Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Aj láska bolí

01. 08. 2003
3
0
1235
Autor
kaktusik

Mám srdce plné bolesti a lásky,

a v hlave samé otázky a otázky.

 

A v očiach mi pribudli nové vrásky.

A ako po búrke pšeničné klásky,

ľahnem si i ja v tichu na chladnú zem.

 

A budem počúvať jej jasný kľudný tlkot,

aby som pochopila bludnosť vlastných stien,

a všetko i to, čo snaží sa mi povedať smútok.

 

A budem sa pýtať a znova a znova,

lebo nič nie je bez vnútorného boja,

 

"Kde začína a končí sa život? A kde svet?"

- aká hlúpa otázka! - na tú vraj odpoveď niet.

"A láska? Prečo ju ľudia chcú a sa jej aj boja?"

- na to ti odpovie jedine vlastná duša tvoja.

 

"My life, my love, moja láska,

niekedy, občas si priveľmi ťažká,

tak sa pýtam: Prečo je to tak?"

- aby si našla svoj vlastný vlak,

 

ktorý ťa zavezie v hlboké končiny,

kde spoznáš tresty aj vlastné zločiny,

kde zmyješ ťarchu pomyselných vín,

prejdeš očistcom a splynieš s ním,

 

a jedného dňa zistíš náhle, zrazu,

že si už prelomila nezlomnú hrádzu,

a v poznaní, že život je hľadanie iba v sebe,

budeš ľúbiť lásku - len tú, čo je v tebe.

 

A ty už nebudeš, lebo nič nezostane,

iba žiar svetielok, ktoré svetom svietia

   

-  "Vtedy roztvorím svetu našír' svoje dlane,

a nanovo zrodím v sebe malé dieťa."  


maia
29. 10. 2003
Dát tip
Precitala som si ju este raz a posledne dva riadky su uzasne. Take presne site od Teba. :-)

kaktusik
01. 08. 2003
Dát tip
KayTee - zobrazili sa mi obidve na začiatku, potom som zasiahla do rozdelenia riadkov v tom úvode, ale asi nesprávne, lebo Tvoja kritika to nevydržala a zmizla z obrazovky :-) .. a to avízo mi čosi aj hovorí :-) zvedavec - myslíš tým ako si vysvetľujem život? Alebo máš na mysli tie riadočky? Niekedy to ozaj nejde 2-i slovami a niekedy to nejde vôbec, niekedy je potrebné to precítiť v sebe bez slov .. a niekedy sa slová sypú bez prastávky :-) sleeping_beauty - rozmýšľam, ktoré zrýmovanie máš na mysli .. ale Tvoje slová na konci moje myšlienky dostali do stavu bezváhového .. už nemyslím, ďakujem všetkým :-)

maia
01. 08. 2003
Dát tip
Toto nie je prave basen, ktora by sa mi od Teba pacila najviac, ale este sa tu v podstate len obzeram a orientujem, kde co najdem a tak. Ak stojis o moju kritiku :-), tak ked prejdem vsetky basne, dam Ti vediet, ktora zaposobila na mna naviac a ktora nevyvolala tie emocie, ktore mala. Ok?

kaktusik
01. 08. 2003
Dát tip
maia - OKej, hokej :-) .. no jasné, že stojím! ..

KayTee
31. 07. 2003
Dát tip
s tým vlakom to isté! ... - aby si našla svoj vlastný vlak, ktorý ťa zavezie v hlboké končiny, ...

kaktusik
31. 07. 2003
Dát tip
Tuším to malo byť vyvesené až zajtra :-) .. myslím tá básnička .. a s tým riadkom oddeleným, no áno, je to tak, ale v tvorení slôh sa veľmi nevyznám, tiež som laik, dám sa poučiť .. chcela som zachovať úvodne 4-riadkovanie .. a aj keď sú oddelené, predsa len patria spolu, keď zavrieš oči, tak tú medzeru neuvidíš :-) .. alebo to dám spolu? No ale ako? Uvidím .. dík.

KayTee
31. 07. 2003
Dát tip
Zobrazili sa Ti obidve kritiky? mne sa zeraz ukazuje iba tá druhá ;o( Jo a mám Ťa mezi obľúbenými, tak mi chodí avízo hneď ako niečo napíšeš ;o) Veď vieš...niekto mi to poradil ;o)

zvedavec
31. 07. 2003
Dát tip
a jedného dňa zistíš náhle, zrazu, že si už prelomila nezlomnú hrádzu, a v poznaní, že život je hľadanie iba v sebe, budeš ľúbiť lásku - len tú, čo je v tebe. A ty už nebudeš, lebo nič nezostane, iba žiar svetielok, ktoré svetom svietia - "Vtedy roztvorím svetu našír' svoje dlane, a nanovo zrodím v sebe malé dieťa." No, tusim mne naozaj treba po lopate - a mna zaujima nielen basen, ale predovsetkym obraz, aky mas o zivote. Tak ako si to vysvetlujes? To asi nejde dvoma slovami, vsak?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru