Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Taková menší poprava

26. 08. 2003
12
0
2320
Autor
Josefk

Honzu znal Karel ještě z Okresní mírové rady, kde K. několikrát za Svaz invalidů pronesl zbytečně referát o problémech zdravotně postižených.

Po referátu, který byl většinou, po evidentním nezájmu pléna, přijat silným potleskem, ho H. s úsměvem bodře plácával po zádech:  "soudruhu, tentokráts to teda nakop! ". O H. se povídalo, že při normalizačních prověrkách dojmul prověrkovou komisi vyznáním, že bez strany nemůže být. K., na rozdíl od H., soudruhem nikdy nebyl.

Brzy po Sametu si ho H. přetáhnul do podniku, kde řediteloval. Potřeboval prý "schopného ekonoma"... (asi schopného všeho).

Skočil mu na nabízenou funkci, na pěkný plat, na tykání. Hop. Na ředitelských poradách dosud státního podniku odvracel s úsměvem poznámky typu  " dnes se tuneluje všude... a nic... " a podezřelé transakce nepodporoval. Při probíhající privatizaci podniku už mu docházela víra v pravdu a zkroušeně se vrátil ke svému původnímu zaměstnání.

Dnes je H. úspěšným mužem. Má velký dům, velké auto, zimní zahradu, krytý bazén, stále opálenou pleť, úsměv na tváři, na klopě modrého opeřence a stále silné sociální cítění. Stýká se neobyčejně s neobyčejnými lidmi. Měl několik milenek a má nemocnou manželku. S ní má děti, které po studiích v zahraničí vedou nyní svoje jeho firmy. Lidé ho na ulici přehnaně nahlas zdraví, asi tak jako dřív.

Když K. ho potká nyní, vidí, že je, i po letech, pořád stejně usměvavý, bodře naladěný  a .... prázdný.


Pointa je jasná. Mnoho lidí si to myslí, já možná také, ale nemůžu soudit. Jako povídka pěkné.

waldekke
10. 09. 2003
Dát tip
W.*

Ludvoděj
29. 08. 2003
Dát tip
sice mi trochu dýl trvalo než sem se zorientoval v tom K...H...H za K a K k H :)).......ale nakonec to všechno dobře dopadlo:)

Josefk
27. 08. 2003
Dát tip
zly: bez pozitivních myšlenek v kontextu jeho existence mezi lidmi, naprogramovanej jenom na to jedno...imponovat sobě

guy
26. 08. 2003
Dát tip
velký dům, velké auto, velký bazén ..... a jeden docela malý žaludek

Josefk
26. 08. 2003
Dát tip
Tei: je to samozřejmě relativní, taky trochu nadsázka, ale myšleno tak, že chudák přichází o moc, když už nemůže být ani upřímný sám k sobě, ani ...nečte třeba Písmáka .-)

clovrdik
26. 08. 2003
Dát tip
takovejch mezi náma běhá .... TIP

odezdikezdi
26. 08. 2003
Dát tip
***

Josefk
26. 08. 2003
Dát tip
Tei: měl jsem na mysli spíš Karla :-)

Josefk
26. 08. 2003
Dát tip
s tou popravou :-)

fungus2
26. 08. 2003
Dát tip
Hm. Tak to je na TIP

Yossarian
26. 08. 2003
Dát tip
tip, to je přesný, typickej podnikatel/poslanec/odésák nebo jinej pták zas..... ranej

Kolben
26. 08. 2003
Dát tip
* :-) za poklopcem modrého opeřence

Zly
26. 08. 2003
Dát tip
prázdný? jako v čem? pointě nerozumím/ ale text plyne vcelku srozumitelně vpřed

Bobísek
25. 08. 2003
Dát tip
*

Rowenna
25. 08. 2003
Dát tip
jo, jo. **

gd
25. 08. 2003
Dát tip
a co já? prázdnej, zlej a bez nálady?

Armand
25. 08. 2003
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru