tip
Vy ženský ste tady na tom Písmáku nějaký moc moderdní a střízlivý. Bylo pro mě opravdu moc poučné uveřejnit tuhle povídku, příště se polepším a přestanu podceňovat ženské pokolení. Díky :-)))

To nejsou jen ženaký na Písmáku, my jsme regulérní vzorek populace :-)))

Dejf
02. 07. 2003
Dát tip
To by mě zajímalo kolik procent ženské populace je jako Čekanka? :-)))

No počkej počkej, to zase jak v čom! Já jsem jinak úplně mimořádná! :-)))))

Dejf
02. 07. 2003
Dát tip
No právě :-)))

Ale dyk to každej :-))) my se to učili ve škole :-))) žádný dva lidi nejsou stejný .-)))))

Dejf
02. 07. 2003
Dát tip
Někdo je třeba "zvláštní", někdo "zajímavý", někdo je "hezký", někdo "úplně debilní", ale u tebe je podstatný to tvoje "úplně mimořádná" :-)))

Kodynie
02. 07. 2003
Dát tip
Hezky si tu skládáte poklony. Čekance to přeji, i když jsem trochu zelená závistí.

Dejf
27. 06. 2003
Dát tip
Sem holt ještě zajíc :-)) Asi bych měl přestat psát a jít sbírat životní zkušenosti ...

Calavera
25. 06. 2003
Dát tip
čo si budeme nahovárať, vyjadrovať sa už vieš, štýl si ešte len hladáš... boli tam vety, pri ktorých som musel len uznale pokývať hlavou, nemožem ale nesúhlasiť so Smykačom a jeho slovom "pouze" btw jak dopadli prijímačky?

Dejf
21. 06. 2003
Dát tip
Kolega - moc nechápu, co tím myslíš, rozveď ... a děkuji za tip :-))))

Toho tipa jsem asi nedal. Napravuji. O náladě hrdiny hovoří jen: trpce se usmál a pomalu řekl, to je široká paleta. Vlastně to může být tak, jak píšeš, ale na mě to v té chvíli, působilo, jako že je vlastně rád. Nic nenapravuj, piš, jak to cítíš. Někdy to znamená i s jazykem si něco zkusit.

Dejf
21. 06. 2003
Dát tip
Ještě jednou děkuji :-))

geper
20. 06. 2003
Dát tip
Doíbrý i s tím koncem, fakt!

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Smykač - s těma golfovejma holema máš pravdu, to je nadsázka a vykonstruovanost, ale já myslím, že to povídce nevadí. To "zaujmutě" je fakticky špatně, děkuju (i spící krásce :-)) ) ... a pointa bude snad příště lepší ... díky čekanka a beauty - vám by se vážně zalíbil chlap, kterej by vám na první schůzce řekl, že "chlap může se ženskou spát, aniž by ji měl rád" atd.? Mně je jasný, že je to tvrdá realita, ale říct to holce první schůzce? To je na odpis, ne? ... a děkuju :-) fungus - tíky :-) geper - táké tíky :-)

Ale to přece každej ví, že to tak je, i když tady bude spousta chlapů bojovat proti tomu nařčení. My víme, že chlapi takoví jsou a nakonec se najde i pár (asi dost) takovejch ženskejch. Já bych teda utekla, kdyby mi na první schůzce sliboval lásku až za hrob, věrnou, samozřejmě. To bych považovala za pitomou lež. Až se zamiluje, tak ať mi takový lži řiká, dobře se to poslouchá a jsou chvíle, kdy to třeba i myslí vážně. Ale na první schůzce si o chlapovi, kterej bude brečet, že hledá ženu na celej život a protože žádnou nenachází je sám a sex nepotřebuje myslela, že je to blázen, přičemž blázen bych brala opravdu jako diagnózu. :-)

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Dámy a pánové, a to je prosím naše čekanka :-))))))))))))))))))

Ty myslíš, že jsem nějak výjimečná? To bych neřekla, my chceme chlapy oblíbený a který jdou na dračku :-) a takovej se pak do nás zamiluje a už ho nebude nikdy zajímat žádná jiná :-))))) ale on teda bude ženský zajímat furt :-)))))

Pěkné, vygradované, dialogy přirozené, líbilo se mi to. Jenže to mluví takhle? Máš tam sice pár hovorových výrazů, ale: "Bavili jsme se o umělým poprsí, to někdo v nezávazném hovoru vysloví j ve slově jsme, řekne o a ne vo? Pochybuji, ale to jsme myslím v našem starém sporu. ;-)) tipp Vlastně ještě jeden detailík: v závěru to vypadá na to, že se těší, že ty ženský utečou, na začátku všaktvrdí, že už nikam nejde. Malinko mi to nelícuje. Ale i kdyby: Proč ta úplně poslední věta? Proč to neskončit: "A obě porce na jeden talíř..."

Smykač
20. 06. 2003
Dát tip
Vidíš Dejfe, neznáme je a asi nikdy nebudeme. Nezbývá nám tedy, než psát o tom, jaké by třeba být mohly. Viď, čekanko;o)))

Co já? :-))))) Já ženský neznám už vůbec! :-)))))

Smykač
20. 06. 2003
Dát tip
O jé, to neznáš ani sebe?:)

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Ženskou nemůžeme nikdy pochopit, ale je naší povinnosrí se o to pokusit :-)))) ... a fakt, že seš čekanko vyjímečná, je myslím naprosto zjevný :-))

Smykač: Sebe snad jo, ale řikaj, že jsem chlap...někdy...tak se v tom vyznej :-))))) Dejf: Tak ti nevim, je to dobře, nebo špatně? :-)))))

Smykač
20. 06. 2003
Dát tip
Souhlasím zcela, Dejfe:))

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Luk - s tou nespisovnou češtinou máš pravdu. Já to dost vořu, protože, když píšu, tak často prožívám dilema, jakým způsobem psát přímou řeč, až mi z toho vznikne nesouměrný mišmaš, kde se chvilku mluví jak v kanále a chvilku až zběsile spisovně. Příště se napravím. Děkuju ... Ale nechápu, proč si myslíš, že se těší, že ženský utečou. On se prostě jenom neumí ovládat. A to poslední věta, to je prostě jenom dodatek - nepřipadá mi, že by byl nějak nelogický nebo do očí bijící. Prosté konstatování zjevného faktu na vysvětlenou číšníkovi ... ... jo a že sem teda tak smělej - nezapomněl jsi dát toho tipa? :-)))

No, tak se kluci pokoušejte :-)

Kolega
20. 06. 2003
Dát tip
V závěrečné části mi nějak chybí nápad, a to v Hančině roli. Přesto jako celek TIP.

Krrk
19. 06. 2003
Dát tip
Perfektní konverzačka. Jenom doufám, že tam netlumočíš svoje názory, to by ti ženský asi TIPA nedali. Já dám :-)))

Dejf
19. 06. 2003
Dát tip
Jaký názory, to byl objektivní pohled na věc :-))) ... nééé, kecám, to byl jenom pokus o jistý úhel pohledu, rozhodně nemám chuť kohokoliv popudit :-)))

Smykač
19. 06. 2003
Dát tip
Hmmm, nezklamal jsi. Text je výborně vygradovaný, čtenář až téměř do konce netuší, proč mu vždycky utečou. Malinko mne zklamalo, že důvod je "pouze" tento názor, ale to je tím, že jsem u tebe zvyklý na ještě o něco provokativnější styl;o). Rozhovor samotný je veden velmi přirozeně a nenásilně (jako bys to zažil:)). Trošku vykonstruovaný se mi zdá výrok, že se k onomu tématu posledně dostali od délky golfových holí. Nevěřím, že pokud by se už nějakým způsobem dostali k tématu golfu, že by byla slečna natolik zvídavá, aby ji zajímaly i délky holí.(Ty jsou snad podle postavy, ne?) Budiž ale, slečna mohla třeba mít takovýto náročný koníček. Je to nepodstatnost. Nejsem si jist, ale trošku se mi nezdá výraz "zaujmutě"...je to vůbec spisovně? Nebylo by tam přirozenější "zaujatě"? To však opravdu netuším, jak je to s tímto výrazem. Celkově výborné, ačkoliv bych přeci jen čekal trošku překvapivější pointu. *Tip*

Já netušim ani teď, proč mu vždycky utečou, já bych utekla, kdyby mi řekl, že se mu Pamela líbí. Napsaný je to výborně, akorát fakt nechápu, proč by se neměla vrátit, předpokládám, že přijde z toalety a bude koukat, jako vrána, že má jejího pstruha na svým talíři. Jo a k rybě se pije bílý :-)

Evička
19. 06. 2003
Dát tip
Myslím, že názory zde uvedené, jsou úplně normální, všeobecně známé. Provokatére! :-))))) Komentář literární jinde!

fungus2
19. 06. 2003
Dát tip
Hm. Tak to je dobré! Líbilo se mi to TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru