Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tchýně

21. 07. 2003
12
0
2338
Autor
Perchta

...její mladá maminka rozepnula si košili... Vladimír Merta

    Je jaro, Zuzana je šťastná, je potřetí těhotná, už brzy bude rodit. Konečně ví, že Max jí doopravdy miluje. „Vzal bych si ji tam nahoru i se dvěma dětma,“ pomyslel si v zimě, když spolu seděli na školním srazu. Neřekla mu nic, ani že je potřetí těhotná , ani že je moc šťastná, že ji miluje, ani, že kdyby nebyla potřetí těhotná, že by musela skočit do Vltavy, protože by si neuměla vybrat mezi jeho štěstím a svým neštěstím. Jak mu to říct, že jeho matka ji nenávidí? Takové banální a takové silné.

   Na zahrádce u její matky sedí kolem ohniště s manželem, její dvě děti skotačej kolem, její matka vypadá spokojená, její manžel Kryštof má na sobě jenom krátké trenýrky a jak sedí na trávě, vercajk má skoro venku. Zuzana to vidí, ale neřekne nic, matka to taky vidí, asi by se ráda zatvářila pohoršeně, myslí si Zuzana, povzbudivě se na ni usměje, přece si už nemusej před sebou na nic hrát, jako že chlapi mezi nohama nic nemaj, není už malá. Matka se neusměje, ale neřekne nic.

   Zuzana porodí krásného chlapce, matka zorganizovala zájezd do Německa, někdo jí odpadl a tak vyzvala zeťáka Kryštofa, ať jede s ní. Ten hodně váhá, co když Zuzanu pustěj z porodnice domů. „Tak brzo mě nepustěj, přemlouvá ho Zuzana, je to jen na dva dny, to stihneš."

   Tchýně a Kryštof mají manželské postele, Kryštof je v posteli první. Zuzanina matka mu sáhne mezi nohy. Postaví se mu, oba to vidí.

„Nebudu s tebou spát,“ říká Kryštof.

„Budou to jenom dvě minuty,“ žebroní tchýně.

„Nebudou, miluju Zuzanu.“

„Jsi jenom o patnáct let mladší,“ plazí se.

„Bylo by to stejný, i kdybys byla mladší než já.“ Otočil se ke zdi a spal.

   Vrátili se, Zuzanu pustili z porodnice dříve, než čekali, byla v domě svojí matky, Kryštof neřekl nic, ani později. Jenom ty rodinné vztahy už nebyly tak vřelé, to si Zuzana nemohla nevšimnout. Když měl přijít Kryštof, vrátka bývala zamčená. Zrovna se slavily narozeniny paní tchýně. Kryštof zazvonil, neslyšeli ho, nikdo nepřišel, položil květinu na popelnici a do toho domu už nikdy nepřišel.

„Moh si přelézt branku,“ zlobila se Zuzana. Nemohla pochopit, že ji tam uvnitř nechal samotnou.


katugiro
16. 08. 2003
Dát tip
to mi scházelo, tyhle komplikovanosti... :) nijak zvlášť mě to nebavilo, ale závěr je docela dobrý

Perchta
16. 08. 2003
Dát tip
fermosa: :) katugiro: děkuji za kritiku

fermosa
05. 08. 2003
Dát tip
trochu zmatené jako vždy, nicméně dobrý úryvek :o) *t

Perchta
01. 08. 2003
Dát tip
No právě, není to neobvyklý případ, proto jsem to napsala. Dám do prolgu kousek Merty.

Nevímkdo
31. 07. 2003
Dát tip
no, jeho matka jí nenávidí, protože jí klofla syna a jako každá matka vidí dopředu, že po něm vyjede i její matka. Moje tchýně mě taky nemá ráda. V každým městě je to stejný...................................................................................

Nevímkdo
31. 07. 2003
Dát tip
no, jeho matka jí nenávidí, protože jí klofla syna a jako každá matka vidí dopředu, že po něm vyjede i její matka. Moje tchýně mě taky nemá ráda. V každým městě je to stejný...................................................................................

Humble
31. 07. 2003
Dát tip
Je zajímavé, že vztach tchýně-zeť bývá většinou o mnoho harmoničtější. Že by matky byly celé nažhavené vyvdat dceru, zatímco kolkolem synáčka chtějí poskakovat až do skonání světa??? :o)

Perchta
31. 07. 2003
Dát tip
Nojo, voni ty tchýně po těch zeťácích fakt dou. No uvidíme, jak to půjde mně. :-))

Humble
31. 07. 2003
Dát tip
Po mně většinou potenciální tchýně jely víc než ty holky, o které se jednalo mně... :o(

Josefk
29. 07. 2003
Dát tip
jojo :-)))

Honey
27. 07. 2003
Dát tip
*****

Perchta
25. 07. 2003
Dát tip
No asi v jinym městě, nebo co. :-))

Marthin
24. 07. 2003
Dát tip
Kde já to, kruci, žiju??

Lukri
23. 07. 2003
Dát tip
dávám tip, nekritizuji, protože se mi to líbilo, a je mi z toho smutno...

Perchta
23. 07. 2003
Dát tip
Lukri, nebuď, je to veselý. :-)) Dík.

Ach takové komplikace ve vztahů, to já rád. Přesto je tohle napsaný až tak nějak moc mírně, chybí tomu špetka překvapivé údernosti. Škoda.

Perchta
22. 07. 2003
Dát tip
no konečně trochu konstruktivní kritiky, dík

Humble
21. 07. 2003
Dát tip
***

Rowenna
21. 07. 2003
Dát tip
***

fungus2
21. 07. 2003
Dát tip
No co dodat. Jen, že je to na TIP

asi jsem blázen, ale zase tomu nerozumim. Nevim kdo, kdy, kde, s kym, proč.....

Fionka
21. 07. 2003
Dát tip
Z toho si nic nedělej. Já to taky zase nepochopila. Nechápu jestli je Kryštof syn tchyně, manžel tchyně anebo sní nemá nic společného. Nechápu, proč se mluví nejdřív o Maxově matce a pak o "její" matce. Zkrátka jsem z toho celá popletená.

Perchta
21. 07. 2003
Dát tip
cekanka_ucekana, Fionka: nojo, jsou to takový črty, popusťte uzdu svojí fantazii, kdo by to mohl být ten Kryštof Fionka: tchyně je jednotné i množné číslo, no a matku má každej, nebo aspoň měl. vy ostatní: DĚKUJI

Žíně
21. 07. 2003
Dát tip
Tý vole - to je drsný.*

Perchta
21. 07. 2003
Dát tip
Myslíš? Mně se to zdá takový ještě dost mírňoučký, ale těší mě, že jsem udělala dojem, dík.

Žíně
21. 07. 2003
Dát tip
No, věřim, že bys to dokázala napsat i jinak. Ale todleto bohatě stačí. Mírňoučký, to je dobrý. :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru