Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pokušitel

29. 07. 2003
7
0
2009
Autor
racek

 

Pokušitel

 

 

-         Ne! Teď bys tu vůbec neměl být. Jak k tomu přijde ten chudák vedle mě?! Měla bych myslet na něj!

-         To zvládneš, jsi rozená herečka.

-         Nechci hrát, nechci podvádět.

-         To není podvod.

-         Podle tebe není podvod, když on mě má rád, jí se mnou, spí, pomáhá mi – a já myslím na jiného?!

-         Do hlavy ti nevidí, co naděláš, takový je život. Co víš, na koho myslí on…

-         Kdyby myslel na jinou, snad by tu nebyl se mnou, ty ďáblův advokáte.

-         Klídek – čistě hypoteticky: co když je na tom stejně jako ty? Že se neubrání…Možná si taky přijde, že podvádí.

-         Hele, víš něco, co já ne?

-         Řeknu jenom jedno slovo: blondýna. Z redakce.

-         Tos řekl slova tři. Blondýna…Šéfredaktorka? Jiná u nich není. Na tu má myslet? Vždyť by mohla být jeho máma. Co by si s ní počal?

-         Někdo má rád starší ženy – výrazně starší. Nemyslím ty tvoje dva roky navíc.

-         Tomu nevěřím, znám ho. Říkáš to jen proto, abys mi ho zprotivil. Aby ti u mě v hlavě nepřekážel.

-         Nemám zapotřebí. Nemůže překážet, když v tvé hlavě není.

-         Nech toho.

-         Není, tam jsem já.

-         Uznávám, ale co s tebou. Takhle kdybys byl ještě jinde, než v hlavě.

-         Přímo TAM, myslíš?

-         Hlavně.

-         Když já jsem v téhle chvíli jen vzpomínka…A navíc – víš, jak jsem na tom s časem.

-         Když máš čtyři milenky, na mě už čas nezbývá.

-         Ráda bys, aby zbyl?

-         Proč se ptáš, když to víš?

-         Zvedá mi to sebevědomí.

-         Byla bys raději se mnou, nežli s ním…?

-         Nejsem u zpovědi.

-         Byla?

-         Trápíš mě. On si tohle nezaslouží: je hodnej, poctivej…

-         …to já jsem taky nikdy nic neukradl…, ale vzpomeň si: bylo nám hezky spolu tenkrát u řeky. Voda voněla, hvězdy nad námi…

-         A pak ses na mě vykašlal! Nechci to slyšet….Je poctivý, má mě rád, myslí to se mnou vážně…

-         Vážně? A co ta blondýna?

-         Nevěřím, to bych poznala. Mě nezvikláš.

-         Mám spolehlivé zdroje. V žádném případě tě nenutím – ale jestli chceš, podívej se do pravé kapsy jeho saka.

-         Co tam najdu???

-         Třeba tě jenom zkouším, třeba tam nic není…ale pokud mu chceš věřit, nedívej se tam. Nemůžu tě s dobrým svědomím nutit k tomu, aby ses mu hrabala v kapsách.

-         Jsi hnusnej. Vypadni!

-         Opravdu, budu se muset rozloučit – tvůj přítel se už probouzí…

-         Pokudmožno se už nevracej.

-         Nezáleží na mě – sama mě voláš. Na tu kapsu máš posledních pět minut, než otevře oči…Ahoj.

23*7*2003 Voznice


Zvěruška
12. 08. 2004
Dát tip
Jůůůůůůůůůůůů :-)

REDH0T
07. 08. 2003
Dát tip
Znám ! M.A.C. ! Middle ages crissis :o)

Okeya
02. 08. 2003
Dát tip
Prima téma ;-)

Žíně
30. 07. 2003
Dát tip
To je divný, jako bych podstatu této zápletky již někdy slyšel. Ale nejsem si zcela jist a je možné, že i v jiném kontextu.

racek
30. 07. 2003
Dát tip
Takové věci se stávají a stávat budou, ale tohle je můj původní text, vědomě jsem záplatku z ničeho nepřebírala, vycházela jsem ze zmatku:-)))ve své hlavě. Zora

Žíně
30. 07. 2003
Dát tip
Jo, jasně, já to přece nezpochybňuju, že to je tvůj původní text. Měl jsem na mysli jen to, že mi je povědomá ta myšlenka samotná, že když někomu důvěřujeme, tak to nesmíme zároveň svými činy zpochybňovat, jinak je naše důvěra pouhým neupřímným gestem. Ale zkušenosti s tímhle světem nás bohužel ponoukají k tomu, abychom takovému pokušiteli vyhověli. A pak se za to stydíme, protože tu důvěru jsme vlastně porušili my jako první a tím jsme udělali první krůček na cestě vedoucí ke špatným koncům. Takže ne, že by mě byl povědomý ten text, nebo zápletka, jak si jí napsala, ale povědomá mi byla ta myšlenka jako taková, možná proto, že jsem se s ní možná třeba dřív taky i sám zabýval.

Adelan
29. 07. 2003
Dát tip
Pěkný...moc *

JASAN
29. 07. 2003
Dát tip
Jé, hezoučký.

Bacil
29. 07. 2003
Dát tip
Jo jo...

Timber
29. 07. 2003
Dát tip
jo,jo.....našeptávač...trýznivé

fungus2
29. 07. 2003
Dát tip
Oj. Působivé!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru