Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Okamžik

20. 06. 2003
29
0
4539

 

Motýlích křídel pel opadal, uletěl…

 

 

 

 

…..srazili se na dálnici. Auto a motýl. Auto jelo velkou rychlostí a motýl proti němu velkou rychlostí letěl. Na skle zůstal otisk motýlích křídel v přesném barevném spektru, zmizel až po chvíli, šupinka po šupince. A mně od té doby v pravidelném rytmu tepe v hlavě těch několik smutných slov…..

 

 

……….motýlích křídel pel…..

 

 

            ……………………..opadal………

 

 

 

 

                                                                           …………..uletěl…….


gASK
12. 12. 2003
Dát tip
Já si cením toho a tebe, sebe cenit nemusím, no ne?...:)))

nemusíš, ale můžeš :-))) ukaž, jak se ceníš! :-)))))

gASK
12. 12. 2003
Dát tip
Tak asi pocaď .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. odcaď. (máš cos chtěla:)))

:-)))))))))

gASK
11. 12. 2003
Dát tip
Takové něžně smutně motýlí...krásný podotek čekanko:) *tip pro tebe a vzpomínka pro motýla:)

PODOTEK? Co to je? :-)

gASK
11. 12. 2003
Dát tip
Od slova podotknouti:))) Jako že jsi něco podotkla a já si toho cením;)

Aha :-) tak to jsem opravdu podotkla :-))) a ty se ceň :-)))

já si je , bohužel, uvědomuju furt. Děsně to komplikuje život

to je smutňoučké ...

kassiope
21. 11. 2003
Dát tip
Je to hodně smutný a zároveň krásný, jak si někdy lidi uvědomí takový "maličkosti". *

Íáček????? kristepane! :-)))))

Ne, nemusí, mě nikdo neodloží a je zase pravda, že děti se chovaj ke svejm rodičům tak, jak si to zasloužej...rodiče...asi se na ně taky vyprdli.

jenom negativní vlivy nás v životě posunují dál. to je tao.

j_i_r_i_k
25. 06. 2003
Dát tip
Ono by se leccos mělo... Jenže nevděk světem vládne a pohodlnost je modlou této doby...

mario: Tak to je skvělý, to budu asi hodně posunutá! :-))))) Jiřík: No, vidíš, tohle se mi třeba líbí na Slovákách. Oni totiž neřeší problém, jestli se postaraj o svoje rodiče. Oni se prostě postaraj. A neřešej ani otázku jak. Oni se postaraj, jak budou moct. Naproti tomu v Německu je docela velkej problém, že lidi odkládaj svoje rodiče, jako psy. V létě, v době dovolených je nacházej na lavičkách v parku a tak. Tak nevim, k čemu ta civilizace je. No jo, ale mě tohle trápit nemusí :-)))

j_i_r_i_k
25. 06. 2003
Dát tip
Nemusí? No jo, Němci jsou vůbec dost divný, je prostě nemam rád...

RadeX
24. 06. 2003
Dát tip
To je náhodička. Zrovna včera jsem zachraňoval motýla z předního nárazníku kamarádova auta. Asi to byla srážka v malé rychlosti, takže vypadal jako by si tam jen tak seděl a nic mu nebylo, ale bohužel bylo... Škoda motýla... srazila... Škoda Felicia... :-(

Mario: Neznám Man in black, sorry, ale to je pokleslá americká kultura :-))))) barobrk: I ty :-) nin: No, musim se přiznat, že to byl jeden z nejsilnějších momentů v mým životě. Aspoň v poslední době. Jiřík: Nepřijde mi to miloučce cukrovací a fakt je mi divný, že ty na to takhle reaguješ. Zrovna ty teda! bernadeta: ď Jo, je to náhoda, protože myslimže StvN zrovna něco takovýho taky napsal :-))) ale to asi nebylo náhodou, budu si s nim muset promluvit :-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
j_i_r_i_k: Radši mě teď ignoruj, aspoň do zítřejšího odpoledne, mám totiž zítra ráno zkoušku z neuvěřitelně nechutnýho humusu, kterej přednáší člověk, kterýmu bych to z fleku zakázal, má skripta, z nichž se snažím učit, když jsou v těch skriptech tři řádky úprav, tak hned v druhé rovnosti už je nějaká chyba a tak jsou všechny důkazy jen návody, jak by se to asi dalo dělat, značení je taky naprosto mimo, proměnné si proužkuje a vlnkuje naprosto náhodně, což znamená, že si to musím celý sám předělat, už mi to leze krkem a začínam vidět rudě, si tam dojdu zítra pro trojku a budu rád, že to mám za sebou a kašlu na stýpko či červený diplom, jen abych to už měl za sebou... Tak mi odpusť, že v takové náladě neocením motýlí křehkost :)))...

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Jo a to StvNovo dílko jsem včera čet a je to naprosto geniální, jsem ho chtěl dát do klubu a ono už tam bylo, takže něco asi přecejen ocenit dokážu :)...

Jo, dala jsem ho tam já! :-))) Dobře, budu ti zejtra držet palce :-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Díky, když mi budeš držet palce, tak to mě nevyhodí :)... A možná bych moh začít pomýšlet i na dvojku... Ale to bych se musel jít učit a nevykecávat tady :)))...

Kastel
24. 06. 2003
Dát tip
hm, to máš docela kliku - mě na skle nezůstává otisk motýlích křídel v barevném spektru, ale jen žlutej nenaforátovanej flek

Tak se běž učit, nebo dostaneš tu dvojku a budeš mít z toho depresi a zase s tebou nebude řeč!

Kastel: Protože se ti o sklo nezabíjej motýli, ale hnusný, tlustý, velký masařky!

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
No esli dostanu dvojku, tak budu vysmátej, na jedničku totiž nemám ani omylem, ono to je diferenciální geometrie křivek a ploch a já pořád úplně nevim, jak se tam ty diferenciály používaj... Ale neboj, otrávenej nebudu, protože ať to dopadne jakkoliv, tak mi zítra v poledne začínaj prázdniny a odpoledne mě čeká čajovna s milýma lidičkama, v pátek večer s jinými milýma lidičkama a pak jedu k mamince a vůbec všechno bude moc fajn :)...

Kastel
24. 06. 2003
Dát tip
Ale fuj, může masařka za to jaká je ? - mě kupříkladu připadá krásná - je to jediný domácí zvíře, o které se nemusím starat a přesto se ke mě stále vracejí :o)

Jiřík: Tak to se máš :-) jen je mi líto, že jsi nestihl žádnou čajovnu se mnou :-((( Kastel: Dobře, nebudu ti pomlouvat masařky, miluj si je, nakonec i francouzskýho buldočka některý lidi milujou :-)))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Mně taky, když ono jsem porád neměl čas a najednou se mi to nahrnulo a už taky nemam čas :(... A to se ještě minu s jednou osůbkou, kterou jsem chtěl moc vidět, bo se neshodneme v čase... Chjo, mi to teď ještě otráví náladu, tak to teda ne, slibuju, že si to po prázdninách vynahradíme, ju? :)

Já nemám ráda sliby. Sliby se neplní.

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
A francouzskej buldoček je náhodou úplně super, vůbec všichni malí pejskové jsou moc fajn (napsal bych k sežrání, ale mohlo by to být špatně pochopeno :))) )...

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Tak Ti to neslíbím, nicméně si to budu pamatovat...

No, vidíš, nesnášim mrňavý psy, až na jezevčíka, kterej je chytrej a velmi často s lidmi vyjebává :-)))))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
No, tak v tom se taky neshodneme... I když jezevčíci jsou nejlepší, to zas jo :)...

Já mám ráda pořádný psy! Bobteily a tak .-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
No jo, když zkus něco takovýho vzít do náruče... Nebo aby to s Tebou leželo na kanapi u telky :)...

Na kanapi se mnou musí stejně ležet chlap, jinak nejsem spokojená :-))) a pes má lítat venku, nesnášim zparchantělý čokly, co se válej na gauči

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
No jo, když ono lítat venku by chtělo, aby se moh pořádně proběhnout, přecejen běhat celej den na pár metrech čtverečních neni úplně to pravý... A zas pustit psa jen tak na ulici taky ne... Stejně většina velkejch psů, co jsou u rodinnejch domků se zahrádkou, celej den proleží... Ale máš pravdu že venku :)))... A na chlapa na kanapi si já až tak nepotrpim, to už radši toho psíka... A proč zparchantělí? Jestli ležej na dece nebo na verandě, co na tom?

No, bydlim na sídlišti a chodí tu fůra zparchantělých čoklů a málo zdravejch, krásnejch psů. Jedna pani si kvůli psovi koupila kolo a jezdí s nim okolo sídliště, aby měl pohyb. Když někdo pro toho psa neni ochotnej něco takovýho udělat, nemá si ho pořizovat. A když bydlí pes na zahradě, kde je puštěnej, tak třeba lítá v noci, je to šelma noční, víš

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
No jo, když psi na sídlištích... To by se mělo asi zakázat, i když někteří psíci už jsou na to tak nějak skoro šlechtěni a pohyb jim nesvědčí... Na druhou stranu taková babička vdova, ke které děti zaskočí jednou za měsíc nejlíp, tak se ze svého jezevčíka určitě hodně raduje, to bych jí zas upírat nechtěl...

Jiřík: No jo, děti by měly zaskočit častěji :-) Zoro: Jasně, že jsou!

nin
23. 06. 2003
Dát tip
* to muselo bejt...

j_i_r_i_k
23. 06. 2003
Dát tip
No, zrovna nějak nemam miloučce cukrovací náladu, tak... Ale co, je to tu pro něžnou sekci Písmáka, tak budu držet hubu... Jinak co se prevence takových nehod týče, možná by se dal na každé auto přimontovat takový velký fukar, co by foukal před sebe, to by pár metrů před Tebou byl vánek, který by se zesiloval a zesiloval a kdyby nějakej motýl vydržel natruc v tom poryvu až ke sklu, tak to by si to rozmáznutí zasloužil, bo by to jasně byl pokus o sebevraždu a kdo chce kam :)...

Bernadeta
23. 06. 2003
Dát tip
***

Děkuju všem.....a pusinky :-)

krásná *** a teď trochu nadsázky (věřím, že mě odpustíš): tak trochu jako z úvodní scény Men in Black

Krel
21. 06. 2003
Dát tip
dobrý úhel pohledu...je to hezké...

Honey
21. 06. 2003
Dát tip
no...zatím to vypadá jako velice dobrá sbírka*****

Normálně bych ho zkopala do bezvědomí, parchanta zasranýho! Teda ne tvýho manžela, chudák, viď, přišel by k tomu, jako slepej k houslím :-)

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Hezké, něžné, TIP ... v reálu se většinou po předním skle rozprsknou vaječníky a šupinky zmizej než bys řekla švec ... P.S. ...to je to, cos před nedávnem smazala?

Jaký VAJEČNÍKY??????????????? šupinky zmizely asi během pěti minut, ale ten otisk byl fakt zřetelnej a barevnej :-) Jo, to je to, co jsem smazala, ale vypadalo to trošku jinak :-)

Hester
20. 06. 2003
Dát tip
Ježiši, mýho muže nééé, to je hodnej kluk :-) aspoň většinou :o)) i když taky mívám chuť po něm něco hodit. Tamtomu bych byla šlápla do úsměvu s chutí, ale byl to přesně ten typ chlápka, co tě nechá vykoupat v Orlíku v betonovejch bačkorách :-) poldové se dostavili téměř po hodině, po popisu chlápka i auta pokejvali, řekli "my víme... řekněte nám, kudy odjel, my se po něm kouknem..." a víc už jsem nechtěla nic vědět.

Dejf
20. 06. 2003
Dát tip
Takový ty žlutý a jinak barevný skvrnky nebo tečky, kterých máš plný přední sklo, to sou většinou rozmačkaný vajíčka, co si motýlci a jiní hmyzáci (samičky) nosej v zadečku ...

Hester: I vlastního manžela je někdy třeba trošku pokopat, jen tak preventivně :-))))) O policajtech mi nemluv, mám s nima svý zkušenosti s hajzlama línejma! Ukradli mi v krámě telefony s kartama,ˇJÁ jsem si ty karty a telefony vypátrala a musela jsem je donutit, aby tam se mnou jeli, nechtělo se jim a slečna, co se mnou mluvila telefonem mi řekla: Jo to je toooooo, no to má na starosti xxxxxxxxněkdo, to musíte počkat, on je teď na dovolený! A tak jsem na ní začla nepříčetně řvát, ať si ze mě nedělá prdel, že to je teda nehorázná drzost dát případ někomu, kdo je na dovolený a slečna pravila: Co se rozčilujete, my máme třicet dní na to, abysme vám poslali vyjádření! No tak jsem začla řvát ještě víc, že nepotřebuju vyjádření, že chci ty věci zpátky!!!!! A tak mě milostivě dovolila, abych ráno přišla, tak jsem přišla a zase jsem musela ječet, že SE FAKT NEHNU? DOKUD TAM SE MNOU NĚKDO NEPOJEDE!!!!! A že tam budu sedět klidně tři dny, že mi je to fuk, protože beztak nemám co prodávat! Ty jo! Eště teď se celá klepu.....sráči mizerný! ježiš..... Dejf: Aha, vajíčka jsou ale něco jinýho, než vaječníky, víš, vaječníky jsou takovej orgán, ve kterým se ty vajíčka dělaj. :-)

Hester
20. 06. 2003
Dát tip
Tedy, koukám, že je lepší bejt s tebou zadobře :-)

Jo a ty chlapi z toho bazaru, co tam měli ty moje věci dostali nějakej protokol o zabavení a potom nám chodily výhružný dopisy o Orlíku a betonovejch botách a tak...fakt chuťovka.

Ale ani ne, já jsem celkem hodně mírumilovnej člověk, dlouho trvá, než mě něco opravdu hodně vytočí, ale pak se fakt neznám :-) ale pomohlo to! Kdybych je nedokopala k akci, tak jsme zpátky nedostali nic!

J_M_C
20. 06. 2003
Dát tip
prijemny, akorat to zapada do pestrych barev d....., nemusim citovat ze? ale jo, je to krasny a ted je to pro me jak balzam na dusi.

Inzulinka
20. 06. 2003
Dát tip
Je to roztomiloučký a smutný, ach jo ;-( Tip

Kolega
20. 06. 2003
Dát tip
Zajímavý úlet. Tip

houba
20. 06. 2003
Dát tip
no, je to výborný, ale chce se mi spíš brečet :))) tohle jsou věci, kterých si málokterý řidič všimne (hmm, motýlů je přece dost, že jo?), přitom je jich škoda :(( dobře, žes to čekanko napsala, třeba začneme dávat pozor..... díky, že píšeš i o (zdánlivých) maličkostech VELIKEJ TIP*

yoyo
20. 06. 2003
Dát tip
taky obrovskej TIP!!! ale je to smutný...*

Já jsem neřídila, neřídim, ale bohužel jsem přesvědčená o tom, že na motýli si nikdo dávat pozor nebude, asi to neni technicky možný :-)

yoyo
20. 06. 2003
Dát tip
no to ne... já jsem ale stejně proti autům. Nic dobrýho nepřinášej....

Jo holka, to já taky, ale těžko se dneska začne jezdit zase na koni :-)

StvN
20. 06. 2003
Dát tip
Jestli se ti to stalo tak dobrý, ale jinak tomu nevěřim. Podle mýho by byl motýl od auta odmršťen, aniž by se ho dotknul.

StvN: Fakt, dlouho na tom skle byly ty šupinky

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
:)))no já to zase vidím symbolicky - a je mi z toho taky smutno a je to silný příběh ... TIP

StvN
20. 06. 2003
Dát tip
To je zajímavý. Ale znáš mě, pořád tomu nevěřim. Líp by to znělo, kdyby tam bylo: Motýlích křídel pel opadal a uletěl

Olina: No, taky mi těch pár slov přijde.....zvukomalebných :-) StvN: A co tam je?

StvN
20. 06. 2003
Dát tip
Čti pozorně.

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
:) ano

chybí ti tam a? mně se tam a nelíbí .-)

StvN
20. 06. 2003
Dát tip
To je tvá volba.

Olina: :)=prasátko :-)))))

StvN: Já vim, proto tam neni :-)

Evička
20. 06. 2003
Dát tip
Něžná čekanko! Něžná, něžná....s pelem*

Evička: To je překvapení, viď! :-)))

Evička
20. 06. 2003
Dát tip
Už budeme jenom něžně (necudné), jo?:-))))))))))))))))

Evička: Ne :-))))) Já si takový předsevzetí dávat nebudu :-))))) Nakonec já bejt něžná neumim, dyk to víš :-)))

Nemyslím si, že tímhle přečtením všichni řidiči budou kličkovat na dálnici, aby nesrazili krásného motýla. Ale okamžik je to detailní a pěkný.* Vlastně, i já bych se mohla zamyslet. Jednou jsme jeli, na tachometru nebylo víc než 100km/h a já měla možnost pozorovat přírodu. Krásný pták, kroužil nad krajinou lemující asfaltovou silnici. Litovala jsem ho. Pak přiletěl až k nám. Mohla jsem si krk ukroutit, jak jsem se z auta vykláněla, abych ho alespoň uviděla. A pak.....bác! Hnědá skvrna vznášela se letním vzduchem....na čelní sklo. Zvířátka jsou roztomilá! :-)

Zvířátka jsou roztomilá!!!!! A že kakaj.....my taky, ne? :-)))))

Ano a také v přírodě. Jenže my, človíčci, se považujeme za ty kingy celé přírody. Nebudu to okecávat, v tu chvíli mně to přišlo jako -pták - nepták, auto jsem musela mýt tak nebo tak. :-))

No tak vidíš :-) Myslim, že zvířata maj právo na to se svobodně vykáknout :-) Byla tu dřív :-)

Souhlasím. Ale všeho s mírou. :)

Myslim, že nebudou kakat s mírou :-)))))

Opravdu? Tak jinak, ať se příště vyhýbají mně a našemu autu, přeci pak mám starosti já. Jestli mě slyší nějaké to zvířátko, ať se s tím srozumí. :))

hm..... a proč ty bys měla být výjimka? Máš to auto umejt s pokornou omluvou veškeré fauně, že seš línej a zhejčkanej člověk a ničíš jim prostředí všema těma civilizačníma vymoženostma.

Teď jsi mi to nandala. Zhejčkanej, jo? Hmmm :-( Tak jo, při mytí auta si vzpomenu na Tvá slova.

chceš říct, že nejsme zhejčkaný? Chceš říct, že ta naše zhejčkanost neubližuje ptákům? Já jsem zhejčkaná a marně se vymlouvám, že myčka na nádobí je pro ekologii přínosem, marně, protože bych měla drhnout nádobí v potoce pískem.

Yfča
20. 06. 2003
Dát tip
Jo, jsou srážky, z nichž ten druhý odchází hodně, hodně pošramocen... *

On neodešel..... :-)))

Yfča
20. 06. 2003
Dát tip
ceky, na věčnost se také odchází... :o)))

Myslim, že on na věčnost vletěl šílenou rychlostí :-) A ani to neni k smíchu :-)

Yfča
20. 06. 2003
Dát tip
Takováhle věc (motýl na skle, na kapotě) se stát může, nijak ji neovlivníš a je ti z toho smutno (pokud nejsi pařez). Znám ale pár hajzlíků, kteří druhým ubližují naprosto plánovitě a dělá jim to radost... Ale to jsem už trošku někde jinde... :o)

Asi každej zná takový hajzlíky a srovná se s tim jenom, pokud sám je taky takovej hajzlík :-)

Yfča
20. 06. 2003
Dát tip
Tuhle jsme byli v jedný restauraci. Měli tam pěkný hajzlíky. Takový docela voňavý a čistý. S těmi jsem se srovnala snadno! ;o)))

Hester
20. 06. 2003
Dát tip
Krásný, něžný, smutný *** a pro mě téma dne - dneska jsem málem byla v roli toho motýla já, a vlastní vinou, a ještě bych byla s sebou vzala kolegyňku. Fakt, už mi skoro andělíčkové zpívali, vletěla jsem vozidlem služebním před rozjetej náklaďák. Stihla jsem mu uhnout, takže ještě žiju, ale on by to byl neubrzdil... strašnej byl ten pohled z očí do očí, to "ježiši, já tu husu převálcuju, jestli neuhne"... v setině vteřiny to tam všechno bylo. Ještě teď nemůžu pochopit, kde se tam tak rychle vzal a jak jsem se dokázala tak rychle odkýblovat. no, tak jsem ti to tady zapleskala vlastní pitomostí :-) tož promiň a rozhodně je to lepší bez "a".

Yfča: Tak seš asi taky takovej hajzlík, docela voňavej a čistej :-) Hester: No, pane jo! To je síla! Ale hlavně, že se nikomu nic nestalo, díky tomu nahože, nebo komu!!!!! Taky jsem zažila bouračku, mohl za to muj muž a v tom druhým autě jsem akorát viděla vzadu nadskočit tři děti a pak se na ně sesypalo sklo. Bylo to děsný. Z auta se vyřítila babička těch dětí a řvala v hysterickým záchvatu, já řvala v hysterickým záchvatu, obě jsme řvaly na mýho muže, asi nejsem dobrá manželka, ale pohled na ty děti a to sklo..... Já vim, že to je lepší bez a :-)

Hester
20. 06. 2003
Dát tip
Mě jednou jeden naboural schválně, čistě proto, že jsem mu asi 15 vteřin překážela na křižovatce. Na střeše jsem měla kočár, na zadním skle "začátečníka" a "dítě v autě", to dítě samozřejmě i v reálu v autě bylo, bylo mu 10 měsíců. Bouchnul do mě a pak vylez a šel mě seřvat. Lidi jsou různí. Ta, co jela s ním, byla hanbou až na podlaze. Dneska to holt bylo s klikou jak od hajzlíku :-) a byla bych si za to mohla sama. A muj muž by se musel starat ještě i o rodinu tý dámy, co si tak ráda patlá jídlo po blůzce.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru