Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Taková malá prosbička

03. 07. 2003
16
0
2344
Autor
Josefk

vědělas dobře

že sem ujetej jak vagon

a že je to nakažlivý

to se dalo tušit

vžila ses bez problémů

všude plno smíchu

tak už prosímtě nesmutni

udělej zase dlouhej nos

když s tebou mluvím o vážnejch věcech

hrát vadí nevadí

to už sám nezvládnu

tak mi pomoz

a vzpomeň si

jak to bude fajn

 

tak jako tenkrát

kdy chvíle rodila se času

a náš svět

pobíral

svou krásu


Toxman
12. 01. 2004
Dát tip
To jsou teda věci..., že Ty to máš obšpíznuté z elektrických modelových vláčků ;o)). Jenom jsi stejně jaksi pozapomněl dovysvětlit, jak to příjde (při funkčí brzdě), že i odpjatý vagon do chodu dáti se může, je-li dostatečně (ne)schopný mistr brzdařský ve službě, když čas šlamastiky právě plně propuknul. ;)

katugiro
27. 12. 2003
Dát tip
báseňka fajn papouch: že Tě zase rušim (to bude asi tím vinohradem), můj děd byl náčelníkem nádraží Miroslav! Já se tím hrozně rád chlubím, protože kdo z čechoslováků měl dědu náčelníka? :) Jenom mi nejni jasný, jak to přijde, že dnes už náčelníci nejsou, tak se ráčím optat, když se tak vyznáš.

papouch
27. 12. 2003
Dát tip
Náčelník = přednosta ... :-)) Zapomněl jsem dovysvětlit ty brzdy - velmi zjednodušeně řečeno je to takhle: Když v brzdách není vůbec žádnej tlak, tak brzdné čelisti přitlačují úružiny, takže vagon stojí. pak se tam napumpuje tlaku "jenom tak akorát" a vagon se odbrzdí. A když se chce za jízdy přibrzdit, tak se zase tlak připumpuje a brzdí se tlakem... :-))

Ludvoděj
29. 08. 2003
Dát tip
až na ten "času krásu" mi to přišlo milé, asi jako když mojí Janě ukazuju dvouma prstama, dva cm od sebe, aby se trochu usmála:)).......a funguje to:)

clovrdik
29. 07. 2003
Dát tip
moc pěkný .. báseň i ta debata pod ní :-) TIP

Toxman
10. 07. 2003
Dát tip
Já cí taký mašinkůůů ůůůůůů. Je mi tady někdo ochoten vysvětlit, jak se teda ty brzdy bez tlaku aretujou ? V podstatě by bylo možno ventilem zablokovat přívodní hadice, či je nějak přímo mechanicky zajistit... případně na konce hadic nasadit nějaké koncovky nebo přídavné tlakové nádržky, které by mohly být čistě teoreticky umístěny přímo na vagoně (předpokládám, že při roztržení soupravy se takové věci většinou samy od sebe nenamontujou :).

KikinaV
07. 07. 2003
Dát tip
dycinky jsem ti tvrdila, že říkanky ti dou lepčí než mluvený slovo a ty rádoby číběhy ze života :-)))) a taky že jo :-)))

Rowenna
07. 07. 2003
Dát tip
Krásně jsi se rozbásnil. :-) **** Tohle je moc povedená věc.

papouch
04. 07. 2003
Dát tip
Toxm.: V době, kdy na C.a K. dráze zaveden bylť jest Károlyiho tlakový systém se ještě rozřazování vagónů způsobem samospádným z uměle vytvořené vyvýšeniny kolejové nedálo ... Brzda kolejová, neboli česky šlajflajsna jest vynálezem novodobým :-)) Josefk.: týbrďo to musela bejt hulba, stovákem přes Skalici, to musely bejt všecky veksle v pozoru a trakce stála až do brna... :-)) Byl už tehdy autoblok? ..... říkáš regionální .... Takže z Boskovic? No týbrďo, dyť je to samej oblouk..... :-))) Heste.: Tys brzdařka? :-)))) Či snad koloťuk? :-))))

Hester
04. 07. 2003
Dát tip
papouch: s koloťukama se jenom hádám. Jsem "technik pro údržbu a provoz lokomotivního a vozového parku" na vlečce jednoho nejmenovaného podniku, co vyrábí auta :-)

Hester
04. 07. 2003
Dát tip
avi skleróza se rozlejzá :-(

Josefk
04. 07. 2003
Dát tip
Papouch: bylo to před 40 lety a vagon profrčel od Boskovic přes skalické nádraží a zastavil se v kopečku před Svitávkou, naštěstí mu udělali volno, to víš, telefony drnčely jako sviňa :-), a na přejezdech nic zrovna nejelo, tenkrát byly všechny nechráněný...

papouch
04. 07. 2003
Dát tip
Můj děda dělal ve Svitavách fíru na 443 a vykládal, jak jednou ujetej vagon zastavil tak, že mu jel naproti, počkal si na něj a když se vagon blížil, tak se rozjel na curýk a vagon jemňoučce zachytil :-)

papouch
03. 07. 2003
Dát tip
Vagon sám ujeti nemůže. Vagon v klidovém stavu, stojí-li osamocen, jest zabržděn pružinovou tlakovou čelisťovou brzdou patentního systému Károlyi a není proto možno s ním hnouti. Ku odbrždění tohoto jest nutno natlakovati brzdové potrubí a též tlakové zásobníky, což děje se pod přísným dohledem vlakmistra, či zástupce jeho. Natlakování potrubí brzdového možno jest pouze v soupravě, jináč řečeno je-li řada vagónů železničních řádně háky, bezpečnostními řeťazy a troubami pospojována a je-li k této řadě i lokomotiva v provozním stavu připojena, neboť pouze na lokomotívě tlakovací zařízení kompressor zvané nachází se a provozuschopným jeví se pouze tehdy. je-li lokomotiva z depa řádně vytopena a kotel její je-li pod tlakem patřičným. Z toho plyne tudíž, že sám vagon železniční do pohybu jakéhokoliv dáti se nemůže. Ba - utrhne-li se ve stoupání, či při rozjezdu vinou nedbalostní, či závadou materiálu, z něhož spojky hákové zhotoveny jsouť, z potrubí tlakového za sykotu bouřného vzduch tlakový unikati prudce počne a vlak, ať čásť lokomotivou tažená, či zbytek vagónů utrhnuvšíchse se samočinně zastaví. Toliko k ujetýmu vagonu....... :-)))))

papouch
03. 07. 2003
Dát tip
Ale zase na druhý straně..... šikovnej vlakvedoucí, či brzařskej mistr to dokážou vyšašit tak (jsme šikovní národové), že když se v Třebíči do vagónu jemně drcne, tak se zastaví až ve Vladislavi (cca 7km) ... :-)))) já to viděl :-))) Přece nebudem roztápět mašinu, když jim ten dobytčák se senem můžem poslat z kopce....... :-) Já to viděl, fakt :-) Navíc - já na tom vagónu jel :-)))))

Toxman
03. 07. 2003
Dát tip
Já Ti dám dobytčák: :o)) A jaké jsouť předpisy bezpečnostní pro rozdílení vagonů pomocí pahorku spouštěcího vybaveného brzdou kolejovou ? A včil se ukaž :o))

*

Wopi
03. 07. 2003
Dát tip
fajn

Olina
03. 07. 2003
Dát tip
nádherný .... ************************

Josefk
03. 07. 2003
Dát tip
díky za návštěvu .-) k tomu vagonu: můj příbuznej náčelník se dostal málem do maléru, když posunovač upustil vagon z nádraží ven a ten se zastavil až v kopečku po 8 km, profrče přes dvé přejezdů, jeden most a přes nádraží ve Skalici n.Svit. :-) místy stovkou, což je na regionální trati nadvýkon jako hrom

Josefk
03. 07. 2003
Dát tip
opravuji: čtvero přejezdů :-) (po přepočítání)

Olina
03. 07. 2003
Dát tip
:))))))))))))))))) jste hrozný, fakt:)

ezra
03. 07. 2003
Dát tip
tip

Josefk
03. 07. 2003
Dát tip
jiní už nebudem .-)

Toxman
03. 07. 2003
Dát tip
Posunovač za trest nedostane týden večeři :)

nin
03. 07. 2003
Dát tip
***

Astra
03. 07. 2003
Dát tip
*t

Hester
03. 07. 2003
Dát tip
***** Papouchůůů, máš sice obdivuhodný znalosti a ještě obdivuhodnější sloh, ale občas nějakýmu vagonu ta bérzda nefunguje, já to musim vědět, já to mám v popisu práce :-)))

Zly
03. 07. 2003
Dát tip
vagónomilové :-) tohle gut*

Z mého života, dokonalé, čisté, příjemné... naprosto překrásné, nemám dostatek slov, TIP JAKO HROM, NE, VAGON

guy
02. 07. 2003
Dát tip
***

Toxman
01. 07. 2003
Dát tip
Tak ani chvilku vážný, jo ? :o))*

Cirilla
01. 07. 2003
Dát tip
ujetej jak vagon :)*

Duf
30. 06. 2003
Dát tip
To mě úplně dojalo. Moc hezký*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru