Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poezie - slepá ulička ?

31. 07. 2003
19
0
2980
Autor
Tynic

 

Drazí přátele,

 

Lidé přestávají číst poezii. Snad je to příznak doby, která se na jedinci podepisuje inflací ducha, či jen náhodná odchylka v kulturních zvyklostech národa. Sám nevím. Důvody však v této stati hledat nehodlám. Rád bych se především, s veškerou vervou, zaměřil na odstranění tohoto škodlivého trendu. Jak toho dosáhnout ? Poměrně snadno :

 

Především je třeba začít nenásilně seznamovat s kvalitní literaturou, poezií, potažmo hudebními texty, naše děti, a to již od útlého mládí. Právě děti jsou totiž doslova na každém kroku bombardovány multimediální reklamou s násilně dosazenými módními vzory ze západních zemí. Netřeba se tedy divit, že se odvracejí od vlastních kulturních kořenů a obracejí se k povrchnosti lesklé a přitažlivé popkultury. Řešení tohoto palčivého problému ovšem existuje!

 

Pravděpodobně čekáte, že vás seznámím s plánem duchovně kulturní obrody, který bude svými morálními atributy na kolena srážet štíty Potěmkinových vesnic módních trendů a pseudokultur. Právě naopak ! Takto diametrálně odlišný proud by měl jen nepatrnou naději na úspěch v očích našich dětí, které jsou zmámeny pozlátkem šoubyznysu. Můj plán je mnohem lstivější : Je třeba vetřít se do přízně českého kulturního podhoubí. Dejme všem lačným povrchnosti a kýče to, co chtějí, avšak přidejme do tohoto artefaktu kvalitu. Kvalitu především! Předložme jim snadno stravitelný kulturní bonbónek, který v sobě bude obsahovat protilátku proti duchovním neduhům naší doby.

 

 

Písmácký BOYBAND !

 

 

obrazek [http://www.pismak.cz/fotky/x/bbtn.jpg]

 

 

 

Složení boybandu :

 

Merle alias ANGEL

Tynic alias ROMANTYNIC

Vio alias ELTON

Funda alias POE T.

a v neposlední řadě

Lyryk alias GANGSTA G.

 

 

 


Bix
13. 05. 2005
Dát tip
To je dokonalé! Vždy ma to rozosmeje:o)

Tynic
21. 02. 2005
Dát tip
Bix : A to jsme ještě netušili že existuje SuperStár ! :o)))

Bix
18. 02. 2005
Dát tip
:o))))))))))

Nefertirei
06. 08. 2003
Dát tip
wow....bíječné, elektrizující....:o))....hm, máte už fanklub?....jestli ne, práve byl založen !!!!!...:o))))))) *

Nigela
06. 08. 2003
Dát tip
Fanklub: to je to pravé. Teď jen nalákat do něj co nejvíce fandů a fanynek. :o))))

bogart
05. 08. 2003
Dát tip
dát to do pdf, existuje služba vypalcd.cz, dát jim to k dispozici a šlus - pak propagace na základkách, ale to je individuální snahou (každý na té své). Žádný tisk, to je nahovno.

Bix
05. 08. 2003
Dát tip
Je to skvele ***** MTVVVVR :o)(o:z Polska

Hvězdička
05. 08. 2003
Dát tip
!!! :o))))))

REDH0T
04. 08. 2003
Dát tip
Netřeba plakat nad nekulturností národa. Je třeba jej přesvědčit o smysluplnosti snažení Písmáka. Navrhuji každý měsíc vybrat speciální komisí starších a dát dohromady nejlepší příspěvky na sborník a ten vlastním nákladem vydat. Přispívat se bude třeba stokorunou. A ať se ukáže, kdo je jen grafoman a kdo se nebojí proinvestovat svého koně... :o)

Krel
04. 08. 2003
Dát tip
:-)

Olda
04. 08. 2003
Dát tip
kouzelny ;-))

papouch
02. 08. 2003
Dát tip
a co já, já nic? .. :-))))))))))

zolli
02. 08. 2003
Dát tip
Turné bude? Mám malé, maličké české kulturní podhoubí! Očekávám Vás u nás doma s první buchnou očkovací protilátky! Nástup nutný IHNED! Honorář vidím na pár litříků Roudnického vína!

Potěš pánbu....

Miroslawek
31. 07. 2003
Dát tip
;o)))))))))))

Dabi
31. 07. 2003
Dát tip
:o))) naprosto úžasné! upřímný t*:o)

Šminka
31. 07. 2003
Dát tip
šmarjááááááááááááááááááááá:-))))))))))))))))))))))))))))))))))) *

Merle
31. 07. 2003
Dát tip
:))))))))

KEEP IT REAL !


Poplétka
31. 07. 2003
Dát tip
ba jó, to je kapela! kde a kdy hrají? A cédéčko, je už k dostání? Za lidovou cenu? ;-)***

Pája
31. 07. 2003
Dát tip
:-)))))))))))))) suprový

nin
31. 07. 2003
Dát tip
:)))))))))))))))))) dokonalý. Lyryk mě uzemnil nejvíc!

nin
31. 07. 2003
Dát tip
a jeho hláška o probíjející kytaře taky (jsem si představila toho vlka z Nu pagadí, zájčik!)

Yfča
31. 07. 2003
Dát tip
:o))*

g_morr
31. 07. 2003
Dát tip
Voříšci!

Vau, to je hustý jako tenhle estonskej mejdan! Možná... eště víc.

Jo, a až budete hledat pro chlapeckou kapelu nenásilné a kvalitní texty, doporučuji vám povšimnout si tvorby finského básníka jménem Eino Leino (1878-1926). Myslím, že třeba tahle je mimořádně zdařilá. Jistě se najde na Písmáku někdo natolik hudebně nadán, aby přidal akordy... ELEGIA Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta. Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta. Turhaan, oi turhaa tartun ma hetkehen kiini, riemua ei suo rattoisa seura, ei viini. Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät. Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät. Notkosta nousin. Taasko on painua tieni? Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni. Tiedän ma: rauha mulle on mullassa suotu. Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu, pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu, jää punajuova: kauneuden voimaton kaipuu. Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat. Mies olen köyhä: kallit on laulujen lunnaat. Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin, haavehen kullat mieleni murheella maksoin. Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka! Liikaako lienee pantukin paatinen taakka? Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima? Voittoni tyhä, työn tulos tuntoni soima. Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat, katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat? Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen? Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen. Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan! Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan. Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin. Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.

Yfča
31. 07. 2003
Dát tip
Takže akordy: Ami, G, C, Ami

ulita
31. 07. 2003
Dát tip
Tyndo, tys skutečně genitální!!! Merle: co furt máte...???????????

pampelin
31. 07. 2003
Dát tip
:)))

Merle
31. 07. 2003
Dát tip
ulita: stačí dojít a já ti to pustím... nebo si to půjč v půjčovně... Tynda: respekt!

ulita
31. 07. 2003
Dát tip
Merle: a co že to ještě jednou je za věc? asi si udělám koukací víkend...:)

Bebitka
31. 07. 2003
Dát tip
já vás chci na zeď! všechny!!! musíte se mi podepsat na tričko nebo omdlím v zákulisííí :-) prosím! :-)))) tyndo seš nezmar! :)))

Merle
31. 07. 2003
Dát tip
ul: Ali G in da house beb: já se teda podepisuju zásadně pouze na ramínko od podprsenky...

Bebitka
31. 07. 2003
Dát tip
merlí a kam se podepisuješ navostro???

Merle
31. 07. 2003
Dát tip
beb: zkus hádat... :)))

Rowenna
31. 07. 2003
Dát tip
:-))))

Adams
31. 07. 2003
Dát tip
chacha:-))

JosefTupý
31. 07. 2003
Dát tip
:o)))

Wopi
31. 07. 2003
Dát tip
:))))))))))))))) konečně boyband, kterej mě zaujal!

Vio
30. 07. 2003
Dát tip
No to je krrrrrrrrrááááááááááááása ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))) Já se asi fakt na nic jiného nezmůžu ;-)

Bix
30. 07. 2003
Dát tip
avi

Lyryk
30. 07. 2003
Dát tip
vypadám jako by mi probíjela kytara .-)))))

Vivat Elton!

Bix
30. 07. 2003
Dát tip
Gangsta: Ten nový účes Ti sekne ! :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru