Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Monolog sebevraha

17. 06. 2000
7
5
3879
Autor
JiKo

Nelitujte mě, je to imaginární příběh. šššfff - citoslovce švihu pozn.aut.

Sedím v křesle, dívám se nepřítomě a v ruce svírám zbraň. Lesklou a chladnou. V jejích útrobách číhá kulatá smrt, poháněná pocitem viny. *** Cvak ... kulka se pohnula, opouští své lože *** Provedl jsem něco zlým lidem. Chtěl jsem se omluvit a šel se mnou můj přítel Jan. Zlé lidi jsme však nepotkali. *** kulka je hladká, nic jí neklade odpor *** Viděl jsem jen osobu s kosou. Široce se rozmáchla a sekla. Sekla však vedle mě, nebylo slyšet nic než "šššfff". Tělo mého přítele kleslo k zemi. Kulka byla ve vádě s jeho srdcem. Vyhrála. Ani splašené sanitky houkání nepřivolalo jeho život zpět. *** vrtání hlavně kulku roztáčí k poslednímu tanci *** Bledý obličej a na zemi červená řeka smrti. To je obraz co mám před očima. Mám a nemohu jej zahnat. Proč ono "šššfff" neslyšel raději on? *** energie střelného prachu posunula kulku k ústí, které chladí můj spánek *** Neměl bych teď pocit viny Neumím s ním žít *** kulka se na krátký okamžik jemně dotkla mé kůže *** Ozvalo se tiché ... "ŠŠŠFFF" ...

5 názorů

Přímo vývojka!

JiKo
05. 10. 2009
Dát tip
viď... a ten vývoj předemnou :-)

Hrozné :)

Háber
27. 12. 2007
Dát tip
* zvuk

Cornelie
12. 09. 2007
Dát tip
Ani splašené sanitky houkání nepřivolalo jeho život zpět. Tahle věta mě vyloženě zaujala:) Jinak celkově je to vážně zajímavé zamyšlení:)

Arien
28. 07. 2004
Dát tip
parádně starý dílko, koukám na datum a je to asi lepší, jak moje dopisy na rozloučenou a tak není v tom to blbý klišé, kerý všeci všem vyčítaj ale odcházet by se mělo asi bez velký pompy jenom to tichý šššfff líbí - svým divným zvláštním způsobem

Craerassy
20. 04. 2004
Dát tip
Nee...tohle nelíbí.

Adelan
07. 12. 2000
Dát tip
Hodně zaujalo... obsahem i formou, asi tím že to není, jak říká Merle "žádná přeromantizovaná och echárna " je to dost působivé * Merle: ochechárna - :-))))

JiKo
30. 10. 2000
Dát tip
J: pocitově souhlasím, ale báseň má východisko, že je o sebevraždě rozhodnuto Básnicky Díky :-))

JiKo
30. 10. 2000
Dát tip
etě auizo

J
29. 10. 2000
Dát tip
Pocitově: zbytečně. Básnicky: zdařile.

Prokletí
24. 10. 2000
Dát tip
*Monolog sebevraha: jojojojojojojo ... něco mezi Samuelem Beckettem - Poslední páska a Sartrem - Herostrates... výborný, sám nejsem schopen monologu ... tipam m.

Sadaf
19. 10. 2000
Dát tip
Tak, JiKo, slíbená kritika(kritika?)... Člověče, já už to četl mnohokrát a mám takový nějaký divný až zvláštní pocit... Jako bych viděl starou londýnskou ulici v mlze a vodní, smutné tříšti, ani ne snad smutek, jako spíš údiv. Údiv nad tím, co se to děje, údiv sám nad sebou... Jenom snad malá technická poznámka:kulka, která je slyšet, nezabíjí... Ale stejně tuhle báseň budu dál studovat, toto není věc na jedno přečtení, to vlastně ani není na čtení, to je na přemýšlení... Nu což, budu přemýšlet...

JiKo
19. 10. 2000
Dát tip
ad Sadaf:slyšet kulku to ŠŠŠFFF není zvuk kulky, ale zvuk kosy jak jí smrtka stíná život ...

Sadaf
19. 10. 2000
Dát tip
Tak to jo....jsem to špatně pochopil:-))) Hezký den...

Sadaf
30. 09. 2000
Dát tip
No, kamaráde, dej mi chvíli čas. Tohle si budu muset vytisknout a chvíli to zažívat. První dojem je takovej nějakej smutnej??? Ne, fakt teď nevím, nechám to uzrát....

Arri
01. 07. 2000
Dát tip
Drsný...

Jákob
21. 06. 2000
Dát tip
Líbí ŠŠŠFFF :o)

Merle
19. 06. 2000
Dát tip
mě se to líbí... přestože věci o sobevraždách normálně nemusím (vlastně je nemám rád)... tohle mi přijde takový reálný.... žádná přeromantizovaná och echárna...

Hackman
17. 06. 2000
Dát tip
a chtel jsi nekdy naslouchat zivotu..kupodivu voni

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru