Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mimoběhy

19. 07. 2003
8
0
2302
Autor
ashentree

Schizofrenie bytí vědcem, jenž k motivaci racia z osvícenského optimismu čerpati musí, a v substancích citových se s postmoderním pesimismem topí v záhadách...Ve strachu z vydýchaného prázdna dýchám chtíčem být co nejčistším...Vidím, jak od počátku nuceně mimoběží tyhle dvě stále nezralé filosofie, cestu však cítím právě tam, kde se obě holčiny pronikají... Filosofická (ne)báseň o realitě čtyř dimenzí našeho světa...

Bude ticho v jabloňovém sadu
až jablka opadají...
...mrtvá?


Jejich bělavá těla

pod slupkou shnijí

a rozpadnou se.
Jen vyzrálá jadérka
do hlíny proniknou
a vzklíčí...

...planá bytí bez identity
v nalezencích dětí bezdětným,
v zahradách postmoderny,
v mimoběžných rovinách prostoru
dimenze vytčené od palce
k prsteníku...

V převrácených zlomcích
těch mimoběžných rovin
jsme My,
úměrni smrti... 


 


Divergence...

Ve všech směrech...

Toho traboše jsem tu opravdu nečekal ;)

Vyfoceno při toulkách územím chráněné krajinné oblasti Českého ráje.


kassiope
23. 07. 2003
Dát tip
Je to hodně dobrý, jako všechny tvoje věci, jenom místy mi tam něco nesedí, ale jinak se to pěkně čte. t*

floyd
23. 07. 2003
Dát tip
k tomuto som ti este nic nepisal? hmmm moja nepozornost.... * tip... nic viac; niet co viac

floyd
23. 07. 2003
Dát tip
ja som ho zabudol *

Rowenna
21. 07. 2003
Dát tip
Mi se báseň zdá kompaktní. ****

ashentree
21. 07. 2003
Dát tip
Díky, od Tebe si kritiky moc vážím...Píšeš dost úžasný věci...

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
je to zajímvé a části jsou hezký .. zaujal mne hned první dvojřádek . .. myslím, že druhá sloka je tam zcela hluchá ... je z ní až příliš patrný tlak na udržení myšlenky ... její absence by vůbec neuškodila, ba naopak .. báseň by byla kompaktnější a čtivější .. .. za okolí druhé sloky tip:-) *

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Díky! Vidíš, já zase myslel, že ta poslední je skoro zbytečná ;) Bohužel mám z toho sám pocit, že časem mi zůstane jen ta první strofa...Za tou si sám stojím :-)

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Teď to čtu znovu...a máš pravdu...Co je řečeno v první sloce, je jen zbytečně rozpatláno v druhé...Nic nového už tam není, jen zdůrazňuji a vysvětluji verše první sloky...No, počkám si na další kritiky ;)

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
.. no pravdou je, že vta poslední je trochu .. ha jak to říct ... otřeplá:-) .. ale druhá mě přeci jen "dráždí" více:-) .. první je skutečně nejlepší .... Osobně bych z ní klidně udělal jen básničku o dvou řádcích s otazníkem na konci (čili to mrtvá už bych vynechal) .. al e s tím bys mnoho slávy na Písmáku neudělal .. je tu zaběhnuto, že báseň znamená určitou délku ... ale méně je někdy více a mnohem silnější .. ono zvládnout myšlenku v dlouhé básni je kunšt ... a umí to málokdo ... na Písmáku mi myslím stačí prsty jedné ruky a to si nejsem jist, zda-li tady ještě dotyční publikují:-)) ..

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
.. tak tak .. (viz druhý komentář:-)) .. jinak jsem v úžasu .. jsi první, kdo na moje "kritiky" reaguje pozitivně:-)))

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Když se mrkneš na ostatní mý pokusy, najdeš tam i pár miniatur, mám tu formu hodně rád...Tohle ze mne vypadlo celé, a asi by to bylo lepší jako miniaturka...To "mrtvé?", to tam naznačuje další filosofický (a hodně prvotní) problém (viz "O charakteru (ne)bytí)...Do plánované sbírečky miniatur to mrsknu asi spíš...a takto...

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
¨.. ok ... mrknu ..:-)

Krel
19. 07. 2003
Dát tip
JO ty první tři řádky:-) i když ani ten zbytek není marný, byť mi přijde takový daleko víc mlhavý než první sloka... Nej je první a pak poslední sloka:-) prostředek jako takový moc nechápu a připadá mi uměle překombinovaný... I když otázkou je co bych tam napsal, kdybych nečetl Cavičovu kritiku:-)) ale to už senikdy nedozvíme...aneb ať žije mnohoprostorová realita:-) btw: ta fotka je doooost dobrá!!!!

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
Krel: .. ::-)) ... bylo mi potěšením, pokud jsem Tě mohl ovlivnit:-)))

Krel
19. 07. 2003
Dát tip
Cava: jsi tu:-)) jsem si říkal...no mě to těší taky, že jsem byl hoden Tvého ovlivnění:-)))) když už tak už...

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
:-)))) ...

Sihája
19. 07. 2003
Dát tip
Souhlasím s ostatními, ale taky semi hodně líbí "v mimoběžných rovinách prostoru dimenze vytčené od palce k prsteníku... " takže ..T.. a přečtu si i něco dalšího

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Díky vám všem, potěšili jste mne ;)

Nostradamus
19. 07. 2003
Dát tip
verš "v nalezencích dětí bezdětným" mi trochu nesedí, ale jinak se mi líbí :-)

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Uznávám, je složitý...Těch variant než jsem použil tento bylo moře, tohle vyšlo nejlíp...Jde mi o dvojí smysl dětského domova...Beznaděj k vlastním vykoupena nadějí cizích...

Hodně líbí, ale ta fotka dostala :)

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Mne dostal ten fakt...Stál jsem tam, jak u zjevení :-)

Českej ráj je nádhernej a vidět tam toho tráboše, tak bych ho snad vlastníma rukama odtáhla. :)

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Měl jsem chuť mu do toho plastu vyrýt něco nechutnýho...Až tam někdy půjdeš, U Buku se to rozcestí jmenuje, tak mrkni a dej vědět ;) Jo, českej ráj je nádhernej, jen mám takových nechutných fotek odtam víc :-( Mohl by být ještě krásnější...

Trabant je z plastu? :) Dobře, bud si to pamatovat a dám vědět. Jenže takových nechutností je po celé ČR víc...

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Bohužel máš pravdu...Z plastu? Jo, je...Bohudík...Stačí kopnout a je to :-)) A já to neudělal a teď plácám, ach jo :-((

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru