Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Může se umřít na smutek?

02. 08. 2003
6
1
3763

Trocha beznaděje, něco smutku,... Příběhy jedné smutné duše pokračují!

Tma pohlcuje celý můj pokoj. Zima. Celá v černém ležím mezi rozházenými papíry a několika skleničkami. Taky kytara. Koukám na ni. Znám každý její detail a záhyb, ale nyní je pro mě jako cizí předmět. Takový ten pocit, že na ní nacházíte stále něco novýho.

SVĚTLO. Proplulo pokojem jako malá loďka a zase tu vládne tma. Asi projelo auto.

Je mi smutno. Celej můj život je naprosto zkaženej, nic neumím. Nic, nic, nic!

Celé to šero ruší jen světlo z mé cigarety. Klid, klid, klid.

Nic už se nemůže stát. Jsem tu sama. Se smutkem, pláčem, starostmi, myšlenkami, se svou poslední cigaretou. A je mi to líto, že to takhle dopadlo, je mi líto všeho. Jeho, jí, všech, sebe, nikoho, je mi líto celýho světa.

A přes tu všechnu lítost, tady umírám mezi skleničkami.

Umírám na,…

Může člověk umřít na smutek,Třeba, když je člověk tak smutný, že neví jak dál, nebo se sám loudá ulicemi. Prší!A on nemá za ký m jít. Člověk bez přátel snad ani není člověk, ale může se na to umřít?

Jen já, samota,stesk, vztek, a SMRT.

Jde to?

Pokud ano, myslím že bych už měla pár let malý náhrobek.

Kdybych si mohla sama vybrat náhrobek, co by tam asi stálo,

Možná, ne určitě, by tam bylo jen Klára!Nic víc. Za pár let, snad, za pár dní, by stejně každý zapomněl, že jsem žila.

Ale zůstal by náhrobek a Klára. Nikdo mi nikdy neřekl jinak. Jen když ostatní něco potřebovali, slyšela jsem „Klárko, prosím tě Klárinko,….“Jinak ne.Byla jsem vždycky jen ta tamta, Klára,…

„Kláro!sakra Kláro žiješ ještě?Kláro, Kláro, Kláro,….“

Celým bytem se rozléhá můj křik.

Slyším svůj hlas, takže pořád ještě žiju.

Ale, na jak dlouho?


1 názor

Kdo se někdy necítí špatně? Znám jednu Kláru a tu tohle přesně vystihuje :-) A znáš ji i ty! Asi ti na tohle napíšu pokračování, které bude o skutečné Kláře. :-)

Sicktrain
09. 11. 2004
Dát tip
vždycky takhle trápíš jména??:)

nech toho, to je už dávno...

Fidunka
23. 02. 2004
Dát tip
Není to spíš úvaha? Nevím ti, za prvé mě vyrušilo písmo, který se mi nijak zvlášť nepáčí a za druhé, přijde mi to skoro celý takový hluchý..ačkoliv ten závěr se mi líbí..

Tak mě napadá...umřít můžeš na cokoli,.... Příště napíšu něco jako "Může se umřít na vyčerpání smíchem?"

gASK
08. 01. 2004
Dát tip
Krásný proud myšlenek, díla nesená v tomhle duchu mne vždy dostanou. Tohle je vydařené (ačkoliv ty čárky! ty mezer! a vůbec!:) a moc se mi zalíbilo... Na smutek lze umřít. A je to moc smutná smrt... *tip

Iblow
11. 12. 2003
Dát tip
Mám jiný dotaz... Může se umřít radostí? Můžeš se narodit smutkem? Maryčko Magdónova...

Iblow
11. 12. 2003
Dát tip
Mimochodem: Jako Váš manager se ptám...kdy konečně uslyším co umí 18 žlutých hyperaktivních koček...

Rowenna
11. 12. 2003
Dát tip
Tím, že se budeš utápět ve smutku, nic nevyřešíš. Je lehké jít mezi lidi. A samotu si vychutnávat - po kapkách. :-)

a Vy chcete slyšet co umí 18 žlutých hyperaktivních koček?ale.

Iblow
11. 12. 2003
Dát tip
no to teda chci!:-)

dobrá, dobrá:-)někdy si konečně udělej čas, a pak se uvidí:)

Scorpiio
24. 08. 2003
Dát tip
hlavně že už umíš slovní druhy:)) jinak to znam, to mam doma, to je fakt dobrá depka, z toho by jeden umřel...

Člověk bez přátel, jako by ani nežil. Přemýšlím, jestli nejsi smutná ze smutku.

Jo...je to dojemný :-) *

Belialis
04. 08. 2003
Dát tip
Melancholie zavládá všude...Je zajímavý, co člověk dokáže napsat, když je mu.., no jak to říct, na hovno?? Je ale dost možný, že se toho psanim dá trochu zbavit. Nicméně asi by to byla lepší úvaha, než povídka, na tu je to moc krátký, jinak máš moje uznání...

StvN
03. 08. 2003
Dát tip
Napsaný je to průměrně, což je pochvala. K úvaze. Každej člověk má možnost být šťastný. Jeho volba. Jestli ti můžu poradit. Příště si místo cigarety vem do ruky knihu. Dobrá kniha nahradí kdejakého přítele.

815_0
02. 08. 2003
Dát tip
Závěr mírně ubírá na vážnosti a kráse celýho dílka, který je opravdu povedený - dokážeš pěkně vystihnout svý pocity a to je dobře... Cítím se stejně - snad k tomu všemu bych ještě dodal vztek na sebe za to, že to všechno vydím, a přitom s tím nic nedělám - lidská vůle je zoufale slabá na to, aby změnila to všechno... TIP + mezi nejoblíbenější + kouření neni ekonomicky zdraví :-)

815_0
02. 08. 2003
Dát tip
+ řadím do klubu :-)

nebreč. Lidi nechtěj kamarádit s ubrečenejma lidma. Co se ti stalo?

UfoTofu
02. 08. 2003
Dát tip
no tak, ty číselný kóde, ty hrubky tam snad bejt nemusely! A jinak - je to takový to vylití, no

UfoTofu
02. 08. 2003
Dát tip
Pěkná povídka, jen mě při čtení vyrušily asi dvě hrubky, kdyby tam nebyly, byla by skvělá

Enter
02. 08. 2003
Dát tip
Souhlasím s anonymem. Napsat takovouhle věc může člověku ulevit, ale co si z toho může vzít někdo jinej? Možná bych tomu rozumět chtěl, o čem konkrétně píšeš, ale jako povídka mi to příde o ničem

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru