Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

GRAFFITI?

06. 07. 2003
4
0
3354
Autor
Katčenka

 

 

 

Kdo to jsou writeři?

 

Umělci?

Recidivisté?

Blázni?

Exibicionisté?

 

 

 

 

 

A jaký jé váš názor na graffiti?

 

Je to umění?

Blbost?

Módní trend?

Zajímaly by mě vaše názory..

 

 

 


m11
21. 08. 2003
Dát tip
wopi: udělej to, já ti bránit nebudu...............

Wopi
21. 08. 2003
Dát tip
No nic, v tomhle si prostě nerozíme, nechme to být.

Bossman
19. 08. 2003
Dát tip
Nemám rád takovédle diskuze, ale pro Katčenku udělám vyjímku a napíšu svůj názor. No, je to spíš fakt. Když si vybavím jak jsem já poprvé maloval, byly to tegy na školních lavicích, záchodech a stolech. Pak jsem to skusil se sprejem na školu a školní jídelnu. Proč jsem to udělal? Chtěl jsem to skusit a taky to patřilo k mému životnímu stylu. Jenže tegy nejsou žádný umění. Je to jenom podpis. Na to, abych udělal graffiti nemám talent malování. Proto jsem přestal tegy. Uvědomil jsem si, že jsem nula a snažim se srát do něčeho, co mi nejde. Tím chci říct, že například od těch lidí, kteří udělali graffiti na těhle fotkách nikdy neuvidíte teg na žádné památce. Jsou to skuteční umělci, kteří se prezentujou skrz svůj životní styl. Když uvidíte někoho mrvit památky, rovnou mu nakopejte prdel! Nepodporuju graffiti právě kvůli malejm dementíkům, kteří si zvedaj seběvědomí tímhle spůsobem. Podporuju graffiti kvůli lidem, kteří se snaží udělat svět hezčím. Proto jdou graffiti mimo mě....

Wopi
19. 07. 2003
Dát tip
m11: tvým názorům odpovídá má již zmíněná touha navštívit byt podobného umělce a osprejovat mu komp a hifi včetně cédéček (inu, umění je holt destruktivní a já to tak cítim, to přece pochopíš, ne?)

Nostradamus
15. 07. 2003
Dát tip
m11: Psal jsem, že pokoušet se definovat umění a umělce je v současnosti prakticky nemožné a nakonec si tyto pojmy musí každý přebrat ve vlastní hlavě. Pro mě není "tvůrce" bez respektu k jiným hodnotám skutečným umělcem, ale to je skutečně věc osobního postoje. Argument o "Picassovi" a baráku nebereš jistě vážně ani ty - taková kombinace je nepravděpodobnější než výhra hlavní ceny ve sportce (nehledě k tomu, že opravdový génius by v tomto případě riskoval, že jeho genialita bude překryta novou omítkou nepochopení :-). Spousta lidí bere do ruky štětec, ale pouze několik z nich jsou výtvarníci. Zbytek jsou natěrači, případně lidoví tvořivci pro zábavu - podobně jako většina z nás písmáků. U sprejerů tomu logicky nemůže být jinak. Obhajovat uměním zničení fasád a vagónů je proto nesmysl a mělo by se to nazývat pravým jménem - pro většinu sprejerů je to hlavně adrenalinová zábava, která dělá divy i s adrenalínem jejich obětí. Že se veskrze pudová a přízemní záležitost ráda skryje za vznešeným ideálem není nic nového pod sluncem. A že zábavná tvorba takových rádobyumělců je medvědí službou kvalitnímu graffiti, o tom se doufám nemusím rozepisovat. Na díla Basquiata hledím převážně s rozpaky, ale vztah k modernímu umění je natolik otázkou subjektivních pocitů (a někdy, přiznejme si to, i výrazem určitého intelektuálského snobismu), že nemá asi smysl se v tomto tématu hlouběji nimrat. Osobně si myslím, že výtvarník s antivýtvarným citem je logický nonsens (ale teď nehodnotím zrovna Basquiata - část jeho tvorby mi nějaký výtvarný smysl dává, zbytek jako nevýtvarník asi nedokážu dost dobře ocenit).

m11
14. 07. 2003
Dát tip
nostradamus: pokud někdo někomu něco zničí, měl by za to nýst odpovědnost, to je mimo debatu........ bavíme li se o omění.... umělec nutně musí mít respekt k hodnotám jiných aby byl umělec????????? když to vezmu do extrému...kdyby mi nějakej pikaso počmáral barák, řeknu si že to je zmrd, ale nemůžu zpochybnit jeho umělecký dílo. a proč by měl mít umělec nutně výtvarnej smysl ???? podívej se třeba na Basquiata a podobný....to je spíš antivýtvarnej smysl.

StvN
13. 07. 2003
Dát tip
Možná jdu pozdě. Nápisy nebrat, ani ty, jaký nám tu předhazuješ. V Budějicích je pár zdí, na kterých jsou vyspejovaný opbrazy a to je něco, tomu říkám umění, ale ne nápisům.

NE!!! městské kultuře a hodnotám

Wopi
11. 07. 2003
Dát tip
mimochodem - u jednoho podchodu někdo nastříkal opravdu pěkný obraz - chtěl jsem si ho vyfotit, ale než jsem se k tomu dostal (několik dní), je totálně zmršený a přečáraný tagama že nemají sprejeři úctu ani sami k sobě mě opravdu zaráží

Kocour
11. 07. 2003
Dát tip
jenom mě mrzí, že neumím taky sprejovat a že mě to potkalo dost pozdě a jaxi nemám na to chodit někde po nocích vytvářet obrázky.

unseen
11. 07. 2003
Dát tip
wopi: to je ale naprosto v souladu se zákonitostmi této komunity. je potřeba mnoho píle, dovednosti a vytrvalosti, aby sis vydobyl tzv "respekt" - to jest status, kdy máš víceméně jistotu, že tvoje dílo alespoň pár dní, týdnů, vydrží a není postiženo "cross overem" čiliž přejetím

Nebudu se přidávat k slovíčkaření o tom, kdo co řekl, jak to myslel a jestli to byla ( do důsledků vzato ) pravda či nikoliv. Řeknu jen, že souhlasím s aRmidou v tom bodě, že skutečné graffiti JE umění.

Katčenka
11. 07. 2003
Dát tip
Ano!!! :o)) Sem rada,ze se to tu takhle "rozjizdi". Vase nazory respektuji a vazim si jich. Diky. Jinak nasi stranku take navstivil Cakes(ten "pan" co maloval ty grafka nahore",takze muzete byt spokojeni uz jen proto,ze si to precetl nekdo,koho se to tyka.

unseen
11. 07. 2003
Dát tip
SarahMArieSchwarz: definuj, prosím, "skutečné" graffiti...

m11
11. 07. 2003
Dát tip
wopi: kolik znáš sprejerů osobně? nejspíš hodně, když tak dobře víš že jsou z bohatejch rodin. seš rozenej sociolog, odborník na subkultury.

Wopi
11. 07. 2003
Dát tip
m11: znam osobně 3, z doslechu spoustu dalších - že jsou z bohatejch rodin jsem nikde neřikal, že je většinou živí rodiče, vim sociolog nejsem, ale že ti, co musej vydělávat na jídlo sobě a dětem, nemají obvykle čas ani sílu jít v noci v kapuci někam stříkat, vcelku odhadnu i bez toho že 90% sprejů jsou jen podpisy a to většinou na historických domech v centru města (čim čerstvější běloba, tim víc láká), zatimco obrovské dlouhé zdi na okraji města jsou netknuté (to holt neni ten adrenalin!) vidim vlastníma očima, halucinacema netrpim

Wopi
11. 07. 2003
Dát tip
a taky sem klidně můžu dát fotodokumentaci na podporu svých názorů (ničení historických památek) jestli sis nevšim, zmiňoval jsem, že když narazim na něco fakt kvalitního, ocením to jako umění a vyfotím si to - ovšem pokud to stihnu, než to další sprejař zlikviduje

m11
11. 07. 2003
Dát tip
wopi: hold se smiř s tím, že kreativita může bejt i destruktivní. a že by potřeba sprejovat nějak souvisela s tím že někoho živěj rodiče????? jakože dokud mě živěj rodiče, sprejuju ... a když mě živit přestanou, nesprejuju??????????? btw...který jiný památky než historický by měly bejt zničený...každej kostel atd je stejně jenom symbol útlaku ;-)

Nostradamus
11. 07. 2003
Dát tip
Destruktivní kreativita - hmm, to je věc. ... kostel atd je stejně jenom symbol útlaku... - ironie laskavá jak od Lenina. Inu, na agresivní demagogii je jakýkoliv rozum krátký ... :-(

m11
11. 07. 2003
Dát tip
umění rovná se výtvor kterej obsahuje sebevyjádření a formu, musí bejt teda logicky kreativní. z toho mi vyplývá, že graffiti je umění. že je leckdy destruktivní, s tím nic nenadělám. někomu přijde estetický a někomu ne, tak už to hold v umění chodí. nostradamus: dík za pádnej argument...

Nostradamus
11. 07. 2003
Dát tip
Zvláštní logika (ničím, tedy tvořím) a zvláštní estetika (umění=sebevyjádření+forma) - není nadto si svět urovnat hezky podle svých pudových potřeb. Pojem umění je bohužel v současnosti tak zahnojený, že bych se jím moc neoháněl. Jestliže se za umělce bez červenání považují někteří paňácové, co defilují na televizní obrazovce, pak už k umění nemají daleko ani vyložení čmáralové po zdech. Ale čert je vem. Graffiti rozhodně může být umění (zdi, ale třeba i plakáty, obaly CD atd.), pokud má tvůrce výtvarný talent a zároveň respekt k hodnotám jiných, např. tím, že získá povolení k "destrukci" (to je samozřejmě obtížnější cesta k seberealizaci, ale aspoň z mého pohledu opravdovější). Žádným uměním není přestříkat někomu k nepoznání barák, vagón od střechy až ke kolům atd. Pokud někdo vztáhne sprej na památky, je to vyložené barbarství (ať ke zdůvodnění svého činu využije jaké chce pseudorevoluční rétorická klišé) a přinejmenším v tomto případě bych souhlasil, nechť po nějakou dobu trénuje na zdech cely. S tím, aby graffiti nebylo leckdy destruktivní, bys možná přece jen něco udělat měl, pokud netrpíš alibismem průměrného "subkulturisty" . Asi bys zrovna nevyl s tou správně nažhavenou smečkou a vymknul se jejím svatým dogmatům, ale bylo by to aspoň čin hodný opravdu svobodného a kreativního člověka. Howgh :-)

Wopi
10. 07. 2003
Dát tip
proboha ty miminka se a) dají zase sundat a b) je majitel objektu schválil už jsi se někdy pokusila "sundat" nástřik se zdi, kterou někdo pár dní před tím nahodil?? srovnáváš nesrovnatelné :-/ mimochodem - jak by ses tvářila, kdyby ti přes noc někdo nastříkal obraz na čelní sklo auta? byla bys ráda, že máš umění anebo nerada, že nemůžeš jet pro nákup?

unseen
10. 07. 2003
Dát tip
oddělovat graffiti od tagů je imho nesmysl a troxu alibismus. tag je, jak JosefTupý správně podotknul, součástí grafiiti a to elementární a nedílnou. ber nebo nex bejt....

Lowlander
08. 07. 2003
Dát tip
No, můj názor bude asi trochu kontroverzní... nelíbí se mi graffiti tam, kde nezapadá do porstředí... nesnáším pseudo-writtery, kteří se podepisují na zdi paneláků, aniž by tím vyjadřovali něco víc, než jen "koukejte, jak jsem dobrej, že jsem se odvážil"... Bydlím na sídlišti a dost miva dí, že děti (z dost prachatých rodin) prosě vytáhnou spray a i na sotva pár dní natřenou zeď domu nastříkají svoji čmáranici a pak se vrátí domů, do čistého, pěkného domku (ok, vily) a jsou v čistém a upraveném světě a dávají se slšet, že by oni na sídlišti žít nemohli... To mi orpavdu vadí. Pokud jde o graffiti jakožto malby, pak je to trochu něco jiného.. taky mi vadí, objeví-li se na nesprávném místě, protože je mi tak trochu líto lidské práce a finančních prostředků, které stojí jeho odstranění, protože někde být prostě nemůže, ale pokud budeme graffiti chápat jako výkřik, jakojakési sdělení... cožpak můžeme upřímné a základní sdělení učesat do nějaké formy? Což můžemé své pocity "vykřičet" na plátno uvězněné mezi čtyři rohy rámu? Ne, ty základní a zásadní pocity se musí dát na ejvov šem a tudíž je právě ilegalita graffiti jedním z jeho základních vyjadřovacích prostředků a i ona symboličnost nákladů na jeo odstranění je dobrá: Kolik námahy a peněz stojí umlčet jedno zvolání... Jako člověk odsouzený k tomu, být pohlcený masou jsem proti graffiti, které není na legální ploše... jako emotivní jedinec jsem pro...(ale opovažte se mi ěnco načmárat na můj dům, až si ho jednou postavím :o))))))))))))))))))))))

Lowlander
08. 07. 2003
Dát tip
No, můj názor bude asi trochu kontroverzní... nelíbí se mi graffiti tam, kde nezapadá do porstředí... nesnáším pseudo-writtery, kteří se podepisují na zdi paneláků, aniž by tím vyjadřovali něco víc, než jen "koukejte, jak jsem dobrej, že jsem se odvážil"... Bydlím na sídlišti a dost miva dí, že děti (z dost prachatých rodin) prosě vytáhnou spray a i na sotva pár dní natřenou zeď domu nastříkají svoji čmáranici a pak se vrátí domů, do čistého, pěkného domku (ok, vily) a jsou v čistém a upraveném světě a dávají se slšet, že by oni na sídlišti žít nemohli... To mi orpavdu vadí. Pokud jde o graffiti jakožto malby, pak je to trochu něco jiného.. taky mi vadí, objeví-li se na nesprávném místě, protože je mi tak trochu líto lidské práce a finančních prostředků, které stojí jeho odstranění, protože někde být prostě nemůže, ale pokud budeme graffiti chápat jako výkřik, jakojakési sdělení... cožpak můžeme upřímné a základní sdělení učesat do nějaké formy? Což můžemé své pocity "vykřičet" na plátno uvězněné mezi čtyři rohy rámu? Ne, ty základní a zásadní pocity se musí dát na ejvov šem a tudíž je právě ilegalita graffiti jedním z jeho základních vyjadřovacích prostředků a i ona symboličnost nákladů na jeo odstranění je dobrá: Kolik námahy a peněz stojí umlčet jedno zvolání... Jako člověk odsouzený k tomu, být pohlcený masou jsem proti graffiti, které není na legální ploše... jako emotivní jedinec jsem pro...(ale opovažte se mi ěnco načmárat na můj dům, až si ho jednou postavím :o))))))))))))))))))))))

houba
08. 07. 2003
Dát tip
líbí se mi grafitti, pokud zaplňují šedé plochy, na sídlišti například, na vlacích atd., je mi líto nových fasád, který někdo pomaluje a s tím nesouhlasím, nelíbí se mi ani pouhé tagy (podpisy), to není umění ani grafitti, opravdový grafitti, dobře provedený uměním je, si myslím :-)

aRmida
08. 07. 2003
Dát tip
myslím, že umělec se pozná od idiota podle toho, že jej ani nenapadne něco stříkat na historické budovy, ale najde si místo, které bude jeho výtvorem povzneseno. tedy, grafitti je umění a writeři jsou umělci, ale ne vše, co je na zdech, je skutečné grafitti...

papouch
07. 07. 2003
Dát tip
mně se grafitti líbí (a to jsem už starej "vraťsedohrobu"), pokud je účelný (např nelíbí se mi na vagonech), ale nelíbí se mi hňupovské čmáraniny (asi zakomplexovanejch) blbečků neschopných grafitti udělat a proto ničících vše.... TY bych trestal tresty strašlivými...... udělat čmáraninu (tag) na čistý zdi dokáže kdejakej imbecil ...... toť názor můj, mějte se dobře a guten tag

Poetík
07. 07. 2003
Dát tip
No, souhlasím se spoustou věcí, které zde již byly řečeny. Nejsem proti tomu, chápat graffiti jako uměnía a snad to i dělám, ale...asi by měla být stanovena nějaká pravidla. Viděl jsem třeba i reklamy (na cokoli) v tomto stylu... naprosto super! To, když se šedé betonové plochy vedle kolejí na Hlavním nádraží v Praze mění v přehlídku uměleckých děl, je činnost spíše pochvalná, než záškodnická. Jenže i ta ,,pitomá" zeď někomu patří a něco jako souhlas majitele by tu určitě bylo více než na místě! Kdybych se například vrátil z dovolené a našel něco takového (v tomto případě bych to klasifikoval spíš jako čmáranici, než jako umění) na omítce svého domu, jistě bych tím byl poněkud rozezlen! A mohlo by tam být ,,namalováno" třeba...já nevím co! Ale chápu, že nelze házet všechny do jednoho pytle. Věřím, že se mezi všemi těmi borci najdou i opravdu slušní a inteligentní jedinci, kterým ti ostatní drzouni jenom kazí reputaci.

tloudev
07. 07. 2003
Dát tip
barvy a laky na paneláky to jsou ty grafitti děláš je taky ty Beton do nebe - prostor pro tebe Vztyčený prostředník jako gesto shora se bude koukat na šedý město

Woland
07. 07. 2003
Dát tip
Katcenka: nechci ti brat iluze, ale spousta lidi s vysokou skolou ma prazdnou makovici... Jinak umeni neumeni - fakt nevim proc by nekdo kvuli tomu ze je umelec mel mit nejaky specialni prava. Maluju na platno - koupim si platno. Socharim - koupim si sutr. Kreslim grafitti - koupim si stenu/barak/vlak. Nemam na to? Smula, tak si asi budu muset najit levnejsiho konicka.

tloudev
07. 07. 2003
Dát tip
a ještě mi to nedá: i tagovat se dá bez ničení fasád

JosefTupý
07. 07. 2003
Dát tip
jen bych rád vyvrátil mýtus o tom, že neexistují dobré tagy. je to nejelementárnější forma graffiti, na kterou se ale vztahují stejná pravdila hry jako na normální obrazy.

Paranoicus
07. 07. 2003
Dát tip
rebecca13: Kdybych objevil jakýkoli grafiti někde uprostřed Sahary, Antarktidy nebo sibiřský tundry, nikdo mi nevymluví, že jsem jen v dalším z globalisovaných slumů globalisované bídy ... pro dříve výstavní části velkoměst neznám typičtější atribut ... <smajlikh<

Paranoicus
07. 07. 2003
Dát tip
<smajlikh/>, xakru!

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Ehm...no tak tady mě napadá jen jeden text jedný hip-hopový kapely... Je to pohled na graffiti právě writerů. Já bych chtěla slyšet ten váš... Snup: (16) Poslední dobou se ve mně hromadí zloba ty víš moc dobře Blaaballe, že nás to sere woba zase věc se povedla politický elitě chtějí přistříhnout křídla tetě kreativitě ale proč tak zarytě, proč nedají nám klid nejsme žádný vandalové, máme výtvarnej cit zákon proti graffiti tak to je pěkná blbost pochybuju jestli existuje vůbec spravedlnost zloději si klidně dál vykrádají byty a my pociťujeme víc policejní brutality je to boj, boj, zákon versus graffiti vítězem je ten, kdo má v sobě nejvíc vitality naše pocity jsou v tomhle tracku ztvárněný já apeluju na ty, co ještě nejsou zkažený lidi jako šílený, hledaj za vším příčinu tak na rovinu, writteři nejsou děti zločinu!! Blaabal: Tahle část dostane jasnej vobrys až dokončim svuj piece taky v něm zanecham podpis moje trpělivost už překročila mezí graffiti versus zákon řeknu ti v čem to vězí já vim jakým tvý mínění poslat směrem v týhle cause nejsem jen pouhým reportérem mam nadání slovy zobrazovat špínu navíc graffiti beru jako hip hopovou disciplínu pro většinu je umění ulice problematika ale nechápu proč se za to okamžitě zatýká jo když vidíš plešatýho maníka na zdi symbolika jako svastika pak je na místě panika vídíš to moc černě má to svoje specifika writteři jedou v linii kterou začla amerika radim ti si zvykat není to jen momentální trend ale kultura co zaplavila nejeden kontinent Snup: (16) Nebudem si přeci lhát, musíme se trochu bát je to ubohá fraška,cha cha, graffiti versus stát zkus se zasmát, další věc si klidně dát legální plochy nejsou, tak je začnem sami wotvírat proč zavírat malíře, jejichž plátnem je vlak nezastaví nás ani politickej tlak, to je fakt ten tlak, tyhle lidi z nás dělají psance vyjednávej s někým, když je cejtit jen arogance radnice už nepovolí ani jeden legál že by konec? tak toho bych se kurva nebál budou se dávat vlaky a zdi na ulici nezmění naše životy, nezmění naší tradici tak srovnej si to floide v tý svý dutý palici nejsme jako ryby, nechytneme se na tvou udici sedět ve věznici, fakuju fšechny poslance zákon proti graffiti je bez jakýkoli šance!!!! Je to tak spravedlnost dostala zas na frak jinak bys nemoch fásnout až 8 roků za vlak § 2-5-7b pro ně neni zákon ale zázrak pochopení pro umění kurva ani náznak může za to ta přeplacená banda hovad jak můžou vo životě tak radikálně rozhodovat fakt nemam chuť vandalismus vobhajovat ale myšlenka a vodkaz se nesmí ignorovat je to špatný umět se projevovat v repu nebo na šedivou zeď použít fat capu v dřepu i ve stoje reprezentovat element nechci incident jen aby mý dílo viděl konkurent myslíš že sem stejnej delikvent dyž bych chtěl změnit to pro co je pádnej argument věř mi podceňovat moje slova byl by lehkovážnej čin třeba jednou zjistíš že maluje i tvuj syn!!! ref: tuhle kulturu stůj co stůj musíme zachovat nepřestávej malovat i když tě budou varovat nemůžou tvarovat někoho kdo to takhle dává my fšichni chceme stejný práva stejný práva Doufam,ze se nebudete bat vyjadrit nazor... Co mne k tomule napadu a diskuzi vedlo? Vcerejsi posezeni s úpartickou kluku,kteri tim zijou...

Paranoicus
06. 07. 2003
Dát tip
Graffiti je fenomén, writeři usilují o nekonvenčnost (vyjádření) za každou cenu, až je to nakonec jen další konvence. Až jednou nebude tak snadné sehnat barvu ve spreji, fenomén zanikne, možná zůstane jen malířská technika.

Ale sem tam se mezi nimi objeví skutečný umělec ...

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
Já mám názor prostej a jednoduchoučkej - graffiti je umění a writeři jsou umělci - ovšem když vidím nějakej odpornej tag na historické budově ve středu města, nemá to samozřejmě s uměním nic společnýho - můj laickej pohled na věc - tagy ve městech ne, ale když někdo udělá obrovsky barevnej a nádhernej graffiti na šedé betonové desce, měli bychom mu spíš poděkovat :)

Wopi
06. 07. 2003
Dát tip
Jenže to procento umělců a plácalů je zhruba stejně malé, jako tady na Písmáku - a drtivá většina sprejů je pouhé ničení budov podpisem nějakého samolibého magora. Celé historické město je plné takového svinstva a naprosto podporuju tvrdé postihy. Zrovna minulý týden udělali nový kabát lékárně - byla krásná... tři dny. :(( Teď je plná čáranic a já doufám, že se opět podaří policii nějaký úlovek, protože dělat desetitisícové a statisícové škody JE PROSTĚ TRESTNÝ ČIN a svinstvo k tomu. A to většinou ještě od lidí, co sami ještě nic neudělali, kteří jsou zvyklí, že jim živobytí obstarají rodiče. No, znám jednoho, který teď maká desítky hodin veřejně prospěšných prací - a kupodivu, docela se mu rozbřesklo. Najednou se na to dívá jinak, když na vlastní kůži poznal, co obnáší práce.

Wopi
06. 07. 2003
Dát tip
Proti obrazu na nějké odlehlé zdi nic nemám, ale těch je tak jedno promile oproti čáranicím, které jen způsobily škodu (a nějakému asociálovi dobrý pocit).

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
Jasně Wopi - jenže tohle je debata o graffitech a ne o tazích ( první pád tagy ) - tagy jsou prostě čmáranice, určitý "podpisy" a každýmu je jasný jak jsou odporný a památky ničící - jenže graffiti jsou něco úplně jinýho - a v olomouci zase tak moc tagů není, my si svých památek vážíme, tsss :)))

Krel
06. 07. 2003
Dát tip
podepsal bych Wopiho...ten zlomek umělců mezi nimi...někdy je to fakt super dílko..ale je jich málo.

Víceméně souhlasím s Wopim, ale pravdu má i Matthew, ty šílenosti na historických památkách nejsou graffiti. Ale ne každý to dokáže rozlišit a ta počmáraná Národní muzea apod. pak nedělají dobrou pověst ani autorům "skutečného" graffiti.

Watukina
06. 07. 2003
Dát tip
Asi takhle. Když jsme ještě chodili na základku - tak 1996 - kluci si do sešitů kreslili návrhy, pak kradli spreje po drogeriích a občas se na čerstvě nabílené zdi vystříkali z pocitu, že propadají z deseti předmětů, že na ně kašlou rodiče ...atd. Aby se zas poslušně vrátili domů a nasmolili úkol z matemetiky.Jenže za pár let se k tomu přidali rozkrádačky, fet ap. Mně osobně se líbí celé obrazy - třeba Barrandovský most po povodních docela hezky zvelebují - byla jsem si tam vyfotit graffity - Podmořský svět, ale opravdu mě nebere pokroucený nápis vyvedený v několika barvách. A když jsem dva dny dřela na nové omítce, aby na ní ještě ten večer nějaký fracek nahodil pár tagů... Myslíte, že má cenu revoltovat proti společnosti? Většinu to stejně za pár let přejde.

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
tak pozor - revoltovat proti společnosti je poslání a nesmí tě to přejít ! :)) když tě to přejde tak je to znamení že jsi upadla do toho obyčejnýho stereotypu, je to znamení že souhlasíš - se vším !

Wopi
06. 07. 2003
Dát tip
No to je právě to, že se tak snadno revoltuje, když tě někdo živí. Jakmile dospěješ a zjistíš, že si na jídlo a oblečení (neřkuli na počítač) musíš vydělat prací, najednou je to jiný. Ono bez práce totiž nevznikne nic... ani ty spreje - i ty musel někdo vyrobit (a možná v dost hnusnejch podmínkách).

JosefTupý
06. 07. 2003
Dát tip
chystám studii o estetice graffiti (bez emocí)

JosefTupý
06. 07. 2003
Dát tip
jo Honza je dobrej.

Lucíšek
06. 07. 2003
Dát tip
Já osobně mám grafitti ráda. Podle mě je to určitý způsob umění. Znám spoustu lidí, kteří to se sprejema opravdu umí. Je nádherné dívat se na dílko od takového umělce. Ale nesouhlasím s hloupými čmáranicemi od patlalů, kteří si snaží dokázat svoji "dokonalost" tím, že zničí třeba novou fasádu rodinýho domku... Za ty fotečky musím dát tip*

husky
06. 07. 2003
Dát tip
1. Je to Snupa a ne Snup! 2. Včera sem byl u Snupy doma cca 3 hodiny, porapovali sme a na graffiti sme se taky dostali. Snupa ani Blaaball nejsou writeři a cení si pouze 2 plzeňskejch "umělců" tzv "MTW a BWC" Muj osobní názor na graffiti je ten, že je to umění i když mnoho lidí nás "writery" odsuzuje.. Wopi: Wrať se do hrobu!! Drž se poezie ! :o)

husky
06. 07. 2003
Dát tip
Mathew: Máš pravdu tagy jsou na nic já uznávam jen piece a rozhodně odsuzuju stříkání na něčí budovy. Já osobně maluju na legály a opuštěné zdi převážně rozbořených opuštěných areálů..

Wopi
06. 07. 2003
Dát tip
já se tam nemůžu vrátit, páč jsem tam furt (aspoň jednou nohou) :)

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Ty jo,tak koukam ze se to tady docela rozjelo!!! Paranoicus---)Souhlas.Nic vic se neda rict... Husky--) Promin,ja ten text stahla z netu,tak sem myslela ze ten text a i to jmeno je OK... Mathew---)Naprosto se vsim s tebou souhlasim.DIKY!!! Wopi---) Myslim,ze se na to divas moc dramaticky...Jasne,je to tvuj nazor,ALE fakt by ses radsi divala na ty hnusny sedivy zdi?Koukni se nahoru na ty graffiti co sem vybrala...Myslim,ze je daleko lepsi,kdyz jdes rano okolo ruzovo-zlato-zeleny a ja nevim jaky maluvky a je na co se koukat,nez kdyz zacinas rano pohledem na absolutne stejne sedivy,hnusny a stary panely....Chapes? O to tu jde!! Lucíšek---) DIKY! Monthy_Python---) Mas naprostou pravdu. I kdyz s Wopi bych souhasila jen tak z 20% Watukina---) Tak to mas asi jiny znamy nez ja...mozna je to dobou ,nevim...ale writeri ktery znam ja,sou normalni kluci,ktery budou pristi rok maturovat,maximalne hulej,poslouchaj rodice a svete div se-obcas se i doma ucej!!! Josef_Tupy---) Tak sem pak neco z ty studie dej,rada si to prectu!Jinak,Honza je libovej :o) Stanislav_Vasina---) Jojo,mne se taky moc libej...jinak kdyby to nekoho zajimalo,tyhle grafka jsou od Cakese(Pointa) a Romea,kteri se graffiti zivi.Maji zakazky...A to docela dost zakazek a jsou hodne ceneni. Byli malovat uz mozna vsude na svete vcetne Ria a NY... :o)

Yossarian
06. 07. 2003
Dát tip
no graffiti jo, ale ne na památkách, holý vošklivý zdi můžou bejt postříkaný, ovšem. Ale hezkejma obrázkama a né čmáranicema kterejch je taky dost

Paranoicus
06. 07. 2003
Dát tip
Watukina: Potřeba "vystříkat se", to je moc pěkný přirovnání ...

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Jo a na www.onepoint.cz jsou dalsi nadherny grafka,i ty na zakazku,tak se na to muzete kouknout...

Nostradamus
06. 07. 2003
Dát tip
Jsem v tomto směru sice OUT, ale svůj názor mám - snad selsky prostý: Pokud nějaký papaláš zneužije své moci a zparchantí pro potřeby svého přebujelého ega například historický barák, je u mě vylízaná hlava. Pokud nějaký nezávislák zneužije své bezmoci a zparchantí pro potřeby svého nevybujelého ega například historický barák, je u mě vylízaná hlava. Touto jednoduchou rovnicí se vyrovnávám s týpky, s nimiž i přes veškerou toleranci nebudu chodit na pivo, ale vím, že proti jejich existenci houby nadělám. Obě strany, které často tak demonstrativně stojí proti sobě, nás nekreativní a nepodnikavé průměráky olupují o kusy světa, který si z bůhvíjakých pohnutek rozhodli postupně přivlastňovat. Mám-li si při výhledu z vlaku vybrat mezi krajinou nebo červenomodrým flekem, asi bych vždy (možná úchylně) volil ten první pohled. Díky některým umělcům někdy bohužel nemám na vybranou, ale nikdy jsem ještě kvůli tomu okno Českým drahám neprokopl. Pokud sprejeři (v kategoriích se blíže nevyznám, sorry) respektují tento imperativ bezohledného neloupení světa pro svou duševní spotřebu, pak proti jejich tvorbě nemám věru nic. Na duchaplnější zkrášlení mnohých olysalých betonových míst dokonce rád přispěju do kasičky jako na Zlatou kapličku :-)

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Nostradamus---) Tak to promin,my se tu nebavime o niceni pamatek atd...Jde o to,ze nekteri(jako treba ja) si opravdu mysli,ze je to umeni...A pokud das prednost podivat se z vlaku na holou,sedou,betonovou zed,pred krasnym obrazem nastrikanym na zed,ok,to je pak tva vec...ale koukni se nahoru na ty 3 grafka co sem sem dala...to ti pride jako modrocerveny flek????

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
to prostřední je prostě úžasnýýý...

Nostradamus
06. 07. 2003
Dát tip
Nečteš, Katčenko, všechno - nezpochybňuji, že graffiti může být umění a to prostřední, na které ukazuje Mathew, je určitě zajímavé (není-li to zrovna sokl románské rotundy :-). Z oken vlaku, který je tu předveden jako vzorek 1, se však nepodívám nikam a v tomto případě mám na výběr maximálně mezi flekem čistě modrým nebo žlutomodrým. Dva jásající tvůrce v tomto případě, je mi líto, řadím mezi prázdné makovice. Jejich veselení nás přijde poměrně draho, ale jsou i horší věci na světě, ovšemže :-) Přesto jsem za tuto diskuzi rád a dávám tip.

JosefTupý
06. 07. 2003
Dát tip
tu studii, jako jiné statě, budu nejspíš publikovat zde.

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Vis,ty kluci co nazyvas prazdnymi makovicemi...maji oba vysokou skolu a opravdu nejsou hloupy...NAOPAK... A myslim,ze maji duvod k jasani...jako malokterym Cechum se jim povedlo zanechat svuj "odkaz" (ty tomu rikej jak chces) na New Yorkskem vlaku... To bych se radovala taky...

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Mathew---) Pravda pravda...To cakes dela casto-pise text a ruzne otazky pod sva grafka... Nadhera.

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
nostradamus---) A draho by nas to nemuselo prijit,kdyby se otviraly legaly a na tech vlakach se to nechavalo,protoze je to fakt hezci nez nakej modrej vlak s bilym pruhem...samozrejme kdyz se to umi..mluvime tu o grafkach a ne o tagach....

Nostradamus
06. 07. 2003
Dát tip
To s Tebou souhlasím, pokud by se našla nějaká rozumná cesta k dohodě a vše se dělo legální cestou, pestřejší vlaky, ale třeba i komíny a podchody bych jistě také uvítal. Dohoda však předpokládá vůli na obou stranách a partyzánské akce sprejerů tomu nepřispívají (o netoleranci úřadů k novotám samozřejmě rovněž nepochybuji :-). Setkal jsem se zatím bohužel hlavně s adrenalinovými partyzány - dokonce i kluci, kteří studovali umělecké obory a měli nesporný talent, byli ochotni postříkat čerstvě spravenou památku, rodinné domy a nové vagóny (a že jich moc není). Byli také inteligentní (možná teď studují vysoké školy) a svým způsobem i velmi slušní. Jejich inteligence a zdánlivá slušnost je jim ale celkem k ničemu, když nedokáží srovnat své ego - za čerstvou omítkou i novým vagónem je často moře práce jiných lidí, kteří o nový design nestáli. To je neslušné, sobecké a s uměním to, bohužel, nemá nic společného. To, co se agresivně vynucuje, já osobně za umění nepřijímám. Odkaz na newyorském vlaku postiženým nepomůže - jejich odkaz (byť třeba neestetický) jim byl neeticky uloupen. Souhlasím s Wopim, že kdyby si to hoši museli odmakat, přemýšleli by možná jinak. Jestliže je to ale jejich vlastní vagón, pak jim tleskám a omlouvám se :-)

Nostradamus
06. 07. 2003
Dát tip
píšu kraviny: nedokáž/ou srovnat své ego :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru